Mazda CX-7 ER 2,5 2010

CX-3 (DK) / CX-5 (KE) / CX-7 (ER) / CX-9 (TB) / Tribute (CZ/CU) / BT-50 / B

Postprzez jaskul » 22 kwi 2016, 14:23

Po 3 latach jeżdżenia 6tką przyszedł czas na zmiany.
Założenie było następujące albo rodzinne auto szybkie albo jakiś SUV. Zwyciężyła myśl o SUVie.
Oglądałem Chrystlera Pacyfikę jednak środek – nie mój gust i styl.
Odbyłem jazdę próbną CX-5 zarówno nową jak i używaną, która bardzo mnie rozczarowała.
Potem przejechałem się CX-7 i już wiedziałem że to będzie moje następne auto.
Teraz tylko znaleźć model oraz egzemplarz.
Wybór ze względu na ekonomię oraz opisywane doświadczenia z eksploatacją padł na silnik 2,5.
Silnik ten był oferowany na rynek amerykański co jeszcze bardziej zawężało poszukiwania.
Wreszcie zakupiłem swoją Mazdę.
Rocznik 2010, przebieg 59 tys mil sprowadzone z USA. Zbadanie przeze mnie pobieżnie, co zostało potwierdzone potem w serwisie że auto ma oryginalną powłokę lakierniczą oprócz zaprawki na błotniku i klejonego zderzaka. Nie wystrzelały w nim nigdy poduszki, wszystkie szyby oryginalne z naniesionym nr VIN.
Porusza sie dostojnie na 18 calowych kołach letnich. A na zimę już ma przygotowane 17 calowe.
Jestem już po serwisie z nowymi filtrami i olejem. Klimatyzacja także przeszła przegląd. Wymieniłem łączniki stabilizatora z przodu.
Założyłem instalacje gazową LPG -Tech i jeździmy ja i moja szósta w życiu mazda :)
Załączniki
IMG_7752.JPG
IMG_7753.JPG
IMG_7754.JPG
IMG_7755.JPG
IMG_7756.JPG
IMG_7757.JPG
IMG_7758.JPG
IMG_7759.JPG
IMG_7760.JPG
IMG_7761.JPG
IMG_7732.JPG
IMG_7734.JPG
IMG_7744.JPG
IMG_7745.JPG
IMG_7746.JPG
IMG_7747.JPG
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez jpski » 24 kwi 2016, 20:56

jaskul napisał(a):Zwyciężyła myśl o SUVie


Też myślałem o tym modelu ale linia i urok 6GH zwyciężyła :)
Chociaż teraz jak patrzę na Twoją to następną Mazdę jaką kupię to będzie właśnie CX-7 <faja>

Szerokości i bezawaryjnej jazdy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 12:59
Posty: 889 (1/6)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Jest: w końcu upragniona -6GH Sedan 2.0 147KM Galaxy Grey Metallic '08,
-Mazda 2DY 1.6 100KM Panther Black Pearl '03,
Była:
– Micra K11 '00 1.0 54KM,
– Avensis '04 2.0 147KM,
– 407 SW '06 2.0 136KM,
– Avensis '03 2.0 147KM,
– 6 GG '04 2.0 141KM,
– 6 GG '03 2.0 141KM,
– 626 GF '00 2.0 136KM,
– 323F BA '98 1.5 88KM,
– 323F BA '95 1.5 88KM

Postprzez jaskul » 3 maja 2016, 15:08

Ja wcześniej 3 lata jeździłem 6GY, myślałem o zmianie na 6GH ale w sumie to mała zmiana by była. Chyba żeby z silnikiem poszaleć wiec patrzyłem w takie 2,5 albo 3,7 :)
Z drugiej strony SUVy zawsze mi się podobały na Cayenne mnie nie stać. Więc po przeanalizowaniu wybrałem ten model bo:
Auto stosunkowo młode 2010-2012 rok
Silnik normalny wolnossący bez udziwnień, zawieszenie także. Nie rajcuje mnie samochód w którym będę drżał aby się coś nie popsuło bo nie stać by mnie było na naprawę.
Większość opisywanych charakterystycznych usterek odnosi się do innych silników, ten jest naprawdę rzadko spotykany w CX-7, a w 6 GH uchodzi za bezproblemowy.
Opisywane usterki, które mogą dopaść w przyszłości o których użytkownicy piszą na forum odnoszą się do tarcz hamulcowych, sworzni wahaczy, łączników stabilizatora czy łożysk wiec w sumie nie jakiś trudnych do ogarnięcia tematów. Wiem denerwowało by mnie to jakbym wyjechał autem z salonu za 140 tyś pln i musiał wymieniać hamulce, ale jakby przyszło zrobić to w aucie 6 letnim za 50 tyś to już tak nie boli. Na razie wymieniłem łączniki stabilizatora bo wykazywały zużycie i czeka mnie jeszcze wymiana łożyska bo lekko szumi w czasie jazdy.
Komfort, jakość wykonania i wielkość środka porównywalna z 6GH przy nie wiele wyższej cenie na rynku wtórnym.
Wygląd linia urzeka :) No i udało się zaleźć ciekawy egzemplarz pomimo że z USA i uszkodzony był to uszkodzenie było naprawdę minimalne i nie naruszyło poważnie żadnych elementów auta.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez KMBak » 9 maja 2016, 21:30

No fajny CX. Szkoda, że już go nie produkują... Ma oryginalną urodę i mimo gabarytów fajną sylwetkę. <spoko>
Pilnuj jej, bo dalej chodliwe na czarnym rynku! <oczy>
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3592 (121/83)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez rclmati » 13 maja 2016, 12:03

Bardzo ładna sztuka :) Jak spalanie gazu ? Jedyne co mnie razi to pokrętła od klimatyzacji. Przy klimatyzacji automatycznej pewnie sa inne ?
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 21:21
Posty: 2737 (13/10)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez jaskul » 19 maja 2016, 06:42

Spalanie gazu na dojazdy do pracy wynosi do 15 litrów LPG niby dużo ale biorąc pod uwagę cenę tego paliwa wychodzi tak jakby paliła 6 -7 litrów Pb czyli podobnie jak fiat panda.
Komfort jazdy jest wysoki :) choć przy jeździe na trasie i wyprzedzaniu parę koni by sie jeszcze przydało – tego nigdy nie jest za dużo.
Na normalną jazdę w zupełności wystarczy, w ciągu miesiąca mam już jedną fotkę z fotoradaru :D więc może dobrze że nie mam 260 koni :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez Senior » 20 maja 2016, 12:01

Bardzo ładna maszynka <spoko>
Powodzenia i unikaj fotek z żółtego pudełka <serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 09:33
Posty: 337 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez jaskul » 25 paź 2016, 09:22

Minęło pół roku eksploatacji i ponad 4 tys mil (czyli około 7 tyś km) za mną można wiec coś podsumować.
Auto totalnie bezproblemowe, jak mazda 6.
Zrobiłem serwis pozakupowy – filtry oleje + serwis klimy + łączniki stabilizatora z przodu+ końcówka drążka kierowniczego + łożyska w kołach przednich i geometria.
I jeździ codziennie, dziecko do szkoły, ja do pracy, był nad morzem i był w górach bez żadnych przygód.

Zalety. Duże auto bardzo wygodne, wysokie o dużym prześwicie. Duże koła nie straszne podjazdy na krawężniki itp. Bezproblemowy silnik jeżdżący na LPG. Wygodny na jazdę miejską automat. Prosta klasyczna konstrukcja wszystkich elementów od zawieszenie przez skrzynię po silnik.

Wady. Nie można jadąc na LPG mieć na komputerze ustalonego chwilowego spalania bo wywala check – błąd czujnika poziomu paliwa – auto jedzie a paliwo nie znika. Problem nie występuje jak się ustawi komputer aby pokazywał średnie spalanie – proste i logiczne ale zanim do tego doszedłem chwile trwało. Troszkę ubogie wyposażenie jak na tą klasę auta brakuje gadżetów typu kamera cofania itp. Niestety przy kupnie używanego samochodu to spada na dalszy plan.

Spalanie od około 12 do 16 litrów LPG. Minimalne przy jeździe pozamiejskiej z prędkościami rzedu 90 km/h maksymalne przy jeździe autostradowej z prędkościami ponad 160 km. Z Łodzi nad morze 3 godziny – średnia prędkość 140 km/h
Załączniki
mazda spalanie.jpg
min mazda.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez barto0o » 7 sty 2018, 14:04

witam, wlasnie plynie do mnie takie auto. Uszkodzone ale wyglada na to ze w podobnym stopniu co Twoje.
Masz jakies nowe spostrzezenia odnosnie tego auta? Tarcze podobno maja taka wade i trzeba lzejsze klocki zeby sie nie gieły tarcze, cos poza tym?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2015, 16:39
Posty: 13

Postprzez jaskul » 7 sty 2018, 15:12

Nie mam żadnych problemów z tarczami – klockami
Normalnie eksploatuję – nic się nie dzieje hamulce są jak nowe i wyglądają i hamują super. Co ciekawe poprzedni właściciel ich nie wymieniał jak też nie.
Auto jest jak każda mazda – bezproblemowe.
Dla ludzi którzy żyją swoim życiem, a samochód służy im do jeżdżenia, a nie naprawiania :D
Przejechałem nim około 12 – 13 tyś mil.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez barto0o » 16 lut 2018, 19:30

Mi tydzień temu przyszła moja cx7 zza oceanu. Musialem kupić pare czesci i wszystko udalo sie poskladac, mam problem z wiatrakami na chodnicy. Po rozgrzaniu auta załaczył sie tylko prawy :| nie wiem czy powinny od razu oba czy załaczaja sie selektywnie jeden po drogim? Byłbym ogromnie wdzięczny gdybyś sprawdzil jak to u Ciebie wyglada
Początkujący
 
Od: 30 sty 2015, 16:39
Posty: 13

Postprzez jaskul » 17 lut 2018, 14:22

A ten drugi nie włącza się po odpaleniu klimy??
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 460 (9/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez andrep » 17 lut 2018, 15:54

Jaskul piękna fura, widać że dbasz, a to się jak piszesz opłaca :) Życzę dalszej bezproblemowej jazdy <spoko>
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 684 (29/45)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety

Postprzez barto0o » 17 lut 2018, 18:16

klimy nie odpalam bo musialem zmienic chlodnice, byla szczelna ale wgnieciona i wymienilem na nowa i nie nabilem jeszcze czynnikiem
Początkujący
 
Od: 30 sty 2015, 16:39
Posty: 13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy