Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek
1, 2
Po 323f BA przyszedł czas na MX5 za namową pewnego jegomościa z królestwa Fordonu. Wybór padł na MX5 NBFL z 2002 roku od Niemca (który jeździł trochę więcej niż tylko w niedzielę do kościoła). Przebieg przy kupnie to 108330 km, wygląda na oryginalny – silnik, skrzynia, napędy – wszystko suche jak pieprz (na zewnątrz tylko, wewnątrz jakieś płyny ustrojowe są), nie dymi, nie bierze oleju, nie szarpie. Samochód w sumie kupiony w ciemno, na telefon, przyjechał na lawecie. Po przyjeździe okazało się że jest trochę więcej do zrobienia z blacharki niż to co było widoczne na zdjęciach.
Samochód wypatrzony ze względu na bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne i tylko dlatego zakupiony. Lakier to 22A Supreme blue mica a do tego jest czarne wnętrze z czerwonymi wstawkami (fotele skórzane, podłokietnik, obramowania nawiewów, wstawki na konsoli centralnej) i czerwony dach. Nie znalazłem informacji czy były takie wersje, czy to jakaś specjalne, więc raczej jest to zamówienie indywidualne jakiegoś Niemca. Całość jest bardzo spójna i wygląda świetnie.
Wyposażenie standardowe:
– elektryczne szyby
– wspomaganie
– ABS
– centralny zamek sterowany z kluczyka
– skórzane fotele
– brak dachu
MX po przyjeździe został doposażony w akcesoryjne felgi Fondmetal model 6200, opony letnie Vredestein Sportrac 5 w rozmiarze 195/50R15 i stalowe śruby zabezpieczające w kolorze czarnym.
Silnik standardowy – 1.6, wymieniona wkładka filtra powietrza na K&N.
Wg Wikipedi:
1,6 l R4, BP-4W, 110 KM (81 kW) przy 6500 obr/min, 134 Nm przy 5000 obr/min
a wg hamowni:
Czas na 1/4 mili (najlepszy): ET 17,652 (zlot Mazdaspeed – Ryki 2015)
Audio seria, jedynie Niemiec wymienił radio na Kenwood DPX501U, które miało problem z wyświetlaczem – problem znany w Internecie, więc udało się szybko to naprawić. Radio standard, moc niby 4x22W RMS, napędza dwa woofery i dwa tweetery oem Mazdy.
Na koniec kilka zdjęć:
Zdjęcia po czyszczeniu – 19.09.2015:
Modyfikacji nie ma przeprowadzonych żadnych i nie będzie. Ten samochód zostanie jak najbardziej seryjny.
Co do planów to jest jeden – zamiana na mocniejsze NC. Historia tego auta jest krótka i taka pozostanie
Ostatnio edytowano 19 wrz 2015, 20:35 przez trzydziech, łącznie edytowano 19 razy
taaa czerwony kapturek, to raczej wilk po zjedzeniu czerwonego kapturka .
A tak poważnie to tak jak Beny pisze, zestawienie kolorystyczne naprawdę super, a fotele nawet wygodne, nie wiem tylko czemu mi się wydawało że lakier był ciemniejszy
Szkoda tylko że B6 a nie BPek. po za tym szczegółem dobra zamiana.
A tak poważnie to tak jak Beny pisze, zestawienie kolorystyczne naprawdę super, a fotele nawet wygodne, nie wiem tylko czemu mi się wydawało że lakier był ciemniejszy
Szkoda tylko że B6 a nie BPek. po za tym szczegółem dobra zamiana.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kolor na żywo jest ciemniejszy (lepszy).
Poza plastikami które mi osobiście nie "grają" , jest naprawdę
Czekam na mody i z czasem silnik oraz koło.
Coś nie chcę uwierzyć trzydziechowi, że tak zostanie
Najlepsza zamiana jaką mogliście uczynić.
Pozdro dla Młodych
Poza plastikami które mi osobiście nie "grają" , jest naprawdę
Czekam na mody i z czasem silnik oraz koło.
Coś nie chcę uwierzyć trzydziechowi, że tak zostanie
Najlepsza zamiana jaką mogliście uczynić.
Pozdro dla Młodych
tak jak już pisali poprzednicy na żywo znacznie fajniej się prezentuje kolor
autko fajne i daje rade.
będziemy obserwować mody
autko fajne i daje rade.
będziemy obserwować mody
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX ustrzelony dzisiaj po południu na Matejki Potwierdzam, ładnie się prezentuje
o a cóż Ty tam robiłeś?
A bywam czasami akurat w tych okolicach
Dodałem fotki po drobnych zabiegach pielęgnacyjnych (w pierwszym poście):
1. mycie
2. glinkowanie
3. IPA – punktowo
4. Meguuiar's Ultimate Polish
5. Poorboy's World SSR1 – w dwóch punktach na błotniku, po tym Duragloss Pre Cleaner #652
6. Poorboy's Black Hole
7. Collinite 915 Marque D'Elegance
Przy okazji spolerowałem końcówkę wydechu, nakładki na progi i listwę między komorą silnika a zderzakiem. Z modów planuje doczyścić komorę, ale to kiedyś
1. mycie
2. glinkowanie
3. IPA – punktowo
4. Meguuiar's Ultimate Polish
5. Poorboy's World SSR1 – w dwóch punktach na błotniku, po tym Duragloss Pre Cleaner #652
6. Poorboy's Black Hole
7. Collinite 915 Marque D'Elegance
Przy okazji spolerowałem końcówkę wydechu, nakładki na progi i listwę między komorą silnika a zderzakiem. Z modów planuje doczyścić komorę, ale to kiedyś
Jednak nastąpił mały upgrade, a pod zdjeciami moda wstawiłem zdjęcie starszej siostry
A pozdrawiam. Tak właśnie kombinowałem kto to
No jakoś tak wyszło, do zobaczenia zapewne na drodze
sewo napisał(a):Powiedz mi jesteś zadowolony z tych głośników bose? Masz to na piecu czy radio?
póki co nadal nie podłączyłem tego zestawu pod wzmacniacz, więc gra pod radiem. W porównaniu do serii jest na pewno dużo lepiej, ale z perspektywy czasu nie kupiłbym drugi raz, chyba że po podłączeniu wzmacniacza coś się zmieni
Po trochę ponad roku mały update:
1. Zrobiłem blacharkę – głównie tylne nadkola (lewa strona reperaturka klokkerholm + prawa obyło się bez, ale są mniejsze wstawki + odbudowa rantu) + poprawienie drobnych niedoskonałości na zderzakach i drzwiach + konserwacja podwozia
2. Wygłuszyłem drzwi matami bitumicznymi, co trochę jeszcze wyciągnęło basu z głośników Bose i przestało być słychać trzaski plastików.
3. Założyłem wysoki windshot od Pietrygi.
4. Za pomocą zestawu Teina udało się obniżyć nieznacznie auto. Dodatkowo jest możliwość regulacji twardości – od bardzo miękko do trochę twardziej niż seria.
Ustawienie wysokości po założeniu zestawu – było trochę za nisko, haczyłem o praktycznie każdą dziurę i koleinę, nie mówiąc o progach zwalniających
Po tym podniosłem auto o około 25mm w górę i póki co tak jeżdżę:
Na koleinach i na wszelkich uskokach nadal muszę uważać, szczególnie tam gdzie najpierw opadnie cała przednia oś
5. Delikatnie odświeżyłem lakier (polerka z pastą SSR2.5 + Black Hole + wosk Collinite no. 915)
Teraz chciałbym dokupić dystanse do kół 18mm, tak żeby ET wyszło na 20 (najmniejsza wartość przy której nie trzeba zaklepywać rantów), ale mam problem z ich znalezieniem... Ew. trzeba będzie z czasem zmienić koło.
1. Zrobiłem blacharkę – głównie tylne nadkola (lewa strona reperaturka klokkerholm + prawa obyło się bez, ale są mniejsze wstawki + odbudowa rantu) + poprawienie drobnych niedoskonałości na zderzakach i drzwiach + konserwacja podwozia
2. Wygłuszyłem drzwi matami bitumicznymi, co trochę jeszcze wyciągnęło basu z głośników Bose i przestało być słychać trzaski plastików.
3. Założyłem wysoki windshot od Pietrygi.
4. Za pomocą zestawu Teina udało się obniżyć nieznacznie auto. Dodatkowo jest możliwość regulacji twardości – od bardzo miękko do trochę twardziej niż seria.
Ustawienie wysokości po założeniu zestawu – było trochę za nisko, haczyłem o praktycznie każdą dziurę i koleinę, nie mówiąc o progach zwalniających
Po tym podniosłem auto o około 25mm w górę i póki co tak jeżdżę:
Na koleinach i na wszelkich uskokach nadal muszę uważać, szczególnie tam gdzie najpierw opadnie cała przednia oś
5. Delikatnie odświeżyłem lakier (polerka z pastą SSR2.5 + Black Hole + wosk Collinite no. 915)
Teraz chciałbym dokupić dystanse do kół 18mm, tak żeby ET wyszło na 20 (najmniejsza wartość przy której nie trzeba zaklepywać rantów), ale mam problem z ich znalezieniem... Ew. trzeba będzie z czasem zmienić koło.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości