Mazda Xedos 9 TA KL-DE '93

TA / HD / HC / HB

Postprzez Piotr_ » 29 mar 2015, 14:47

Witam wszystkich w kolejnym swoim temacie :)
Po prawie roku niebytności z mazdą i jeżdżeniu Nissanem Maximą przyszedł czas na Xedosa 9.
Zakupu dokonałem na drugim końcu Polski a dokładniej w Kalwarii Zebrzydowskiej. Auto miało być w przyzwoitym stanie, co niestety było nieprawdą :| Padło już po 15 km :P a dokładniej aku od malucha <lol>
Z wielkimi bólami i przygodami typu-szarpanie, gaśnięcie i odpalanie na kable w najmniej oczekiwanych miejscach dojechał do domu, ale już w następnych dniach zaczęły wychodzić kolejne ''kwiatki'' :]
Padła pompa wody i wypluło zaślepkę wałka rozrządu w tylnej głowicy co skończyło się wywaleniem płynów na śliczny poz bruk pod firmą. Ale najgorszą rzeczą dla mnie był posypany rozrząd a dokładniej napinacz który można było wcisnąć palcem, rozrząd się przestawił a żeby auto chodziło to ktoś maksymalnie cofnął zapłon byle działało :| Nie będę się już więcej rozpisywał co i gdzie się rozleciało, bo się serwer zawiesi <lol>
To mniej więcej na tyle w kwestii mechanicznej, teraz przejdźmy do karoserii.
Zgnite nadkola tylne lewe i prawe a także wielka purchla na lewym słupku przy drzwiach kierowcy, popękane zderzaki, wgniot na masce, zgnite prawe drzwi.
Xedzik po wycięciu wszystkich skorodowanych elementów został prawie cały pomalowany a dokładniej nie pomalowałem tylko dachu i tylnej klapy.
W auto włożyłem bardzo dużo serca i poświęciłem niezliczoną ilość roboczogodzin...myślę że było warto, zresztą sami oceńcie :)
Chciałbym także podziękować Koci@kowi ( bardzo mnie wspierała ) jak i całemu regionowi bo każdy coś tam dołożył do tego auta <ok>


WYPOSAŻENIE

– el szyby
– el składane i podgrzewane lusterka
– el antena
– abs
– tcs
– alcantara
– el fotel kierowcy
– wspomaganie
– centralny zamek
– climatronic
– szyberdach
– tempomat
– el reg świateł
– airbag x2


NAPRAWY BLACHARSKO-LAKIERNICZE

– wymiana prawych drzwi
– wymiana tylnych reperaturek
– wstawienie łatki na lewym słupku
– naprawa zderzaka przedniego i tylnego
– wyciągnięcie wgniotki na masce
– malowanie : maski, całej prawej strony, zderzaków, lewego nadkola, dokładek progowych, grilla


NAPRAWY MECHANICZNE

– wymiana wszystkich tarcz i klocków hamulcowych
– wymiana wahaczy tylnych górnych
– wymiana wahaczy przednich górnych
– wymiana tulei wahacza środkowego prawego
– wymiana sworzni wahaczy dolnych przednich
– wymiana gum i łączników stabilizatora przedniego i tylnego
– wymiana tylnych piast
– wymiana oleju silnikowego
– wymiana filtrów
– wymiana kompletnego rozrządu
– wymiana łożysk rolek napinaczy
– wymiana pasków osprzętu
– wymiana wymiana oleju w skrzyni
– wymiana pompy wspomagania
– wymiana półosi
– wymiana alternatora
– wymiana przepustnicy
– wymiana rozrusznika
– wymiana przepływomierza
– wymiana aparatu zapłonowego
– wymiana przewodów WN
– wymiana świec zapłonowych
– wymiana płynu chłodniczego
– wymiana akumulatora
– wymiana silnika 2,5 V6 z 626 GE GT
– wymiana wszystkich uszczelniaczy
– wymiana łożyska w kole zamachowym
– wymiana uszczelek pokryw zaworów, kolektorów wydechowych, kolektora dolotowego, wydechu


MODYFIKACJE

– sprężyny obniżające H&R -40
– nowe felgi JR 11 18x8,5 ET40 + nowe opony NEXEN n-fera 18x225x40
– dolot airbox simota z dojściem zimnego powietrza z halogenu
– wycięcie katalizatora i pre catów
– przyciemnienie wszystkich szyb

Teraz troszkę fotek X9 i moich wcześniejszych aut :P
Załączniki
xed pomarańcz.jpg
Kochane autko
samuraj.jpg
mrrr
kosa.jpeg
epi1.jpg
epi2.jpg
epi3.jpg
epi4.jpg
IMG_3028.JPG
IMG_3044.JPG
IMG_3047.JPG
IMG_3049.JPG
xed1.jpg
szyby.jpg
DSC02059.JPG
felunek.jpg
felunek
oponki.jpg
sprezynki.jpg
gleba
pucowanko.jpg
pucowanko
kosmetyki.jpg
do pucowania
puzle dolotu.jpg
dolocik
dolot halogen.jpg
nadmuch z halogenu
FB_IMG_1449555035845.jpg
Życie jest piękne,także szanuj i pielęgnuj co kochasz i masz,bo możesz to stracić w każdej chwili :–)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 4688 (170/189)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciata :)

Postprzez Bartg » 29 mar 2015, 14:57

Nono piękna sztuka, fajnie że znów Mazda no i KL-ZE, stara miłość nie rdzewieje <rotfl>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7574 (13/108)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Piotr_ » 29 mar 2015, 15:14

Taaaaaa :D
Jest to najsłabsze kl-ze 175KM. Głowice kl31 ale tłoki od zwykłego kl-a :(
Życie jest piękne,także szanuj i pielęgnuj co kochasz i masz,bo możesz to stracić w każdej chwili :–)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 4688 (170/189)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciata :)

Postprzez kamilwlkp » 29 mar 2015, 15:17

Widziałem ile cie nerwów to auto kosztowało ale w końcu jedzie i wygląda i nawet "drze ryja" :D W tych rękach będzie na pewno jednym z najładniejszych na forum :)
Coco Jumbo i do przodu...
Klubowicz
CUP 2015 miejsce 1
 
Od: 10 sty 2011, 23:49
Posty: 259 (11/31)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx-6 2.5 v6 1992r.

Postprzez wilusjdm » 29 mar 2015, 15:51

Sporo roboty widzę miałeś, ale warto było X9 zawsze mi się podobały <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1942 (0/11)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F Z5 MazdaSpeed – Była
Alfa Romeo 156 SW JTD – Jest

Postprzez deejay27 » 29 mar 2015, 16:15

Mówiłem Ci na spocie że jedzie całkiem spoko jak na 9 i jej masę .
Ładnie teraz wygląda pomalowana , no i