Ford Probe (fs-de+t) mx6sc
Chcę zaprezentować na forum kolejne moje autko które mimo że jest ze mną od ponad roku do tej pory pełniło rolę pożyczaka ale do rzeczy
Ford Probe rok prod. 1995 z silnikiem fs-de 2.0L z lpg
wyposażony standardowo czyli elektryka jak w mx-6 bez klimy
przebieg 290 tyś. km.
autko trafiło do mnie jako w pełni seryjne ale z racji mojej choroby i pasji wprowadziłem kilka zmian
ostatni pomysł i troszkę fotek z realizacji czyli turbo fs ale taki na co dzień czyli małe doładowanie i lpg zostaje na pokładzie
planowane ciśnienie to max. 0.65 bara i zobaczymy co z tego wyjdzie
Ford Probe rok prod. 1995 z silnikiem fs-de 2.0L z lpg
wyposażony standardowo czyli elektryka jak w mx-6 bez klimy
przebieg 290 tyś. km.
autko trafiło do mnie jako w pełni seryjne ale z racji mojej choroby i pasji wprowadziłem kilka zmian
ostatni pomysł i troszkę fotek z realizacji czyli turbo fs ale taki na co dzień czyli małe doładowanie i lpg zostaje na pokładzie
planowane ciśnienie to max. 0.65 bara i zobaczymy co z tego wyjdzie
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 00:41 przez mx6sc, łącznie edytowano 1 raz
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
autko prawie poskładane więc troszkę opisu
downpipe 2,25 cala reszta wydechu dwa cale na dwóch tłumikach przelotowych
orurowanie ic 1,6 cala przed i za intercoolerem który pochodzi z mazdy bf gtx
za dawkę paliwa odpowiedzialne puki co jest fmu i bardziej wydajna pompa paliwowa
instalacja lpg to zwykła I gen (zobaczymy czy będzie dawała radę) dzisiaj pierwsze jazdy i zobaczymy jakie będą efekty
downpipe 2,25 cala reszta wydechu dwa cale na dwóch tłumikach przelotowych
orurowanie ic 1,6 cala przed i za intercoolerem który pochodzi z mazdy bf gtx
za dawkę paliwa odpowiedzialne puki co jest fmu i bardziej wydajna pompa paliwowa
instalacja lpg to zwykła I gen (zobaczymy czy będzie dawała radę) dzisiaj pierwsze jazdy i zobaczymy jakie będą efekty
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
heh w dwa dni bida wyjechała na ulice i nie było moim celem robić puki co polerki dekla ,chińskiego kol. wydechowego czy złączek ala samco auto dziś wyjechało zachowuje się w porządku turbinka okazała się w sam raz do takiego ciśnienia i teraz tylko pogody troszkę żeby dało radę śmigać
resztę prac sprzątanie pod maską itp za dwa tygodnie ford musi troszkę pojeździć pewnie powychodzi to i owo i wtedy zadbam o oprawę wizualną (przy wymianie silnika)
ale powiem że efekt mnie zaskoczył liczyłem na mniej
resztę prac sprzątanie pod maską itp za dwa tygodnie ford musi troszkę pojeździć pewnie powychodzi to i owo i wtedy zadbam o oprawę wizualną (przy wymianie silnika)
ale powiem że efekt mnie zaskoczył liczyłem na mniej
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):heh w dwa dni bida wyjechała na ulice
i właśnie o to się rozchodzi.. bo takie doklejenie na szybkiego turbiny nie wróży nic dobrego.. raz,że nie wygląda.. dwa,że więcej później problemów niż przyjemności z użytkowania doładowanego silnika.
0,65 bara bym sobie odpuścił na fmu i z lpg 1 gen.
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
ihi vj11 z probka gt lpg przed przepustnicą i działa puki co zobaczę jak będzie dawał radę na co dzień
dzisiaj fordzik humor mi poprawił znacznie więc pożądany efekt osiągnięty w sobotę zajmę się wnętrzem czyli zegary w słupek no a dalej to czas pokaże
dzisiaj fordzik humor mi poprawił znacznie więc pożądany efekt osiągnięty w sobotę zajmę się wnętrzem czyli zegary w słupek no a dalej to czas pokaże
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
hmmm projekt podoba mi się. Jak wrazenia z jazdy? Jakiego przyrostu mocy oczekujesz? Jeśli to nie problem porób więcej zdjęć z turbiną, IC, rozmieszczeniem rur itp. Konstrukcyjnie ford ma podobny przód do mazdy 626, a sam sie rozglądałem jak by tam turbo upchac i napotkałem problem z rurami do IC.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Auto na 1gen lpg to najprostrzy temat do uturbienia. W parowniku dorabiasz kompensacje, czyli wstawiasz kroćce w deklach po obu stronach i łączysz je z dolotem. I już Do 0,5bar powinno być dobrze. LPG podajesz mikserem lub blosem tuż przed przepustnicą.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
janisz dobrze prawisz to prościzna tylko że mi chodzi o okreslenie ile zniesie fs więc ciśnie co dwa tygodnie będzie sukcesywnie rosło
wrażenia z jazdy ? jak bym się spodziewał że będzie tak miło to zrobił bym to dużo wcześniej
fotki wstawię jak się ogarnie troszkę bo burdel straszny pod maską
pozdrawiam marcin
wrażenia z jazdy ? jak bym się spodziewał że będzie tak miło to zrobił bym to dużo wcześniej
fotki wstawię jak się ogarnie troszkę bo burdel straszny pod maską
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Puki co to cięzko mi koszta policzyć bo oprócz trójnika do doprowadzenia oleju i przewodu plus redukcję (65 pln.) i płynu plus olej to reszta pochodzi z przeglądu garażu (pozostałości po innych autkach) ale myślę że jeżeli ktoś by chciał w miarę tanio i bez strojenia (fmu) to koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max ale mogę się mylić
co do fotek to w niedzielę posprzątam pod maską to pocykam bo muszę jeszcze jedną część dolotu zrobić nową bo ta jest obrzydliwa i śmieszna wynik wielu prób
więc na koniec tygodnia fot będzie
co do fotek to w niedzielę posprzątam pod maską to pocykam bo muszę jeszcze jedną część dolotu zrobić nową bo ta jest obrzydliwa i śmieszna wynik wielu prób
więc na koniec tygodnia fot będzie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max
chyba z pozlacanymi trytami
ale popierdulka ciekawa,fajny drut projekt.Bez szczypania i pitolenia.Zrobione i koniec
-
waldii
Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś uturbił sobie auto za około 1 tyś. I nawet napisał poradnik jak tego dokonał ale nie mogę znaleźć, ale był to chyba jakiś fiat;p A taki drut projekt to myślę, że w granicy 3 tyś. szło by ogarnąć.
Z robotą nie ma problemu bo to sam bym zrobił, chodziło mi głównie o części Myłsę, że w następną zimę uturbię FS'a ewentualnie w lato, ale na to sa marne szanse.
Ok, ja czekam na fotki.
Ok, ja czekam na fotki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
haha to jeśli chodzi o minimum to napisałem i le mnie kosztowało
usiądę w niedzielę i policzę ale tysiąc to za mało głupia t25 (jest na plus w stosunku do vj11)i bov kosztuje tyle więc raczej nie realne (wskaźniki to 580 pln. )
po za tym nie jest to jakiś mocno skomplikowany pomysł na kilka niutonków (w moim przypadku) ale nie robi się tego w dwie godziny więc sama robocizna to jakieś 2/5 ceny za trzy tysiączki to graty się skompletuje ja wkładałem to w przybliżeniu 25 godzin z gratów które miałem więc było więcej kombinacji ze spasowanie (w mazdach jest więcej miejsca) no i nie można zapomnieć że na powieszeniu samej turbinki się nie kończy jak się uporam z paliwem a sama pompa to koszt nie całe 400 pln. to będę wiedział co i ile ale nie sądzę żeby graty wyszły mniej niż 3 koła
autko na rolkach stanie w połowie lutego to zobaczymy jak to wygląda puki co z wczoraj (tylko trakcji nie było) idzie równo z x9 (chyba że kierownik nie cisnął) więc w porównaniu do tego co było wcześniej (ogarnięty przez golf 3 gti 8v) to jest rewelacyjnie
usiądę w niedzielę i policzę ale tysiąc to za mało głupia t25 (jest na plus w stosunku do vj11)i bov kosztuje tyle więc raczej nie realne (wskaźniki to 580 pln. )
po za tym nie jest to jakiś mocno skomplikowany pomysł na kilka niutonków (w moim przypadku) ale nie robi się tego w dwie godziny więc sama robocizna to jakieś 2/5 ceny za trzy tysiączki to graty się skompletuje ja wkładałem to w przybliżeniu 25 godzin z gratów które miałem więc było więcej kombinacji ze spasowanie (w mazdach jest więcej miejsca) no i nie można zapomnieć że na powieszeniu samej turbinki się nie kończy jak się uporam z paliwem a sama pompa to koszt nie całe 400 pln. to będę wiedział co i ile ale nie sądzę żeby graty wyszły mniej niż 3 koła
autko na rolkach stanie w połowie lutego to zobaczymy jak to wygląda puki co z wczoraj (tylko trakcji nie było) idzie równo z x9 (chyba że kierownik nie cisnął) więc w porównaniu do tego co było wcześniej (ogarnięty przez golf 3 gti 8v) to jest rewelacyjnie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
ha ha soft turbo za tysiąc złotych
pokrótce lista części do złożenia sprawnego soft turbo:
-turbina – 800
-intercooler -200-300
-kolektor pod turbo 400-700
-wtryski 300-400
-pompa paliwa 200-300
-sterownik do wystrojenia np. ecumaster – 400-700
-BOV (jeśli nie ma DV przy turbinie) – 200 – 300
-wskaźniki bynajmniej boost i egt – 400 – 600
-stal kwasoodporna i łączniki silikonowe na orurowanie turbo-ic-dolot – 300-400
-stal na downpipe, wydech przelotowy i tlumiki przelotowe – 800 – 1000
Podstawowe części niezbędne do złożenia tzw. soft turbo. Części z podstawowej półki. Nie wiem czy przypadkiem nawet nie zaniżyłem zbytnio cen. Podliczając ceny minimalne z powyższej listy wychodzi okrągłe 4000zł. Pomijam już inne drobniejsze rzeczy jak węże, różnego typu opaski,króćce, uszczelki,świece,filtry które też swoje kosztują. Przyjmijmy,że do silnika zupełnie nie zaglądamy, chociaż w tak starym silniku pokusiłbym się chociażby o zmianę panewek.
Teraz pozostaje kwestia odpalenia wszystkiego i tak:
– strojenie – od 500zł , nie licząc dojazdów na strojenie i wyjeżdżonego paliwa podczas strojenia
– pospawanie orurowania i wydechu – min 500zł to myślę,że za pospawanie metodą MIG, pospawanie metodą TIG to sądzę,że ok 1000zł trzeba liczyć.
Czyli absolutne minimum ( ale i tutaj sporo zaniżyłem) wychodzi 1000zł. Podsumowując 4000zł + 1000zł = 5000zł
Jak wspomniałem wcześniej jest to absolutne minimum potrzebnych części, pominąłem sporo innych drobniejszych rzeczy a ceny podane są bardzo optymistyczne.
pokrótce lista części do złożenia sprawnego soft turbo:
-turbina – 800
-intercooler -200-300
-kolektor pod turbo 400-700
-wtryski 300-400
-pompa paliwa 200-300
-sterownik do wystrojenia np. ecumaster – 400-700
-BOV (jeśli nie ma DV przy turbinie) – 200 – 300
-wskaźniki bynajmniej boost i egt – 400 – 600
-stal kwasoodporna i łączniki silikonowe na orurowanie turbo-ic-dolot – 300-400
-stal na downpipe, wydech przelotowy i tlumiki przelotowe – 800 – 1000
Podstawowe części niezbędne do złożenia tzw. soft turbo. Części z podstawowej półki. Nie wiem czy przypadkiem nawet nie zaniżyłem zbytnio cen. Podliczając ceny minimalne z powyższej listy wychodzi okrągłe 4000zł. Pomijam już inne drobniejsze rzeczy jak węże, różnego typu opaski,króćce, uszczelki,świece,filtry które też swoje kosztują. Przyjmijmy,że do silnika zupełnie nie zaglądamy, chociaż w tak starym silniku pokusiłbym się chociażby o zmianę panewek.
Teraz pozostaje kwestia odpalenia wszystkiego i tak:
– strojenie – od 500zł , nie licząc dojazdów na strojenie i wyjeżdżonego paliwa podczas strojenia
– pospawanie orurowania i wydechu – min 500zł to myślę,że za pospawanie metodą MIG, pospawanie metodą TIG to sądzę,że ok 1000zł trzeba liczyć.
Czyli absolutne minimum ( ale i tutaj sporo zaniżyłem) wychodzi 1000zł. Podsumowując 4000zł + 1000zł = 5000zł
Jak wspomniałem wcześniej jest to absolutne minimum potrzebnych części, pominąłem sporo innych drobniejszych rzeczy a ceny podane są bardzo optymistyczne.
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
AMEN drobiazgi to około 300pln a jeszcze olej filtry tak jak by to miało tysiąc pln. kosztować to pewnie więcej by dmuchanych jeździło niż na lpg
dzięki za wsparcie w tłumaczeniu kosztów
dzięki za wsparcie w tłumaczeniu kosztów
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości