Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 09:45

cyt z eksploatacji
"Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać..."


Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było :)
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.

Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047

W autku póki co zregenerowana została przekładnia kierownicza, wymienione wahacze tylne, wymieniony wahacz przedni prawy, wymieniony drążek kierowniczy prawy.
Pozostało mi wymienić wszystkie cztery lampy, bo są bez kloszy i polakierować auto na czarną perłę.
Filmy:

Obrazek
Obrazek

czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy. Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


filmy z przyspieszeń:


opony z przodu to 195x50x16 r888 GG , tyl michelin sport cup 2 225x45x17

Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1°59'.......................-2°10'
lew.tyl....................praw.tyl
.-2°23'......................-2°33'
zbieznosc:
przod:.....-0°8'
tyl:........+0°28'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3°50'..................prawe:..........+3°34'


Załączniki
DSC08404.JPG
dscn4447l.jpg
IMGP1766.jpg
IMGP1769.jpg
IMGP9349.jpg
100_0030.JPG
strojenie (regulacja wałkami) tak to wygladalo:
regulacja walkami 2.jpg
regulacje walkami
regulacja walkami.jpg
regulacje walkami
wykres ostateczny po regulacji walkami.jpg
tak wygladalo po regulacji walkami jeszcze na seryjnym kompie
20120801231.jpg
komplet hebli na przód:
klocki ferodo ds2500
tarcze mikoda gt
płyn motul rbf600
IMG00004.JPG
wymiana felg:
seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg
a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg
założyłem felgi Team Dynamics:
16x7 5x110 et20 na przód – waży 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tył – waży 8,6kg
IMG00002.JPG
założona jest większa przepustnica elektroniczna zamiast seryjnej 55mm jest 68mm. Dolot jest z rury aluminiowej zakończonej filtrem itg. Poza tym wymiana kolektora na wersje 2,4. Alternator wymieniony z 120A na 100A (z vectry c za 80zl), bo inaczej większy kolektor dolotowy się nie mieścił
20110704.jpg
wymiana luźnej różnicówki na torsena obx:
IMG00001 [800x600].JPG
2039095216.jpg
walki swiatka:
kolka regulowane 2.jpg
regulowane kółeczka rozrządu:
kolka regulowane.jpg
20120817242.jpg
strojenie na seryjnym komputerze się nie powiodło więc wpadło emu
kolektor1.JPG
kolektor wydechowy 4-2-1 + katalizator metalowy magnaflow:
tak wygląda kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej :) ) :
kolkeotr5.JPG
tasma.JPG
no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:
pompa elekt 3.JPG
elektryczna pompa wody (wywalenie wałków balansujących i łańcucha pompy wody mechanicznej:
101_0022.JPG
trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:
101_0023.JPG
poli.JPG
bilsteiny duze.JPG
Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu:
przod:
sciskanie- 70; rozciaganie – 230
tyl:
sciskanie – 90; rozciaganie – 250
2015-01-16-1270.jpg
5,1 kg koło zamachowe by Otoczak, orginal 9,5kg :
2015-01-16-1269.jpg
20160302_165744.jpg
autko zostało odświeżone nowym lakierem
20160302_165726.jpg
20160302_165645.jpg
20160220_150336.jpg
20160220_150245.jpg
20160220_150232.jpg
20160220_150217.jpg
6655561423_ee551be42f_z.jpg
wymiana sterownika abs na ten z lotusa 111r
foto (1) (1).gif
wpadl na tyl gwint z lotusa cup 255 bilsteina A120D0046H; 371 lbs/in twardosci zamiast dotychczasowych 268 lbs/in; przod zostal po staremu
speedster.jpg
najnowszy wykres mocy
piw3.jpg
tor Poznań
nitron.jpg
gwint nitrona na przód
spidi.jpg
Ostatnio edytowano 22 gru 2017, 17:10 przez piwo, łącznie edytowano 54 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3338 (67/58)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m55,74

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mckoper » 24 mar 2011, 14:13

Gratulejszyn! <spoko>
To jest przednio czy tylno napędowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 22:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez piwo » 24 mar 2011, 14:37