Strona 6 z 11

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 12 cze 2011, 16:36
przez Blade
Jeszcze nie miałem "przyjemności" ;)

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 13 cze 2011, 19:53
przez Don Corleone
Blade napisał(a):Jeszcze nie miałem "przyjemności" ;)


<diabełek>


Mi się odechciało wieczne tłumaczenie i po piątej czy szóstej kontroli w przeciągu trzech miesięcy założyłem. Niemniej jednak wygląda to beznadziejnie i tablica leci u mnie w przyszłym tygodniu na dół zderzaka tak jak miał R.E.D. u siebie tylko bardziej w głąb "paszczy":
Obrazek

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 13 cze 2011, 23:21
przez People_Hate_Me
niestety rania mnie nasze polskie przepisy ;/ ja tez najchetniej bym ja wywalił. ale pewnie wsadze sobie rozmiar USA

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 18 cze 2011, 12:53
przez Blade
Don Corleone napisał(a):<diabełek>

You know the power of Dark Side ;)

Don Corleone napisał(a):tablica leci u mnie w przyszłym tygodniu na dół zderzaka tak jak miał R.E.D. u siebie tylko bardziej w głąb "paszczy":


Ciekawi mnie ta koncepcja.

People_Hate_Me napisał(a):niestety rania mnie nasze polskie przepisy ;/ ja tez najchetniej bym ja wywalił. ale pewnie wsadze sobie rozmiar USA

No niestety. Inny wymiar też ci niewiele pomoże bo nawet polskiej kwadratowej nie można mieć z przodu, nie mówiąc już o motocyklowych czy o rozmiarach zagranicznych ( USA, Japonia). :|

Wczoraj odebrałem pudełeczko pochodzące z centralnego magazynu Mazdy, akurat mieli wyprzedaż ;)

Obrazek

Klamoty do tzw. 10 minutowych modów:

Spryskiwacze.

Obrazek

I coś na poprawę humoru przy tankowaniu. :]

Obrazek

Seryjne spryskiwacze w NBFl dają taki efekt po jednym psiknięciu:

Obrazek

"Szału nie ma" że tak powiem po raz kolejny w tym wątku.

Obrazek

Miałem zakładać spryskiwacze od Citroena ale okazało się, że Mazda też ma coś takiego w ofercie. Plug'n'play pozwala uniknąć drutowania przy montażu a różnica w efektywności jest widoczna.

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drugi mod to rzecz którą wiedziałem że zrobię zanim jeszcze kupiłem auto. ;) Klapka jak klapka. Skrywa po prostu najsmutniejszy seryjny otwór samochodu.

Obrazek

Ale zawsze można to poprawić. ;) Wymiana pokrywy wymaga odkręcenia 5 śrub i przykręcenia 3. Zaklejenie wlewu to moja fanaberia na wypadek gdyby któraś śrubka chciała wybrać się na wycieczkę do baku. Po co kusić los.. Przy okazji można było wyczyścić okolicę.

Obrazek

Montaż zakończony.

Obrazek

Test sprawności.

Obrazek

It's alive, it's alive <jupi>

Na aucie wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na żywo efekt jest fajniejszy a zdjęcia robione przy pochmurnej pogodzie.
Generalnie mi się podoba i tej wersji będę się trzymać :]

Edit 28.06.2011


Niebieskiej strzale stuknął 85 tysiąc przebiegu, więc dostała filtr powietrza ;)

Obrazek

Troszkę odżyła bo zdarza jej się częściej zamielić kółkami :D Filtrów Nippon Max używałem w poprzedniej Maździe przez 7 lat i nie mogłem złego słowa na nie powiedzieć, więc zakładam że w przypadku MXa będzie tak samo. Zmusiłem też do działania zamki w drzwiach. Najprawdopodobniej auto było przez lata otwierane tylko z pilota i zamki za nic w świecie nie chciały współpracować z kluczykiem. Także w przypadku wyczerpania baterii w pilocie byłoby tzw. "ździwko". Na szczęście poddały się od razu po zaaplikowaniu środka z dziwnymi japońskimi domkami na opakowaniu, który to mój wielce szanowny brat pożyczył z pracy <czarodziej> Nie pytajcie co to było. Generalnie, cytuję,: "Drogie jak szlag ale służy do takich rzeczy". Dzień później do zamków poszedł smar silikonowy i teraz wszystko działa jak należy :]

Czekam na paczkę z fajniejszymi frutami i na odpowiedź kolegi kiedy będzie miał czas i miejsce w swoim "monster garage'u" <diabełek>

Edit 05.07.2011

Małe zdjęcie szpiegowskie ;)

Obrazek

Edit 16.07.2011

Dziś odbył się kolejny Mazda Drut Day 2011 ;)

Miałem chwilę czasu aby zająć się drobiazgami. Na pierwszy ogień poszła żyjąca własnym życiem klapka od schowka w tunelu.

Obrazek

Schowek jest centralnie na wysokości łokcia kierowcy więc jego samowolne otwieranie się jest mocno upierdliwe. Okazało się że spadła sprężynka odpowiedzialna za zamykanie/utrzymywanie klapki.

Obrazek

Obrazek

Przyczyną tego było "zmęczenie materiału" na plastikowych zaczepach. Jednego dało się uratować kropelką kleju.

Obrazek

Drugi niestety poddał się i trzeba było wymyślić coś innego.

Obrazek

Kombinowałem na wszelkie możliwe sposoby. Może przykleić silne magnesy przy klapce i w środku schowka i w ten sposób będzie się trzymać, a może wygiąć kawałek grubszego drutu i wtopić go na gorąco do spodu aby przytrzymał tą sprężynkę. Po 20 minutach kombinacji doznałem olśnienia ;). W końcu najprostsze rozwiązania są najlepsze :D. Problem rozwiązał się za pomocą śrubki do PC: sztuk raz oraz elementu z zestawu "Małego Technika" produkcji ZSRR.

Obrazek

Chodziło o to aby sprężynka nie wypadała z mocowań w trakcie pracy. Zamocowana w ten sposób blaszka doskonale spełnia to zadanie.

Klapka otwarta.
Obrazek

Klapka zamknięta.
Obrazek

Ponieważ tunel miałem zdemontowany mogłem niejako przy okazji zająć się mieszkiem. Nie był jakoś specjalnie zniszczony ale mimo wszystko nie wyglądał zbyt atrakcyjnie.

Obrazek

Obrazek

Wystarczyło go umyć i dokładnie natrzeć...
najzwyklejszym kremem do rąk <czarodziej>. Patent stary ale skuteczny. Zdjęcia nie oddają w pełni końcowego efektu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Taki sam zabieg czyszcząco-konserwujący przeprowadziłem na kierownicy.

Obrazek

Obrazek

Trzeci etap drutowania przypadł na montaż podkładki klubowej pod rejestrację. W tym przypadku wystarczyło powiększyć jeden otwór montażowy. Trudno przecież oczekiwać aby ramka klubu Mazdy pasowała do Mazdy Plug'n'Play. ;)

Obrazek

Niebieskie napisy fajnie komponują się z kolorem nadwozia więc mod jak najbardziej na plus. :]

Obrazek

Po umyciu i wysprzątaniu auto w nagrodę połechtało moje ego. Przyjrzałem się naklejce informacyjnej przy drzwiach pasażera.

Obrazek

Speszjal Edyszyn as Fak. :]

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 20 lip 2011, 13:01
przez boczek86
sliczny masz ten samochodzik :) milo sie oglada zdjecia i czyta watek :) <spoko> <spoko>

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 22 lip 2011, 08:44
przez McMan
Taki mniej więcej widok:
Obrazek

poprawił mi dzisiaj humor w drodze do pracy na szaro/burej mokrej A4 :)

auto i opis super <spoko>

pozdrawiam

p.s. też sobie MX sprawię.. na emeryturze ;)

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 22 lip 2011, 09:05
przez Barthez
McMan napisał(a):Taki mniej więcej widok:............poprawił mi dzisiaj humor w drodze do pracy na szaro/burej mokrej A4 :)


Blade – jechałeś z otwartymi drzwiami zamiast dachu??? <lol>

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 22 lip 2011, 09:07
przez McMan
Barthez napisał(a):
McMan napisał(a):Taki mniej więcej widok:............poprawił mi dzisiaj humor w drodze do pracy na szaro/burej mokrej A4 :)


Blade – jechałeś z otwartymi drzwiami zamiast dachu??? <lol>


napisałem "mniej więcej" :P

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 22 lip 2011, 09:10
przez Barthez
McMan napisał(a):napisałem "mniej więcej" :P

tzn: mniej dachu, więcej drzwi <lol> ;)

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 13 sie 2011, 16:21
przez Blade
Barthez napisał(a):tzn: mniej dachu, więcej drzwi <lol> ;)

Co zrobić , taka pogoda była ;)

boczek86 napisał(a):milo sie oglada zdjecia i czyta watek :) <spoko> <spoko>

McMan napisał(a):poprawił mi dzisiaj humor w drodze do pracy na szaro/burej mokrej A4 :)

auto i opis super <spoko>


Dzięki, dzięki – staram się jak mogę ( i na ile pozwala budżet ;) )

A propos budżetu to dokonałem kolejnego "Biedronka [TM]" modu za 5 zł:

Otóż w NB/NBFl – szczególnie w autach bez klimatyzacji – występuje efekt "rozgrzanego nawiewu", tzn. mimo ustawieniu nawiewów na tryb "chłodny" i tak dmucha mniej lub bardziej ciepłym powietrzem. Jest to wynik zasysania przez nawiewy powietrza częściowo z komory silnika zamiast tylko z podszybia. Rozwiązaniem jest "powiększenie" uszczelki między podszybiem a komorą silnika.

W tym celu użyłem JDM-owego as Fak przewodu akwarystycznego o średnicy 10 mm prosto z OBI :]

Zestaw montażowy: wężyk i smarowidło co by łatwiej wchodziło :P

Obrazek

Wciskać należy powoli, nic na siłę aby czegoś nie uszkodzić :D

Obrazek

Na gotowo:

Obrazek

Obrazek

Patent genialny w swej prostocie ale sprawdzony przez kilka osób z MX-5 Klubu i MX5Nutz Forum. Osobiście przetestuję zapewne jutro.

Bonus dla tych którym chciało się czytać: ;)

Obrazek

Edit 14.08.2011

Patent z uszczelką działa :]

Parę fotek z dzisiejszej przejażdżki po myciu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Edit 18.08.2011

W międzyczasie przyszła paczuszka z rozrządem. Wymieniane będą:

– pasek oryginał MAZDA
– napinacz oryginał NTN
– rolka prowadząca oryginał NTN
– sprężyna napinacza oryginał MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał MAZDA
– pompa wody japońska AISIN z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne BANDO 2szt



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Edit 20.08.2011

Dzisiaj kolejna porcja drutingu ;)

Na tapetę poszły blaszki trzymające chłodnicę i jedna mała od mocowania pręta podpierającego maskę.
Były w kiepskim stanie i wymagały ingerencji.

Przed:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W trakcie:

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakiś bardzo inteligentny szwab malował to kiedyś na aucie i oczywiście porobił zacieki na pasie przednim, ale udało się je usunąć. Kilka blaszek a praktycznie cała sobota zajęta -poszczególne warstwy podkładu i lakieru musiały wyschnąć przed położeniem kolejnych. Mam nadzieję że po renowacji uchwyty wytrzymają parę sezonów przed atakiem rudzielca.

Obrazek

Edit 27.08.2011

Zgodnie z cotygodniową tradycją – druting party <czarodziej>

Dziś na tapetę poszły gumy lewarka skrzyni biegów. Swoje nabyłem w IL Motorsport :>

Stary: Ok ?

Obrazek

Niestety daleko od ok.

Obrazek

Obrazek

Z małym też nie lepiej.

Obrazek

Obrazek

Wymiana nieraz opisywana na forach, więc nie będę się tu rozpisywał. Gumy zakładamy od góry, najpierw mniejszą później większą. Najważniejsze aby nic nie uszkodzić, więc podstawą jest dobre nasmarowanie gum od wewnątrz i samej dźwigni. Ja wykorzystałem smar silikonowy i samo założenie zajęło mi góra 5 minut. Małą gumę wysmarowałem całą dokładnie od środka, dużą tylko przy otworze na lewarek.

Obrazek

Pozostało tylko skręcić całość z powrotem. Mała założona.

Obrazek

I duża też.

Obrazek

Wrażenia po wymianie? Rewelacja ! Skrzynia chodzi jak złoto, zero misshiftów i tym podobnych kwiatków. Biegi wchodzą mięciutko ale z ogromną precyzją. Gdybym wiedział że jest taka różnica między gumami "zmęczonymi życiem" a nowymi to już dawno bym dokonał wymiany <glupek2>. Niestety tak pracująca skrzynia ma jedną wadę – zmusza do dynamicznego machania drążkiem i "dawania po garach" <diabełek>. Ale generalnie "Lubię to" <spoko>.

Następny etap druting-party wymagał dokładnego umycia auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Że niby ładnie- pięknie? Z pewnej odległości owszem <diabełek>. Ale jest parę miejsc wymagających interwencji tegoż oto zestawu.

Obrazek

Ale to już moi mili zupełnie inna historia..

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 9 wrz 2011, 08:20
przez McMan
że tak się niegrzecznie zapytam:
Obrazek
Jak tyś tam wjechał <co?> <czarodziej>

Fajna sesja <spoko> i już raczej nie do powtórzenia.. :D

pzdr

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 9 wrz 2011, 11:39
przez Bandit
To przecież oczywiste, pod barierką :P Nakład prac spory ale widać, że są efekty <spoko>

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 11 wrz 2011, 13:00
przez Blade
McMan napisał(a):Fajna sesja <spoko> i już raczej nie do powtórzenia.. :D

Dokładnie, dlatego postanowiłem skorzystać z okazji ;)

McMan napisał(a):jak tyś tam wjechał <co?> <czarodziej>


Bandit napisał(a):To przecież oczywiste, pod barierką

Bandit jest bliski prawdy ;) Ale tak naprawdę to obok :]

Bandit napisał(a): Nakład prac spory

I jeszcze sporo przede mną tylko budżetu nie ma :|

Ponieważ wczoraj Misia miała 10 urodziny ( 10.09.2001 zjechała z taśmy w fabryce ) nie mogło obyć się bez drutingu i małego prezentu ;). Z tej okazji dostała: ubezpieczenie, przegląd, mocowanie tablicy "zrób to sam", mycie oraz renowację dachu.

Dach został potraktowany Replenish'em Diamondbrite'a.

Obrazek

Tak wyglądał przed zabiegiem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak w trakcie:

Obrazek

A tak po wszystkim. Zdjęcia robione w słońcu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz w cieniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z efektu jestem bardzo zadowolony. Środek bardzo łatwo się nakłada, ma fajny zapach a dach na żywo prezentuje się jak nowy.

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 11 wrz 2011, 20:27
przez Beny
Nie wiem czy już pisałem ale całkiem niezła ta padaka :]

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 14 wrz 2011, 10:02
przez Blade
E tam, gruz jak każdy inny.
Ale lubię go ;)

Obrazek

Zgodnie z powyższym obrazkiem dziś odbył się kolejny etap Druting Grand Prix.
Przeprowadzony mod ma na celu ograniczyć dostawanie się drobin liści, paprochów, martwych owadów i innych "śmieci" do nawiewów, a przez nie do wnętrza auta. Pomysł sprawdzony a wykonanie generalnie proste. Najtrudniejsze zadanie to dostać się do kratki wlotu nawiewów.

Na początku odkręcamy jedną śrubkę u góry po lewej i wyciągamy plastikowy uchwyt z ''oczkiem'' umieszczony na dole po tej samej stronie.

Obrazek

Następnie odkręcamy i wyciągamy dwa plastikowe zatrzaski umieszczone w ściance grodziowej w okolicy tabliczki znamionowej.

Obrazek

Pozostaje odkręcić 4 śruby trzymające osłonę wlotu u góry. Aby się do nich dostać trzeba odkręcić i poluzować podszybie. Nie ma konieczności ściągania całego, wystarczy je ostrożnie odchylić.

Obrazek

Po wyjęciu osłony ukazuje się taki widok: resztki jakiegoś ptaszyska i siatex jak w Calibrze ;)

Obrazek

Nic dziwnego że różne "ztvorki" dostają się do środka. Trzeba usprawnić nieco "system filtracji". Użyłem w tym celu kawałka zwykłej moskitiery.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nadwyżki materiału wystarczy przyciąć i można składać wszystko z powrotem.
Korzystając z okazji że wszystko było na wierzchu, wyczyściłem sobie plastiki osłony wlotu i podszybia.
Całkiem nieźle sprawiła się pianka do czyszczenia urządzeń komputerowych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ogarnąłem też trochę syf pod maską – szału nie ma bo użyłem tylko mokrej szmatki ;)
Ale zawsze to coś.

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 18 wrz 2011, 23:52
przez DymeK
<spoko> Piękna ta twoja mx

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 28 wrz 2011, 10:53
przez Blade
DymeK napisał(a):Piękna ta twoja mx


Dzięki :) Ale na razie jest "niezła" ;) Piękna będzie za jakieś 2,3 sezony jak uda się zrealizować wszystkie plany :D

Zdjęcia ze zlotu – Wrocław Rakietowa 2011.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie zawsze się udawało :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Resoraczki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 4 paź 2011, 12:34
przez People_Hate_Me
Blade co to za koza? xD

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 5 paź 2011, 07:33
przez Blade
People_Hate_Me napisał(a):Blade co to za koza?


Z nosa :P

Niższy zawias czeka w pudełku :] Zimę jednak chciałbym jeszcze przejeździć na tym setupie. No chyba że obecne amory skończą się szybciej albo w najbliższym czasie zdobędę fundusze na zrobienie progów i pełnej antykorozji to wtedy od razu bym założył ten "fajniejszy" zestaw ;)

Edit 15.10.2011

MiX dostał nowy rozrząd – pełna wymiana łącznie z pompą wody i oczywiście płynem chłodniczym.

Obrazek

Pasek był jeszcze ok ale rolki już strasznie wyły. Dopiero po wymianie słychać różnicę – pod maską i w kabinie jest wyraźnie ciszej a BP cyka teraz jak szwajcarski zegarek. Mam jeszcze naklejkę "ku pamięci" która powędruje najprawdopodobniej na ścianę grodziową ;)

Obrazek

W kolejce jeszcze wymiana świec zapłonowych i to chyba będzie wszystko na ten sezon.

Re: Mazda MX-5 NBFl BP '01

PostNapisane: 5 gru 2011, 01:56
przez mariusz323wgr
Obrazek

mam pytanko o cenę takiego cuda i jakie elementy można tym ewentualnie malować/poprawiać...
p.s. przez moją nieuwagę mam rysę na przednim zderzaku pod reflektorem... :|

pozdr. MX-5 miód na oczy.. :D