Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017

ND / NC / NB / NA

Postprzez wilusjdm » 26 wrz 2016, 20:22

Graty ładnej NC :) niby kolor chyba najbardziej spotykany, ale się podoba. Być może uda mi się pomacać na przyszłym spocie.
PS. Będę śledził temat <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2016, 15:19

wilusjdm napisał(a):Być może uda mi się pomacać na przyszłym spocie.

Mam nadzieję ;)

Wracając do auta – zrobione troche zakupów, m.in:
20160922_183744.jpg


Na dole wynalazek, na który namówił mnie benq323. Zobaczymy jak się będą sprawować ;)
20160922_184750.jpg



Ogarnąłem trzymający zacisk hamulcowy. Sprawca:
20160921_202907.jpg


I zacząłem proces stopniowego zaczerniania auta:
20160923_165745.jpg


20160923_165716.jpg


20160923_165753.jpg


Oczywiście jak widać wpadły też ramki klubowe – dzięki Adamie ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez mauropiu » 27 wrz 2016, 19:01

Wszystko pieknie tylko ten Elf :| Jesli mozesz, to zwroc i kup Shell ultra, Motul, albo Valovline.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2016, 19:55
Posty: 6
Auto: mx-3

Postprzez Danmazda » 27 wrz 2016, 19:05

A co z elfem jest nie tak ? to jest ten sam olej praktycznie co dexelia. Moim zdaniem Shell ultra to jest słaby olej. Motul, Valovline, są ok.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez mauropiu » 27 wrz 2016, 19:25

Ten sam producent, ale nie są to te same oleje, mimo zbliżonych paramterów. Sprawdzilem na wlasniej skorze juz 2 razy Elfa zachęcony dobrą ceną, co prawda 5w40, ale w obu przypadkach odczucia i efekty negatywne. Shell z serii ultra jest robiony na bazie z gazu ziemnego, nie myl ze zwykłą serią hx. Bełkot marketingowy mówi, że w ten sposób pozyskiwana jest najczystsza baza syntentyczna. Tego ultra przyznam jeszcze nie próbowałem, dlatego osobiście lałbym motula lub valovline.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2016, 19:55
Posty: 6
Auto: mx-3

Postprzez Danmazda » 27 wrz 2016, 20:04

Od wielu osób które sprzedają oleje słyszę tylko że elf niczym się nie różni od dexelia, coś tam słyszałem o tych dodatkach, ale podobno jest to nie istotne. No cóż, temat olei to długi jak rzeka.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2016, 22:51

mauropiu napisał(a):Ten sam producent, ale nie są to te same oleje, mimo zbliżonych paramterów. Sprawdzilem na wlasniej skorze juz 2 razy Elfa zachęcony dobrą ceną, co prawda 5w40, ale w obu przypadkach odczucia i efekty negatywne.


Jakie konkretnie były te negatywne odczycia i efekty? Tak się składa, że ja sprawdzałem na własnej skórze i Dexelię (lejąc do poprzedniej trójki) i Elfa (lejąc do szóstki ojca). I szczerze nie widzę najmniejszej różnicy w pracy silnika ani nawet w kolorze czy smaku także złego słowa na ELFa nie mogę powiedzieć <glupek2> Mogłem kupić Dexelię dopłacając kilka dyszek na bańce ale jak to mówią "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Jeśli już szaleć i przepłacać to z kolei poszedł bym w stronę Eneosa czy Millersa. Jednak wychodzę z założenia że lepiej wlać coś ze średniej półki i po prostu częściej zmienić.

Danmazda napisał(a):Od wielu osób które sprzedają oleje słyszę tylko że elf niczym się nie różni od dexelia, coś tam słyszałem o tych dodatkach, ale podobno jest to nie istotne. No cóż, temat olei to długi jak rzeka.


Z tego co ja zasłyszałem to Dexelia ma jakieś dodatki które mają znaczenie w przypadku posiadania DPFa. Reszta niby jest "to samo".

Koniec o olejach, bo jak wiemy to jest jak temat "benzyna vs LPG". Tak swoją drogą – w pierwszym poście wspominałem coś że będę się starał mniej jeździć? W ten weekend zrobione ponad 600km <lol>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 28 wrz 2016, 07:16

Z ramkami od razu inaczej wygląda <spoko>
Czarne znaczki na jasnym lakierze też dobrze wyszły.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez benq323 » 28 wrz 2016, 23:36

Czarne akcenty do takiego lakieru są idealne. Jak dla mnie tak z fabryki powinny wyjeżdżać srebrne auta :P
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez pawcio1017 » 29 wrz 2016, 13:13

Czarnego ciąg dalszy... Na zimę chyba może być. Oprócz kół pryśnięty jeszcze jeden detal – może ktoś zauważy :P

20160928_172850_1475146383215.jpg
20160928_172801_1475146163114.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Norreca » 29 wrz 2016, 17:50

bardzo fajnie się prezentuje teraz :)
co tam pryskałeś jeszcze nie wiem ale śruby nie naturalnie wyglądają :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez benq323 » 29 wrz 2016, 18:38

Ramiona wycieraczek? Koła na zimę bardzo ok :)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez szadol1 » 30 wrz 2016, 07:22

No gratki MX śliczny mi również od dawna chodzi po głowie, może kiedyś ... szerokości :)

tapnięte z kalkulatora G Flex
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez wilusjdm » 30 wrz 2016, 21:03

Wydaje mi się, że plastik od stopu zmienił kolor :)
Z czarnym jej do twarzy, wpadnie jakiś kit obniżający?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez pawcio1017 » 1 paź 2016, 11:44

Norreca napisał(a):co tam pryskałeś jeszcze nie wiem ale śruby nie naturalnie wyglądają :P

co masz na myśli? Są po prostu neutralnie czarne


wilusjdm napisał(a):Wydaje mi się, że plastik od stopu zmienił kolor :)

bingo <spoko> Choć to nie wersja ostateczna tego elementu, bo jest pewien mały plan żeby czarne było jeszcze bardziej czarne :> Ogólnie rozważam jeszcze kilka detalów w zrobić na black (np. lusterka, klamki czy klapka wlewu paliwa) ale wymaga to głębszego przemyślenia i wcześniejszego podejścia do sprawy z photoshopem żeby nie przesadzić...


wilusjdm napisał(a):wpadnie jakiś kit obniżający?

of course. Do wiosny jest plan zająć się lakierem, ogarnąć jakieś koło na lato i obniżyć. Na razie rozważam Vogi i pro kit od Eibacha. Szkoda, że gwinty takie drogie do NC i rozsądek troche hamuje... :(


Tymczasem klasycznie... :)
14468618_1160907400651077_7084777757137609623_o.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 6 paź 2016, 08:31

Zmieniony olej i filtr (214 680km). Filtr powietrza został bo jest w idealnym stanie i do tego oryginał Mazdy więc nie było sensu go na razie ruszać. Kilka fotek po ostatnim myciu, sprzątaniu i woskowaniu:

20161001_140123.jpg

20161001_140205.jpg

20161001_140228.jpg

20161001_140237.jpg

20161001_135907.jpg

20161001_135730.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2016, 09:04

Kolejne prace przed zimą poczynione. Wczoraj dach został porządnie wyczyszczony i zakonserwowany. Przeczyszczone zostały kanały odpływowe dachu (profilaktycznie jak się okazało, bo za wiele brudu nie było).

20161015_114158.jpg
Ostatnio edytowano 23 kwi 2018, 01:39 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez trzydziech » 17 paź 2016, 11:25

Ja z tego Megsa słabo jestem zadowolony. A u Ciebie jak? Przeszedł już pierwsze deszcze?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Xenocyd » 17 paź 2016, 20:37

Główną wadą tego środka jest wydajność, strasznie słaba. Jak się dużo użyje to jakoś działa, ale wychodzi to drogo.
Przesiadłem się na impregnat tenzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez pawcio1017 » 19 paź 2016, 01:38

Szczerze – też spodziewałem się większego "wow". Tak jak pisze Xenocyd – jedna pucha wystarczyła na styki i mam wrażenie że miejscami mogło być położone grubiej... Aczkolwiek chyba coś tam wsiąkło, bo rano we wnętrzu jeszcze było czuć. Co do efektów – w sumie to u mnie chyba dach był regularnie konserwowany w przeszłości bo kolor był OK, jakieś tam kropelkowanie było i nadal jest. Sumienie przynajmniej mam czyste...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy