Mazda Millenia TA KJ '01 "GOLD" B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez Mihatzu » 7 maja 2017, 23:11

Witam wszystkich zainteresowanych moim samochodem. Od jakiegoś czasu wypowiadam się już na forum, głównie w wątku dotyczącym " nienaprawialnego" kompresora. Samochód jest w moich rękach od stycznia 2014.

Samochodu szukałem bardzo długo i po długich wyszukiwaniach trafiło na Millenię z Bydgoszczy. Zawsze ciągnęło mnie do nietypowych samochodów i ten mi się spodobał głównie za sprawą marki (która nie jest CORPO) oraz nietypowym ekskluzywnym wykończeniem, mocą i komfortem.


Od tamtego czasu Millenia była dla mnie cierpliwą Panią – woziła mnie gdzie chciałem, wytrzymywała mocne "butowanie", zniosła tira na tylnym nadkolu i sarnę na przednim. Wytrzymywała to wszystko, powoli dając się "rakowi rudej". Naprawy blacharsko-lakiernicze zostały zrobione budżetowo. W między czasie, "na bieżąco" naprawiane było zawieszenie, chłodnica (wymiana) oraz skrzynia biegów ( przy wyjeździe zaginął wsteczny, 1ka i 2ka ).

Rok temu ( maj ) kompresor kopnął w kalendarz i od tego momentu zacząłem bardziej interesować się szczegółami technicznymi ;) Dzięki współpracy z kolegami jedrzej07 i franklin1985 udało się ożywić tą maszynę. W odróżnieniu od Jędrzeja mam inne uszczelniacze które są właśnie w fazie testów.


Poniżej szczegóły dotyczące mojego samochodu i kilka zdjęć:


Dane:
Aktualny przebieg 79 381 ( choć wygląda na więcej )
Pojemność skokowa silnika: 2255 ccm
Moc maksymalna: 211 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 3500 obr./min


Wyposażenie:
– climatronic;
– ABS i TCS;
– 2 poduszki powietrzne;
– elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka ;
– elektrycznie otwierany szyberdach;
– elektryczna regulacja i podgrzewanie przednich foteli;
– elektryczna regulacja wysokości kierownicy;
– światła przeciwmgłowe;
– skórzana tapicerka;
– tempomat;
– wspomaganie kierownicy;
– elektrycznie składane lusterka z pilota
– system nagłośnienia BOSE wraz z zmieniarką;
– alarm i centralny zamek ze zdalnym otwieraniem bagażnika;
– alufelgi 17"
– instalacja gazowa;

Dalsze Plany:
Z podziwu dla tego samochodu planuję jak najbardziej trzymać się fabrycznych rozwiązać. Moim głównym celem na najbliższy czas jest przywrócenie stanu fabrycznego:
Pranie wnętrza,
Poprawy karoserii,
Rozrząd i szczelność silnika,

Dodatkowo zastanawiam się nad włożeniem filtra strożkowego i przeniesieniem aku do bagażnika – ilość miejsca pod maską niestety odstrasza każdego kto ma chociażby wymienić żarówkę ;)
Załączniki
IMG_3121.JPG
IMG_3122.JPG
IMG_3128.JPG
IMG_3129.JPG
IMG_3130.JPG
IMG_3133.JPG
IMG_3135.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez ADHD » 8 maja 2017, 17:32

Ładna sztuka.
Raczej nie kojarzę auta z bdg.
Blenda nie jest z tego liftu co światła, jak to spasowałeś (może foto)?
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Niron » 8 maja 2017, 17:49

Ładna Milli :) Aby dalej dzielnie służyła i powodzenia w planach, przydało by się ją delikatnie obniżyć, jeszcze lepiej by wyglądała, a i koło fajne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez DR2K » 8 maja 2017, 21:48

Ale pogodę to chyba na zamówienie miałeś do zdjęć hahaha Pięknie się prezentuje, bardzo chętnie bym ją zobaczył na żywo <spoko>
Blęda wydaje mi się że jest od przedlifta milleni bo powinny być chromy :) ale to jej piękna nie ujmuje ;)
Z wątkiem widzę że zbierałeś się długo tak jak ja z tym że ty już zrobiłeś a ja nawet nie zabrałem się za to hahaha
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Tubi » 9 maja 2017, 07:46

I kolejny rodzyn :D , dzisiaj wracam z Wrocławia na pomorze, może się uda choć jednego Xeda w tą stronę spotkać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jedrzej07 » 9 maja 2017, 08:21

W reszcie kolejna mobilizacja do założenia tematu :D
Gratulacje. Co do pogody to faktycznie zdjęcia nietuzinkowe <serduszka>
Obserwujemy teraz kompresor a może bardziej bagnet oleju ;)
Faktycznie bledna przedliftowa, nie zauważyłem. Ale pasuje równie dobrze – pewnie była tak robiona jak Beny miał kiedyś.
Ja kojarzę tą Millenię z Bydgoszczy. Słynny Wydrulla miał nawet temat założony <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 9 maja 2017, 15:35

Oj już nie ważne kto miał ją wcześniej ;) grzebałem w historii samochodu i właścicieli było wielu, każdy z innego zakątka polski :D Dziekuje za wsparcie i zabieram sie do pracy żeby przywrócić ją do świetności z czasów produkcji. Narazie serio myśle nad zmianą zbiornika lpg jak zrobił to Jedrzej. Po tym przeniesienie aku do tylu i zamontowanie stożka. Lista jest długa i muszę teraz nauczyć sie fotografować wszystko jak pracuje przy samochodzie. Jak tylko wejdzie mi to w krew, bedą relacje z postępów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez szkodnik_byd » 9 maja 2017, 20:19

Super model poliftowy z tym silnikiem prawie jak jednorożec więc nic nie zmieniać tylko serię trzymać

Gratuluję zakupu, a tak z ciekawości ile przyszło Ci za taki model zapłacić
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez mariomgf » 9 maja 2017, 21:05

Oto kolejny okaz pieknej motoryzacji z rodziny Mazdy! Mysle ze wkoncu przyjdzie czas zebysmy sie gdzies razem wybrali na zlot. Szkoda ze nie udalo sie w tym roku, ale kiedys znajdziemy czas co nie ? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 14:02
Posty: 15
Skąd: Brodnica
Auto: MAZDA 929 coupe 2.0i 1986

Postprzez szkodnik_byd » 9 maja 2017, 23:36

W sumie brakuje zdjęć wnętrza, a i co to za felga??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Mihatzu » 11 maja 2017, 10:10

Dzięki Panowie za zainteresowanie. Niestety wyjeżdżam w tym tygodniu za do Szwecji na kilka tygodni i plany zostają przesunięte. Planów i pracy jest bardzo dużo w planach i oby wyjazd przyniósł jakieś nowe fundusze. Co do blendy tylnej, nawet nie wiedziałem że nie jest oryginalna. Nie będę jej chyba wymieniał, co najwyżej zrobię coś z tablicą żeby lepiej pasowała.

szkodnik_byd nie chce pisać ile musiałem zapłacić ale załączam ogłoszenie z tematu poprzedniego właściciela. Obniżać nie chce bo choć na ogół jeżdżę sam to z pełnym samochodem jest już za nisko. Felgi mam 17" z Fondmetal z oponami 215/50. nie były nigdy spawane ale co jakiś czas warto sprawdzać czy się nie krzywią bo nasze drogi nie rozpieszczają ;) Dodatkowo muszę poszukać lepszych kapsli na te felgi.

Dodaję kilka fotek beżowego wnętrza ( najlepsze wnętrze w tych samochodach :P ) i dodam lepsze zdjęcia po praniu. Jestem umówiony na malowanie skór kierownicy i biegów razem z praniem plastików, wykładzin i podsufitki. Firma podobno jest dobra i po fakcie zrobię relacje przed i po.
Załączniki
32A4F208-1E07-47D7-9379-BA251862ADD6.JPG
6636D975-66BD-432C-AEE0-23D473E4B972.JPG
A0B70E7C-A2BB-42F0-A426-2B74EAE165F5.JPG
BAB61938-3589-4B98-B915-D24A0546BAA0.JPG
mazda bydgoszcz.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez Majk500 » 11 maja 2017, 20:17

Mihatzu napisał(a):Obniżać nie chce bo choć na ogół jeżdżę sam to z pełnym samochodem jest już za nisko

Obecnie nowe, dostępne są tylko H&R, które miałem. jeździłem również na tych sprężynach napełnionym autem do pełna czyli 4 osoby,na środku bagaż i cały bagażnik zapełniony. I tak na prawdę auto prowadziło się dużo lepiej, nie siadało bardziej niż na ori springach a co więcej przy jakiś większych hopkach na trasie amorki nie dobijały. Także ze swojej strony jak najbardziej bym Ci je polecał ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Niron » 12 maja 2017, 09:14

w środeczku ładnie, ale ja już skądś to znam :D chociaż jak widzę, to ja nie mam chromowanych tych przesuwaków na nawiewach :(, a i jeszcze jedno pytanie, po stronie pasażera z przodu, przy klamce masz 2 guziki, do czego one służą? u mnie są takie, ale tylko przy kierowcy i służą do zamykania samochodu od środka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez jedrzej07 » 12 maja 2017, 09:17

Chromowane przesuwaki mają tylko Millenie i tak samo te przyciski przy klamce. Są takie same jak w drzwiach kierowcy i służą do tego samego tyle, że w Milleniach są po obu stronach <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Niron » 12 maja 2017, 22:46

taka zamiana :) kurde też chcę takie przesuwki chormowane <płacze> kiedyś wlecą mam taką nadzieje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Mihatzu » 12 kwi 2018, 12:14

Witam Wszystkich.

Wracamy po długiej przerwie. Samochód zimował niestety dużo pod chmurką i był używany okazyjnie. 2tys km w ciągu 2 lat. Jako że pogoda rozpieszcza i aż chce się pracować, ruszamy z zawieszeniem przednim. Millenia z "prawdopodobnie" małym przebiegiem strasznie "gnije" – jak to mają w zwyczaju. Zaczynamy od zawieszenia przód i trochę tył które jest bardziej skorodowane niż zużyte. Z tyłu wymieniamy tylko wahacze górne, reszta trzyma się kupy. Z przody pod naprawę idzie wszystko. Części na przód zamówiłem chyba z 5 różnych miejsc:

– Wahacz górny – nowy.
– Środkowy – nowa tuleja, przegub kulowy regeneracja ( jaką jeszcze trochę życia ale do następnego roku się skończą).
– Łączniki wymieniane 2 lata temu i trzymają się świetnie.
– podobnie przegub dolny i końcówki drążka
– Tuleje dolnego wahacza od wewnątrz – nowe

W miedzy czasie malowanie wszystkich elementów zawieszenia i hamulców.

Problem wystąpił już przy demontażu z wahaczami górnymi – ukręcone śruby. Widziałem wątek na forum z podobnym problemem. Radzono tam przewiercić i przyspawać z drugiej strony ale szczerze nie chce mierzyć się z rozbiórką wnętrza. Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

P.S. Jeszcze dziś wieczorem dorzucę zdjęcia.
Załączniki
IMG_4103.JPG
IMG_4101.JPG
IMG_4102.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 28 sie 2018, 06:59

Hej :) Pisz co tam dalej się dzieje, bo aż miło się czyta :D
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez DR2K » 29 sie 2018, 13:12

Poradziłeś sobie z tym wahaczem ??
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Mihatzu » 21 lis 2018, 09:21

Witam ponownie. Niestety dawno się nie odzywałem zajmowały mnie inne rzeczy.
mocowanie górnego wahacza załatwiłem. Po długich konsultacjach zrezygnowałem z spawania. Rozwierciłem miejsce mocowania, nagwintowałem ( maga twarde miejsce ), wsadziłem z locktitem szpilkę przyciętą na wymiar 10.8 galwanizowaną. Co jakiś czas sprawdzałem czy nie łapie luzów i jak na razie jest ok.

W między czasie wyremontowałem z Bratem warsztat razem z ogrzewaniem i zbierałem części na remont silnika i konserwację podwozia.

Niestety wczorajsza przejażdżka zmieniła moje plany. Samochodem jeździłem okazyjnie i akurat ten wziąłem na wycieczkę do marketu budowlanego. Może jakieś 800m od domu, na skraju lasu doszło do zdarzenia. Z lasu wybiegła sarna. Samochód z naprzeciwka ledwo wyhamował, sarna uszła ale wylądowała na moim zderzaku. Przód samochodu masakra.

Aktualnie szukam części.
Załączniki
IMG_4711.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez Beny » 21 lis 2018, 10:26

Kurde same najdroższe uszkodziła :(
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy