Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT
Klima ostatnio nabijana była bodajże w 2013 roku także te parę dni dłużej nic nie zmieni.
A po nabiciu dopiero się okaże czy wszystko będzie działać
A po nabiciu dopiero się okaże czy wszystko będzie działać
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Nie ma co panikować. Klimatyzacja która nie działała przez nawet 10 lat, jeśli przez ten czas była kompletna i została uszczelniona, po załadowaniu gazu będzie chłodzić poprawnie. Pytanie jak długo... u siebie jak naprawiałem klimatyzację po zakupie, wymieniony został o-ring przy sprężarce, wszystko ruszyło bez problemów, tyle że działała tylko rok bo rurki zeżarła korozja od zewnątrz, taki już urok Mazdy, nawet aluminium koroduje
Trzeba było na następny sezon wymienić i pospawać rurki, od tego czasu, znaczy od 5 lat od drugiej naprawy klimatyzacja działa poprawnie, nic więcej nie było robione. Czy część gazu nie uciekła, trudno powiedzieć, nie sprawdzam tego, klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, więc nie ma sensu ruszać, czynnik i olej się nie starzeją.
W Fordzie nabijałem po przynajmniej 10 latach, po uszczelnieniu, ruszyła bez problemu.
Trzeba było na następny sezon wymienić i pospawać rurki, od tego czasu, znaczy od 5 lat od drugiej naprawy klimatyzacja działa poprawnie, nic więcej nie było robione. Czy część gazu nie uciekła, trudno powiedzieć, nie sprawdzam tego, klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, więc nie ma sensu ruszać, czynnik i olej się nie starzeją.
W Fordzie nabijałem po przynajmniej 10 latach, po uszczelnieniu, ruszyła bez problemu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Okaże się za około 3 tygodnie a narazie mam inny problem bo dziś wyskoczył mi błąd P0170 Fuel Trim i błędy VRIS P1521, P1522
VRISy już wcześniej mi wyskakiwały, wczoraj posprawdzalem były na chodzie tzn. otwierały się prawidłowo a dziś znów pojawiły się te błędy. Po południu posprawdzam dokładnie wszystkie wężyki od podciśnień i wyczyszcze styki we wtyczkach
VRISy już wcześniej mi wyskakiwały, wczoraj posprawdzalem były na chodzie tzn. otwierały się prawidłowo a dziś znów pojawiły się te błędy. Po południu posprawdzam dokładnie wszystkie wężyki od podciśnień i wyczyszcze styki we wtyczkach
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Może to być kwestia początku końca elektrozaworów sterujących pracą VRIS, albo braku podciśnienia.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A ten błąd P0170 może pojawiać się od zle działających vrisów czy bardziej od złych odczytów z sond lambda ? Bo oba prekaty mam puste i na dolnych sondach założyłem emulatory, ale nie mam pojęcia czy to zdaje egzamin i czy te błędy mogą pojawiać się właśnie od tego
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Raczej od prekatow byłyby błędy np P0400 i podobne.
Mam u siebie pokonywane te „emulatory” i jakoś sprawdzają się.
Mam u siebie pokonywane te „emulatory” i jakoś sprawdzają się.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Gandzia tak jak Ci mowilem. Drugie sondy sa tylko od tego zeby sprawdzac sprawnosc katow. A nie maja nic wspolnego z dawka paliwa. Takze tym sie nie ma co przejmowac
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Jedrzej07 sprawdzałem wszystkie wężyki od podciśnień według schematu i niby wszystko jest ok. Albo może faktycznie gdzieś łapie lewe powietrze tylko jak to wybadać to nie wiem
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Gandzia napisał(a):Albo może faktycznie gdzieś łapie lewe powietrze tylko jak to wybadać to nie wiem
podobno jest taki sposób by pryskać alkoholem koło rury, jak zwiększą się obroty to znaczy że zaciąga go przez nieszczelność.
Niestety mam kolejny problem z Mazdą, co jakiś czas wywala mi płyn z pod wężyka który jest od góry skrzyni biegów. Wydaje mi się że coś powoduje wzrost ciśnienia w układzie bowywala ten płyn pod dużym ciśnieniem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wywalona uszczelka pod głowicą chyba że jeszcze może być inna przyczyna wzrostu ciśnienia
Dopisano 8 paź 2018, 08:15:
Poprawka to nie są wężyki przy skrzyni tak jak mi się wydawało na początku tylko te które widać na zdjęciu nie wiem jak ten element się nazywa
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wywalona uszczelka pod głowicą chyba że jeszcze może być inna przyczyna wzrostu ciśnienia
Dopisano 8 paź 2018, 08:15:
Poprawka to nie są wężyki przy skrzyni tak jak mi się wydawało na początku tylko te które widać na zdjęciu nie wiem jak ten element się nazywa
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Mi w X6 wywalało przez zbiornik wyrównawczy jak uszczelka poszła. Spaliny dostawały się do układu chłodzenia co powodowało duże ciśnienie, no ale ja ujechałem może ze 20 km i już się silnik grzał, nie wiem jak jest u Ciebie. Usunąłem termostat i dało się jeździć, na zimnym silniku . Nie ma co od razu celować w najgorsze.
Na pierwszy rzut sprawdź/ wymień korek zbiornika wyrównawczego, ma wbudowany zawór ciśnieniowy który powinien upuszczać ciśnienie z układu przy ~0,9 bara dla KL.
A na zdjęciach ....eee słabo.... widać.... tak na marginesie.
A na zdjęciach ....eee słabo.... widać.... tak na marginesie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Właśnie słyszałem już kiedyś o tym korku że ma taki zaworek dzieki za przypomnienie
Dopisano 8 paź 2018, 11:51:
Na zdjęciach słabo widać bo to miejscej jest pod przepustnicą jest tam pełno wężyków, kabelków i ciężko było zrobić fotkę
Dopisano 8 paź 2018, 11:51:
Na zdjęciach słabo widać bo to miejscej jest pod przepustnicą jest tam pełno wężyków, kabelków i ciężko było zrobić fotkę
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Być może z trójnika cieczy chłodzącej cieknie. Dużo Ci wywala tego płynu? No ale nie idzie tego ze zdjęcia wydedukować:P a co do korka, jak miałem problem ze swoim Xedosem, to faktycznie naczytałem się o tym, więc warto od tego zacząć jak najbardziej.
Problem w tym że nie zawsze ten płyn wywala tylko w pewnych momentach zaczyna mocno psikać jak by ciśnienie było za duże w układzie chwile popsika i przestaje. Może termostat też już do wymiany
A tak najchętniej to wymienił bym cały silnik, ale gdzie tu znaleźć jakiś godny uwagi.
A tak najchętniej to wymienił bym cały silnik, ale gdzie tu znaleźć jakiś godny uwagi.
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
U siebie właśnie przerabiałem korek, termostat, nagrzewnicę, dokładną wymianę płynu chłodniczego przy użyciu trudno dostępnego korka by zlać z bloku, sprawdzenie chłodnicy itd a i tak UPG wyszło, ale tak jak mówię objawy miałem inne jak u Ciebie i zdecydowanie bardziej dynamiczne. Może masz jakąś nieszczelność tylko i tyle a wiadomo, że im wyższe ciśnienie tym łatwiej o wywalenie płynu.
Zrobiłem tym autem już ponad 5k km i w sumie dopiero 2 razy mi tak zrobił, wymienie ten korek podokręcam te opaski co są na fotkach i zobaczę czy jeszcze będzie tak robił
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Może też być tak, że węże są popękane delikatnie od wewnątrz, wtedy też będą puszczały i dokręcanie opasek nic nie pomoże. Poza tym sam fakt obecności opasek skręcanych pozwala domniemywać że ktoś już kiedyś z tym walczył, fabrycznie są montowane opaski sprężyste i wystarczająco mocno dociskają węże.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Na pewno było grzebane w tym silniku i to grubo bo jak pisał sim60 na początku temtu, że zatarł silnik niestety dalej już nic nie oposuje jak go naprawił, czy może wymieniał na inny
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości