PO PIERWSZE: Do powyższych wycen należy doliczyć poniższe, bo posta pisałem po odebraniu gratów.
– Rolka
– Napinacz
– Pasek
– Robocizna
– Serwis klimy
PO DRUGIE:Dodatkowo po tygodniu okazało się, że ku końcowi ma się chłodnia klimatyzacji. Wyszło to przy montaz sprężarki. Chłodnica po dotknięciu, posypała się lamlekami na ziemie ze starości i po tygodniu zaczał sie pojawiać zielony ślad.
Także do kompletu:
– Chłodnica klimatyzacji
– Robocizna
W sumie za całość od oddania do warsztatu za pierwszy razem do odebrania za drugim, wyszło jakieś
2100złCo ciekawe i co najbardziej irytujące, dźwięk pierdzenia podczas jazdy na klimie nie zniknął ani nie zmienił się
Byłem już w 3 warsztatach i 4 zakładach klimy oraz w ASO. NIkt nie chce samochodu. Kazdy rozkłada ręce i nikt nie ma zamiaru się w to bawić aby znaleźć przyczynę. Być może jest to zawór rozprężny ale każdy twierdzi, że to sie nie psuje a już na pewno nei wydaje dźwięków.
Dlatego zakupiłem u chińczyka interfejs do Volvo.
220zł i sam będe diagnozować laptopem. Może cos się uda znaleźć.
Znowu sam będę musiał naprawiać...
PO TRZECIE:Żeby tego było mało, dopadła mnie znana przypadłość (doczytałem na forum Forda) dotycząca sterowania klapami w kolektorze. Pewnego pięknego dnia jechałem i dziwnie poszarpywało zarówno na benzynie jak i na LPG ale komp nic nie wskazywał. Dopiero rano rano, odpalam i zapalił się check engine.
Interfejs kupiony ale jeszcze jedzie, więc myśle sobie że znowu 100zł w plecy na diagnoze u mechanika ale moze to wina LPG. Tak czy siak słabo ale chcąc sprawdzić stan LPG... Podpiąłem interfejs LPG i okazuje się, że STAG czyta błedy równiez ze sterownika silnika:
Albo klapy padły albo jak wyczytałem na forum fodra, padł/y elektrozawory podcisnienia.
Są dwa takie:
Jakiś dobry człowiek podzielił się wiedzą, że błąd elektrozaworów nigdy nie pojawia sie podczas jazdy. SPrawdzane są one TYLKO podczas rozruchu. DLatego mimo złej pracy silnika, check zapalił sie dopiero po następnym odpaleniu. Dodatkowo poinformował że elektrozawory mają mniej więcej stałą oporność. Między 32 a 36 Ohm. Sprawdziłem moje i jeden miał 34 Ohm a drugi nie reagował na pomiar. Także ten niereagujący do wymiany. Symptomy jak w opisie chłopaka z forum forda.
Komplet w ASO 400zł.
Komplet zamienników w sklepie Forda w necie: 200zł.
Komplet od chińczyka na Allegro: 100zł
Komplet od chińczyka z Ali: 45zł
Te z Ali w zgodnej opinii działają dobrze ale ja nie mam czasu ani zbędnych funduszy więc przeszukałem Allegro i zakupiłem używkę 1 sztuke za 40zł. Jedzie paczkomatem.
PO CZWARTE:Przy regulacji przednich drzwi kierowcy, uśmierciłem tylne drzwi za kierowcą poprzed odpięcie wtyczki przy przednich drzwiach. Jak się okazało, ułamał się najcieńszy kabel, który odpowiedzialny był za centralny zamek i podnoszenie szyby. Samochód jednocześnie nie sygnalizował zamknięcia centalnego kierunkowskazami. Równiez na forum ale tym razem Volvo, pomogli ogarnąc temat i znaleźc przyczynę. Do zlutowania kabel w gumowej osłonie. Miejsca na jedną reke dziecka...
W robocie pomogła lutownica kolbowa od chińczyka wraz z narzędziami tym dłuuuga penseta i dłuuugie szczypce. Wszystko w zestawie z Ali kupionym kiedyś "a moze sie kiedyś przyda". Z barku moejsca, 2 narzedzie zrobiły robote. Kabel zlutowałem i wszystko działa.
PO PIĄTE:Zabrałem się za niechowające sie cycki od zamykania drzwi od wewnątrz. Chował się i podnosił na 2-3 razy. Nie miał siły się ruszać. Po raz kolejny na forum Volvo, temat był znany. Poznałem instrukcję co i jak z dokładnymi szczegółami aby nic nie połamać i nie popsuć oraz dostępny jest tez tutorial rosjanina, krok po kroku, Genialny film na podstawie którego, minuta po minucie zrobiłem robotę, która polegała na całkowitym rozebraniu drzwi pasażera, tak że została na nich goła blacha.
Wewnątrz drwi jest sporej wielkości zamek połaczony z klamką. Wewnątrz sa 2 silniczki. Jeden z nich, ten wiekszy, z czasem zakleja się smarem połączonym z opiłkami generowanymi podczas pracy silnika. Wygląda to jakby ktoś zakleił cały silnik jakimś szlamem. Dlatego silnik nie miał siły i doszły do tego ubytki w smarwoaniu elementów ruchomych.
Silnik na Allegro 37zł. Instrukcja filmowa tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=YVUhkxQ1A-MWszystko idealnie pokazane do samodzielnego zrobienia. Czas to 4 godziny. Teraz cycek śmiga góra dół lepiej od wszystkich pozostałych.
Ta sama operacja czeka mnie z drzwiami kierowcy gdzie zimą cycek chowa się na 2 razy. Latem jest jeszcze ok.
Koszt u mechanika: 300zł robota i 400zł cały plastikowy moduł zamka. Nikt nie bawi się w silniczki.
Mój koszt: 37zł i 4 godziny.
Drugie drzwi już pójdą szybciej
To co widac na pierwszysm zdjęciu to tylko osłona. Trzeba ją całą zdjąc, wraz z wyjęciem i podczepieniem szyby na górze drzwi, aby nie spadła jak usunie się mechanizm podnoszenia. Koniec końców, goła blacha, nawet bez klamki
Także jakiś pechowy ten sezon.
Odbiłem sobie stres na Autostradzie
Kiedyś tu na forum doradzałem aby kupoiwac samochód również pod kątem bogatej bazy wiedzy w internecie i na forach internetowych. Zostałem wyśmiany przez kupujacego że to jakies bzdury aby kupno samochodu uzalezniać od internetu.
Jak się okazuje, na własnym przykładzie widzę, że się nie myliłem. Gdybi nie forum Volvo oraz forum Forda, byłbym już grube setki jak nie tysiące w plecy a tak, udało się znaleźć dokładnie te same opisy problemów wraz z rozwiązaniami co pozwoliło trafnie postawic diuagnoze i prawie bezkosztowo usunąc usterki.
Co do tego check engine to elektrozawór jedzie ale na 99,9% przekonany jestem że po jego wymianie, będzie w porządku.
EDYTA:Elektrozawór podmieniony. Check skasowany interfejsem od LPG i wszystko już działa.