Mazda Xedos 9 TA KL '99 AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez robkow » 1 lis 2017, 21:36

Cześć wszystkim!

Po długich poszukiwaniach, 4 dni temu, udało mi się stać posiadaczem Xedosa 9 <jupi> . Wersja 2.5 V6 (zalana Motulem 6100 10W40) z 4-biegowym automatem (świeży olej RAVENOL ATF DEXRON III H) w dobrym stanie blacharskim. Jeśli chodzi o skrzynię to biorąc pod uwagę ilość egzemplarzy na sprzedaż była mi ona obojętna, za to blacharka w dobrym stanie była priorytetem :)

Wyposażenie:

– Wspomaganie
– ABS, TCS
– Regulowana kierownicy
– Elektryczne szyby, lusterka (składane), szyberdach
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna
– Tempomat
– Skórzane fotele
– Elektryczna regulacja foteli
– Czujniki parkowania tył

I pewnie jeszcze jakieś inne pierdoły, ogólnie dość bogata wersja.

Pierwsza rejestracja 26.02.1999 w Niemczech, od jakiś dwóch lat w Polsce. Przebieg 224k, czy realny nie wiem, fotel kierowcy jest mocno zmęczony, za to reszta kokpitu jest w bardzo ładnym stanie. Kilka zdjęć:

IMG_20171101_133231.jpg

IMG_20171101_133211.jpg

IMG_20171101_133157.jpg

IMG_20171101_133149.jpg

IMG_20171101_133124.jpg
IMG_20171101_133308.jpg


Cała elektryka sprawna, włącznie z szyberdachem i tempomatem, co cieszy. Do przejrzenia tylko grzanie foteli, powiedziałbym że jest dość słabe, chyba że po prostu w Xedosach fotele nie grzały się mocno, nie wiem. <co?>

W planach na początek przede wszystkim przerejestrować na swoje blachy – SB <oczko> Poza tym hamulce przód i tył do zrobienia na teraz. Z tłoczka z tyłu cieknie płyn, ktoś zna temat? Wystarczy zestaw naprawczy? Będzie zakładane LPG. Dodatkowo mały lifting wnętrza, zmiana drewnopodobnych wstawek na coś bardziej pasującego do całości. Poprawa oświetlenia, szczególnie oznaczeń przełożeń przy lewarku zmiany biegów. Jak się uda to podłokietnik i cup holdery od wersji po FL. Wymiana radia na coś z aktualnej epoki, z obsługą Bluetooth i może ewentualnej kamery cofania. Regeneracja fotela kierowcy. Przed zimą jeszcze dokładne umycie lakieru i woskowanie.

Na lato może większa felga, póki co zostają 16tki z Mazdy 6 <oczko>
Ostatnio edytowano 3 lis 2017, 15:17 przez robkow, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez Bartg » 2 lis 2017, 10:15

Witamy z nowym nabytkiem :) Prośba o wrzucenie zdjęć na serwer MS, z fotosika lubią znikać w najmniej oczekiwanym momencie :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez robkow » 3 lis 2017, 15:24

Udało się już zarejestrować Xedosa na rodzime blachy i dodatkowo dorzucam zdjęcie spod maski jak wygląda u mnie ta V6tka :)

IMG_20171103_145529.jpg
IMG_20171103_145538.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez Beny » 3 lis 2017, 15:32

Gratulacje, teraz dbać i będzie cieszyć oko :)
Na wiosnę spota robimy bliźniaczek :D
Fotel chyba nie tak bardzo zmęczony,a ruda kolo łapy silnika jest?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez robkow » 3 lis 2017, 23:22

Możemy zrobić, przy okazji może jakaś polerka po zimie, żeby faktycznie wyglądały na bliźniaczki :D

Na zdjęciach nie widać największej wady fotela, czyli pękniętego boczku:

IMG_20171103_181801.jpg


Jak byłem pytać u jednego tapicera to koszt regeneracji z wymianą boczka i lakierowaniem (w tym fotela pasażera, żeby się nie odróżniał) równa się kompletowi foteli i kanapy w dobrym stanie...

Łapa silnika wygląda ok, jak będę mieć czas to się przyjrzę dokładniej, razem z nadkolami żeby po zimie nie było niespodzianek :)
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez Niron » 5 lis 2017, 17:09

witamy w gronie posiadaczy 9'tek :D zacny stan, wygląda na prawdę fajnie, kolor jest kozacki, też bym taki chciał :) większe koło zawsze na plus <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 5 lis 2017, 20:01.
Powód: nabijanie postów

Postprzez DR2K » 6 lis 2017, 19:29

Ładnie wygląda sprawdź przed zimą podłogę i nadkola na wszelki wielki ;)
co do hamulców kolego jeśli chodzi o tył w najgorszym przypadku tłoczek i nowe gumki powinny załatwić temat a jeśli chodzi o przód mam zestaw na 300 mm cały komplet jak byś był zainteresowany to priv zrobiłem na nich z 10 000 i założyłem 320 mm <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Tomas2000 » 8 lis 2017, 13:38

Ładna sztuka <serduszka>
Jeśli chodzi o fotele to w tym stanie malowanie na dużo się nie zda, skóra jest rozciągnięta i mocno popękana, te pęknięcia szybko powrócą po malowaniu... Jak już regenerować to wymienił bym przednią część obicia na nowa matową :) jak było w oryginale. Możliwe też że część gąbek będzie do wymiany.
Grzanie foteli w X9 nie należy do mocnych, chyba że nie działa w ogóle a tobie się zdaje że działa :P
Często padają maty grzewcze lub kable doprowadzające do nich zasilanie pękają, można je połatać ale jest dużo zabawy z rozbieraniem. Jeśli masz opcje kupić fotele w dobrym stanie za małą kasę to będzie to najlepsza opcją <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez wald » 8 lis 2017, 13:50

Nadkola przed zimą koniecznie do zabezpieczenia i spokojnie dotrwa do wiosny w ładnym stanie

Pod maską brakuje tylko wygłuszenia ;)

w kabinie przy okazji oświetlenia dołóż sobie podświetlaną stacyjkę, pierdółka a cieszy oko :D
Cupholder pod radiem też daje radę
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 11:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez jedrzej07 » 9 lis 2017, 11:10

Gratuluję zakupu. Bezawaryjności życzę. <spoko> W sprawach technicznych jestem do dyspozycji, jak również oferuję wsparcie używanymi częściami – ale to już wiesz <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez robkow » 9 lis 2017, 17:19

Wald – oryginalnie powinno być jakieś wygłuszenie czy mówisz o dołożeniu?

Aktualnie będę walczyć z wymianą wlewu paliwa, czekam aż przyjedzie do mnie "nowy" z demontażu. Ktoś ma doświadczenie z tym? Czy sam kanał wystarczy do wymiany? Trzeba coś ciąć czy wszystko jest przykręcane? Trzeba zdjąć bak?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez Longbow » 10 lis 2017, 17:48

Orginalnie nie dawali w rocznikach 99-00 z silnikiem 2.0 oraz 2.5. Millery cały czas miały wygłuszenie.
Ogólnie jakoś dziwnie ogołocili roczniki 99-00, nie miały również plastikowych osłon na skoble od zamykania dzwi i wiele innych plasticzków czy mocowań w porównaniu do roczników 93-95.
Co do wlewu to dobrze oczyść od tyłu te 3 śrubki co znajdują się pod klapką wlewu bo lubią się ukręcać.
Z kanału bez problemu to zrobisz, tylko musisz zdjąć plastikowa osłonę rury wlewu . Przy baku mocowane jest za pomocą opasek więc jak dobrze obruszasz albo popsikasz jakimś silikonem w sprayu to bez problemu powinno Ci wyjść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez wald » 28 lis 2017, 09:13

Longbow napisał(a):Orginalnie nie dawali w rocznikach 99-00 z silnikiem 2.0 oraz 2.5. Millery cały czas miały wygłuszenie.
Ogólnie jakoś dziwnie ogołocili roczniki 99-00, nie miały również plastikowych osłon na skoble od zamykania dzwi i wiele innych plasticzków czy mocowań w porównaniu do roczników 93-95.

W 93-95 w dodatku maska alu, po małym lifcie chyba już stal, a po dużym na 100%

A jak tam walka z wlewem?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 11:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez robkow » 5 gru 2017, 07:57

Wlew już wypiaskowany i ocynkowane czeka na wolny dzień żeby go założyć:

IMG_20171205_075203.jpg


Jakie polecacie łożyska na przód? Niestety hałasuja, tył już wymieniłem ostatnio. Jak wygląda wymiana przodu? Bo tył był cały z piastą.

I pytanie, co może być przyczyną kiedy przy maksymalnym/bliskim maksymalnemu skręceniu kół w prawo i dodaniu gazu słychać jakby ocieranie/chrobotanie?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez Longbow » 5 gru 2017, 18:58

prawdopodobnie przegub zewnętrzny się kończy. Co do łożysk to ja kupowałem KOYO bearings do swojej Milleni, w xedosie 6 tez na nich jeździłem ponad 5 lat i zero problemów :)
Ja mój wlew też piaskowałem, tylko że na to szedł epoksyd ,a na wierzch antigravel 600 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez wald » 16 sty 2018, 10:54

J na wiosnę mam wlew do X6 u żonki do roboty profilaktycznie też myślę go zabezpieczyć "na amen' :)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 11:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez DR2K » 19 sty 2018, 18:53

Kawał dobrej roboty <spoko> mi by się chyba nie chciało :D co do łożysk SNR lub NTN dobrze działają są to firmy francuska i japońska które się połączyły, ja u siebie założyłem ze 3 lata temu SNR i działa. Kolejne dobre firma FAG(niemiecka), SKF(niemiecka), KOYO(japońska) no i chyba na ori szło NSK(japońska) albo właśnie KOYO nie pamiętam już :)
To są oczywiście firmy premium coś tańszego to np GSP powinno działać ale to już taki lekki chińczyk jest <lol> Jak będziesz chciał to ci ustalę nr ;)
Tak na marginesie wybierasz się na któryś złot ??
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez robkow » 26 sty 2018, 08:37

Zabrałem się na wymianę przegubu z lewej strony, zamówiłem w Carspeed po numerze VIN nowy do mojego Xedosa i co się okazało... Po pierwsze stary przegub nie dał się zdjąć, trzeba było go rozciąć, po drugie stary miał uzębienie od wewnątrz 24, a nowy który dostałem ma 26... Więc póki co auto mam uziemione na kanale.

Ktoś ma namiar na przegub z wewnętrznym uzębieniem 24, zewnętrznym 28? Pilnie, najlepiej dzisiaj lub jutro :) Mogę gdzieś podjechać jak będzie trzeba. :)
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2015, 07:23
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99

Postprzez krzysek71 » 26 sty 2018, 09:03

Ja brałem w Inter Carsie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy