Mazda RX-8 FE 1.8T '06 by Derf

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez ROBERTUS » 13 kwi 2017, 23:34

Witam Panowie,

Od długiego czasu przeglądam fora i net w poszukiwaniu ciekawych projektów dotyczących RX8.
Liczą się tylko projekty, które zostały zrealizowane oraz opisane i muszę stwierdzić, że są one dla mnie jak woda na pustyni – Jest ich zwyczajnie bardzo mało.
Projekt, który przeprowadził Derfflingeru jest bardzo ciekawy i obiecujący.
Za ok. 6 miesięcy będzie można stwierdzić czy faktycznie występuje trwałość tego rozwiązania – oby tak.
Możliwości osiągów, które niesie swap Derfflingeru są naprawdę godne rozważenia.
Dla auta do codziennej jazdy w zupełności wystarczy 300 – 330 KM i przyspieszenie w okolicach 5 s + maksymalna prędkość powyżej 250 km/h. Do tego oczywiście komfort i działające wyposażenie seryjnego RX8 i mamy auto marzeń, piękne, wyjątkowe i coraz bardziej unikatowe. <jupi>
RX8 w serii 231 KM daje fajne wrażenia, jednak spod świateł wycina ją coraz więcej aut seryjnych, które ze sportem nie mają nic wspólnego i to trochę boli. Ponadto na końcówce 5 i 6 biegu przy prędkościach powyżej 200 km/h auto bardzo się "muli" aby osiągnąć maks swych możliwości 238 km/h, trwa to wieczność :(
Technika poszła do przodu i turbodoładowane małolitrażowe jednostki mają lepsze osiągi, choć fanu z jazdy nie dają takiego jak RX8.
O ekonomii nie ma co wspominać oczywiście w podobnym przedziale osiągów, ale to wątek mniej istotny.
Głównym czynnikiem przemawiającym za RX8 jest jej wygląd i unikatowość.
Miło by było móc seryjny silnik zmodyfikować tak aby nie odstawał osiągami, nawet niech tam sobie pali te 16-20 l przy dynamicznej jeździe, bo to by było wówczas w przedziale aut z osiągami w okolicach 5 s do 100 zupełnie normalne.
Jednak nie znalazłem udokumentowanego projektu zakończonego powodzeniem w rozumieniu auta z działającym wyposażeniem mocą +300 i odpowiednim niutem w seryjnym wirniku z RX8 + turbina, lub kompresor.
Jest sporo złośliwych, zarozumiałych profesorów RX8 którzy przeprowadzili wiele projektów których nikt nie miał okazji zobaczyć. Dużo się rozpisują o potencjalnych możliwościach, ale jakoś tak dziwnie wychodzi, że jak trzeba się wyłożyć kartami i pokazać swój projekt tak aby inni mogli go ocenić i wyciągnąć dla siebie mądrość to nie ma za bardzo czym, szkoda.

Tak więc Derfflingeru, trzymam za Ciebie kciuki, że będziesz na bieżąco opisywał swój projekt i sprawność RX8.
Nie przejmuj się gośćmi, którzy hejtują bez sensu inicjatywę i rozwiązania innych, samemu nie mając czym się pochwalić. Dla nich zawsze się znajdzie miejsce w bajkolandi.

Tylko szkoda tych wankli, że nie można jak w USA turbinki do 300 kucy i do przodu :(
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2017, 00:03
Posty: 1
Auto: MAZDA RX8 2007 231KM

Postprzez Derfflingeru » 13 kwi 2017, 23:40

ROBERTUS napisał(a):Witam Panowie,

Od długiego czasu przeglądam fora i net w poszukiwaniu ciekawych projektów dotyczących RX8.
Liczą się tylko projekty, które zostały zrealizowane oraz opisane i muszę stwierdzić, że są one dla mnie jak woda na pustyni – Jest ich zwyczajnie bardzo mało.
Projekt, który przeprowadził Derfflingeru jest bardzo ciekawy i obiecujący.
Za ok. 6 miesięcy będzie można stwierdzić czy faktycznie występuje trwałość tego rozwiązania – oby tak.
Możliwości osiągów, które niesie swap Derfflingeru są naprawdę godne rozważenia.
Dla auta do codziennej jazdy w zupełności wystarczy 300 – 330 KM i przyspieszenie w okolicach 5 s + maksymalna prędkość powyżej 250 km/h. Do tego oczywiście komfort i działające wyposażenie seryjnego RX8 i mamy auto marzeń, piękne, wyjątkowe i coraz bardziej unikatowe. <jupi>
RX8 w serii 231 KM daje fajne wrażenia, jednak spod świateł wycina ją coraz więcej aut seryjnych, które ze sportem nie mają nic wspólnego i to trochę boli. Ponadto na końcówce 5 i 6 biegu przy prędkościach powyżej 200 km/h auto bardzo się "muli" aby osiągnąć maks swych możliwości 238 km/h, trwa to wieczność :(
Technika poszła do przodu i turbodoładowane małolitrażowe jednostki mają lepsze osiągi, choć fanu z jazdy nie dają takiego jak RX8.
O ekonomii nie ma co wspominać oczywiście w podobnym przedziale osiągów, ale to wątek mniej istotny.
Głównym czynnikiem przemawiającym za RX8 jest jej wygląd i unikatowość.
Miło by było móc seryjny silnik zmodyfikować tak aby nie odstawał osiągami, nawet niech tam sobie pali te 16-20 l przy dynamicznej jeździe, bo to by było wówczas w przedziale aut z osiągami w okolicach 5 s do 100 zupełnie normalne.
Jednak nie znalazłem udokumentowanego projektu zakończonego powodzeniem w rozumieniu auta z działającym wyposażeniem mocą +300 i odpowiednim niutem w seryjnym wirniku z RX8 + turbina, lub kompresor.
Jest sporo złośliwych, zarozumiałych profesorów RX8 którzy przeprowadzili wiele projektów których nikt nie miał okazji zobaczyć. Dużo się rozpisują o potencjalnych możliwościach, ale jakoś tak dziwnie wychodzi, że jak trzeba się wyłożyć kartami i pokazać swój projekt tak aby inni mogli go ocenić i wyciągnąć dla siebie mądrość to nie ma za bardzo czym, szkoda.

Tak więc Derfflingeru, trzymam za Ciebie kciuki, że będziesz na bieżąco opisywał swój projekt i sprawność RX8.
Nie przejmuj się gośćmi, którzy hejtują bez sensu inicjatywę i rozwiązania innych, samemu nie mając czym się pochwalić. Dla nich zawsze się znajdzie miejsce w bajkolandi.

Tylko szkoda tych wankli, że nie można jak w USA turbinki do 300 kucy i do przodu :(


Święte słowa, AMEN ! :)

Bardzo dziękuję za miłe słowa i oczywiście będę wszystko relacjonował na bieżąco :)

Ps. Gronek uturbiał swojego wankla :D Tylko to chyba właśnie on mówił, że auto wtedy wytrzumuje około 30-40k przebiegu i kapitalka :D Zabawka wtedy raczej tylko na tor :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Gandol » 25 kwi 2017, 17:29

WOW! Kopara mi opadła :O Na prawdę mega projekt a ten kolor to po prostu miazga! <serduszka> Marzy mi się RX-8 i coraz więcej szukam po internecie jakie są ceny swapów itd. bo niestety silnik wankla mi nie odpowiada :( Tylko ja bardziej myślałem o czymś spokojniejszym, typu włożenie np. jakiegoś 2.3 z 6-tki :) Niestety nie znalazłem jeszcze czy takie rozwiązanie się sprawdza :( Czy ta kwota którą płaciłeś za swap to cena już z silnikiem czy jeszcze musiałeś silnik kupić? :| Buda z rx-8 po prostu jest dla mnie genialna i dlatego chciałbym mieć takie auto z trochę bardziej normalnym silnikiem... Pytam bo nie wiem czy warto trudzić się z Rexem ;) Tak czy inaczej będę obserwował i mam nadzieję, że będziesz w sobotę w Poznaniu i będę mógł obejrzeć to CUDO z bliska <serduszka> Szerokości i bezawaryjności :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Derfflingeru » 25 kwi 2017, 17:34

Haha bardzo dziękuję za miłe słowa :) Te 17.000 zł to cena na gotowo ze wszystkim :)

Silnik 2.3 pewnie też można tam włożyć :P Musiałbyś pogadać z chłopakami z Kołobrzegu jak oni to widzą. Widziałem na drugim forum, że ktoś v6 z opla wkładał i śmiga mu to ładnie :)

Co do Poznania to cały czas się zastanawiam czy jechać tam, czy na jdm day w Tczewie :( Tam chciałbym przyjechać na ogólnopolski zlot Mazdy, a do Tczewa z kolei ciągnął mnie znajomi. Bóg jeden wie jaką podejmę decyzję :D

Swoją drogą doszło pare rzeczy, które pozmieniałem w wyglądzie madzi na duży plus :) Już niedługo wstawię fotki (jutro lub w czwartek :D)

Stay tuned :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Gandol » 25 kwi 2017, 17:52

Dzięki za podpowiedź <spoko> Będę trzymał kciuki za to żebyś wleciał na poznań hahaha :D No albo na pocieszenie chociaż czekam na fotki <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Derfflingeru » 26 kwi 2017, 15:52

Wczoraj przyciemniłem sobie szyby + lampy w aucie :D Teraz wygląda to o wiele lepiej :)
1.jpg


2.jpg


Od pewnego czasu parowały mi także szyby w aucie, chyba już nam powód :D

Stary vs Nowy filtr kabinowy

3.jpg


4.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Niron » 26 kwi 2017, 18:18

i jak z widzialnością świateł przez tą folię? wygląda to fajnie, tylko czy dalej światła są widoczne jak należy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Derfflingeru » 26 kwi 2017, 18:19

Praktycznie 0 roznicy w widocznosci swiatel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Niron » 26 kwi 2017, 18:37

to git, bo wiem, że są różne kolory tej foli, a i ja mam pomysł na oklejenie świateł tylko nie na czarno :) nie wiesz jakiej firmy ta folia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Derfflingeru » 26 kwi 2017, 18:48

Myslisz nad cameleonem ? :) Oj firmy nie pamietam – jakis amerykanski producent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Niron » 26 kwi 2017, 21:02

nie, nie do xedosa takie rzeczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Derfflingeru » 29 kwi 2017, 18:13

Niestety nie dałem rady zjawić się dziś w Poznaniu. (Miałem mały zabieg na nogę i nie byłem wstanie przejechać tylu km)

Ale zaliczyłem rozpoczęcie sezonu JDM DAY w Tczewie i zostałem nawet wyróżniony :D

No i w końcu największa niespodzianka, założyłem nowy spoiler ! <faja>

11.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Niron » 29 kwi 2017, 19:11

dobrze rozumiem, zostałem wyróżniony na zlocie JDM, za niemiecki silnik w japońskim samochodzie? <rotfl> nie mniej gratki wyróżnienia :) stary spoiler podobał mi się bardziej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez chmielu_KL » 29 kwi 2017, 20:49

A tak bardzo liczyłem na to że się zobaczymy... :( <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Derfflingeru » 29 kwi 2017, 20:58

Niestety noga mi to uniemożliwiła :< Ale na pocieszenie powiem Ci, że 27 maja będę przejeżdżał przez Łódź to możemy się zgadać gdzieś na chwilkę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez chmielu_KL » 30 kwi 2017, 17:56

No i elegancko, tylko nie zapomnij :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Derfflingeru » 1 maja 2017, 15:26

P pach kolejne dwie fotki z dwóch różnych zlotów :D

1. Grupowa z JDM Tczew
DSC_0121.JPG


2. Indywidualna z Wilczych Lasków
20170430_115257.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez Derfflingeru » 14 maja 2017, 04:01

Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zgłoszenia na JAPFEST. Jakoś nie było czasu na zdjęcia aktualnej madzi, ale dzisiaj w końcu wziąłem aparat, żeby popykać kilka fotek. Zgłoszenie oczywiście wysłane, oby pozytywnie rozpatrzyli :D #StrefaInspiracji :D

proba2.png


proba1.png


proba3.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez chmielu_KL » 14 maja 2017, 10:42

Nie żebym miał jakieś dojścia itp, ale no co tu ukrywać :D dostaniesz się raczej <spoko> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Derfflingeru » 14 maja 2017, 10:44

Haha trzymam za slowo ! :D

Wybierasz sie moze tez na japfesta ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 18:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy