Subaru Impreza GT@STI MY00

Postprzez MariuS » 31 sie 2016, 22:04

piwo napisał(a):Gratulacje syna.

Dzięki. Młody ładnie rośnie <spoko>
14088451_1260827120594481_4136844979616075966_n.jpg



A co do remontu. Blok i głowice już u szlifierza. Do auta wlatują:

nowe:
– wał korbowy OEM STI Spec C,
– pierścienie tłokowe OEM Subaru STI,
– pompa oleju OEM STI Spec C 12mm,
– panewki korbowodowe Mahle WRC Specification,
– panewki główne OEM STI Spec C,
– korbowody OEM STI,
– komplet OEM uszczelek silnika.

Tłoki pozostaną te które były. Zamontowane będą także:
– 2x grubsza niż seryjna cała aluminiowa chłodnica płynu Turboworks,
– intercooler z STI V7

Auto powinno generować na obecnym VF28 po strojeniuokoło ~300-330KM i ~400Nm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez MariuS » 15 lis 2016, 18:51

Silnik wreszcie a aucie :) Aktualnie docieram – przejechane 200km.
W najbliższym czasie auto otrzyma też pełną konserwację podwozia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ravo » 15 lis 2016, 20:49

Docieraj Winter is coming
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 16 lis 2016, 17:11

Po pierścieniach w sumie tylko to z 500km wystarczy, także zaraz dotrzesz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bo_Lo » 16 lis 2016, 18:03

Przecie panewa i wał były robione <co?>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2016, 23:13

MariuS napisał(a):prawa w toku. Czekam teraz już na "ruchy" sądu i dalszy bieg sprawy.


Coś już wiadomo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MariuS » 18 lis 2016, 11:30

ravo napisał(a):Docieraj Winter is coming


Nom, na razie w Poznaniu + 10 i raczej wiosennie. Cieszy, że nie długo zima, ale auto stoi na letnich nowych Sport Cup 2 i niestety od maja nie pokorzystałem :|

Bartek1986 napisał(a):Po pierścieniach w sumie tylko to z 500km wystarczy, także zaraz dotrzesz ;)


Jak wiadomo jest kilka szkół docierania po remoncie generalnym. Ja zdałem się na tę, którą przewidział zakład składający silnik. Aby potem nie było, że coś sobie wymyśliłem i to moja wina jak coś pójdzie nie tak.
Cały remont ujmując usługę od wyjęcia silnika, jego rozbiórkę, włożenie do auta i oczywiście wszystkie części i płyny wyniósł ok. 10k zł. Ciężko byłoby się pozbierać, gdyby teraz trafiła się awaria.
Docieram tak:
– auto po złożeniu zalane było minerałem i odpalone na chwilę. Olej został spuszczony,
– wlano Millers CRO 10w40 (olej do docierania) i przejechałem 200KM do 2500rpm a na 5tym biegu min 2000rpm,
– kolejna wymiana oleju ( Millers CRO 10w40) i przejeżdżam 500km do ok 3000rpm (NA TYM ETAPIE TERAZ JESTEM),
– zmiana oleju na Millers Oils Motorsport CFS 10w60 i kręcenie do 4000rpm.

Neonixos666 napisał(a):
MariuS napisał(a):prawa w toku. Czekam teraz już na "ruchy" sądu i dalszy bieg sprawy.


Coś już wiadomo?


Mają polecenie zapłaty z sądu. Ale sprawa trwa, bo nie przyjęli takiej opcji. Twierdzą, że nie robili takiego zakresu usługi jak podałem. Więc sprawa szybko się nie zakończy..
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez piwo » 18 lis 2016, 13:40

jak stoi na sport cup 2 to je zmien jak najszybciej i gdzies do cieplego miejsca zanies. opony semi slik nie znosza minusowych temepratur, twardnieja od nich i traca swoje wlasnosci elastyczne. po prostu opona po zimie nie bedzie ci juz tak kleic jak przed nia.
co do kosztow to koszmar. tez przechodzilem remonty i wiem jak to boli. 10tys to lodowka, pralka, tv, wozek dla dziecka, i jeszcze pewnie pare rzeczy. i wez tu wytlumacz zonie ze trzeba na silnik wydac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zemoj » 18 lis 2016, 14:58

Myślisz, że zanim kupisz opony, to przechowywane są w takich idealnych warunkach? ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez MariuS » 20 lis 2016, 18:19

Póki co w nocy stoi w garażu a za dnia od kilku dni po 11* a zapowiadają 13-14 w najbliższe dni to do końca tygodnia jeszcze pojeżdżę na letnich :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

PostTen post został usunięty przez ravo 22 lis 2016, 15:41.

PostTen post został usunięty przez ravo 22 lis 2016, 15:41.

Postprzez Bartek1986 » 22 lis 2016, 15:22

Bo_Lo napisał(a):Przecie panewa i wał były robione <co?>


Chodziło mi o nie ruszany blok, tłoki itd.
Po samym wale i panewkach jak się pierścieni nie wymienia to w sumie w ogóle nie trzeba docierać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez MariuS » 12 gru 2016, 13:24

A więc 950km docierki za mną. Ostatnie 200km już do 4500rpm ale bez doładowania (max 0,1b) :)
Jutro zmiana oleju na docelowy Millers Motorsport CFS NT 10w60 i będziemy powoli wchodzić w doładowanie <spoko>

Wpadł też setup zimowy:
OEM felgi 17" z WRX + nowe (ale DOT3613) 215/45/17 Goodyear Ultragrip Performance 8
Poprzednie nalewki były zaje@iste na śniegu ale na mokrym tragiczne.

Aby zamontować felgi z WRX na moim zacisku potrzebne były dystanse 10mm. Obecnie więc na obu osiach zamontowane są dystanse 10mm z centrowaniem, dłuższe szpilki piast (62mm zamiast 47) oraz nowe kute stalowe nakrętki przelotowe. Waga 45g czyli sporo mniej jak standardowa stalowa a w porównaniu z aluminiową trochę cięższa ( za to bardziej wytrzymała)

Z minusów po zmianie oleju auto trafi na konserwację + reparaturkę/kawałek nowej blachy prawego tylnego nadkola. Niby tylko bąbel wielkości 3 paznokci ale znawcy tematu twierdzą, że dziura będzie na wylot :P
Na nowo wstawiona będzie też tylna szyba. Po tym jak wstawili ją pseudo fachowcy Tom4Subaru z Koszalina z tyłu przy podłużnicy po ulewnym deszczu zbiera się co najmniej 330ml wody :|
Załączniki
15491839_1379430475400811_698222000_o.jpg
15515600_1379430442067481_1021284530_o.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ravo » 12 gru 2016, 13:38

Ładny:–) będzie w Poznaniu? Na zlocie?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez MariuS » 14 gru 2016, 12:45

Myślę, że wreszcie tak. A kiedy jest? :P
Z bliska już taka ładna nie jest. Tam ryska, dalej obcierka. Ale to upalarka. Wyjechała kanapa tylna i zbędne wyposażenie bagażnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ravo » 14 gru 2016, 13:29

Ja swoim dziecko wożę do żłobka hehe więc muszę mięć kanapę ale ona nic nie waży :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez MariuS » 21 sty 2017, 12:50

Turbo oddane do regeneracji – VF28.
Niby brak luzu a jednak zaczęło dziwnie gwizdać. Jeśli będzie dostępne to wleci dodatkowo lekkie kute koło kompresji co pozwoli wstawać turbinie ze 200-300 rpm wcześniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ravo » 21 sty 2017, 17:04

Gwizdac może przez nieszczelność.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez MariuS » 21 sty 2017, 19:52

Na jałowym jak odkurzacz trochę było ją słychać. Nieszczelności nie stwierdzono.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy