Subaru Impreza GT@STI MY00
Akurat widzialem takie ogloszenie na profilu samochod marzen kup i zrob. Szukaja tematow, dzialaj...zawsze dobrze chociaz napsuc troche krwi partaczom (sorki za brak PL znakow, ale reka w gipsie).
No a sprawa przerabana, wspolczucie.
No a sprawa przerabana, wspolczucie.
Auto stoi z rozebranym silnikiem. Sprawa wczoraj zgłoszona do sądu. Byłem u adwokata zajmującego się sprawami motoryzacyjnymi i zdecydowałem się skorzystać z jego usług.
Z materiałów które mu dostarczyłem ocenił sprawę na wygraną (pomijając, że sprawa może długo trwać zanim się zakończy..)
A po rozebraniu głowic: niestety są pieczątki na tłokach. Na każdym jest ślad po zaworze – na dwóch mniejszy na dwóch większy. Blok wygląda jak 3 lata temu, nie widać śladów progów itp.
Zgodnie ze sztuką takie tłoki nadają się do wymiany – chociaż gdyby iść budżetową droga naprawy jest duża szansa, że po spolerowaniu wszystko byłoby ok o ile nie ma nigdzie mikro pęknięć. Więc pozostała by niepewność.
Silnik będzie złożony na nowo a więc wlecą nowe panewki, pierścienie, tłoki (co do tłoków jeszcze nie wiem jakie. Będą albo takie jak były czyli oem Sti albo wlecą kute jeśli cena będzie dobra).
Póki co czekam na biegłego sądowego i mam nadzieję, że po jego wizycie auto będzie mogło już zostać złożone.
Z materiałów które mu dostarczyłem ocenił sprawę na wygraną (pomijając, że sprawa może długo trwać zanim się zakończy..)
A po rozebraniu głowic: niestety są pieczątki na tłokach. Na każdym jest ślad po zaworze – na dwóch mniejszy na dwóch większy. Blok wygląda jak 3 lata temu, nie widać śladów progów itp.
Zgodnie ze sztuką takie tłoki nadają się do wymiany – chociaż gdyby iść budżetową droga naprawy jest duża szansa, że po spolerowaniu wszystko byłoby ok o ile nie ma nigdzie mikro pęknięć. Więc pozostała by niepewność.
Silnik będzie złożony na nowo a więc wlecą nowe panewki, pierścienie, tłoki (co do tłoków jeszcze nie wiem jakie. Będą albo takie jak były czyli oem Sti albo wlecą kute jeśli cena będzie dobra).
Póki co czekam na biegłego sądowego i mam nadzieję, że po jego wizycie auto będzie mogło już zostać złożone.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
oj chyba do czasu zakonczenia sprawy nic nie ruszysz. na dwa lata masz uziemione auto. sedzia moze w kazdej chwili powolac nowego bieglego do oceny stanu auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Polubowne chyba nie wchodzi już w grę. Wysłałem zapytanie goścowi z prośba o telefon i krótko powiedziałem, że mam mocne argumenty. Zero odzewu.
Jutro może znajdę czas i naskrobię trochę opisu do "Turbo kamery".
Poczekam trochę i zobaczę ile będzie musiało stać auto. Od adwokata wiem, że nie będzie musiało stać do zakończenia sprawy, tylko do oględzin przez biegłego/biegłych i do tego czasu wogóle nie powinienem ruszać całego auta (bo jak przypomnę została mi tam także wybita tylna szyba.)
Więc kupno używanego silnika (nawet od GT`ka to koszt jakieś 3500zł). Do tego sterownik bo obecnie mam sterownik przerobiony i zestrojony pod silnik EJ207 który siedział do tej pory ;/.
Nie wsadzę go sam, bo auto stoi w zakładzie w którym został wyciągnięty i rozebrany silnik. A oni za samo wsadzenie silnika wołają 1000zł
Jutro może znajdę czas i naskrobię trochę opisu do "Turbo kamery".
Poczekam trochę i zobaczę ile będzie musiało stać auto. Od adwokata wiem, że nie będzie musiało stać do zakończenia sprawy, tylko do oględzin przez biegłego/biegłych i do tego czasu wogóle nie powinienem ruszać całego auta (bo jak przypomnę została mi tam także wybita tylna szyba.)
Więc kupno używanego silnika (nawet od GT`ka to koszt jakieś 3500zł). Do tego sterownik bo obecnie mam sterownik przerobiony i zestrojony pod silnik EJ207 który siedział do tej pory ;/.
Nie wsadzę go sam, bo auto stoi w zakładzie w którym został wyciągnięty i rozebrany silnik. A oni za samo wsadzenie silnika wołają 1000zł
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Sprawa w toku. Czekam teraz już na "ruchy" sądu i dalszy bieg sprawy.
Tymczasem w kastę wleci zastępczo/ bądź też nie kompletny silnik z Wrx Sti v6. wraz z kolektorem dolotowym, przepustnicą, turbo. Tym sposobem wszystko co związane z tamtym silnikiem który uległ uszkodzeniu (i cały jego osprzęt) będą do dyspozycji biegłych.
Silnik z Krakowa z wiadomego wszystkim poszukiwaczom np KLZE źródła czyli JKM
Tymczasem w kastę wleci zastępczo/ bądź też nie kompletny silnik z Wrx Sti v6. wraz z kolektorem dolotowym, przepustnicą, turbo. Tym sposobem wszystko co związane z tamtym silnikiem który uległ uszkodzeniu (i cały jego osprzęt) będą do dyspozycji biegłych.
Silnik z Krakowa z wiadomego wszystkim poszukiwaczom np KLZE źródła czyli JKM
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Silnik już u mnie. Tak jak wcześniej pisałem kompletny silnik z WRX STI.
Wg jednego ze specjalistów od Subaru którego spotkałem w Japan Korea Moto jest to silnik z najbrzydszej seryjnie Imprezy S201.
http://www.bpoautomotive.nl/bpoxclusive ... as201.html
Niestety – dla mnie/stety dla innych właściciel dobrze zna 2 firmy które w Małopolsce dłubią Subaru dlatego też ominęła mnie mega okazja. Na tym silniku co kupiłęm było kompletne 2-tarczowe sprzęgło karbonowe z zamachem Exedy:
http://www.sklepy24.pl/sklep/sprzegla24 ... dmc1/31891
Sprzęgło wyglądało jakby przejechało max 500km Ale jak już pisałem rozszabrowali je starzy wyjadacze za śmieszne pieniądze ;/ Całe szczęście, że kliknąłem kup teraz na aukcji silnika bo ominął by mnie też silnik.
Ale właściciel okazał się być honorowy i uczciwy i nie pogonił go.
Wracając do silnika, co wyszło przy oględzinach:
– Ej207, rev limiter 8000 obr/min. (jeśli naklejka na obudowie rozrządu jest oryginalna, to silnik w 2013r miał przejechane lekko ponad 97tys km),
– IHI VF 28 (w pięknym stanie ),
– zamontowane świece NGK GReddy 7
Wg jednego ze specjalistów od Subaru którego spotkałem w Japan Korea Moto jest to silnik z najbrzydszej seryjnie Imprezy S201.
http://www.bpoautomotive.nl/bpoxclusive ... as201.html
Niestety – dla mnie/stety dla innych właściciel dobrze zna 2 firmy które w Małopolsce dłubią Subaru dlatego też ominęła mnie mega okazja. Na tym silniku co kupiłęm było kompletne 2-tarczowe sprzęgło karbonowe z zamachem Exedy:
http://www.sklepy24.pl/sklep/sprzegla24 ... dmc1/31891
Sprzęgło wyglądało jakby przejechało max 500km Ale jak już pisałem rozszabrowali je starzy wyjadacze za śmieszne pieniądze ;/ Całe szczęście, że kliknąłem kup teraz na aukcji silnika bo ominął by mnie też silnik.
Ale właściciel okazał się być honorowy i uczciwy i nie pogonił go.
Wracając do silnika, co wyszło przy oględzinach:
– Ej207, rev limiter 8000 obr/min. (jeśli naklejka na obudowie rozrządu jest oryginalna, to silnik w 2013r miał przejechane lekko ponad 97tys km),
– IHI VF 28 (w pięknym stanie ),
– zamontowane świece NGK GReddy 7
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
no i o to chodzi
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
ravo napisał(a):zazdroszczę Ci tego silnika tak jak pisałem 300KM będzie i to jeszcze jak się kręci może mniej pancerny niż stare złomy ale mocowo będzie to wręcz zjadało mojego
Halo halo, a kiedyś mówiłeś, że nie wydaje Ci się, że moje jest szybsze, a tu mówisz o zjadaniu przy tym samym silniku
Ps. Mariusz musieli mi "malarze" podczas malowania GTka ...... te tuleje, bo nie znalazłem
Nie no musi złożyć na Ryki.
Ja już nam prawie na 100% 3/4 konkurentów w GT+/GT++/GT+++ załatwiłem
Jak kolega będzie akurat dostępny jako kierowca to ja przyjadę na 2 auta, a w GT zaspawamy dyfer na tą okazję co by zabawy więcej było
Co do zlotu Mazdaspeed to jeśli auto (Impreza) będzie gotowa, a młody (wyliczony termin porodu mamy 6 sierpnia) pozwoli to przyjadę.
Nie chcę jechać 6-tką bo po Poznaniu nowe opony mimo prawie pełnej wysokości bieżnika są wyząbkowane, głośne itp
Nie chcę jechać 6-tką bo po Poznaniu nowe opony mimo prawie pełnej wysokości bieżnika są wyząbkowane, głośne itp
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Silnik jakiś czas temu już siedział w aucie. Jednak po może 100-150km słychać panewkę...
Będzie więc remont "popanewkowy".
W poniedziałek urodził mi się syn więc nie mam za dużo czasu dla auta. Impreza stoi u fachowców którzy wcześniej wyciągali i dokumentowali poprzedni silnik dla celów sprawy sądowej. Oni też będą go remontować.
Pełen zakres prac wyjdzie po pomiarach rozebranego silnika ale na pewno (dla zapewnienia jak najlepszego smarowania ):
– nowy wał korbowy OEM Spec C,
– panewki OEM Spec C,
– wydajniejsza pompa oleju OEM Spec C
Ryki więc odpadają. ..
Będzie więc remont "popanewkowy".
W poniedziałek urodził mi się syn więc nie mam za dużo czasu dla auta. Impreza stoi u fachowców którzy wcześniej wyciągali i dokumentowali poprzedni silnik dla celów sprawy sądowej. Oni też będą go remontować.
Pełen zakres prac wyjdzie po pomiarach rozebranego silnika ale na pewno (dla zapewnienia jak najlepszego smarowania ):
– nowy wał korbowy OEM Spec C,
– panewki OEM Spec C,
– wydajniejsza pompa oleju OEM Spec C
Ryki więc odpadają. ..
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Gratulacje syna.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości