Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

Postprzez mx6sc » 22 sty 2012, 10:37

Chcę zaprezentować na forum kolejne moje autko które mimo że jest ze mną od ponad roku do tej pory pełniło rolę pożyczaka <glupek2> ale do rzeczy
Ford Probe rok prod. 1995 z silnikiem fs-de 2.0L z lpg
wyposażony standardowo czyli elektryka jak w mx-6 bez klimy
przebieg 290 tyś. km.
autko trafiło do mnie jako w pełni seryjne ale z racji mojej choroby i pasji wprowadziłem kilka zmian :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ostatni pomysł i troszkę fotek z realizacji czyli turbo fs ale taki na co dzień czyli małe doładowanie i lpg zostaje na pokładzie
planowane ciśnienie to max. 0.65 bara i zobaczymy co z tego wyjdzie <diabełek>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 00:41 przez mx6sc, łącznie edytowano 1 raz
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez mx6sc » 23 sty 2012, 09:39

autko prawie poskładane więc troszkę opisu
downpipe 2,25 cala reszta wydechu dwa cale na dwóch tłumikach przelotowych
orurowanie ic 1,6 cala przed i za intercoolerem który pochodzi z mazdy bf gtx
za dawkę paliwa odpowiedzialne puki co jest fmu i bardziej wydajna pompa paliwowa
instalacja lpg to zwykła I gen (zobaczymy czy będzie dawała radę) dzisiaj pierwsze jazdy i zobaczymy jakie będą efekty
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez check. » 23 sty 2012, 15:09

zdeka druciarski ten projekt <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez mx6sc » 23 sty 2012, 15:24

heh w dwa dni bida wyjechała na ulice i nie było moim celem robić puki co polerki dekla ,chińskiego kol. wydechowego czy złączek ala samco auto dziś wyjechało zachowuje się w porządku turbinka okazała się w sam raz do takiego ciśnienia i teraz tylko pogody troszkę żeby dało radę śmigać
resztę prac sprzątanie pod maską itp za dwa tygodnie ford musi troszkę pojeździć pewnie powychodzi to i owo i wtedy zadbam o oprawę wizualną (przy wymianie silnika)
ale powiem że efekt mnie zaskoczył liczyłem na mniej :)
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez check. » 23 sty 2012, 17:04

mx6sc napisał(a):heh w dwa dni bida wyjechała na ulice

i właśnie o to się rozchodzi.. bo takie doklejenie na szybkiego turbiny nie wróży nic dobrego.. raz,że nie wygląda.. dwa,że więcej później problemów niż przyjemności z użytkowania doładowanego silnika.
0,65 bara bym sobie odpuścił na fmu i z lpg 1 gen. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez MIRU » 23 sty 2012, 17:14

jaka turbina ?? a lpg to gdzie będzie podawane ?? zaraz za filtrem ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mx6sc » 23 sty 2012, 17:47

ihi vj11 z probka gt lpg przed przepustnicą i działa puki co zobaczę jak będzie dawał radę na co dzień
dzisiaj fordzik humor mi poprawił znacznie więc pożądany efekt osiągnięty w sobotę zajmę się wnętrzem czyli zegary w słupek no a dalej to czas pokaże
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez noxes » 24 sty 2012, 19:48

hmmm projekt podoba mi się. Jak wrazenia z jazdy? Jakiego przyrostu mocy oczekujesz? Jeśli to nie problem porób więcej zdjęć z turbiną, IC, rozmieszczeniem rur itp. Konstrukcyjnie ford ma podobny przód do mazdy 626, a sam sie rozglądałem jak by tam turbo upchac i napotkałem problem z rurami do IC.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Dominator » 24 sty 2012, 20:13

Projekt bardzo interesujący, będę bacznie śledził temat <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez janiszzz_mx3 » 24 sty 2012, 21:28

Auto na 1gen lpg to najprostrzy temat do uturbienia. W parowniku dorabiasz kompensacje, czyli wstawiasz kroćce w deklach po obu stronach i łączysz je z dolotem. I już :) Do 0,5bar powinno być dobrze. LPG podajesz mikserem lub blosem tuż przed przepustnicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mx6sc » 24 sty 2012, 23:59

janisz dobrze prawisz to prościzna tylko że mi chodzi o okreslenie ile zniesie fs więc ciśnie co dwa tygodnie będzie sukcesywnie rosło
wrażenia z jazdy ? jak bym się spodziewał że będzie tak miło to zrobił bym to dużo wcześniej
fotki wstawię jak się ogarnie troszkę bo burdel straszny pod maską
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez noxes » 25 sty 2012, 11:56

Ok to ja czekam na fotki. Jaki jest koszt realny uturbienia fs'a na używanych częsciach?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mx6sc » 26 sty 2012, 16:33

Puki co to cięzko mi koszta policzyć bo oprócz trójnika do doprowadzenia oleju i przewodu plus redukcję (65 pln.) i płynu plus olej to reszta pochodzi z przeglądu garażu (pozostałości po innych autkach) ale myślę że jeżeli ktoś by chciał w miarę tanio i bez strojenia (fmu) to koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max ale mogę się mylić
co do fotek to w niedzielę posprzątam pod maską to pocykam bo muszę jeszcze jedną część dolotu zrobić nową bo ta jest obrzydliwa i śmieszna <glupek2> wynik wielu prób
więc na koniec tygodnia fot będzie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez waldii » 26 sty 2012, 21:42

mx6sc napisał(a):koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max


<co?> chyba z pozlacanymi trytami <lol>

ale popierdulka ciekawa,fajny drut projekt.Bez szczypania i pitolenia.Zrobione i koniec <spoko>
waldii
 

Postprzez sly » 26 sty 2012, 22:35

Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś uturbił sobie auto za około 1 tyś. I nawet napisał poradnik jak tego dokonał ale nie mogę znaleźć, ale był to chyba jakiś fiat;p A taki drut projekt to myślę, że w granicy 3 tyś. szło by ogarnąć.
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez waldii » 26 sty 2012, 23:03

no wlasnie,3tysie jakos wyjdzie.Walnij kiedys wykresik z hamowni
waldii
 

Postprzez noxes » 26 sty 2012, 23:04

Z robotą nie ma problemu bo to sam bym zrobił, chodziło mi głównie o części :) Myłsę, że w następną zimę uturbię FS'a ewentualnie w lato, ale na to sa marne szanse.
Ok, ja czekam na fotki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mx6sc » 27 sty 2012, 09:46

haha to jeśli chodzi o minimum to napisałem i le mnie kosztowało
usiądę w niedzielę i policzę ale tysiąc to za mało głupia t25 (jest na plus w stosunku do vj11)i bov kosztuje tyle więc raczej nie realne (wskaźniki to 580 pln. )
po za tym nie jest to jakiś mocno skomplikowany pomysł na kilka niutonków (w moim przypadku) ale nie robi się tego w dwie godziny więc sama robocizna to jakieś 2/5 ceny za trzy tysiączki to graty się skompletuje ja wkładałem to w przybliżeniu 25 godzin z gratów które miałem więc było więcej kombinacji ze spasowanie (w mazdach jest więcej miejsca) no i nie można zapomnieć że na powieszeniu samej turbinki się nie kończy jak się uporam z paliwem a sama pompa to koszt nie całe 400 pln. to będę wiedział co i ile ale nie sądzę żeby graty wyszły mniej niż 3 koła :P
autko na rolkach stanie w połowie lutego to zobaczymy jak to wygląda puki co z wczoraj (tylko trakcji nie było) idzie równo z x9 (chyba że kierownik nie cisnął) więc w porównaniu do tego co było wcześniej (ogarnięty przez golf 3 gti 8v) to jest rewelacyjnie <lol>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez check. » 27 sty 2012, 15:22

ha ha soft turbo za tysiąc złotych <lol>
pokrótce lista części do złożenia sprawnego soft turbo:
-turbina – 800
-intercooler -200-300
-kolektor pod turbo 400-700
-wtryski 300-400
-pompa paliwa 200-300
-sterownik do wystrojenia np. ecumaster – 400-700
-BOV (jeśli nie ma DV przy turbinie) – 200 – 300
-wskaźniki bynajmniej boost i egt – 400 – 600
-stal kwasoodporna i łączniki silikonowe na orurowanie turbo-ic-dolot – 300-400
-stal na downpipe, wydech przelotowy i tlumiki przelotowe – 800 – 1000

Podstawowe części niezbędne do złożenia tzw. soft turbo. Części z podstawowej półki. Nie wiem czy przypadkiem nawet nie zaniżyłem zbytnio cen. Podliczając ceny minimalne z powyższej listy wychodzi okrągłe 4000zł. Pomijam już inne drobniejsze rzeczy jak węże, różnego typu opaski,króćce, uszczelki,świece,filtry które też swoje kosztują. Przyjmijmy,że do silnika zupełnie nie zaglądamy, chociaż w tak starym silniku pokusiłbym się chociażby o zmianę panewek.

Teraz pozostaje kwestia odpalenia wszystkiego i tak:
– strojenie – od 500zł , nie licząc dojazdów na strojenie i wyjeżdżonego paliwa podczas strojenia
– pospawanie orurowania i wydechu – min 500zł to myślę,że za pospawanie metodą MIG, pospawanie metodą TIG to sądzę,że ok 1000zł trzeba liczyć.

Czyli absolutne minimum ( ale i tutaj sporo zaniżyłem) wychodzi 1000zł. Podsumowując 4000zł + 1000zł = 5000zł

Jak wspomniałem wcześniej jest to absolutne minimum potrzebnych części, pominąłem sporo innych drobniejszych rzeczy a ceny podane są bardzo optymistyczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez mx6sc » 27 sty 2012, 16:40

AMEN drobiazgi to około 300pln a jeszcze olej filtry tak jak by to miało tysiąc pln. kosztować to pewnie więcej by dmuchanych jeździło niż na lpg hahaha
dzięki za wsparcie w tłumaczeniu kosztów
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy