Strona 1 z 1

Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 6 cze 2015, 00:51
przez Xenocyd
Marian, starszy brat Mietka. Starszy rocznikowo, u nas pojawił się później.
Historia związana z jego przybyciem jest dosyć ciekawa: przed sezonem rozpoczęła się dyskusja o zamontowaniu do Mietka rollbara, gdyż wizja dachowania emiksem nie jest specjalnie zachęcająca. Małżonka uznała, że montaż jakiejś aftermarketowej ordynarnej rury do seryjnego auta to barbarzyństwo i podchwyciła mój głupi pomysł, że można kupić miatę w rollbar już wyposażoną. Pech chciał, że we Wrocławiu akurat taka szukała nowego właściciela...

No i tym sposobem pod dachem zagościł drugi bezdasznik. Projekt kupiony w zasadzie jako gotowy, na mx5klub znany jako 8-bitowa. Na zegarach jest Toad z Mario, jak Mario... to Marian hahaha i tak już zostało. Po części wiąże się to też z planem modyfikacji wizualnej, ale o tym później.

Seryjnie z fabryki pojazd wyjechał jako zwykła wersja nielimitowana, niespecjalna, no po prostu zwykły NBFL wyposażony w silnik B6, otwarty dyfer i pieciobiegową skrzynię.
Wyposażenie seryjne uzupełniały:
– klima (musi być, małżonka nawet roweru bez klimy nie kupi!)
– elektryczne szyby i lusterka
– czarny winylowy soft-top
– jakaś tam tapicerka
– pewnie zwykłe radio
– małe kółka, małe tarcze, mały bagażnik... no małe auto dla małych japończyków.

Niestety trafiło do Włoch, tam małych Japończyków nie ma za wielu, ale za to jest słońce i brak soli na drogach <jupi>
W Polsce przed nami był jeden właściciel, który seryjnego emiksa zmodyfikował do stanu obecnego:
– jakiś częstochowski tapicer pochylił się nad boczkami i fotelami, obszywając je grubym dresem przy użyciu czerwonej nitki
– z kawałka czarnej świni albo innej krowy i z użyciem tej samej nitki zrobił nowe poszycie kierownicy i lewara
– otwarty dyfer zamienił się na taki z torsenem
– standardowy zawias ustąpił miejsca gwintowi V-maxx
– standardowe 15" Enkeie zamieniły sie w felgi Japan Racing, też w rozmiarze 15"
– pojawił się czarny rollbar TR Lane
– seryjne radio zamieniło się na takie, które pozwala się dotykać palcem
– pojawiła się z przodu dokładka zderzaka MSM
– lampy z przodu pomalowane na czarno w środku
– klosze z tyłu, kierunki i obrysówki przyciemnione
– czerwone tow hooki
– końcówka wydechu udająca głośniejszą niż jest
– nowe zegary w ośmiobitowym klimacie
– ośmiobitowe naklejki

Plany na przyszłość:
– jako, że aktualny dach popuścił na jednym szwie, należałoby go kiedyś wymienić na moher
– vinyl przerobić na bikini top
– wymienić tłumik końcowy (najlepiej na taki z dwoma końcówkami)
– założyć komplet rozpórek od sportive`a
– wymienić hamulec na Big Brake
– założyć spojler z MSMa
– wymienić naklejki ośmiobitowe... na ośmiobitowe z Super Mario

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 8 cze 2015, 21:58
przez KyRy
Auto znane i lubiane :)
Nie będę się rozpisywał tylko pozwolę sobie wrzucić fotę jak prezentuje się w ruchu (jeszcze u Krzyśka)
Obrazek

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 12 cze 2015, 09:11
przez Xenocyd
Zrobiłem moda wreszcie, po dwóch miesiącach :P
Dzięki uprzejmości kolegów jakiś czas temu wszedłem w posiadanie customowego mocowania gaśnicy, dwukilowej gaśnicy, metalowych pasków.
Po nawierceniu otworów, przykręceniu mocowania do mocowania fotela, dokręceniu pasków i zamontowaniu gaśnicy wygląda to komicznie na pierwszy rzut oka <rotfl>
Gaśnica nie przeszkadza jednak w użytkowaniu fotela, jest pod ręką i nawet przy dachowaniu się nie ruszy ze swojego miejsca, foty z kalkulatora w ciemnym garażu:

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 12 cze 2015, 09:21
przez Beny
Fajne masz te miatki :D a ta gaśnice nie może być w bagażniku? Wewnątrz chyba trochę szpeci wnętrze?

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 12 cze 2015, 09:26
przez Xenocyd
Może być w bagażniku, w drugiej miacie tam jeździ ;)
Ale bagażnik cierpi na deficyt miejsca, dwukilowa już się nie mieści na stojąco we wnęce z boku, musi leżeć więc się wala w trakcie pokonywania zakrętów i rond <rotfl>
Ogólnie mocowania robione były z okazji tegorocznego regulaminu Mini Miata Challenge, który wymaga gaśnicy wewnątrz pojazdu (żeby po nią nie biec w razie czego) zamontowanej tak, zeby się nie przesuwała. To skorzystałem z okazji – miejsce w bagażniku się przyda w trakcie wakacyjnego tripa na Estonię.

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 31 sie 2015, 09:23
przez _DEXTER_
BiKiNi pod tego rolla chcesz?

Pozdr.
DEX

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 31 sie 2015, 14:28
przez Xenocyd
Nie, w drugim MXie pojawi się roll.

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 31 sie 2015, 14:41
przez _DEXTER_
Aaaaaa....
hmmm pogubiłem się, teraz jest normą, że każdy ma po dwa mxy :P

Re: Mazda MX-5 NBFL B6 `02 – Marian

PostNapisane: 16 kwi 2016, 14:04
przez Xenocyd
Zamykamy, Marian zmienił miejsce zamieszkania na Łódź.