Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez piwo » 14 wrz 2011, 12:38

takie cuda mi sie marza na przyszly rok:
http://www.ebay.co.uk/itm/SPAX-RSX-COIL ... 45eb94dff2
http://www.ebay.co.uk/itm/POWERFLEX-SUS ... 1c14a7a206
dzis przyszly opony profil xr-01 205x50x16 mieszanka srednia dociete na deszcz.
pierwsze wrazenia.super jakosc wykonania i na rpawde mieciutki beizniczek.
dalej zwazylem je.jedna wazy 10,2kg druga 9,8kg.
jutro sprawdze je na drodze :)
foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez seba323f » 14 wrz 2011, 23:21

Piękne laczki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Barthez » 15 wrz 2011, 12:05

piwo napisał(a):dzis przyszly opony

nie chcę Cię martwić ale na wrocław to ich nie zakładaj.
po 1 – są z niedozwolonej mieszanki
po 2 – różnica w masie je dyskfalifikuje
po 3 – masz niedozwolone nacięcia
po 4 – nie będą pasowały do łopla
po 5 – aby Ci nie było przykro to ostatecnie mogę je na wrocek założyć do siebie i je przetestować
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez piwo » 15 wrz 2011, 13:05

wiedzialem ze na Ciebie to zawsze mozna liczyc <rotfl>
no ja jestem po pierwszej jezdzie (dla przypomnienia wymienilem tylko opony z przodu na xr-01 srednie).na poczatku zgrzyt i przy predkosciach ponad 70km/h bicie na kierze nie do wytrzymania.powrot do wulkanizatora i ponowne wywarzanie.kolejna proba i jest ok.rrrrrrrrrrrrr.wina wulkanizatorow, zle wywarzyli kola. potem pierwsza przejazdzka.opona duzo bardziej przyczepna do momentu az leci przez przod jak na lodzie.ale wydaje mi sie ze to tez kwestia dotarcia.poki co przejechane kilkadziesiat kilometrow i jeszcze wystaja dzyndzle.ogolnie po wymianie na sliki z przodu auto wydaje sie bardziej nerwowe wiec jest duzo przyczpeniejszy przod.najpierw napompowalem 1,9 ale wydaje mi sie ze lepiej jest meic wyzsze cisnienia wiec napompowalem potem 2,1. tak troche wydaje mi sie ze ploza jak sie chce szybciej w zakret isc.moze to kwestia troche za malych katow na kolach.na poczatku z przodu mialem -0,3 ale zmienilem na -0,6 i wydaje mi sie ze plozenie sie znacznie zmniejszylo (moze to kwestia kwadratowego ksztaltu opony a nie owalnego, nie ma pojecia). ogolnie jest duzo przyczepniej. zobaczymy co pokaza w weekend na torze w wyrazowie.nie omieszkam sie pochwalic.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 17 wrz 2011, 18:15

opel speedster 2.2 147km, opona przod 205/50/16 xr-01 medium, tyl goodyear assymetric 2 225/45/17
miejsce tor wyrazow; zlot vectra unlimited
w keirunku normalnym i przeciwnym zajalem pierwsze meijsca.moze konkurencji nie bylo zbyt licznej i szybkiej ale zawsze.najwieksze zagrozenie stanowil pasat r36 4x4 haldex, z regulacja elektryczna twardosci zawieszenia, z automatem dsg, czy system lunch control.moc jego 300koni.przewaga nad drugim miejscem ponad 1 sekunda.
wrazenia z jazdy na oponach xr-01.po peirwsze mega lekko sie zaczelo krecic kierownica (dla przypomnienia nie mam wspomagania keirownicy, a wczenisej mialem 205/55/16 yoko c-driwe). z jazd na torze to oponki duzo lepiej lapaly temperature niz wczensiejsze yoko ale w porowaniau do tylnych opon nadal sa chlodniejsze.zuzycie bieznika xr-01 po calym dniu upalania praktycznie zerowe,marginalne.lekko rancik zewnetrzny sie starl ale podejrzewam ze to wina albo za niskiego cisnienia albo za niskich pochylen kol(mam tylko -0,5 z przodu). w tym samym czasie na tyle goodyerki poprzycierane maja ranty znacznie (pochylenie tylu -2st). widac temperatura zrobila swoje (przod mysle ze okolo 20 stopni chlodniejszy od tylu). zaluje ze nie kupilem na przod xr-01 softow bo auto mimo wszystko nadal wyjezdza przez przod po dodaniu gazu.przod sie odciaza i auto zamiast zaciesniac leci przez przod.na pewno jest mega poprawa i duzo lepiej sie skreca.co jeszcze moge powiedziec to to ze wydaje mi sie ze opony po przekroczeniu granicy przyczepnosci ( za duzy skret kol przednich) gwaltowniej traca przyczepnosc niz seryjne opony.po prostu jest w zakrecie przyczepnie przyczepnie przyczepnie i nagle jak przesadzimy lecimy przez przod.w seryjnych oponkach jest to przejscie wydaje mi sie lagodniejsze.moze po prostu przy wyzszych predkosciach na lukach zawias bardziej sie ugina stad te zjawisko.
ogolnie polecam.oponki sie spisaly.zuzycie tak jak mowie marginalne i zaluje ze nie udalo mi sie kupic softow na przod.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Paweł » 18 wrz 2011, 03:50

piwo napisał(a):zwazylem je.jedna wazy 10,2kg druga 9,8kg.

Pewnie pod bieżnikiem jedna ma Baruma, a druga Sawę – stąd różnica. Sawy są cięższe. <rotfl> <oczy>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Barthez » 18 wrz 2011, 06:45

piwo napisał(a):najpierw napompowalem 1,9 ale wydaje mi sie ze lepiej jest meic wyzsze cisnienia wiec napompowalem potem 2,1

ja mam w kołach 3,2 ;) – spróbuj i u siebie tak dobić i sprawdź różnice – upuścić zawsze można ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez piwo » 18 wrz 2011, 09:41

na zlocie w rykach tez miales 3,2 b ara napompowane?
w piatek bylem na geometrii.mam takie ustawienia teraz:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-0,56.......................-0,53
lew.tyl....................praw.tyl
.-1,57......................-1,34
zbieznosc:
przod:.....0
tyl:........+0,35
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marek » 18 wrz 2011, 10:36

W Speedsterze masz fabrycznie możliwośc ustawienia kątów pochylenia kół ? czy dokładałeś camberplate'y ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez piwo » 18 wrz 2011, 11:03

tak.mam mozliwosc regulacji. sa podkladki ktore mozna podlozyc lub zabrac.jedna podkladka to 0,25 stopnia w roznicy pochylenia.z przodu mam wszystkie wyjete (im mniej tym wiekszy minus), seryjnie zalecane pochylenie z przodu 0stopni +-0,2 stopnia, wiec ja juz mam poza zalecane ale mi to nie rpzeszakdza.z tylu im wiecej podkladek tym wiekszy minus :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Barthez » 18 wrz 2011, 11:33

cały czas ma 3,0 a na ryki delikatnie podniosłem na 3,2.

oszczędzam felgi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez piwo » 18 wrz 2011, 17:41

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 19 wrz 2011, 09:05

piwo napisał(a):opel speedster 2.2 147km, opona przod 205/50/16 xr-01 medium, tyl goodyear assymetric 2 225/45/17
miejsce tor wyrazow; zlot vectra unlimited
w keirunku normalnym i przeciwnym zajalem pierwsze meijsca.moze konkurencji nie bylo zbyt licznej i szybkiej ale zawsze.najwieksze zagrozenie stanowil pasat r36 4x4 haldex, z regulacja elektryczna twardosci zawieszenia, z automatem dsg, czy system lunch control.moc jego 300koni.przewaga nad drugim miejscem ponad 1 sekunda.

Zapomnialeś dodać różnic w masie, rozkładzie masy i położenia środka ciężkości :P Przypomina mi to pewne porównania hahaha
Gratuluje wyniku :) Widać, że jazda tym autem sprawia frajde ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 19 wrz 2011, 10:10

masa nie ma znaczenia.sila odsrodkowa rosnie liniowo wraz z masa tak samo wspolczynnik tarcia opon rosnie liniowo wraz z masa.przy sztywnym zawieszeniu i nisko polozonym srodku ciezkosci ciezkie auto bedzie rownie przyczepne.mozna spytac czy wazace 1900kg m5 jest wolne na zakretach i czy jest wolniejsze niz 500kg-mowa replika lotusa seven.ja juz troche pojezdzilem po roznych torach i wiem ze niekoniecznie.ale mimo wszystko napisalem ze nie bylo zbyt szybkiej konkurencji :) wazne ze progres jest i fun. jeszcze daleko do sytuacji w ktorej bym byl zadowolony z tego jak speedster sie prowadzi. poki co walcze z podsterownoiscia duzo wieksza niz w mojej starej mazdzie 323f. sliki na przedzie, szpera zmienily lekko sytacje ale nie wyeliminowaly calkowicie.w przyszlym roku bedzie gwint i zmniana ustawien.miekki przod i sztywny tyl, do tego wysoki tyl i niski przod.i mam nadzieje ze to zalatwi sprawe.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 19 wrz 2011, 14:01

ale chyba nie napiszesz/powiesz, że auto które ma rozkład masy 60/40 pojedzie równie dobrze jak to które ma 50/50? ;) To co napisałeś sie zgadza, siła odśrodkowa rosnie liniowo wraz ze wzrostem masy. Tylko czy to pomaga w szybszym pokonaniu zakrętu? Wydaje mi się, że nei dokońca <faja> Fakt pozostanie faktem, "passek" to typowy dupowóz ;)

Jakiś czas temu ostro zacząłem się interesować stabilizatorami i śmiem głosić, że prawidłowo dobrane potrafią nieźle zaskoczyć – bardziej niż chociażby wymiana sprężyn czy amorków. Może z tym pokombinuj, choć na pewno w pełni regulowane amory to strzal w 10 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez marek » 19 wrz 2011, 14:41

piwo, pokombinuj z ciśnieniem opon – wg tej stronki http://www.roversd1.nl/sd1web/suspension.html
jeśli zwiększysz ciśnienie na przodzie to bedzie większa nadsterowność.

Tabelka na dole pokazuje co i jak wpływa na zachowanie.

a to co napisałeś o masie jest prawidłowe w założeniu, że wysokość środka ciężkości jest na poziomie asfaltu ;) Bo siły przyczepności nalezy rozpatrywać oddzielnie na każde koło – i wtedy składową będą poszczególne siły pionowe od ciężaru auta oraz siła odśrodkowa która po przeniesieniu na poziom styku koła z asfaltem da docisk/odrywanie, przesuw oraz moment wywracający zależny od ramienia działania tej siły. A ramię wynika z wysokości środka ciężkości i rozstawu kół.

Tak w dużym uproszczeniu ;)
Bo w rozważaniach należałoby jeszcze uwzględnić zmianę geometrii zawieszenia zależną od jego ugięcia – zmieniają się kąty i zmienia się charakterystyka. Dlatego w sportowych autach stosuje się zawieszenie wielowahaczowe, które przy odpowiedniej geometrii daje możliwość równoległego prowadzenia pracy koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez piwo » 19 wrz 2011, 15:05

ale tez dodalem ze w tym samym czasie rosnie liniowo przyczepnosc opon.im wiekszy nacisk na opony tym ciezej zerwac przyczepnosc.speedster ma rozklad 61,5 tyl i 38,5 przod, a pasat pewnie ma tak jak mowisz kolo 40-60. stabilizatory na epwno daly by sporo.tylko do spida nigdzie nei widzialem zamiennikow.
Ostatnio edytowano 19 wrz 2011, 15:32 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 19 wrz 2011, 15:21

jeśli zwiększysz ciśnienie na przodzie to bedzie większa nadsterowność.

ja tam widze wrecz przeciwnie wg tabelki.
ale to tez ceizko wyczuc.ja tam do kocna nie wiem czy wieksze czy nizsze cisnienie daje wieksza przyczepnsoc.na pewno temperatura kolo 90 stopni daje najwieksza przyczepnosc.tego jestem pewien.wiec trza robic wszystko by jak najszybciej osiagnac ta temperature opon a potem jej nie rpzekraczac.a z tym ciezka sprawa.

a sory juz dodczytal moj blad.
wiadomo im bardzieju miekki przod tym bardziej przyczpeny przod wiec bardziej nadtesrowny.
ogolnie ja juz walcze z ta podsterownoscia juz dobrych pare miesicey.
z lsity mam juz zrobione.zamiast z przodu 175 mam 205
zamiast standardowych gum z przodu mam sliki
zamiast zalecanego pochylenia kol z przodu 0 mam -1stopien
zamiast zalecanego pochylenia z tylu -2,5 stopnia mam -niecale 2 stopnie
z masa nic nie zrobie.
odnosnie cisnien nie jestem przekonany do tego.
wiele slyszalem ze bardziej przyczepne opony to opony z wysokim cisnieniem rzedu 3-3,5 bara.zrestza ostatnio jak mowie barthez wygral ryki majac 3,2 bara w kolach.
zostaje zmiana sztywnosci zawieszenia oraz stabilizatorow, ale tych nie dostane.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 19 wrz 2011, 16:00

piwo napisał(a):zostaje zmiana sztywnosci zawieszenia oraz stabilizatorow, ale tych nie dostane


Stabilizatory <czarodziej> ----> http://www.verboom.net/projects/speedster/20100202/index.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 19 wrz 2011, 16:08

widzisz przegapilem temat ten verboom.ale to stabilizator przedni.mi potrzebny grubszy tylny zeby zmniejszyc podsterownosc.ja nie chce wiekszej podsterownosci wstawiajac wiekszy stabilizator z przodu
:)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy