Mazda CX-3 DK PE 2016 2.0L 120KM SkyPassion Crystal White Pearl à la sport concept
Hej, śliczne autko
Dlaczego nie wytrwaliście w poszukiwaniach 150KM z napędami 4x4?
Czy zaważyły tu jakieś inne względy?
Zastanawiam się właśnie nad tym u mojej przyszłej i właściwie to sama nie wiem czy w miejskim ruchu jest to konieczne, a może – czy niezbędne?
pozdrawiam,
Joanka
Dlaczego nie wytrwaliście w poszukiwaniach 150KM z napędami 4x4?
Czy zaważyły tu jakieś inne względy?
Zastanawiam się właśnie nad tym u mojej przyszłej i właściwie to sama nie wiem czy w miejskim ruchu jest to konieczne, a może – czy niezbędne?
pozdrawiam,
Joanka
- Od: 28 lip 2017, 21:38
- Posty: 5
- Skąd: Wa-wka :)
- Auto: Honda CR-V
4x4 w takim wydaniu to jest bardziej marketing niż realna korzyść.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
nie macie racji, bylo juz kilka testow gdzie pokazywano ze to 4x4 dziala, pytanie czy warto dokladac 10k za 4x4 i 30 koni, jak mozna moc podniesc do 165km za 1,2k.wiec ponad 8k kosztuje naped i co dla niektorych wazne bak jest tez wtedy mniejszy. uwazam ze w roznica w cenie jest za duza i ja wolalem sobie doposazyc auto tak jak chcialem, moc sobie podniose mocniej niz w wersji 150km a jedyne czego brakuje to 4x4.
Bak jest mniejszy, auto cięższe jakby dodatkowego chłopa w bagażniku na co dzień targać, pieniędzy kupa i można je lepiej wydać, silnik i tak jest jeden w obydwu wersjach, a jak ktoś nie mieszka gdzieś w górach albo na głębokiej wiosce gdzie nie jest odśnieżane to tak naprawdę 4x4 to moim skromnym zdaniem zbędny balast. Co prawda nie mam bezpośredniego porównania w CX-3 bo tu jechałem tylko z napędem na przód, ale Vitarą jechałem z AllGripem i bez niego i na co dzień, szczególnie na asfalcie wersja 2WD jest odczuwalnie mniej ociężała i lepiej się prowadzi. Na youtube Marek Wieruszewski twierdzi podobnie co do wersji CX-3, że wg. Niego właśnie 2.0/4x2 się najlepiej jeździ.
Gratulacje dla właściciela auta, fajne sportowe akcenty, super fotki – w tym świetna prezentacja różnicy w felgach na 18'' z przodu i 16'' z tyłu... i już wiem czemu 16tek w Naszej CX-3 nie będzie Jak jest z tymi 18'' wobec krawężników? Masz opony z rantem? Nie rysują się? Bo myślałem pod tym kątem o takim wynalazku co załatwi 2 w 1 – i zrobi pasek i ochroni felgę: https://www.alloygator.com/ ... ale w sumie jak nie ma z tym problemu to bym został przy stickerze...
Jak mogę się spytać to jak jest z tapicerką w SkyPassion? Siedzisko też jest skórzane czy tylko boczki? Czy jak jest skórzane siedzisko nie ma kłopotu z uczuciem gorąca/zimna/pocenia się np. latem/zimą/w krótkich spodenkach?
Gratulacje dla właściciela auta, fajne sportowe akcenty, super fotki – w tym świetna prezentacja różnicy w felgach na 18'' z przodu i 16'' z tyłu... i już wiem czemu 16tek w Naszej CX-3 nie będzie Jak jest z tymi 18'' wobec krawężników? Masz opony z rantem? Nie rysują się? Bo myślałem pod tym kątem o takim wynalazku co załatwi 2 w 1 – i zrobi pasek i ochroni felgę: https://www.alloygator.com/ ... ale w sumie jak nie ma z tym problemu to bym został przy stickerze...
Jak mogę się spytać to jak jest z tapicerką w SkyPassion? Siedzisko też jest skórzane czy tylko boczki? Czy jak jest skórzane siedzisko nie ma kłopotu z uczuciem gorąca/zimna/pocenia się np. latem/zimą/w krótkich spodenkach?
- Od: 27 lip 2017, 00:37
- Posty: 7
- Auto: Civic FK2R
Dawno mnie tu nie bylo – przepraszam, ale miałem ogromne problemy z czasem i na nic go nie starczalo.
Odpowiadając na pytania;
Ranty na felgach to są doklejone paski od Rimblades: (https://rimblades.com). Z perspektywy przejachania z nimi całego 'letniego' sezonu i ~13 000 km to mogę powiedzieć, że absolutnie nie ma z nimi problemu. Co prawda chyab nigdy nie przytarlem nimi gdzies o krawężnik, ale poza tym wytrzymały wszelkie mycia myjką ciśnieniową, de-ironizera (tzw krwawiąca felga), wszelkie deszcze, kałuże itp sprawy. Brak jakichkolwiek uszkodzeń czy odlepiania. Obejrzę sobie jeszcze bardzo dokaldnie w najbliższym czasie jak bedę przekładał koła.. ale na oko wszystko jest zaskakująco dobrze.
Alix- z 18tkami nie mam żadnego problemu względem krawężników, choć oczywiście auto na trasie robi się wyraźnie twardsze (znacznie bardziej niż się spowdziewałem)... jezeli ktoś woli mieć wygodnie i komfortowo to raczej nie poleceam. Te alloygatory wygladają na bardzo podobne rozwiąznie do mojego
Joanka – nie wytrwaliśmy w poszukiwaniach 4x4 bo trafil nam sie klient na stary samochód i trzeba bylo w miarę szybko wymienić.
Co do tego czy warto posiadać 4x4 to moge się wypowiedzieć z perspektywy posiadania drugiego samochodu z takim napędem. Mam tam 200KM/400Nm diesla przy masie 1600kg... i automatycznie dołączaną tylną oś. Przy takim momencie obrotowym to przenisienie tego na 4 koła robi diametralna różnicę. Ostatnio wysiadlo mi podlacznie tylnej osi i przez miesiąc musialem jeździć bez, w przeróżnej pogodzie, i to bylo koszmarne doświadczenie... przyzwyczajony jestem do dynamiczengo ruszania a teraz auto się ślizgało i nagminnie traciło przyczepność przedniej osi. czesto mi sie zdaża wjeżdżać na drogi polne i ta namiastka napędu terenowego już 2x mnie uratowala i wyciągnęła gdy przednie koło wisało w powietrzu. Zimą na pewno da się jeździć dynamiczniej... ale czy bezpieczniej to chyba nie do końca
Uważam, że do mocnego diesla (>200Nm na tone pojazdu) 4x4 to niemalże obowiązek, bez tego nagminnie trzeba sie pilnowac aby nie przesadzić z gazem.
Do słabych diesli czy benzyniaków jego zastosowanie jest znacznie mniej uzasadnione ekonomicznie. Poprawę przyczepności zapewne będzie można odczuć w czasie intesywnych opadów jesiennych kiedy generalnie wszycy jeszcze jeżdżą raczej dynamiczniej..... później zimą i tak zazwyczej wszystko zwalnia. Jak codziennie ruszasz pod górke na skrzyżowanie z podporządkowaniej – to na pewno się za każdym razem przyda Tutaj chyba każdy musi sobie odpowiedzieć sam, czy do jego stylu jazdy i tras jakie pokonuje to ma to uzasadnienie... dla mnie akurat byl to tylko miły dodatek, ale nie traktowałem tego jako "must have".
Co do tapicerki – skóra jest tylko z boków, siedzisko jest materiałowe – czyli to jest tak wersja jaką najbardzie lubię. Dokonale to widać w wersji TAKUMI, gdzie skóra jest brązowa a materiał czarny
(https://www.mazda.pl/assets/master/cars ... detail.jpg)
Kilka nowszych zdjęć
Odpowiadając na pytania;
Ranty na felgach to są doklejone paski od Rimblades: (https://rimblades.com). Z perspektywy przejachania z nimi całego 'letniego' sezonu i ~13 000 km to mogę powiedzieć, że absolutnie nie ma z nimi problemu. Co prawda chyab nigdy nie przytarlem nimi gdzies o krawężnik, ale poza tym wytrzymały wszelkie mycia myjką ciśnieniową, de-ironizera (tzw krwawiąca felga), wszelkie deszcze, kałuże itp sprawy. Brak jakichkolwiek uszkodzeń czy odlepiania. Obejrzę sobie jeszcze bardzo dokaldnie w najbliższym czasie jak bedę przekładał koła.. ale na oko wszystko jest zaskakująco dobrze.
Alix- z 18tkami nie mam żadnego problemu względem krawężników, choć oczywiście auto na trasie robi się wyraźnie twardsze (znacznie bardziej niż się spowdziewałem)... jezeli ktoś woli mieć wygodnie i komfortowo to raczej nie poleceam. Te alloygatory wygladają na bardzo podobne rozwiąznie do mojego
Joanka – nie wytrwaliśmy w poszukiwaniach 4x4 bo trafil nam sie klient na stary samochód i trzeba bylo w miarę szybko wymienić.
Co do tego czy warto posiadać 4x4 to moge się wypowiedzieć z perspektywy posiadania drugiego samochodu z takim napędem. Mam tam 200KM/400Nm diesla przy masie 1600kg... i automatycznie dołączaną tylną oś. Przy takim momencie obrotowym to przenisienie tego na 4 koła robi diametralna różnicę. Ostatnio wysiadlo mi podlacznie tylnej osi i przez miesiąc musialem jeździć bez, w przeróżnej pogodzie, i to bylo koszmarne doświadczenie... przyzwyczajony jestem do dynamiczengo ruszania a teraz auto się ślizgało i nagminnie traciło przyczepność przedniej osi. czesto mi sie zdaża wjeżdżać na drogi polne i ta namiastka napędu terenowego już 2x mnie uratowala i wyciągnęła gdy przednie koło wisało w powietrzu. Zimą na pewno da się jeździć dynamiczniej... ale czy bezpieczniej to chyba nie do końca
Uważam, że do mocnego diesla (>200Nm na tone pojazdu) 4x4 to niemalże obowiązek, bez tego nagminnie trzeba sie pilnowac aby nie przesadzić z gazem.
Do słabych diesli czy benzyniaków jego zastosowanie jest znacznie mniej uzasadnione ekonomicznie. Poprawę przyczepności zapewne będzie można odczuć w czasie intesywnych opadów jesiennych kiedy generalnie wszycy jeszcze jeżdżą raczej dynamiczniej..... później zimą i tak zazwyczej wszystko zwalnia. Jak codziennie ruszasz pod górke na skrzyżowanie z podporządkowaniej – to na pewno się za każdym razem przyda Tutaj chyba każdy musi sobie odpowiedzieć sam, czy do jego stylu jazdy i tras jakie pokonuje to ma to uzasadnienie... dla mnie akurat byl to tylko miły dodatek, ale nie traktowałem tego jako "must have".
Co do tapicerki – skóra jest tylko z boków, siedzisko jest materiałowe – czyli to jest tak wersja jaką najbardzie lubię. Dokonale to widać w wersji TAKUMI, gdzie skóra jest brązowa a materiał czarny
(https://www.mazda.pl/assets/master/cars ... detail.jpg)
Kilka nowszych zdjęć
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Lesioc nie jesteś przypadkiem jakimś "zawodowcem" jeśli chodzi o foto? Zdjęcia są super, można by je do klubowego kalendarza polecić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Można powiedzieć, że tak wpół
Fotografia zdecydowanie nie jest moim postawowym zajęciem bo generalnie na pełny etat pracuję jak elektronik (projektuję układy scalone – nota bene, kiedys do apratów foto, a teraz coraz częściej do samochodów).
Ale z całą pewnością jednak fotografia stała się moim najważnieszym hobby, jak również nawiązałem jakiś czas temu współpracę ze profesjonalnym studiem fotograficznym i czasami przyjmuję od nich zlecenia jak się sami nie wyrabiają z robotą. Często mam więc styczność z profesjonalną fotografią i chyba nienajgorzej mi wychodzi skoro często mam tam co robić w tym zakresie. Inna sprawa, że akurat z fotografią stricte motoryzacyjną nigdy jakoś osobiście się nie zetknąłem i muszę tutaj nadrobić braki w najbliższym czasie. Bo na razie to tak bardziej "na czuja" robię – a pewnie warto poznac trochę "kruczków".
Fotografia zdecydowanie nie jest moim postawowym zajęciem bo generalnie na pełny etat pracuję jak elektronik (projektuję układy scalone – nota bene, kiedys do apratów foto, a teraz coraz częściej do samochodów).
Ale z całą pewnością jednak fotografia stała się moim najważnieszym hobby, jak również nawiązałem jakiś czas temu współpracę ze profesjonalnym studiem fotograficznym i czasami przyjmuję od nich zlecenia jak się sami nie wyrabiają z robotą. Często mam więc styczność z profesjonalną fotografią i chyba nienajgorzej mi wychodzi skoro często mam tam co robić w tym zakresie. Inna sprawa, że akurat z fotografią stricte motoryzacyjną nigdy jakoś osobiście się nie zetknąłem i muszę tutaj nadrobić braki w najbliższym czasie. Bo na razie to tak bardziej "na czuja" robię – a pewnie warto poznac trochę "kruczków".
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Już niedługo konkurs , wysyłaj foto niech wreszcie wygra najładniejszy model Mazdy.
viewtopic.php?f=519&t=197259
viewtopic.php?f=519&t=197259
Bardzo dziekuję głosy
To chyba faktycznie pierwsza CX3 w topie konkursu
Ale czy wątek konkursowy jest już zamknięty? Nie widzę żadnej informacji na ten temat a nie mogę dodać postu. A do tego wyświetla mi sie w dziale "Sprzedam części" ?
To chyba faktycznie pierwsza CX3 w topie konkursu
Ale czy wątek konkursowy jest już zamknięty? Nie widzę żadnej informacji na ten temat a nie mogę dodać postu. A do tego wyświetla mi sie w dziale "Sprzedam części" ?
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Bardzo fajne zdjecie i auto pewnie tez... uwazam ze SUV i im pokrewne popsuly motoryzacje ale to tylko subiektywne moje zdanie
gdyby nie konkurs pewnie bym tu nie spojrzal
gdyby nie konkurs pewnie bym tu nie spojrzal
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a): uwazam ze SUV i im pokrewne popsuly motoryzacje
Czy SUVy popsuły czy nie ... to sprawa na osobną dyskusję. Ja tam akurat jestem mega zadwolony z przesiadki 3 lata temu z kompakta do SUVa (i nie pisze tutaj o CX3) – no ale ja to mam dzieci i regularnie bujam sie po polnych drogach za dobrymi zdjęciami – więc można powiedzieć, że jestem idealną grupą docelową na SUVa
Raczej chciałbym tutaj poruszyć sprawe zaliczania CX3 do grupy SUV czy crossover, z którą nie dokońca sie zgadzam. Owszem wygląd pewnych częsci samochodu jak i wrzucenie X do nazwy ma jakby sugerowac takie konotacje... ale jak sie popatrzy dobrze na bryłę i dokładnie na wymiary... to ja sie pytam jaki to znowu SUV??? Crossover to też niby pomiędzy czym a czym? Mazdą 2 i 3 chyba, bo do CX5 to daaaaleko ?
Mówimy tutaj o 5mm różnicy prześwitu i 8cm wysokości względem Mazdy3.
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
chodzi bardziej o bryłę auta i pozycje za kółkiem niż miejsce... fakt jest faktem CX3 to crossover, mniejsza odmiana suv'a i nic tego nie zmieni.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Dokładnie. Natomiast trzeba docenić ze pozycja za kołkiem dużo nie odbiega od kompakta i to duży plus, na przykład w 500x siedzi się jak na stołku po przesiadce z cx3. Ten prześwit mam nadzieje ze niszczą te wystające plastiki przed przednim kołem ze zderzaka, na pewno cx3 zdecydowanie siedzi wyżej niż mazda 3. A cx5 to już inna bajka. Tam już czuć ze siedzi się wysoko i to niestety nie dla mnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości