Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 09:45

8aef0768b7cba9b8.jpg

cyt z eksploatacji
"Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać..."



Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było :)
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.

Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.

Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, Home made TCS , lotus ABS, Torsen OBX z tyłu

Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R

Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler Turboworks wejscia fi77

Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3', kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04-20T, DV Forge

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU +Ecumaster DBW; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
– strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster ... 014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630

Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
– torsen obx
– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski
-Home made TCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/

Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R
Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DS2500

Tył:
-Seryjny zacisk plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11

Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan
– Zawieszenie tylne regulowany bilstein b16
-przod utwardzony bilstein b6 lub nitron

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor seryjny
– Opony/felgi drogowe- AVON ZZR A24 przod-195/50/16, tył-225/45/17 sport cup 2 lub AVON ZZR A64; Felgi Team Dynamics


Fabryczna Moc i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1,1 bara przy 6800 obr./min. i 1 bar przy 3000 obr.min.:
~250hp@ 6000obr/min.
~350Nm@ 3200obr/min.


Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:


z toru Bydgoszcz
Obrazek
Obrazek

Silnik z Saaba B207r (seria 207km) na turbince td04hl-20t (seria td04-14t), wtryski Siemens Deka630ccm (seria 286ccm), wydech 3" do katalizatora, od katalizatora 2,5', wydech przelotowy 2,5' el-tec. Trochę trzeba było podciąć bagażnik, by zrobić miejsce na turbo. Poduszki silnika seryjne, skrzynia i półosie seryjne. Jedyna modyfikacja jaka była konieczna to wymiana koła zamachowego na te z Opla Calibry turbo (silnik c20let). Do tego wzmocniony docisk i sprzęgło by Radzikowski.



czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy. Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


filmy z przyspieszeń:



Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1°59'.......................-2°10'
lew.tyl....................praw.tyl
.-2°23'......................-2°33'
zbieznosc:
przod:.....-0°8'
tyl:........+0°28'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3°50'..................prawe:..........+3°34'



Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

DSC08404.JPG
ćwiartka z Ravo w Fiacie Coupe
dscn4447l.jpg
Tor Wyrazów z klubem vectra-unlimited
IMGP1766.jpg
Tor Kielce z Exoticars
IMGP1769.jpg
Tor Kielce z Exoticars
IMGP9349.jpg
Torsen działa? 1/4 Czaplinek
100_0030.JPG
strojenie (regulacja wałkami) tak to wygladalo u Zibiego jeszcze na silniku z22se
20120801231.jpg
komplet hebli na przód:
klocki ferodo ds2500
tarcze mikoda gt
płyn motul rbf660
IMG00004.JPG
wymiana felg
seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg
a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg
założyłem felgi Team Dynamics:
16x7 5x110 et20 na przód – waży 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tył – waży 8,6kg
Załączniki
20110704.jpg
wymiana luźnej różnicówki na torsena obx:
IMG00001 [800x600].JPG
20120817242.jpg
sterowaniem silnika zajmuje się Emu,
przepustnicą elektroniczną zarządza DBW Ecumaster
101_0022.JPG
trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:
101_0023.JPG
bilsteiny duze.JPG
Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu:
przod:
sciskanie- 70; rozciaganie – 230
tyl:
sciskanie – 90; rozciaganie – 250
20160302_165744.jpg
autko zostało odświeżone nowym lakierem
20160302_165726.jpg
20160302_165645.jpg
20160220_150336.jpg
20160220_150245.jpg
20160220_150232.jpg
20160220_150217.jpg
6655561423_ee551be42f_z.jpg
wymiana sterownika abs na ten z lotusa 111r
foto (1) (1).gif
wpadl na tyl gwint z lotusa cup 255 bilsteina A120D0046H; 371 lbs/in twardosci zamiast dotychczasowych 268 lbs/in; przod zostal po staremu
piw3.jpg
tor Poznań
nitron.jpg
gwint nitrona na przód
spidi.jpg
z toru Poznań
tcs.png
konfiguracja TCS
Ostatnio edytowano 25 mar 2018, 17:24 przez piwo, łącznie edytowano 71 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mckoper » 24 mar 2011, 14:13

Gratulejszyn! <spoko>
To jest przednio czy tylno napędowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 22:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 14:37

silnik za plecami, naped na tyl, brak wspomagania kierownicy, brak szpery, kola z tylu 225 z przody 175, 110cm wysokosci, rama aluminiowa, poszycie plastikowe.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez ravo » 24 mar 2011, 14:38

piwo napisał(a):ma 147 km ma silnik z tylu za plecami i naped na tyl.

oj Dawid hehe

Super szkoda, że nie turbo :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16063 (5/209)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez Seraf » 24 mar 2011, 14:46

185 cm żywej masy się zmieści czy nie bardzo?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3539 (2/14)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez l3mur91 » 24 mar 2011, 14:48

Fajne to to :D
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1495 (4/1)
Skąd: Lodz

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 14:49

roznica w cenie: 25tys ja dalem za toto a turbo ceny od 50tys za uszkodzone sie zzaczynaja.wiec moze i szkoda ale mysle ze za 25tys to ja moge sobei wsadzic silnik z saba 2,3 turbo zrobiony na 400 koni u coobcia.wiec cos za cos.chcialbym wersje turbo ale mnie nie stac bylo.tak bedzie za to wersja NA.pierwsze mdoy silnika juz niedlugo.na pewno szybko zmienie dolot kolektor od wersji 2,4 i przesune odcinke z 6100(smieszne) na 7500.

w srodku jest bardzo wygodnie.wysiada sie licho.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez People_Hate_Me » 24 mar 2011, 14:51

Piwo znając Ciebie to niedługo i tak wsadzisz tam turbine :D
fajne autko :) powiem wiecej jak zobacze w Koninie :D
Psssssssssssssst
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6437 (6/21)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 14:57

szczerze?mam juz dosc aut turbo.mam juz wypatrzone walki w usa i pojde w obroty.moment duzy w tym aucie to zabojstwo.juz pare razy jechalem bokiem na wejsciu w zakret przy dohamowaniu.powiem ze nie sadzilem ze da rade wyprowadzic autko z tak glebokich wychylow.ale te autko to potrafi. gwaltownie zarzuca tylem ale potem przy szybkiej kontrze da rade wyjsc.ale mimo wszystko szpere uznaje jako priorytet. w warszawie jak mnie bokiem postawilo na trzypasmowce miedzy samochodami to jednak troche sie spocilem.a ze proszku mi szkoda na pranie spoconych koszulek wiec szpera musi wjechac a mody tylko takie ktore zwieksza moc a nie moment obrotowy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez People_Hate_Me » 24 mar 2011, 15:01

Piwo zobaczymy zobaczymy :P
Psssssssssssssst
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6437 (6/21)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Radex » 24 mar 2011, 15:08

fajna zabawka piwo :P ledwo sie tam mieścisz do środka chopie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mckoper » 24 mar 2011, 16:32

Mam nadzieję, że dasz mi się karnąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 22:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 17:14

spoko.ja sobie pojezdze rx7 ty spidim. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Bartg » 28 mar 2011, 16:45

Super autko, na zlocie we Wrocku dopiero by pazur pokazało ;) Kojarzę ten egzemplarz, widziałem w Łodzi nie raz ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7626 (16/110)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Chaty » 28 mar 2011, 16:57

Bardzo fajne autko, nie pamiętam żebym na żywo takie widział, pewnie robi wrażenie. Powodzenia w użytkowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2011, 19:44
Posty: 320
Skąd: Bialystok

Postprzez Mev » 28 mar 2011, 18:49

Taki zgarbiony musisz jeździć? :P

Fajne autko, zawsze mi się podobały, ale przyznaję... Na żywo takiego jeszcze nie widziałem :)

Gratuluję zakupu :)
f*ck
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 13:16
Posty: 5790 (0/2)
Skąd: Piła
Auto: CLS ej em dżi

Postprzez Blade » 28 mar 2011, 20:57

piwo napisał(a):wazy 870kg ma 147 km ma silnik z tylu za plecami i naped na tyl.


Hell yeah <spoko>

Przy tej wadze i mocy musi być niezła awantura <diabełek> Gratuluję zakupu i niech dobrze służy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 16:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez ravestation » 28 mar 2011, 21:10

to auto, to jedno z moich niespełnionych marzeń motoryzacyjnych <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 10:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez piwo » 28 mar 2011, 22:31

no ja wlasnie postanowilem sie spelnic :)
auto powoli dzieki swemu wiekowi robi sie dostepne dla ludu.ale poniewaz wyprodukowano tylko 7tys sztuk oraz posiada mnostwo wad (ciezko sie wsiada wysiada) nie grozi mu popularnosc.na szczescie. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez ravestation » 28 mar 2011, 22:32

no i jest to tak naprawdę lotus <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 10:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], KMBak i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron