Strona 2 z 3

PostNapisane: 19 paź 2014, 15:02
przez Szyna
Tymi zabiegami zaczynasz obalać mity o RX-8 że nie jedzie, jest drogie w utrzymaniu, awaryjne i dużo pali :P

PostNapisane: 19 paź 2014, 18:57
przez pawelc
Co do spalania to jest do zaakceptowania jakby silnik był trwały ,no niestety dla mnie wankiel nie miał zalet oprócz gabarytów.
Co do jazdy z x30xe jest całkiem przyzwoicie ,demon przyspieszeń to nigdy nie będzie ale da się nim przyjemnie przemieszczać ,nie martwiąc się kiedy padnie silnik ...,a po wrzuceniu LPG stał się nawet ekonomiczny ,chociaż udało mi się na pierwszym zbiorniku (43litry )zrobić tylko 170 km ;) ale była to jazda cały czas pod odcinkę i dodatkowo strojenie na wolnych obrotach z kilka godzin a po za tym , trzeba jeszcze dostroić górę obrotów bo AFR w niektórych przedziałach spada poniżej 10 ,a to już nie za ekonomicznie i na moc się nie przekłada ,jak to ogarnę to myślę że w normalnej jeździe nie przekroczy 15-18 litrów LPG po mieście i jakieś 11-13 poza .
Wankiel w tych samych warunkach wciągnąłby około 5 litrów więcej

Re: Odp: Mazda Xedos 6 CA KL '94 White...

PostNapisane: 29 paź 2014, 15:42
przez D@m$on
Kurcze też sie zastanawiałem nad tym jaka Vke mozna zeswapowac do RXa no i proszę jest:)
KL-ZE to raczej nie opłacalny temat na swap do RXa?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 30 paź 2014, 06:42
przez pawelc
Kl-ZE za cherlawe ;) ,rzadko które trzyma serie a wrzucenie turbo nie jest takie proste ... v-ałek na prawdę jest ich niewiele żeby wrzucić do rx8 bez ruszania maglownicy ,a i tak wymaga to przeróbki grodzi ...

Re: Mazda RX-8 FE-> X30XE '04

PostNapisane: 14 lis 2014, 13:16
przez dadan
Jakiś wstępny kosztorys samego swapa oszacowałeś? :) Rx-8 z padniętym silnikiem jest w Niemczech sporo, za 1500 euro się zaczynają :) Może niedługo będziesz oblegany :)

Także gratuluje projektu, a jak przeniesienie napędu to znosi, bo moment chyba nieco niżej siedzi?

Re: Mazda RX-8 FE-> X30XE '04

PostNapisane: 28 lis 2014, 08:22
przez pawelc
Dawno nic nie pisałem a działo się sporo ;)

Z nowości wpadł tablet ale żeby nie było za łatwo 8 calowy i standardowo wymiana silnika ;) ,poprzedniemu znudziło się korby trzymać w środku i spektakularnie opuściły wnętrzności ;) Powód, zatarta panewka na 6 cylindrze

Tym razem zagościł z32se ...,póki nie zainstaluję zegara ciśnienia oleju będzie jeżdżone spokojnie

Co do kosztorysu nie robiłem ..,co do skrzyni spokojnie wytrzymuję

Re: Odp: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 28 lis 2014, 09:52
przez D@m$on
Juz zajezdziles tamtego?
To teraz jest 3.2 V6 211ps'u?
Jak to jezdzi? Masz jakieś videło?:P

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 28 lis 2014, 11:19
przez shuler
Obrazek

-- co to takie fajne? :D

Re: Odp: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 28 lis 2014, 12:02
przez D@m$on
Chyba cos od tego tableta:p

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 28 lis 2014, 16:54
przez pawelc
D@m$on napisał(a):Juz zajezdziles tamtego?
To teraz jest 3.2 V6 211ps'u?
Jak to jezdzi? Masz jakieś videło?:P

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2


Wytrzymał jakieś 2 tyś km ;) ,czyli całkiem nieźle :D ..a tak na poważnie co do awarii podejrzewam zbyt słabe ciśnienie oleju bo silnik ten przed remontem miał problem z trzymaniem ciśnienia na wolnych obrotach ,myślałem że zlokalizowałem przyczynę ale prawdopodobnie to nie było to ...,silnik zatarł się na 6 cylindrze tak że panewka wtopiła się w wał co przy prędkości obrotowej blisko 7tyś spowodowało urwanie korbowodu ,który to następnie zahaczył o sąsiedni korbowód i rozleciało się wszystko na kawałki -stąd te spustoszenie .
Myślałem że pierwsze co się wysr.. to będzie coś z elementów co przerobiłem,a tu proszę niespodzianka ;)
Ale nie ma tego złego ..i jest z32se -więcej niutków i podobno bardziej wytrzymały i z poprawionym smarowaniem
A to takie fajne to odbiornik audio bluetooth ,dzięki któremu muzyka poprzez zmieniarkę płynie do oryginalnego audio ,można też za pomocą tego urządzonka przerzucać utwory ,zwiększać głośność a nawet działa to podobno jako zestaw głośnomówiący (tej funkcji nie testowałem)

Re: Odp: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 28 lis 2014, 17:18
przez shuler
A możesz podać jakieś namiary na niego? Model itp? :-D
Edit
Sory już znalazłem i zamawiam :–) jakieś wrażenia co do jakości dźwięku?

Re: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 1 gru 2014, 11:32
przez pawelc
Dźwięk nie powala ale dla niewymagających wystarczy



Jako że sporo osób pyta mnie o koszt takiego swapa -to pokrótce opisze co potrzeba z przybliżonym kosztem :

-silnik z32se cena od 2000zł do 3000zł (przy silniku najlepiej jakby był alternator ,napinacz, koło pasowe ,jak nie będzie to trzeba doliczyć jakieś 300zł )

-mały remont silnika czyli wymiana uszczelnień + rozrząd -koszt 1000zł

-sprzęgło:

a )zamach od x25xe ,czy też od y26se ,czyli bez dwu masy -koszt 150 zł (odchudzenie jakieś 200zł)

B) docisk y26se -koszt 150 zł

c) tarcza sprzęgła mitsubishi 3000gt przerobiona u radzikowskiego i dostosowana pod docisk i zamach -koszt 500zł

d) wysprżeglik 100zł

-kolektor ssący długi omega -koszt 150zł

-podstawa kolektora z x30xe -100zł

-kolektory wydechowe z x25xe (bierzemy dwa stalowe ,one występują bodajże z jednej strony w x25xe w vectrze B) -koszt 200zł

-wiązka silnika ,czujniki ,i komputer z x30xe -koszt od 500-1000zł

-elementy dodatkowe typu rurki ,stal do przebudowy to koszt rzędu 500zł

-rury do budowy kolektora wydechowego 200zł (czarna stal )

-złącza elastyczne jakieś 100zł



To już wychodzi około 8 tyś ,a trzeba jeszcze dorobić flansze przejściową ,łapy ,mocowania ,przerobić gródź ,itp .



Tak że ogólny koszt części to myślę że blisko 10tyś + robocizna ,jak ja miałbym to wykonywać to mniej jak 8 tyś nie podjąłbym się



Czyli koszt bardzo zbliżony do swapa k20 ,oczywiście część kosztów można obniżyć kupując np.całego anglika –> np omegę z silnikiem z32se ,czy też vectre c ,opla signum ,najlepiej w manualu... -resztę nie potrzebnych części wyprzedając -ale i w tym przypadku będzie potrzebne jeszcze sporo innych części i nie wiadomo ile będziemy się bujać z sprzedażą nie potrzebnych części



Tak ze nie ma prostych i tanich swapów w rx8 ,jest tylko wybór silnika ,który bardziej będzie pasował

PostNapisane: 9 sty 2015, 21:50
przez MariuS
Pełen szacun za taką pracę. Powodzenia :]

PostNapisane: 9 sty 2015, 22:34
przez piwo
a jak rx8semeczka?
jezdzi? upalasz troszke?
moze warto kontrole trakcji Jacka wlozyc?
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
w rx8 z k20 dziala wysmienicie iw zime na letnich oponach sprawia mega frajde.

PostNapisane: 10 sty 2015, 21:29
przez pawelc
Jeździ w sumie jako auto na co dzień .Na tą chwilę brak czasu na dalsze modyfikację ...

PostNapisane: 16 lut 2015, 20:01
przez Vasat
Dałbys jakieś zdjęcia z zewnątrz :D

Re: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 10 mar 2015, 08:42
przez pawelc
Będzie pogoda to zrobię parę fotek z zewnątrz . Na wiosnę będę też chciał sprzedać tak że na pewno pojawią się świeże fotki... Nie będzie to cena allegrowa,tak że jak się nie sprzeda zostanie u mnie ..
Jeżeli są zainteresowani to piszcie na maila najlepiej pawelc@mx-6.pl

Re: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 17 mar 2015, 19:44
przez pawelc
Dla tych co są ciekawi jakie ma osiągi, dwa przejazdy na LPG bez specjalnej napinki.
Auto na seryjnym kompie z x30xe, dołożony ecumaster det3 ale jedyne co zrobione w tej chwili to dorzucenie 2 stopnie na całej mapie zapłonu. Myślę że po podstrojeniu konkretnie jeszcze można coś urwać z tych czasów. Na benzynie czasy są wręcz identyczne

PostNapisane: 18 mar 2015, 15:12
przez Bartg
Bardzo fajne czasy, na poziomie najzdrowszych seryjnych RX8 tych mocniejszych :)

Re: Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

PostNapisane: 18 mar 2015, 17:00
przez pawelc
Jakby był dłuższy most albo inaczej ze stopniowana skrzynia (trochę dłuższa dwójka i trójka ), to byłyby lepsze czasy, bo do 100km/h muszę wrzucić trójkę a później 4 bieg aby dociągnąć do 1/4mili. W przyspieszeniu do setki podobnie wypadał x30xe ale 1/4 mili z32se robi szybciej, chyba ze względu na lepszy niut..