Witam
Chciałbym dziś przedstawić moje autko do podróży miejskich. Auto nabyłem 3 miesiące temu w salonie fiata. Jest to jeden z pierwszych egzemplarzy w tej wersji który zjechał z taśm w Bielsku Białej. Stał jako auto demonstracyjne z przebiegiem 750km. Nie chcieli mi go sprzedać bo aby dostać nowego musieliby czekać ok 3 miesięcy. Po dłuższej rozmowie udało mi się wyjechać autkiem do domu.
Jest to najbardziej zbliżona do oryginału 500-tka w nowym wydaniu. 2-cylindrowy silnik daje naprawdę dobre osiągi jak na autko miejskie. Jednak jest i minus. Przy ciężkiej nodze sporo pali. Jest to kolejne autko które wywołuje uśmiech na mojej twarzy tylko tym że jest.
Trochę danych:
Silnik:
Ilość cylindrów: 2
Układ cylindrów: rzędowo poprzecznie z przodu
Średnica x skok (mm): 80,5 x 86
Ilość zaworów na cylinder: 4
Pojemność skokowa (cc) 875
Stopień sprężania:10,0:1
Moc maksymalna (KW): 62,5
Moc maksymalna (KM): 85
Moc (obr./min.): 5500
Moment obrotowy (Nm): 145
Zapłon: Jet Thrust Stochiometric
Wyposażenie:
Elektryczne atermiczne szyby
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Klimatyzacja automatyczna
Wspomaganie kierownicy DualDrive
Skórzana sportowa kierownica z wbudowanym sterowaniem radiem, komputerem i systemem Blue&Me
System Start&Stop
Światła do jazdy dziennej (DRL)
Reflektory przednie z funkcją "Follow Me Home"
komputer pokładowy "My car"
ABS + EBD
ESS
ESP + ASR/MSR + HBA + Hill Holder (zawiera BAS)
8 poduszek powietrznych
System przeciwpożarowy FPS
IsoFix
Radio CD+MP3 + 6 głośników
Bluetooth z portem USB
Dach szklany panoramiczny stały z roletą przeciwsłoneczną
Skórzana gałka skrzyni biegów
Pakiet Chromo (chromowane listwy pod bocznymi oknami, końcówka rury wydechowej, listwy na zderzaki)
Fix&Go – zestaw do naprawy opon ze sprężarką
System Blue&Me z językiem polskim
Kilka fotek:
Oraz filmik:
o i jeszcze jeden filmik jak się buja 170 km/h chociaż udało mi się go bujnąć do 185 km/h ale niestety filmiku nie byłbym w stanie nagrać
Fiat 500 900cc TwinAir Turbo 2011
Strona 1 z 1
McMan napisał(a):Powiem szczerze, że nie rozumiem po co się produkuje takie auta Chodzi mi o całokształt, nie tylko o silnik.
hmmm myślę że dla przyjemności. Powiedz mi że nie jest "ładny", "fajny" czy "śmieszny". Jak dla mnie to porostu fajnym samochodzikiem do zabawnej jazdy. Przymierzałem się do Mini Coopera ale jak dla mnie to Fiat był po prostu fajniejszy.
Do podróży kupujesz duże, wygodne auto, do szybkiej jazdy sportowego potwora a do jazdy po mieście małe, śmieszne coś.
Co do silnika zbudowano go na podstawie starego motoru od klasycznej 500-tki i dodano trochę nowoczesnej technologii.
Bardzo ładne wozidełko jednak denerwują mnie dwa istotne elementy wnętrza. Chodzi o panel klimatyzacji i radio wraz z powyższymi kratkami wentylacyjnymi. Bardzo to przypomina inne modele fiata, inżynierowie czy tez projektanci mogli sie bardziej postarać i zrobić to w stylu retro tak jak przystalo. Ale ogólnie samochodzik od momentu premiery robi na mnie pozytywne wrażenie. Przede wszystkim ladnie wygląda, nietuzinkowo
McMan napisał(a):Powiem szczerze, że nie rozumiem po co się produkuje takie auta Chodzi mi o całokształt, nie tylko o silnik.
na pewno nie żeby leczyć kompleksy
tylko dla funu, a także dla przypomnienia tradycji (w końcu auto zostało zrobionę na rocznicę).
dusza tego auta rzeczywiście odbiega od polskich realiów i bardziej widziałbym to auto pomykające jakimiś brukowanymi uliczkami rzymskiego centrum z jakąś sexy włoszką w wielkich okularach przeciwsłonecznych, w wielkim kapeluszu i z torbami pełnymi ciuchów prosto od włoskich kreatur mody
jednak jak widać są też i miłośnicy tych aut w Polsce.
ciao bambino!
Radex napisał(a):fajny resorak
chodziło mi oczywiście o tego w skali 1:1
Radex napisał(a):chodziło mi oczywiście o tego w skali 1:1
No domyśliłem się
Moja żona jest hiszpanką i ma ten południowy temperament, to w końcu ona więcej czasu spędza w 500-tce. Autko sprawia naprawdę wiele radości z jazdy i żonka naprawdę fajnie w nim wygląda.
dudas5 napisał(a):do zabawnej jazdy..
Radex napisał(a):tylko dla funu, a także dla przypomnienia tradycji
Nie przekonaliście mnie
wygląda, że mam zbyt praktyczne podejście do motoryzacji..
proszę nie piszcie, ze kiedyś będzie kultowy..
McMan napisał(a):dudas5 napisał(a):do zabawnej jazdy..Radex napisał(a):tylko dla funu, a także dla przypomnienia tradycji
Nie przekonaliście mnie
wygląda, że mam zbyt praktyczne podejście do motoryzacji..
proszę nie piszcie, ze kiedyś będzie kultowy..
poprostu masz podejście do auta czysto użytkowe. Ma przewieźć określoną objętość towaru czy ludzi z punktu A do B. W jaki sposób to zrobi, jak się przy tym będzie prezentował i jakie reakcje wyzwala u ludzi – to nie ma dla Ciebie większego znaczenia.
A 500 fajna – zawsze mi sie podobała, nawet kiedyś zaraz po wprowadzeniu do sprzedaży testowałem
marek napisał(a):poprostu masz podejście do auta czysto użytkowe. Ma przewieźć określoną objętość towaru czy ludzi z punktu A do B. W jaki sposób to zrobi, jak się przy tym będzie prezentował i jakie reakcje wyzwala u ludzi – to nie ma dla Ciebie większego znaczenia.
O wypraszam sobie w jaki sposób się przemieszcza ma znaczenie.. ale faktycznie, to jak mnie w aucie widzą jest mi dość obojętne..
No OK – do mnie nie przemawia ani design, ani cała idea tego fiata, ale włascicielowi się podoba, żona wygląda w nim atrakcyjnie, a do tego ponoć fajnie się prowadzi więc
To tyle ode mnie
McMan napisał(a):to jak mnie w aucie widzą jest mi dość obojętne
Nie o to chodzi. Są różne grupy aut. U mnie w garażu stoją różne pojazdy. Od motocyklu, przez Fiacika, Mazdę czy Forda Galaxy aż po Mercedesa Vito. Duże auta są do pracy, Mazda do zabawy a Fiacik do przyjemności przemieszczania się po dużym mieście. Kupno auta to jest moja ucieczka od podatków- przynajmniej ich zmniejszenie. Wiem że za tą kasę można by kupić większe, bardziej komfortowe auto ale takie też mamy.
A Fiacika mamy bo jest inny i ciekawy.
Bardzo mi się podoba pięćsetka, myślałem nawet pewien czas o zakupie jej w wersji abarth – z zewnątrz śliczna bryła w stylu retro – no kolor masz genialny – jedynie słuszny . Ale IMO kratki nawiewu w desce nad panelem to wiocha.... Za to całokształt –
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości