Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Gandzia » 20 wrz 2018, 22:42

Klima ostatnio nabijana była bodajże w 2013 roku także te parę dni dłużej nic nie zmieni.
A po nabiciu dopiero się okaże czy wszystko będzie działać
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 21 wrz 2018, 08:02

Nie ma co panikować. Klimatyzacja która nie działała przez nawet 10 lat, jeśli przez ten czas była kompletna i została uszczelniona, po załadowaniu gazu będzie chłodzić poprawnie. Pytanie jak długo... u siebie jak naprawiałem klimatyzację po zakupie, wymieniony został o-ring przy sprężarce, wszystko ruszyło bez problemów, tyle że działała tylko rok bo rurki zeżarła korozja od zewnątrz, taki już urok Mazdy, nawet aluminium koroduje :]
Trzeba było na następny sezon wymienić i pospawać rurki, od tego czasu, znaczy od 5 lat od drugiej naprawy klimatyzacja działa poprawnie, nic więcej nie było robione. Czy część gazu nie uciekła, trudno powiedzieć, nie sprawdzam tego, klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, więc nie ma sensu ruszać, czynnik i olej się nie starzeją.
W Fordzie nabijałem po przynajmniej 10 latach, po uszczelnieniu, ruszyła bez problemu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 21 wrz 2018, 09:23

Okaże się za około 3 tygodnie a narazie mam inny problem bo dziś wyskoczył mi błąd P0170 Fuel Trim i błędy VRIS P1521, P1522
VRISy już wcześniej mi wyskakiwały, wczoraj posprawdzalem były na chodzie tzn. otwierały się prawidłowo a dziś znów pojawiły się te błędy. Po południu posprawdzam dokładnie wszystkie wężyki od podciśnień i wyczyszcze styki we wtyczkach
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 23 wrz 2018, 14:52

Może to być kwestia początku końca elektrozaworów sterujących pracą VRIS, albo braku podciśnienia.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 23 wrz 2018, 19:55

A ten błąd P0170 może pojawiać się od zle działających vrisów czy bardziej od złych odczytów z sond lambda ? Bo oba prekaty mam puste i na dolnych sondach założyłem emulatory, ale nie mam pojęcia czy to zdaje egzamin i czy te błędy mogą pojawiać się właśnie od tego
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 23 wrz 2018, 20:56

Raczej od prekatow byłyby błędy np P0400 i podobne.
Mam u siebie pokonywane te „emulatory” i jakoś sprawdzają się.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 23 wrz 2018, 21:18

Gandzia tak jak Ci mowilem. Drugie sondy sa tylko od tego zeby sprawdzac sprawnosc katow. A nie maja nic wspolnego z dawka paliwa. Takze tym sie nie ma co przejmowac <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Gandzia » 23 wrz 2018, 22:20

Jedrzej07 sprawdzałem wszystkie wężyki od podciśnień według schematu i niby wszystko jest ok. Albo może faktycznie gdzieś łapie lewe powietrze tylko jak to wybadać to nie wiem
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2018, 22:23

Gandzia napisał(a):Albo może faktycznie gdzieś łapie lewe powietrze tylko jak to wybadać to nie wiem


podobno jest taki sposób by pryskać alkoholem koło rury, jak zwiększą się obroty to znaczy że zaciąga go przez nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 8 paź 2018, 07:38

Niestety mam kolejny problem z Mazdą, co jakiś czas wywala mi płyn z pod wężyka który jest od góry skrzyni biegów. Wydaje mi się że coś powoduje wzrost ciśnienia w układzie bowywala ten płyn pod dużym ciśnieniem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wywalona uszczelka pod głowicą chyba że jeszcze może być inna przyczyna wzrostu ciśnienia <co?>

Dopisano 8 paź 2018, 08:15:

Poprawka to nie są wężyki przy skrzyni tak jak mi się wydawało na początku <glupek2> tylko te które widać na zdjęciu nie wiem jak ten element się nazywa
Załączniki
20181008_080150.jpg
20181008_080236.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 8 paź 2018, 08:27

Mi w X6 wywalało przez zbiornik wyrównawczy jak uszczelka poszła. Spaliny dostawały się do układu chłodzenia co powodowało duże ciśnienie, no ale ja ujechałem może ze 20 km i już się silnik grzał, nie wiem jak jest u Ciebie. Usunąłem termostat i dało się jeździć, na zimnym silniku :) . Nie ma co od razu celować w najgorsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez ProboszczV6 » 8 paź 2018, 09:52

Na pierwszy rzut sprawdź/ wymień korek zbiornika wyrównawczego, ma wbudowany zawór ciśnieniowy który powinien upuszczać ciśnienie z układu przy ~0,9 bara dla KL.
A na zdjęciach ....eee słabo.... widać.... tak na marginesie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 paź 2018, 11:49

Właśnie słyszałem już kiedyś o tym korku że ma taki zaworek dzieki za przypomnienie

Dopisano 8 paź 2018, 11:51:

Na zdjęciach słabo widać bo to miejscej jest pod przepustnicą jest tam pełno wężyków, kabelków i ciężko było zrobić fotkę
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 8 paź 2018, 12:01

Być może z trójnika cieczy chłodzącej cieknie. Dużo Ci wywala tego płynu? No ale nie idzie tego ze zdjęcia wydedukować:P a co do korka, jak miałem problem ze swoim Xedosem, to faktycznie naczytałem się o tym, więc warto od tego zacząć jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 8 paź 2018, 12:33

Problem w tym że nie zawsze ten płyn wywala tylko w pewnych momentach zaczyna mocno psikać jak by ciśnienie było za duże w układzie chwile popsika i przestaje. Może termostat też już do wymiany <co?>

A tak najchętniej to wymienił bym cały silnik, ale gdzie tu znaleźć jakiś godny uwagi.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 8 paź 2018, 12:38

U siebie właśnie przerabiałem korek, termostat, nagrzewnicę, dokładną wymianę płynu chłodniczego przy użyciu trudno dostępnego korka by zlać z bloku, sprawdzenie chłodnicy itd a i tak UPG wyszło, ale tak jak mówię objawy miałem inne jak u Ciebie i zdecydowanie bardziej dynamiczne. Może masz jakąś nieszczelność tylko i tyle a wiadomo, że im wyższe ciśnienie tym łatwiej o wywalenie płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 8 paź 2018, 12:42

Zrobiłem tym autem już ponad 5k km i w sumie dopiero 2 razy mi tak zrobił, wymienie ten korek podokręcam te opaski co są na fotkach i zobaczę czy jeszcze będzie tak robił
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 8 paź 2018, 12:52

Eee to nie ma źle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez ProboszczV6 » 8 paź 2018, 13:03

Może też być tak, że węże są popękane delikatnie od wewnątrz, wtedy też będą puszczały i dokręcanie opasek nic nie pomoże. Poza tym sam fakt obecności opasek skręcanych pozwala domniemywać że ktoś już kiedyś z tym walczył, fabrycznie są montowane opaski sprężyste i wystarczająco mocno dociskają węże.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 paź 2018, 13:28

Na pewno było grzebane w tym silniku i to grubo bo jak pisał sim60 na początku temtu, że zatarł silnik niestety dalej już nic nie oposuje jak go naprawił, czy może wymieniał na inny
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy