Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04
Napisane: 11 paź 2014, 06:30
Zamysł swap-a był od razu po zakupie ,pomysłów na silnik było sporo od mazdy mx-6 2,5v6 + dokładane turbo ,później pomysł był na silnik 2,0 turbo z saab-a ,ale po oglądnięciu tego silnika doszedłem do wniosku że jest za wielki kloc aby go upychać pod maskę i przyszedł pomysł na wsadzenie v6 z opla ,za tym silnikiem przede wszystkim przemówiło to że jest v6 (nie będzie brzmienia wiertarki ) ,i jest krótki ,pomyślałem sobie może jest szansa wsadzić go tak aby nie ruszać magla i w sumie się udało ,chociaż nie bez problemów (przeróbek) ,Skrzynia jest przesunięta do przodu o jakiś centymetr ,chociaż teraz jakbym robił to jestem w stanie cofnąć się jeszcze głębiej ze silnikiem
Silnik pochodzi z omegi mv6 ,został przeze mnie wyremontowany ,mam nadzieję że posłuży mi trochę
Przygotowanie karoserii :
Przeróbka grodzi objęła podcięcie z jednej strony ,po to aby głowica mogła głębiej wejść w gródź ,uprzedzam że nie robiłem żadnych badań na crash testy odnośnie tej przeróbki
dodatkowo aby kolektor ssący się zmieścił z jednej strony też należy podciąć podszybie lub kombinować z kolektorem ssącym ja wybrałem te pierwsze rozwiązanie ,oczywiście przy okazji wytłumiłem gródź i od strony silnika i od strony wnętrza
Skrzynia rx8 –.x30xe
sprzęgło ,docisk i koło od y26se ,tarcza jest od mitsubishi 250mm dostosowana pod docisk i koło ,czyli nabite wzmacniane okładziny i zmniejszenie średnicy do 240mm bo tylko takie wchodzi
Silnik i oprzyrządowanie ,do przeróbki jest bardzo wiele rzeczy :
-przerobienie kolektorów wydechowych
-przerobienie rury wody
-przerobienie odmy silnika
-dorobienie mocowań silnika (łap)
-dorobienie mocowania sprężarki klimatyzacji ,dodatkowej rolki prowadzącej
-mocowania triggera +mocowanie czujnika
-przejściówka czujnika ciśnienia oleju
-przeróbka mostku wodnego + przerobienie mocowań czujników wody
-przeróbka kolektora ssącego i listwy paliwowej
pierwsza przymiarka ,wyglądało to całkiem prosto :-D
później wyszły komplikację ale udało się silnik wcisnąć tak aby nie ruszać maglownicy i wózka zawieszenia , wszystko pozostało na swoim miejscu a jest tam go na prawdę mało
Niestety musiałem przenieść pompę ABS-u bo z tej strony jest akurat wyjście wody ,aby ją przenieść należy przedłużyć dwa przewody hamulcowe + elektrykę
jedno zdjęcie z walki z elektryką :
Na tą chwilę silnik został odpalony i działa ,myślę że auto do końca maja będzie się już przemieszczać o własnych siłach
Całość prac wykonałem sam oprócz dopasowania sprzęgła ,zajęło mi to z remontem silnika do tej pory 3-miesiace ,oczywiście w między czasie pracuję na pełny etat do tego dochodzą jeszcze inne naprawy aut ,które wykonuje dla klientów .
Roboczogodzin nie liczyłem ale jest tego sporo ,
rx8 nie jest łatwym autem do takich przeróbek ,ze względu na mało miejsca do magla i na ciasnotę pod maską
Tak to w tej chwili wygląda pod maską
Według torque auto jest w stanie przyspieszyć do 60 mil poniżej 6 sekund ale już do 100km/h muszę wrzucić 3 bieg (pomimo przesuniętej odcinki na 7200) stąd spora strata .
Auto w tej chwili jeździ na oryginalnym systemie paliwowym z rx8 ,czyli na 100% jest przelane górą ze względu na wyższe ciśnienie paliwa . Jestem w trakcie montażu LPG i zobaczę co da się wykrzesać na ekologicznym paliwie
25-11-2014
Wymiana silnika na Z32SE niezamierzona
Silnik pochodzi z omegi mv6 ,został przeze mnie wyremontowany ,mam nadzieję że posłuży mi trochę
Przygotowanie karoserii :
Przeróbka grodzi objęła podcięcie z jednej strony ,po to aby głowica mogła głębiej wejść w gródź ,uprzedzam że nie robiłem żadnych badań na crash testy odnośnie tej przeróbki
dodatkowo aby kolektor ssący się zmieścił z jednej strony też należy podciąć podszybie lub kombinować z kolektorem ssącym ja wybrałem te pierwsze rozwiązanie ,oczywiście przy okazji wytłumiłem gródź i od strony silnika i od strony wnętrza
Skrzynia rx8 –.x30xe
sprzęgło ,docisk i koło od y26se ,tarcza jest od mitsubishi 250mm dostosowana pod docisk i koło ,czyli nabite wzmacniane okładziny i zmniejszenie średnicy do 240mm bo tylko takie wchodzi
Silnik i oprzyrządowanie ,do przeróbki jest bardzo wiele rzeczy :
-przerobienie kolektorów wydechowych
-przerobienie rury wody
-przerobienie odmy silnika
-dorobienie mocowań silnika (łap)
-dorobienie mocowania sprężarki klimatyzacji ,dodatkowej rolki prowadzącej
-mocowania triggera +mocowanie czujnika
-przejściówka czujnika ciśnienia oleju
-przeróbka mostku wodnego + przerobienie mocowań czujników wody
-przeróbka kolektora ssącego i listwy paliwowej
pierwsza przymiarka ,wyglądało to całkiem prosto :-D
później wyszły komplikację ale udało się silnik wcisnąć tak aby nie ruszać maglownicy i wózka zawieszenia , wszystko pozostało na swoim miejscu a jest tam go na prawdę mało
Niestety musiałem przenieść pompę ABS-u bo z tej strony jest akurat wyjście wody ,aby ją przenieść należy przedłużyć dwa przewody hamulcowe + elektrykę
jedno zdjęcie z walki z elektryką :
Na tą chwilę silnik został odpalony i działa ,myślę że auto do końca maja będzie się już przemieszczać o własnych siłach
Całość prac wykonałem sam oprócz dopasowania sprzęgła ,zajęło mi to z remontem silnika do tej pory 3-miesiace ,oczywiście w między czasie pracuję na pełny etat do tego dochodzą jeszcze inne naprawy aut ,które wykonuje dla klientów .
Roboczogodzin nie liczyłem ale jest tego sporo ,
rx8 nie jest łatwym autem do takich przeróbek ,ze względu na mało miejsca do magla i na ciasnotę pod maską
Tak to w tej chwili wygląda pod maską
Według torque auto jest w stanie przyspieszyć do 60 mil poniżej 6 sekund ale już do 100km/h muszę wrzucić 3 bieg (pomimo przesuniętej odcinki na 7200) stąd spora strata .
Auto w tej chwili jeździ na oryginalnym systemie paliwowym z rx8 ,czyli na 100% jest przelane górą ze względu na wyższe ciśnienie paliwa . Jestem w trakcie montażu LPG i zobaczę co da się wykrzesać na ekologicznym paliwie
25-11-2014
Wymiana silnika na Z32SE niezamierzona