Mazda MX-5 NBFL B6 '02 1,6 – TURBO CHOMIK

ND / NC / NB / NA

Postprzez _DEXTER_ » 16 mar 2015, 14:51

Witam!
Chciałem przedstawić Wam swoją małą Mazdę. Osoby z MX-5 Klubu pewnie ją znają,a i kilka osób z MS pewnie też.
Mazdę posiadam od września 2011 roku, kupiona jako zupełna seria w wersji "fullbieda".
Jest to MX-5 z 2002 roku (NBFL) z silnikiem 1.6.
Tak wyglądała zaraz po zakupie:
1.jpg

2.jpg


Aktualne zdjęcia:
3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg


Modyfikacje w skrócie.
SILNIK:
Seria ze zmienionym dolotem
Tłumik końcowy custom od Kalińskiego

ZAWIESZENIE:
Gwint V-Maxxx
PU w tylnych wahaczach

HAMULCE:
Przewody w stalowym oplocie.
Płyn EBC 307+

KOŁA:
Keskin KT1 16x9j ET15 i ET25 + 195 45 16
Na tor seria Enkei + R888/R1R 195 50 15

WNĘTRZE:
Fotele Mirco LS.
Pasy Sparco 4-punktowe
Kierownica Sparco Mugello + QR D1Spec
Gałka D1Spec
Wide mirror

NADWOZIE:
Upskirt
Spoiler na klapie
Dołożone halogeny
Przyciemnione wnętrza reflektorów
Swiecące obrysówki
Lusterka zewnętrzne
Rollbar od Scheffler Safety Cages
Jakaś dokładka pod przednim zderzakiem
Na POM jest też bikini soft top


... to chyba tyle.
Więcej modyfikacji już niedługo. Tym razem trochę poważniejszych ;)

Pozdrawiam.
DEXTER
Ostatnio edytowano 9 maja 2015, 10:23 przez _DEXTER_, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez Bartg » 16 mar 2015, 14:56

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) MX kojarzony z różnych miejsc w internecie i na pewno świetna sztuka, prosiłbym jedynie wgrać zdjęcia na serwer MS (opis w poradnikuhttp://www.mazdaspeed.pl/forum ... 1&t=177089 ) i będzie temat tip top :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rzarii » 30 mar 2015, 21:26

Ale jest Kosa!! Wygląda rasowo!
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 13:45
Posty: 518 (0/2)
Skąd: Toruń
Auto: MX5 NA 1.6
Seat Ibiza 1.9TDI
Jawa Skuter 50
Jawa Mustang 50

Postprzez Konradpln » 31 mar 2015, 18:54

piękność
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2014, 17:39
Posty: 31 (1/1)
Auto: mazda 6 2.0d 07
Mazda mx-5 1.8 02

Postprzez szymek mx » 4 kwi 2015, 16:56

Taka ona ładna, że już jej tylko turbo pod maską brakuje <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 09:46
Posty: 55

Postprzez _DEXTER_ » 7 kwi 2015, 20:02

Dzięki panowie ;)
Btw. Dawno jej nie widziałem :P
Trochę się pozmieniało :D
Dziś przyjechały nowe felgi między innymi.
Na dniach zaktualizuję wątek ;)

Pozdr.
DEX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez szymek mx » 26 kwi 2015, 15:32

_DEXTER_ napisał(a):Na dniach zaktualizuję wątek ;)

Tylko szczegółowo proszę :D
Kiedy rolki?
Dasz jej bar'a? ;)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 09:46
Posty: 55

Postprzez _DEXTER_ » 9 maja 2015, 10:28

Kilka zmian pod maską zaszło, które miały na celu podnieść moc delikatnie.

11117660_808891619145866_1677370376_n.jpg

11198699_808891572479204_1561745240_n.jpg
11216322_808891555812539_1946063820_n.jpg
11225702_808891512479210_1936467863_n.jpg
11198928_808891612479200_111583486_n.jpg


SILNIK:
– turbina Garret T25 z Nissana 200SX S13 – ex turbo Mayk'a
– kolektor wydechowy spawany by Andy
– wtryski Mazda RX-8
– BOV SSQV 4 HKS style od FMIC
– osłona górna na chłodnicę wody i IC oraz na filtr powietrza
– Intercooler z przerobionymi górnymi wlotami
– filtr stożkowy
– olej silnikowy GULF Racing 5W50
– świece zapłonowe zimniejsze o stopień od serii

STEROWANIE:
– Ecumaster DET3
– sonda szerokopasmowa Innovate MTX-L + zegar AFR
– zegary Depo – EGT, BOOST, OIL TEMP

SKRZYNIA I SPRZĘGŁO:
– 5-biegowa
– sprzęgło wzmacniane z kołem zamachowym od 1.8 – od Kokona
– przewód sprzęgła w stalowym oplocie HEL

DYFER:
– Torsen od Sportive'a 6b
– poliuretany w dyfrze DEUTER Olkusz

WYDECH:
– wydech przelotowy 2.5" + jeden tłumik środkowy
– tłumik końcowy 2.5" custom od Kalińskiego
– wszystko spięte złączami v-band

Tak to na chwilę obecną wygląda.
Lista rzeczy do zrobienia wcale nie zmalała, wręcz przeciwnie.
Teraz hamownia, a potem podnosimy ciśnienie ;)

Pozdr.
DEX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez tekkenfan » 25 maja 2015, 17:42

Śledziłem temat na forum MX5 i muszę stwierdzić że ten eMiX jest genialny, a teraz to turbo to taka wisienka na torcie.
Czekam na kolejny update ale tym razem z jakimiś mediami :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Tito01 » 27 maja 2015, 11:14

Jak dla mnie – ideał <spoko> Będę śledził temat :)
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 22:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Damian68 » 27 maja 2015, 11:20

No to zaszalałeś. Fajna furka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez damiansd4hide3 » 31 maja 2015, 04:54

Super ! ciekawy pomysł uturbić 1.6 :)
Jak sobie silnik radzi z turbo? wytrzymuje bez problemu? :) Jakie doładowanie?
damiansd4hide3
 

Postprzez _DEXTER_ » 31 maja 2015, 17:46

Od początku uważałem, że lepiej pompować 1.6 niż 1.8. Różnice w cenach tych silników są na tyle duże, że w razie fakapów wolę kupić drugi 1.6 niż 1.8 :P

Doładowanie obecnie to 0,7 bara. Silnik znosi to bardzo dobrze. Wybieram się na hamownię, żeby sprawdzić ile jest zanim zaczniemy podnosić doładowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez czester_ » 9 cze 2015, 21:23

Dlaczego filtr na odmę zrobiliście na takiej przedłużce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 mar 2015, 09:12
Posty: 15 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-5 NBfl 1.8

Postprzez _DEXTER_ » 10 cze 2015, 07:20

W sumie dobre pytanie. Trzeba by Kokona zapytać czemu tak zrobił. Ale docelowo i tak będzie zamontowany oil catch więc będzie to zupełnie inaczej wyglądać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez _DEXTER_ » 23 cze 2015, 11:53

Dzisiaj zmierzyli moc na hamowni we WSTR.

11230972_827875577247470_994302969402095859_n.jpg

turbo.gif


Wynik:
202,5KM
264,5Nm
Doładowanie 0,7bara.

Pozdr.
DEX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez Emmett » 20 lip 2015, 20:22

Świetna jest, mimo że srebrna ;) Moc też przyjemna. Szkoda że nie miałem okazji zobaczyć jej na żywo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2013, 23:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez WORCIK » 24 lip 2015, 20:04

Fajna furka, która i mnie kusi aby sobie taka zabawkę sprawić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 08:01
Posty: 286 (32/29)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: JEST OBECNIE
MAZDA 6 2.2 GJ 150KM 380Nm
śr. spalanie 8,4
MAZDA MX-5 2.0 160KM 190Nm
śr. spalanie 9,7
Mazda 3 BM 2,0 SkyActiv-G 120KM MT

YAMAHA XVS 1100 Drag Star

BYŁY:
MAZDA 6 GG 1,8 BP śr. spalanie 8,8
MAZDA 6 GH 2.0 D śr. spalanie 7,7

Postprzez szczotkadokibla » 28 lip 2015, 10:43

B6 sobie dobrze radziły z turbo. Przecież istniała nawet fabryczna wersja z "suszarką" (B6T), której zresztą jestem szczęśliwym właścicielem, choć w zupełnie innej budzie :) Gratuluję autka. Pewnie uśmiech nie schodzi Ci z twarzy. Jak patrzę na amerykańców, którzy do Miaty dają V8, rujnując najcenniejszą rzecz w tym samochodzie – czyli idealny rozkład masy, to mi się płakać chce. No nic, wielu wspaniałych zakrętów pozostaje życzyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 15:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez _DEXTER_ » 24 sie 2015, 13:33

Auto dzielnie pokonuje kolejne kilometry.
Od końca czerwca dostało również garaż. Niestety, aby z niego korzystać trzeba było podkręcić lekko gwint do góry :( Wjeżdżanie po deskach znudziło mi się po tygodniu... :P

Pozdr.
DEX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy