Mazda Xedos 9 TA KF '97 2.0 V6 Żłopek
Napisane: 20 gru 2015, 21:15
WItam.
Tydzień temu (12.12.2015r.) stałem się szczęśliwym posiadaczem Xedosa 9 z 1997 roku, ale zacznijmy od początku. Mój dziadek kiedyś kupił Mazde Xedosa 6 2.0 V6, miałem wtedy dwanaście lat, strasznie mi się spodobała a jak mnie przewiózł to byłem w siódmym niebie mówiłem sobie że jak będę dorosły to kupie takiego. Z czasem zaczęły mnie przerażać ceny paliwa a jak wiadomo V6 musi palić . Zastanawiałem się co sobie kupić bo to pierwsze moje auto, patrzyłem na wiele samochodów ale jednak górę wzięły marzenia i postawiłem na kupno Xedosa moją uwagę przyciągnęła dziewiątka, jej kształty, komfort jazdy i oczywiście silnik, ten dźwięk przekonuje od razu Przejrzałem "ciekawe" oferty Xedów, podzwoniłem i w pewną sobotę wyjechałem 280 kilometrów obejrzeć autko no jest to i owo do zrobienia ale chciałem go mieć iii.. kupiłem, Madzia przetransportowana została do mnie z Dolnośląskiego do okolic Konina . Teraz zostało mi ją zarejestrować i doprowadzić do stanu idealnego .
Dane Techniczne:
Model: Xedos 9,
Silnik: 2.0 V6 24v (KF) 144KM,
Rocznik: 1997',
Przebieg przy zakupie: 280 000 km,
Kolor: Bordowy,
Kod lakieru: A7
Wyposażenie:
-ABS,
-Elektryczne szyby 4x,
-Podgrzewane lusterka boczne,
-Tapicerka welurowa,
-Wspomaganie kierownicy,
-Alarm,
-Centralny zamek,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Immobilizer,
-Komputer pokładowy,
-Poduszka powietrzna kierowcy,
-Tempomat,
-Alufelgi (nie oryginalne),
-Klimatyzacja automatyczna,
-Podgrzewana przednia i tylna szyba,
-Poduszka powietrzna pasażera,
-Światła przeciwmgielne,
Do zrobienia:
-Lekkie stukotanie w silniku,
-Nowy Akumulator (zrobione, założony Bosch S4),
-Wyprawki lakiernicze, pęknięty zderzak, troche rdzy do zlikwidowania (zrobione),
-Antena się nie wysuwa,
-Zakup radia (zrobione, obecnie Kenwood KMM-361SD),
-kompletny rozrząd (zrobione, OEM),
-Wymiana starych emblematów na nowe,
-Zakupienie "nowej" kierownicy lub obszycie starej bo jest w strasznym stanie (zrobione),
-Tarcie i pukanie w tylnym zawieszeniu (zrobione, wymienione gumy, szczęki i zestaw montażowy),
-wymiana przednich amortyzatorów, gum i sprężyn (wkrótce)
-wymiana [jakich?] amortyzatorów gum oraz sprężyn (wkrótce)
Modyfikacje:
-Zakup/dorobienie dolotu zimnego powietrza,
-Pomalowanie pokryw zaworów,
-Pomalowanie kolektora ssącego,
Plany:
-Pomalowanie całego auta (zrobione)
-Jakieś ładne alufelgi,
-Dobra gazownia (zrobione)
DAT ASS
Tydzień temu (12.12.2015r.) stałem się szczęśliwym posiadaczem Xedosa 9 z 1997 roku, ale zacznijmy od początku. Mój dziadek kiedyś kupił Mazde Xedosa 6 2.0 V6, miałem wtedy dwanaście lat, strasznie mi się spodobała a jak mnie przewiózł to byłem w siódmym niebie mówiłem sobie że jak będę dorosły to kupie takiego. Z czasem zaczęły mnie przerażać ceny paliwa a jak wiadomo V6 musi palić . Zastanawiałem się co sobie kupić bo to pierwsze moje auto, patrzyłem na wiele samochodów ale jednak górę wzięły marzenia i postawiłem na kupno Xedosa moją uwagę przyciągnęła dziewiątka, jej kształty, komfort jazdy i oczywiście silnik, ten dźwięk przekonuje od razu Przejrzałem "ciekawe" oferty Xedów, podzwoniłem i w pewną sobotę wyjechałem 280 kilometrów obejrzeć autko no jest to i owo do zrobienia ale chciałem go mieć iii.. kupiłem, Madzia przetransportowana została do mnie z Dolnośląskiego do okolic Konina . Teraz zostało mi ją zarejestrować i doprowadzić do stanu idealnego .
Dane Techniczne:
Model: Xedos 9,
Silnik: 2.0 V6 24v (KF) 144KM,
Rocznik: 1997',
Przebieg przy zakupie: 280 000 km,
Kolor: Bordowy,
Kod lakieru: A7
Wyposażenie:
-ABS,
-Elektryczne szyby 4x,
-Podgrzewane lusterka boczne,
-Tapicerka welurowa,
-Wspomaganie kierownicy,
-Alarm,
-Centralny zamek,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Immobilizer,
-Komputer pokładowy,
-Poduszka powietrzna kierowcy,
-Tempomat,
-Alufelgi (nie oryginalne),
-Klimatyzacja automatyczna,
-Podgrzewana przednia i tylna szyba,
-Poduszka powietrzna pasażera,
-Światła przeciwmgielne,
Do zrobienia:
-Lekkie stukotanie w silniku,
-Nowy Akumulator (zrobione, założony Bosch S4),
-Wyprawki lakiernicze, pęknięty zderzak, troche rdzy do zlikwidowania (zrobione),
-Antena się nie wysuwa,
-Zakup radia (zrobione, obecnie Kenwood KMM-361SD),
-kompletny rozrząd (zrobione, OEM),
-Wymiana starych emblematów na nowe,
-Zakupienie "nowej" kierownicy lub obszycie starej bo jest w strasznym stanie (zrobione),
-Tarcie i pukanie w tylnym zawieszeniu (zrobione, wymienione gumy, szczęki i zestaw montażowy),
-wymiana przednich amortyzatorów, gum i sprężyn (wkrótce)
-wymiana [jakich?] amortyzatorów gum oraz sprężyn (wkrótce)
Modyfikacje:
-Zakup/dorobienie dolotu zimnego powietrza,
-Pomalowanie pokryw zaworów,
-Pomalowanie kolektora ssącego,
Plany:
-Pomalowanie całego auta (zrobione)
-Jakieś ładne alufelgi,
-Dobra gazownia (zrobione)
DAT ASS