Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
Weź pod uwagę że Xed sporo waż z przodu, V6 szczególnie ze skrzynią AT jeśli opony są bardzo miękkie to mogło je wciągnąć szybciej z przodu, ja na każdym komplecie opon zawsze widzę dużo większe zużycie opon z przodu niż z tyłu, co sezon je zamieniam osiami i tyle.
Jeśli chodzi o geometrie kół to gdyby było coś nie tak to opona nie zdarła by się tak równo, była by zdarta bardziej od środka albo od zewnątrz, też tak kiedyś miałem i 2 roczne opony poleciały na śmietnik bo od środka wyszły druty...
PS. Nie upalam gum
Jeśli chodzi o geometrie kół to gdyby było coś nie tak to opona nie zdarła by się tak równo, była by zdarta bardziej od środka albo od zewnątrz, też tak kiedyś miałem i 2 roczne opony poleciały na śmietnik bo od środka wyszły druty...
PS. Nie upalam gum
Dokładnie, jest to równomiernie zużyta opona, więź geometria jest ok
Xedos ma wysoki moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów więc ma prawo nawet przy spokojnej jeździe zużywać opony, ale za to daje przyjemność z jazdy
Do tego markowa opona i efekt było widać na zdjęciu
Do tego piszesz ze opony były przed sezonem tak samo zużyte a te tylne też już są dość słabe i takie opony jak masz z tyłu na przedniej osi dojedziesz w 10 tysięcy km do zera
Xedos ma wysoki moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów więc ma prawo nawet przy spokojnej jeździe zużywać opony, ale za to daje przyjemność z jazdy
Do tego markowa opona i efekt było widać na zdjęciu
Do tego piszesz ze opony były przed sezonem tak samo zużyte a te tylne też już są dość słabe i takie opony jak masz z tyłu na przedniej osi dojedziesz w 10 tysięcy km do zera
Ostatnio edytowano 8 lis 2017, 13:45 przez szkodnik_byd, łącznie edytowano 1 raz
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Tomas2000 napisał(a):Weź pod uwagę że Xed sporo waż z przodu, V6 szczególnie ze skrzynią AT jeśli opony są bardzo miękkie to mogło je wciągnąć szybciej z przodu, ja na każdym komplecie opon zawsze widzę dużo większe zużycie opon z przodu niż z tyłu, co sezon je zamieniam osiami i tyle.
Jeśli chodzi o geometrie kół to gdyby było coś nie tak to opona nie zdarła by się tak równo, była by zdarta bardziej od środka albo od zewnątrz, też tak kiedyś miałem i 2 roczne opony poleciały na śmietnik bo od środka wyszły druty...
PS. Nie upalam gum
Dodaj do tego napęd na przód
W teorii powinno się opony zamieniać osiami (ew na X jeśłi nie są asymetryczne) co 10 tys km... w praktyce co sezon każdy to robi
W 10tys, a nie w maks 3 Tam jest jeszcze sporo mięsa w brew pozorom, ale dalej to jest raptem 220nm więc według mnie przynajmniej, jakiś kosmicznych osiągów nie ma, więc opony nie powinny mocno cierpieć, przy moim stylu jazdy, więc idąc tym tropem, nie czekając aż znikną zimówki, Mazda trafiła na zbieżność i okazało się, że przód jest rozjechany, a raczej zjechany bo był mocno zbierzny podobno, więc ustawienie kół i już opony powinny wytrzymać dużo dłużej
Dla mnie to jest nadal dziwne bo miałeś strasznie równo zużytą tą oponę a przy problemach ze zbieżnością powinno to wyglądać mniej więcej tak:
Ja tak miałem a nawet gorzej... w starym Xedzie jak geometria była źle ustawiona.
Tu masz źródło możesz poczytać:
http://www.zwolak.pl/porady-2
Ja tak miałem a nawet gorzej... w starym Xedzie jak geometria była źle ustawiona.
Tu masz źródło możesz poczytać:
http://www.zwolak.pl/porady-2
Wiem że opona przy złej zbieżności, powinna wyglądać jak na focie, bo też opony nie raz zbieżność tak zużywała, podpytałem znajomych gdzie najlepiej pojechać na spr zbieżności, wszyscy polecili jeden warsztat więc tam się udałem, mam wydruk z tego, przed ustawieniem jakaś tam wartość 1.20, a według normy powinno być jak teraz, czyli 0.11, a opony to ankook ventus prime 2 z 2013r
Nie jest to powiedziane ,ze tak sie maja wytrzec jak na foto. U mnie w BA mialem dosc mocno rozjechana zbieznosc tez i opony całoscia sie wycierały i tak szybciej bo szybciej, prawa chyba sie bardziej wyjechałą bo miala wiekszą rozbierznosc, a mimo to auto sie dobrze prowadziło a jak w zakretach było super . Tylko co z tego jak opony po 5kkm wygladaly jak po 20kkm i zamiast jeszcze sezon pojedzic tez poszły na smietnik.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
olej 5W30 jest zalany i taki też pewnie wpadnie, no widzisz to kurde masz pecha jak i ja z tymi oponami
Dopisano 23 gru 2017, 17:18:
korzystając z wolnej chwili wpadły szczęki ręcznego,co by w razie gdy zima zaskoczy drogowców można było to wykorzystać teraz dźwignia hamulca dochodzi do maks połowy zakresu
Dopisano 23 gru 2017, 17:18:
korzystając z wolnej chwili wpadły szczęki ręcznego,co by w razie gdy zima zaskoczy drogowców można było to wykorzystać teraz dźwignia hamulca dochodzi do maks połowy zakresu
Pytanie, dzisiaj podczas hamowania, takiego mocniejszego pojawiła się na chwilę kontrolka, jakby od ręcznego, ale pod obrotomierzem, normalna od ręcznego jest pod wskaźnikiem paliwa, o co może chodzić? Samochód hamuje normalnie.
Dolej plynu. W miare zuzycia klockow tloczki sa bardziej wysuniete i obniza sie poziom w zbiorniczku. Podczas hamowania plynu jest jeszcze mniej. A do tego bujniecie buda powoduje ze zapala sie kontrolka. Mialem tak ostatnio i w BA i w Millenii
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość