Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Beny » 5 lis 2017, 23:57

Dziwna sprawa i to dwie sztuki tak załatwiło?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Niron » 6 lis 2017, 17:53

Lewą trochę mniej, ale też się już do niczego nie nadaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Tomas2000 » 8 lis 2017, 13:30

Weź pod uwagę że Xed sporo waż z przodu, V6 szczególnie ze skrzynią AT jeśli opony są bardzo miękkie to mogło je wciągnąć szybciej z przodu, ja na każdym komplecie opon zawsze widzę dużo większe zużycie opon z przodu niż z tyłu, co sezon je zamieniam osiami i tyle.
Jeśli chodzi o geometrie kół to gdyby było coś nie tak to opona nie zdarła by się tak równo, była by zdarta bardziej od środka albo od zewnątrz, też tak kiedyś miałem i 2 roczne opony poleciały na śmietnik bo od środka wyszły druty...

PS. Nie upalam gum <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez szkodnik_byd » 8 lis 2017, 13:38

Dokładnie, jest to równomiernie zużyta opona, więź geometria jest ok

Xedos ma wysoki moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów więc ma prawo nawet przy spokojnej jeździe zużywać opony, ale za to daje przyjemność z jazdy

Do tego markowa opona i efekt było widać na zdjęciu

Do tego piszesz ze opony były przed sezonem tak samo zużyte a te tylne też już są dość słabe i takie opony jak masz z tyłu na przedniej osi dojedziesz w 10 tysięcy km do zera
Ostatnio edytowano 8 lis 2017, 13:45 przez szkodnik_byd, łącznie edytowano 1 raz
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez wald » 8 lis 2017, 13:45

Tomas2000 napisał(a):Weź pod uwagę że Xed sporo waż z przodu, V6 szczególnie ze skrzynią AT jeśli opony są bardzo miękkie to mogło je wciągnąć szybciej z przodu, ja na każdym komplecie opon zawsze widzę dużo większe zużycie opon z przodu niż z tyłu, co sezon je zamieniam osiami i tyle.
Jeśli chodzi o geometrie kół to gdyby było coś nie tak to opona nie zdarła by się tak równo, była by zdarta bardziej od środka albo od zewnątrz, też tak kiedyś miałem i 2 roczne opony poleciały na śmietnik bo od środka wyszły druty...

PS. Nie upalam gum <faja>


Dodaj do tego napęd na przód

W teorii powinno się opony zamieniać osiami (ew na X jeśłi nie są asymetryczne) co 10 tys km... w praktyce co sezon każdy to robi
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 12:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez Dymian » 8 lis 2017, 22:42

ale kolega napisał, że w 3kkm je tak zrobiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Niron » 8 lis 2017, 23:40

W 10tys, a nie w maks 3 ;) Tam jest jeszcze sporo mięsa w brew pozorom, ale dalej to jest raptem 220nm więc według mnie przynajmniej, jakiś kosmicznych osiągów nie ma, więc opony nie powinny mocno cierpieć, przy moim stylu jazdy, więc idąc tym tropem, nie czekając aż znikną zimówki, Mazda trafiła na zbieżność i okazało się, że przód jest rozjechany, a raczej zjechany bo był mocno zbierzny podobno, więc ustawienie kół i już opony powinny wytrzymać dużo dłużej :)
Załączniki
IMG_20171107_132033~2~2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Tomas2000 » 9 lis 2017, 12:01

Dla mnie to jest nadal dziwne bo miałeś strasznie równo zużytą tą oponę a przy problemach ze zbieżnością powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Obrazek

Ja tak miałem a nawet gorzej... w starym Xedzie jak geometria była źle ustawiona.

Tu masz źródło możesz poczytać:
http://www.zwolak.pl/porady-2
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Beny » 9 lis 2017, 12:51

Tez bym tego na zbieżność nie zwalił.
A jakiej firmy opony? Może miękka mieszanka gumy i przy końcu szybciej się zużyły.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Niron » 10 lis 2017, 22:30

Wiem że opona przy złej zbieżności, powinna wyglądać jak na focie, bo też opony nie raz zbieżność tak zużywała, podpytałem znajomych gdzie najlepiej pojechać na spr zbieżności, wszyscy polecili jeden warsztat więc tam się udałem, mam wydruk z tego, przed ustawieniem jakaś tam wartość 1.20, a według normy powinno być jak teraz, czyli 0.11, a opony to ankook ventus prime 2 z 2013r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez DR2K » 12 lis 2017, 22:48

Zbieżność to jedna sprawa a jakie miałeś katy ?? bo to zazwyczaj od tego się zaczyna ;) no chyba ze końcówki poszły albo główna tuleja dolnego wahacza generalnie sprawców możne być kilku <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez rafał88 » 29 lis 2017, 09:54

Nie jest to powiedziane ,ze tak sie maja wytrzec jak na foto. U mnie w BA mialem dosc mocno rozjechana zbieznosc tez i opony całoscia sie wycierały i tak szybciej bo szybciej, prawa chyba sie bardziej wyjechałą bo miala wiekszą rozbierznosc, a mimo to auto sie dobrze prowadziło a jak w zakretach było super . Tylko co z tego jak opony po 5kkm wygladaly jak po 20kkm i zamiast jeszcze sezon pojedzic tez poszły na smietnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Niron » 17 gru 2017, 15:36

xedosik był względnie grzeczny w tym roku, więc mikołaj do niego przyszedł :D jeszcze 2 tyś i wymiana oleju :) trochę burdel w piwnicy, ale kto by się tym przejmował <rotfl>
Załączniki
rozrząd itp.jpg
218000.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Beny » 18 gru 2017, 15:48

Grube prezenty :D jaki olej wlewasz 10w40 ?
A co do opon moja też mi zrobiła psikusa i jedną na przodzie zebrała od wewnątrz,a zawias sprawny :|
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Niron » 22 gru 2017, 21:39

olej 5W30 jest zalany i taki też pewnie wpadnie, no widzisz to kurde masz pecha jak i ja z tymi oponami :|

Dopisano 23 gru 2017, 17:18:

korzystając z wolnej chwili wpadły szczęki ręcznego,co by w razie gdy zima zaskoczy drogowców można było to wykorzystać :D teraz dźwignia hamulca dochodzi do maks połowy zakresu :)
Załączniki
szczęki1.jpg
szczęki.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Niron » 8 sty 2018, 19:39

Pytanie, dzisiaj podczas hamowania, takiego mocniejszego pojawiła się na chwilę kontrolka, jakby od ręcznego, ale pod obrotomierzem, normalna od ręcznego jest pod wskaźnikiem paliwa, o co może chodzić? Samochód hamuje normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez jedrzej07 » 8 sty 2018, 19:55

Dolej plynu. W miare zuzycia klockow tloczki sa bardziej wysuniete i obniza sie poziom w zbiorniczku. Podczas hamowania plynu jest jeszcze mniej. A do tego bujniecie buda powoduje ze zapala sie kontrolka. Mialem tak ostatnio i w BA i w Millenii <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Niron » 8 sty 2018, 23:14

O widzisz faktycznie, zapomniałem o tym <oczy> To w xedosie zrobili oddzielną kontorlke, zazwyczaj zapala się ta sama co od ręcznego. Dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez jedrzej07 » 8 sty 2018, 23:27

To jest ta sama co od ręcznego właśnie
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Niron » 10 sty 2018, 21:55

Ale to ostrzegawcza o systemie hamowania, a od zaciągniętego ręcznego jest z literką "P" w środku i z drugiej strony licznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron