Opel Speedster Honda K20 2001 " Biała Wdowa"

Postprzez piwo » 14 lip 2014, 16:13

:) Matuesz mowi ze klocki i opony spokojnie starcza na kolejne upalania. w tym evo pewnie teraz przeglad za 2000zl i wymiana opon i klockow. heheheh. spidi jest cudowny i jak go nie kochac. szkoda ze nie ma znaczka Mazdy z przodu :(
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez MariuS » 14 lip 2014, 16:20

piwo napisał(a):ok. moze porownanie predkosci w probach zmieni twoje zdanie na temat predkosci speeda w zakretach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3c466.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 1275c.html

Nie mowie ze speed jest wolny. wrecz przeciwnie. ale na lukach sa szybsze auta. mocy brakuje i bez odpowiedniego stosunku mocy do masy nie ma szans z szybszymi autami. poza tym chasis lotusa to mega baza do modow dalszych. chyba lepszej nie ma.

Mateusz juz zakonczyl jazde bo zaczyna lekko kropic. beda mega filmiki. nie obylo sie bez przygod drobnych i pojedynkow z bmw m5 czy evo 400 konnym wiec bedzie co ogladac :)
Mateusz wspomnial jak fajnie wyprzedzil bmw. na prostej odstawilo go i byl dwie dlugosci za nim, bmw hamuje on zaczal hamwoac jak wyprzedzil bmw o dwie dlugosci, a za lukiem bmw juz nie widzial :)
najlepszy czas radical 1m43s, evo niestety go ojebalo o 0,2s.


No wg mnie to tabelki złe dla speeda nie są, a wręcz przeciwnie ;P Patrząc jeszcze na mapkę tego toru testowego. Są tam jeszcze 3 podobne zakręty jak ten najciaśniejszy, w którym seryjny speedster bije takie auta jak: M3 E46 (1km/h), C32 AMG (8km/h), Clio v6 ( 260KM a wg tego testu na ciasnych nie jedzie).

Dopisano 14 lip 2014 16:23:

piwo napisał(a)::) Matuesz mowi ze klocki i opony spokojnie starcza na kolejne upalania. w tym evo pewnie teraz przeglad za 2000zl i wymiana opon i klockow. heheheh. spidi jest cudowny i jak go nie kochac. szkoda ze nie ma znaczka Mazdy z przodu :(


<spoko>

Z drugiej strony na podstawowego speedstera trzeba położyć minimum 35tys :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 08:53

Witam,

Klocki to raczej za dużo sie nie zuzyly jesli w ogole cos ubylo. Ale hebel był przekonkret, nawet pan instruktor mowil zeby tak gwałtownie nie hamowac bo szkoa opon. Jak ogladam filmiki to moj best lap wyglada srednio, pozniejsze przejazdy to wykorzystywanie tarek itd a nic to nie dało. Moim zdaniem blad zrobilem ze po 1 sesji, w ktorej wykrcilem best lap sposcilem powietrze z opon. Mialem po 2 bary z tylu i po 1,5 bara z przodu, czemu upuszczalem cisnienie nie wiem....brak doswiadczenia pewnie. Probowalem tez wchodzic szybciej w zakrety nic to nie dawalo, a konczylo sie walka z autem i wyleceniem z toru 2 razy przy 140 i raz przy 160. Uderzenie w bande tez byla masakra, to sie tak szybko dzieje ze nic sie juz nie zrobi. Spidi na szczescie az tak mocno nie oberwał. Duzy minus sprezyny tak miekkie ze dyfuzorem haczylem na zakretach:/:/, adrenalina na maksymalnym poziomie, mialem pare zakretow, ktore musialem przelamac. Najwiekszym znich to zakreta na prosta startowa rozpedzajac sie do 170 na prostej przed zakretem lekko odpuszczalem gaz na 50% przepustnicy doslownie musnalem hamulec i na wejsciu mialem ~155 a na wyjsciu 165 masakra jakie przeciazenie czuc tylko ze slick trzyma troche pusci trzyma, ogolnie mega. Uwaga od instruktora mniejsza nerwowosc i przed zakretem lepiej lekko shamowac, auto jest bardziej stabilniejsze. Po za tym hamulce nigdy mi sie nie przegrzaly caly czas hamowaly z taka sama skutecznoscia, a nawet i lepsza bo wystarczyla dotknac hebla i juz bylo szarpniecie:) Co do prowadzenia speeda to bardzo bardzo przewidywalny, jazda nim to mega frajda i jest dosc latwy w prowadzeniu. Niestety przez 3/4 track daya bylem 3 w OPEN:) i na ostatniej sesji 400+ Evo IX objechalo mnie o 0,2s, ehh. Podczas rozdania nagrod instruktorzy wyczytujac klase PROFI nie zapomnieli o 4 miejscu gratulujac bardzo dobrego czasu oraz pytajac ile to male biale ma koni:) Niektórzy to po 2 razy sie upewniali ze to seryjny silnik, a chlopaki z lancerow nie wierzyli.

Ponizej wrzucam pare filmikow:



BEST LAP



Kolejny wypad na lączke tym razem bardziej bolesny



przejazd w samotności czas 1:50,900



Jazda z instruktorem



I jeszcze na koniec wyprzedzanie po zewnetrznej:)

Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 15 lip 2014, 09:59

Bardzo ładnie ogarniasz ale auto mam wrażenie, że bardzo łatwo się wyrywa mimo slika. Mało czasu na jakąkolwiek reakcję. Brawo za czas!
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 15 lip 2014, 10:05

Brawo, gratulacje <spoko>

Zamiast sprezyn pomysl o stabilizatorach ;) To one one odpowiadaja za przechyly auta w zakrecie. dodatkowo mozesz nimi wplynac na nadsterownosc/podsterownosc odpowiednim ich balansem przod/tyl. Twardszymi sprezynami mozesz spowodowac ze auto bedzie sie odbijac jak pilka i wcale lepiej sie nie bedzie prowadzic.

P.S. zadbaj o odpowiednie pasy dla pasażera ;) bo momentami nie wygladalo to za ciekawie – Justyna na pewno bylaby wdzieczna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 10:35

onyx napisał(a):Brawo, gratulacje <spoko>

Zamiast sprezyn pomysl o stabilizatorach ;) To one one odpowiadaja za przechyly auta w zakrecie. dodatkowo mozesz nimi wplynac na nadsterownosc/podsterownosc odpowiednim ich balansem przod/tyl. Twardszymi sprezynami mozesz spowodowac ze auto bedzie sie odbijac jak pilka i wcale lepiej sie nie bedzie prowadzic.

P.S. zadbaj o odpowiednie pasy dla pasażera ;) bo momentami nie wygladalo to za ciekawie – Justyna na pewno bylaby wdzieczna :)


No ale sprezyny maja twardosc prawie ze seryjnego speedstera. Alex ma w lotusie twardsze i jest gicior. Fotele wczoraj po track dayu odebralem, koles obiecywal ze zdazy do soboty, ale niestety na poznan musialem jechac na zwyklych fotelach co widac:) Niestety zeby stab z tylu zabudowac to trzeba niezle porzeźbic bo w serii go nie ma, a po 2 musialbym miec szpere bo bedzie mi odrywac koło. Wiec mysle ze sama wymiana sprezyn pomoze.

weede napisał(a):Bardzo ładnie ogarniasz ale auto mam wrażenie, że bardzo łatwo się wyrywa mimo slika. Mało czasu na jakąkolwiek reakcję. Brawo za czas!


Dzieki, wydaje mi sie ze minimalne kontry sa bardzo latwe i prowadzenie auta jest w miare lajtowe. Te wylotki poza tor to bylo juz przegiecie, wiec jezzdac plynnie i nie przeginajac na pewno nie dojdzie do takich sytuacji
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Bo_Lo » 15 lip 2014, 10:48

Gratulacje:).będą jakieś media z zewnątrz auta?wrzuć jakąś tabelkę z wynikami :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez DARO MAZDA 323 » 15 lip 2014, 12:17

Po 1 – bardzo fajne nogi :) ( pasażerki )
Po 2 – jest szybko.
Po 3 – brak mocy przy wyprzedzaniu na prostych nadrabiasz dobrym hamulcem ( w zakręcie ) co widać na filmie .
Po 4 – Jakieś filmiki z zewnątrz lub zdjęcia poproszę .
Po 5 – Tabela z wynikami i czasami .
Po 6 – zazdroszczę fajowego poniedziałku :)
Po 7 – tak 3 mać :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 13:42

Witam,

Niestety nie bedzie zadnych nagran z zewnatrz bo mi sie ulamal uchwyt.

Prosze tabela z czasami.

Zdjecia niebawem:)
Załączniki
tabela czasy.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez brii » 15 lip 2014, 14:00

Gratuluję wyniku :)

Jak się patrzy na tą tabelkę to wniosek może być tylko jeden – sterownik ma większe znacznie niż sprzęt :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bo_Lo » 15 lip 2014, 16:09

Graty jeszcze raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez piwo » 15 lip 2014, 16:32

tez jestem tego zdania. mega wyczyn Mateusz. Pojechales bardzo dobrze. z tego co widze na filmach massz tendencje do krzyzowania rak. moze to i dobrze moze nie nie wiem ale na pewno w takiej sytuacji przydalaby ci sie krotsza przekladnia kierownicza:
http://www.seriouslylotus.com/suspensio ... g-rack-380
a z tymi wlosami Justyny to czad. nie wiedzialem ze tak moze to wygladac. chyba z 1,5 g miales na zakretach :)
co Justyna trzymala w rece?
rozaniec, krzyzyk?
<rotfl>
przy tej najwiekszej stluczce(3 film ostatnie sekundy) twoja glowa praktycznie zero przeciezenia, a Justyny poleciala niezle. Widac kto ma sztywno glowe na karku. Justyna musi wiecej z toba trenowac.hahahahah
przejazd w saomtnosci wygladal na prawde niezle. szkoda ze nie od pcozatku jest. wydaje sie ze musiales zle najechac na wyjsciu na prosta startowa przy rozpoczynaniu okrazenia skoro czas byl slabszy niz z Justryna, chybaze wczesniej jakis blad popelniles.
Instruktora (na przedostanitm filmie) tez nie oszczedziles. co ty tam tak namietnie gestykulowales? heheheh. z tego filmiku widac ze o podsterownosci mozna zapomniec. zero. piekna nadsterownosc na wyjsciach z lukow gdzie glownie kierowca operujac gazem i kiera ma znaczenie a nie zawias.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (244/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 17:48

piwo napisał(a): szkoda ze nie od pcozatku jest. wydaje sie ze musiales zle najechac na wyjsciu na prosta startowa przy rozpoczynaniu okrazenia skoro czas byl slabszy niz z Justryna, chybaze wczesniej jakis blad popelniles.


Moim zdaniem to sa opony za niskie cisnienie. rozmawialem z innym kolesiem to on dazy tak zeby z przodu i z tylu na rozgrzanych miec po 2 bary a ja mialem z tylu 1,8 a przod 1,4 jak sposcilem za mocno a po 1 przejedzie ladnie rowno tyl 2 bary a przod 1,5 z czego jedna strona na zimnym 1,1 tak zaczynałem a tyl 1,5 wiec po 5 okrazeniach wzroslo niezle cisnienie:) Justyna trzymala wlacznik do go pro, a głowa jej latala dlatego ze jest za wąska i pasy ja zabrdzo nie obejmuja:(
Powiem tak, instruktor nie mowil nic na tema rak wiec sa dobrze, a z drugiego punktu jak krzyzujesz caly czas masz stycznosc z kierownica i mozesz w kazdej chwili wyprowadzac kontry. Wiadomo co sie z autem dzieje, a przy takich predkosciach to jest konieczne.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 15 lip 2014, 20:50

też mi się wydaje, że dobrze trzymasz kiere – krzyżowanie rak w jeździe sportowej, gdzie w każdej chwili trzeba być gotowym na odkręcenie jest ok. Tylko kierownia jakaś taka mało poręczna, wydaje się za mała :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2014, 21:28

im mniej się odrywa ręce tym lepiej i krzyżowanie jest jak najbardziej poprawne. Graty wyniku i powodzenia w następnych wyścigach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 22:20

Kolejny pojedynek Porsche boxter czas 1:54



Dopisano 15 lip 2014 22:26:

weede napisał(a):Tylko kierownia jakaś taka mało poręczna, wydaje się za mała :D


Jak bedzie o 1mm grubsza to juz nie wsiade i bede caly czas ocieral kopytami o nia:)
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Bo_Lo » 15 lip 2014, 22:50

Czy któres z tych E30 miało V8?Bo Fasol wrzucił w tym samym czasie fotki na Fejsa z czerwoną E30 V8 na torze p-ń
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Capazo » 15 lip 2014, 22:56

Bo_Lo napisał(a):Czy któres z tych E30 miało V8?Bo Fasol wrzucił w tym samym czasie fotki na Fejsa z czerwoną E30 V8 na torze p-ń


tak to ta ktora bralem od zewnetrznej:)
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Bo_Lo » 15 lip 2014, 23:06

OMG,kolega w robocie dał za swapa V8do E36 cabrio w sumie ok 20tyś.Załamie sie jak mu pokaże ten filmik hahaha
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Capazo » 17 lip 2014, 15:52

Witam,


Podsyłam pare fotek z Track day'a
Załączniki
DSC_4710.jpg
DSC_4703.jpg
DSC_4701.jpg
DSC_4694.jpg
DSC_4688.jpg
DSC_4672.jpg
DSC_4670.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
DSC_4616.jpg
DSC_4619.jpg
DSC_4621.jpg
DSC_4626.jpg
DSC_4657.jpg
DSC_4664.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy