Mazda Xedos 9 TA KL '99
Witam !
Moim pierwszym samochodem była odziedziczona w "spadku" Mazda 626 GE, miała wtedy podłogę w kompletnej rozsypce, progi nadawały się tylko do wymiany, ruda zaczęła już zjadać dach nad przednią szybą itd. Ja stwierdziłem, że spróbuje dodać jej jeszcze trochę życia i w ten sposób wytrzymała ze mną jeszcze 5 lat.
W 2014 roku oberwała raz w tył, później w przód a na deser we wrześniu owinęła się razem ze mną wokół drzewa.
Wtedy odłożyłem wszystkie plany z nią związane i rozpocząłem poszukiwania nowego samochodu. Jedno było pewne – to będzie mazda !
W międzyczasie sprawdziłem kilka Xedos'ów 6, 323f BJ, nowszą genereację mojej poprzedniej Mazdy aż miałem okazję na żywo zobaczyć Xeda 9. Wtedy już było pewne, że ją chce. Szukałem długo, pogodziłem się nawet, że nie uda mi się znaleźć takiej z silnikiem KL i manualną skrzynią. Aż natrafiłem na ogłoszenie w sobotę wieczorem. Pracowałem wtedy do 6 rano, przespałem się dwie godziny i w samochód. Trasa 300 km mimo zmęczenia była warta. Od pierwszego spojrzenia wiedziałem, że chce dokładnie ten samochód.
Po bliższych oględzinach okazało się, że nie jest aż tak kolorowo. Silnik dławi się na wolnych obrotach, szarpie i przy przyspieszaniu zdarza mu się kilka razy "wyrwać" do przodu.
Zawieszenie lekko zaniedbane, natomiast Mazda nadrabiała stanem blacharki, kolorem i utrzymaniem wnętrza.
Podstawowe dane techniczne:
Model: Xedos 9 TA
Rocznik: 1999
Silnik: 2,5 24V V6 KL 123kW/167KM
Przebieg: 240 000 km (w dniu zakupu)
Kolor: Champagne Platinium
Wyposażenie:
– skórzana kierownica
– elektryczne fotele
– elektryczne szyby (4x)
– elektryczne lusterka + składane
– automatyczna klimatyzacja
– tempomat
– dwie poduszki powietrzne
– elektrycznie wysuwana antena
– ABS
– TCS
– światła przeciwmgłowe
– podgrzewana przednia szyba
– centralny zamek
W najbliższym czasie planuję doprowadzić Madzię do idealnego stanu mechanicznego, w tym tygodniu wymiana:
– tuleje wahaczy przednich górnych (skośne)
– silentblocki wahaczy dolnych
– końcówki drążków kierowniczych
– piasta z łożyskiem prawy tył
– kable WN NGK
– świece Denso
– czyszczenie przepustnicy
Moim pierwszym samochodem była odziedziczona w "spadku" Mazda 626 GE, miała wtedy podłogę w kompletnej rozsypce, progi nadawały się tylko do wymiany, ruda zaczęła już zjadać dach nad przednią szybą itd. Ja stwierdziłem, że spróbuje dodać jej jeszcze trochę życia i w ten sposób wytrzymała ze mną jeszcze 5 lat.
W 2014 roku oberwała raz w tył, później w przód a na deser we wrześniu owinęła się razem ze mną wokół drzewa.
Wtedy odłożyłem wszystkie plany z nią związane i rozpocząłem poszukiwania nowego samochodu. Jedno było pewne – to będzie mazda !
W międzyczasie sprawdziłem kilka Xedos'ów 6, 323f BJ, nowszą genereację mojej poprzedniej Mazdy aż miałem okazję na żywo zobaczyć Xeda 9. Wtedy już było pewne, że ją chce. Szukałem długo, pogodziłem się nawet, że nie uda mi się znaleźć takiej z silnikiem KL i manualną skrzynią. Aż natrafiłem na ogłoszenie w sobotę wieczorem. Pracowałem wtedy do 6 rano, przespałem się dwie godziny i w samochód. Trasa 300 km mimo zmęczenia była warta. Od pierwszego spojrzenia wiedziałem, że chce dokładnie ten samochód.
Po bliższych oględzinach okazało się, że nie jest aż tak kolorowo. Silnik dławi się na wolnych obrotach, szarpie i przy przyspieszaniu zdarza mu się kilka razy "wyrwać" do przodu.
Zawieszenie lekko zaniedbane, natomiast Mazda nadrabiała stanem blacharki, kolorem i utrzymaniem wnętrza.
Podstawowe dane techniczne:
Model: Xedos 9 TA
Rocznik: 1999
Silnik: 2,5 24V V6 KL 123kW/167KM
Przebieg: 240 000 km (w dniu zakupu)
Kolor: Champagne Platinium
Wyposażenie:
– skórzana kierownica
– elektryczne fotele
– elektryczne szyby (4x)
– elektryczne lusterka + składane
– automatyczna klimatyzacja
– tempomat
– dwie poduszki powietrzne
– elektrycznie wysuwana antena
– ABS
– TCS
– światła przeciwmgłowe
– podgrzewana przednia szyba
– centralny zamek
W najbliższym czasie planuję doprowadzić Madzię do idealnego stanu mechanicznego, w tym tygodniu wymiana:
– tuleje wahaczy przednich górnych (skośne)
– silentblocki wahaczy dolnych
– końcówki drążków kierowniczych
– piasta z łożyskiem prawy tył
– kable WN NGK
– świece Denso
– czyszczenie przepustnicy
Gratuluje zakupu. Wrzuć troche więcej zdjęć, zwłaszcza środka. Jeżeli chodzi o górne wahacze to polecam oryginał, z zamiennikami tego elementu trzeba uważać. Jakbyś chciał to mam na sprzedaż nowa prawą końcówkę drążka ori. Zawiecha troche kosztuje, ale jak zrobisz to posłuży długo
Witamy w gronie
Wygląda ładne, ale wrzuć też fotki wnętrza.
Po zakupie zawsze się okazuje, że jest coś do zrobienia, ale najważniejsze, że bierzesz się porządnie do roboty i od razu doprowadzasz wszystko do porządku
W razie potrzeby, służę pomocą w kwestii używanych gratów
Wygląda ładne, ale wrzuć też fotki wnętrza.
Po zakupie zawsze się okazuje, że jest coś do zrobienia, ale najważniejsze, że bierzesz się porządnie do roboty i od razu doprowadzasz wszystko do porządku
W razie potrzeby, służę pomocą w kwestii używanych gratów
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Przepustnica i krokowy wyczyszczone, stare świece były w fatalnym stanie więc wymiana + czyszczenie powinny pomóc na nierówną pracę silnika
Dziś jeszcze dostałem przegub zewnętrzny (u mnie uzębienie zew/wew odpowiednio 28/23) więc na weekend Mazda powinna być gotowa. Postaram się pstryknąć wtedy trochę więcej zdjęć
Mam pytanie, nie ma ktoś na sprzedaż rozpórki na kielichy do przodu ? Chętnie byśmy z Xedem takie przygarneli
Dziś jeszcze dostałem przegub zewnętrzny (u mnie uzębienie zew/wew odpowiednio 28/23) więc na weekend Mazda powinna być gotowa. Postaram się pstryknąć wtedy trochę więcej zdjęć
Mam pytanie, nie ma ktoś na sprzedaż rozpórki na kielichy do przodu ? Chętnie byśmy z Xedem takie przygarneli
Przydałby się ogólnopolski spot Xedosów 9/Millenii. Fajnie byłoby się poznać, pogadać i wymienić się doświadczeniami. ProboszczV6 chyba pisał coś w tej sprawie do Zarządu, ale nie wiem z jakim skutkiem
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Bo właściciele pod kocem trzymają dlatego nie widziałeś,a poważnie spotkać X9 na drodze raczej ciężko.Jak będziesz w Kr daj znać często bywam.
Jędrzej raczej takie spotkanie to na własną rękę trzeba ogarnac
Jędrzej raczej takie spotkanie to na własną rękę trzeba ogarnac
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
No chyba tak... Choć pewnie ciężko będzie żeby większą grupę dograć. Ja już się drugi rok wybieram do rodzinki do Chrzanowa. Może w tym roku się uda. Wtedy można by jakąś tam ekipę zebrać i się spotkać
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Mam wielką prośbę, czy udałoby się komuś z okolicy znaleźć chwilkę czasu i spotkać. Umówimy się, ja przyjadę i chciałbym żeby ktoś ogarniający temat X9 przejechał się, podpowiedział co i dlaczego jest nie tak. Szczególnie chodzi mi o te szalejące obroty.... przepustnica, krokowy czyszczone, filtr powietrza nowy, kabelki i wężyki podpięte, świece + kable WN nowe. Komputer nie wykazuje żadnego błędu.
Stawiam butelkę dobrej łychy za pomoc !
Stawiam butelkę dobrej łychy za pomoc !
Zauważyłem, że kopułka zapłonu jest z Mitsubishi
I jakiś czujnik przy obudowie filtra powietrza:
Dodatkowo w obudowie filtra jest tylko wyjście (dziura) od spodu. Czy tak jest w każdym ?
Laickie pytanie ale jeszcze nie miałem do czynienia z tymi silnikami. To jest EGR, zgadza się ?
I jakiś czujnik przy obudowie filtra powietrza:
Dodatkowo w obudowie filtra jest tylko wyjście (dziura) od spodu. Czy tak jest w każdym ?
Laickie pytanie ale jeszcze nie miałem do czynienia z tymi silnikami. To jest EGR, zgadza się ?
Wszystko się zgadza,nie wiem tylko czy to ostatnie zdj to egr.
Pogadaj z Proboszczem w sprawie obrotów,masz do niego blisko.
Możesz zdradzić ile kosztował twój xed,może być na Pw.Widać wizualnie ze zadbana szt trafiłeś
Pogadaj z Proboszczem w sprawie obrotów,masz do niego blisko.
Możesz zdradzić ile kosztował twój xed,może być na Pw.Widać wizualnie ze zadbana szt trafiłeś
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Niech się tu cena pochwali wszystkich to ciekawi
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Dużo zaworów podciśnień jest sygnowanych znaczkiem Mitsu tak jak i aparat który jak się nie mylę lądował w Carismie/Galant tyle że te KF34 to takie sobie są bo lubią się niestety zepsuć.
Na dole filtra powinna być plastikowa rura która zawija pod błotnik i pod błotnikiem jest pudło rezonansowe.
I ostatnie zdjęcie to tak nasz szlachetny kochany EGR
Na dole filtra powinna być plastikowa rura która zawija pod błotnik i pod błotnikiem jest pudło rezonansowe.
I ostatnie zdjęcie to tak nasz szlachetny kochany EGR
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości