Mazda CX-3 DK PE '16 by dareme89 120km SoulRed
Chcialbym przedstawic Mazde, ktorej wlascicielem stalem sie miesiac temu. Wczesniej jeździłem głównie włoskimi autami ( jestem Alfisti ), w garażu pozostała jeszcze Alfa 166fl 2.4 diesel. Mazda cx3, silnik 2.0 wolnossacy 120km, wersja najwyzsza SkyPassion + Paket led ( swiatla dzienne, mijania, przeciwmgielne, oraz wiekszosc tylnych ledowych ) + pakiet off white ( biale elementy wnetrza) z akcesoriow dodane listwy chromowane progow, automatyczne zamykanie lusterek z centralnym, nawigacja, podlokietnik i jeszcze kilka [tiiit]. tak na prawde brakuje tylko systemu safety ( monitoring martwego pola, aktywny tempomat i naglosnienie bose ). Na zdjeciach jest na zimowych 16'', na lato mam 18''. Z bajerow w wyposazeniu bezkluczykowy dostep do auta, zestaw multimedialny z nawka i pelna obsluga telefonu ( m.in czyt smsow ), wyswietlacz head-up, kamera cofania, czujniki przod+tyl. Auto jest bardzo lekkie, wazy ponizej 1200kg. Plusy dla mnie w tym aucie:
+ system multimedialny
+ head-up ( wyswietla tez nawigacje )
+ waga samochodu
+ zwrotnosc
+ wyprofilowanie foteli + 3 stopniowe grzanie stolokow
+ spalanie
+ cichy dzwiek pracy silnika ( na swiatlach kilka razy sie zdziwilem i bylem pewien ze silnik sie wylaczyl a on pracowal )
+ hill holder – swietny pomysl
+ reczny z raczka a nie na przycisk
+ ogromne lusterka boczne
no i minusy:
– system start & stop --> mozna go wylaczyc ale musze to robic za kazdym odpaleniem auta
– system zjazdu na inny pas ruchu --> mozna wylaczyc i na szczescie zapamietuje ustawienie, ale pomaranczowa kontrolka wylaczonego ukladu caly czas sie swieci
– nie ma elektrycznych foteli ani pamieci i nie mozna ich kupic
– komendy z nawigacji sa po angielsku ( dla mnie to skandal, sama nawka jest po polsku, powinni sie za to wziac jak sie wzieli za instrukcje )
– podlokietnik zakrywa uchwyty na kubek, i jak kubek z kawa jest wyzszy to podlokietnik musi byc podniesiony
– kamerka cofania mocno sie brudzi przy jezdzie w deszczu i malo wtedy widac
– podlokietnik utrudnia zaciagniecie recznego
– maly bak ( 48l )
Brakuje mi asystenta martwego pola i moze naglosnienia bose ( chociaz seria na prawde gra swietnie ) niestety mozna to bylo wziac z calym pakietem a on po pierwsze jest dosc drogi, po drugie jest tam np aktywny tempomat ktorego bardzo nie chcialem ( mam zwykly ) dlatego odpuscilem. Na poczatku tez celowalem w wersje 150km z napede 4x4, ale roznica w cenie byla dosc duza to po pierwsze, po drugie na jezdzie testowej jezdzilem 120km i szla bardzo fajnie ( do 100km/h ma tylko 0,1 sek gorzej niz moja 175km alfa ). dodatkowo wersja 150km ma system odzyskiwania energii a ze chce tym autem jezdzic takze po gwarancji to sie balem jego awaryjnosci.
To chyba tyle, teraz fotki:
+ system multimedialny
+ head-up ( wyswietla tez nawigacje )
+ waga samochodu
+ zwrotnosc
+ wyprofilowanie foteli + 3 stopniowe grzanie stolokow
+ spalanie
+ cichy dzwiek pracy silnika ( na swiatlach kilka razy sie zdziwilem i bylem pewien ze silnik sie wylaczyl a on pracowal )
+ hill holder – swietny pomysl
+ reczny z raczka a nie na przycisk
+ ogromne lusterka boczne
no i minusy:
– system start & stop --> mozna go wylaczyc ale musze to robic za kazdym odpaleniem auta
– system zjazdu na inny pas ruchu --> mozna wylaczyc i na szczescie zapamietuje ustawienie, ale pomaranczowa kontrolka wylaczonego ukladu caly czas sie swieci
– nie ma elektrycznych foteli ani pamieci i nie mozna ich kupic
– komendy z nawigacji sa po angielsku ( dla mnie to skandal, sama nawka jest po polsku, powinni sie za to wziac jak sie wzieli za instrukcje )
– podlokietnik zakrywa uchwyty na kubek, i jak kubek z kawa jest wyzszy to podlokietnik musi byc podniesiony
– kamerka cofania mocno sie brudzi przy jezdzie w deszczu i malo wtedy widac
– podlokietnik utrudnia zaciagniecie recznego
– maly bak ( 48l )
Brakuje mi asystenta martwego pola i moze naglosnienia bose ( chociaz seria na prawde gra swietnie ) niestety mozna to bylo wziac z calym pakietem a on po pierwsze jest dosc drogi, po drugie jest tam np aktywny tempomat ktorego bardzo nie chcialem ( mam zwykly ) dlatego odpuscilem. Na poczatku tez celowalem w wersje 150km z napede 4x4, ale roznica w cenie byla dosc duza to po pierwsze, po drugie na jezdzie testowej jezdzilem 120km i szla bardzo fajnie ( do 100km/h ma tylko 0,1 sek gorzej niz moja 175km alfa ). dodatkowo wersja 150km ma system odzyskiwania energii a ze chce tym autem jezdzic takze po gwarancji to sie balem jego awaryjnosci.
To chyba tyle, teraz fotki:
Ostatnio edytowano 21 mar 2016, 21:30 przez dareme89, łącznie edytowano 1 raz
Prośba o umieszczenie zdjęć na serwerze MS zgodnie z instrukcją viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
+ zwrotnosc
Czy według Ciebie ten samochód jest na prawdę zwrotny? Ja tutaj zauważyłem zupełnie co innego, mam problemy z wjechaniem "na raz" w miejsce parkingowe, kiedy o pół metra dłuższą toyotą problemów nie miałem. Nie wiem z czego to wynika, mam wrażenie, że ten samochód przy małych prędkościach nie skręca... Albo nie czuję maski.
+ reczny z raczka a nie na przycisk
Też uważałem to za zaletę. Dopóki nie przypatrzyłem się innym modelom Mazdy – to przez to nie ma podłokietnika sensownie zorganizowanego z miejscami na napoje – po prostu nie ma miejsca.
+ hill holder – swietny pomysl
+ ogromne lusterka boczne
Nie jestem teraz pewny, ale sprawdź w ustawieniach, chyba dało się wyłączyć dźwięk, przez co nawet przy włączonej funkcji nie otrzymasz żadnych dźwięków – oprócz sygnalizacji na dashu oraz Head-Up display – mogę się jednak mylić.– system zjazdu na inny pas ruchu --> mozna wylaczyc i na szczescie zapamietuje ustawienie, ale pomaranczowa kontrolka wylaczonego ukladu caly czas sie swieci
Dodam do tego, że po prostu cały tył się okropnie brudzi. Patrzysz z przodu, z boku – po co myć? A potem patrzysz na ten tył...– kamerka cofania mocno sie brudzi przy jezdzie w deszczu i malo wtedy widac
Alfa ma o ponad metr większy promień zawracania, dlatego Mazda dla mnie jest mocno zwrotna.
Co do ręcznego to faktycznie mam podłokietnik i ogranicza on ręczny, ale i tak wole to niż te śmieszne przyciski.
Muszę sprawdzić tego asystenta, to byłaby dobra opcja, dzięki za info
Co do ręcznego to faktycznie mam podłokietnik i ogranicza on ręczny, ale i tak wole to niż te śmieszne przyciski.
Muszę sprawdzić tego asystenta, to byłaby dobra opcja, dzięki za info
Gratuluję samochodu
Ten zjazd na drugi pas ruchu o ile dobrze pamiętam może być sygnalizowany przez dźwięk albo wibrę jak w starej nokii albo można po prostu używać kierunkowskazów
CX-3 ma mniejszy promień zawracania niż moja stara Toyota i ja nie narzekam
Ten zjazd na drugi pas ruchu o ile dobrze pamiętam może być sygnalizowany przez dźwięk albo wibrę jak w starej nokii albo można po prostu używać kierunkowskazów
CX-3 ma mniejszy promień zawracania niż moja stara Toyota i ja nie narzekam
Od razu lepiej na 18" a CX-3 to obecnie dla mnie najładniejszy z małych suvów
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek napisał(a):CX-3 to obecnie dla mnie najładniejszy z małych suvów
To fakt. CX-5 jest "za kwadratowa". Szkoda, że CX-4 tylko w Chinach... Przynajmniej na razie...
Wszędzie pełno tego czerwonego, ale ładny jest.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam,
Do dwóch miesięcy też coś takiego będę parkował pod domem, tyle ze w kolorze Titanium Flash.
Mam małe pytanko. Widzę że autko ma dodatkowo czujniki parkowania z przodu. Rozumiem, ze montaż odbywa sie w serwisie. W związku z tym jak to się zachowuje? Czy warto w to zainwestować?
Pozdrawiam
Do dwóch miesięcy też coś takiego będę parkował pod domem, tyle ze w kolorze Titanium Flash.
Mam małe pytanko. Widzę że autko ma dodatkowo czujniki parkowania z przodu. Rozumiem, ze montaż odbywa sie w serwisie. W związku z tym jak to się zachowuje? Czy warto w to zainwestować?
Pozdrawiam
dareme89 napisał(a):– system start & stop --> mozna go wylaczyc ale musze to robic za kazdym odpaleniem auta
System jest genialny, ale warunek – trzeba mieć automat. Wówczas możesz "decydować" czy start-stop ma zadziałać czy nie. Lekkie trzymanie hamulca i silnik pracuje. Mocne – gaśnie. Ponadto najprawdopodobniej w Mazdach system i-stop praktycznienie korzysta z rozrusznika – a jeśli korzysta to w minimalnym stopniu. W benzynie rozruch powoduje jedynie iskra (zatrzymanie tłoków jest w optymalnym ustawieniu).
Ja na 300 km mam 46 minut zatrzymanego silnika. To już jest wymierna oszczędność paliwa.
Lukk75 napisał(a):Widzę że autko ma dodatkowo czujniki parkowania z przodu. Rozumiem, ze montaż odbywa sie w serwisie. W związku z tym jak to się zachowuje? Czy warto w to zainwestować?
No właśnie – jak one są rozwiązane?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
dzieki. co do istop. dla mnie glupota jest ze staje na swiatlach w obecnym okresie, auto wylacz silnik, po czym po 10 sek znowu odpala bo klima musi pochodzic, paranoja....
co do czujnikow z przodu to uwazam ze warto doplacic. dobralem do z akcesoriow. montuja w serwisie, jest dodatkowy przycisk do wylaczenia ( pod przyciskami od esp itp, jedyny minus ze wyglada jak przelacznik od lpg ). mam taki wjazd do garazu podziemnego ze wjezdzam na sentymetry ( luk ) i dlatego bralem te czujniki. takze polecam do manewrow parkingowych
co do czujnikow z przodu to uwazam ze warto doplacic. dobralem do z akcesoriow. montuja w serwisie, jest dodatkowy przycisk do wylaczenia ( pod przyciskami od esp itp, jedyny minus ze wyglada jak przelacznik od lpg ). mam taki wjazd do garazu podziemnego ze wjezdzam na sentymetry ( luk ) i dlatego bralem te czujniki. takze polecam do manewrow parkingowych
Napisz jak hałas wewnątrz przy szybkościach autostradowych ,czy również szumi jak w 3, jakie spalanie w mieście i na autostradzie.
Ile obrotów kręci silnik przy 140km/h.
Zastanawiam się nad zmianą i jest to dla mnie ważne.
Ile obrotów kręci silnik przy 140km/h.
Zastanawiam się nad zmianą i jest to dla mnie ważne.
Hej, przy 140 ma ok 3-3,100 obrotów. Co do szumienia to wg mnie jest cicho, ale pewnie nie różni sie od 3. Co do spalania ja mam średnie 6,8-7,2l. Trasa miedzy 5,5-7,5, miasto 8-10. Zależy jak kto jeździ. Podałem tez skrajne bo zeby zejść poniżej 6l to max 100km/h, a 10 to juz szybka jazda po mieście jak jestem spozniony
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości