Mazda Xedos 9 TA KL '98 MT 123kW by szkodnik

TA / HD / HC / HB

Postprzez radar88 » 22 mar 2015, 12:56

Sam nie wiem czy prościej jest zrzucać wózek/sanki czy szybciej wyjąć zespół, silnik w 1 dzień wyciągam w drugi wkładam. Zaleta taka że wymieniasz praktycznie wszystkie płyny/oleje i masz spokój na dłużej + oceniasz manszety i wymieniasz smar w przegubach i można o wiele więcej zrobić za jednym zamachem.

W zeszłym roku w lato robiłem też X9 Marka z pod WR, w 6 dni miał przełożony silnik, wymienione uszczelki pod deklami,rozrząd z pompą, porobione manszety,sprawdzona el. wiadomo ma swoje lata, wyczyszczona miska + malowanie + uszczelnienie wszystko to w cenie 800pln. Auto testowałem 2 dni i do dzisiaj nic złego się nie dzieje, jedyne czego nie zrobiłem to nie przykręciłem filtra powietrza przez moją nie uwagę, tak to każda jedna śrubka wróciła na swoje miejsce a jak brakowało to dołożyłem.


Rób rób xeda a długo pojeździsz i będziesz zadowolony. Mnie 2x xed zawiódł, raz urwała się szpilka od łapy półosi(bordowa) drugi teraz jak padł aparat (czarna) ;) Trzymam kciuki za robociznę i oby jak najwięcej km przejechała ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez szkodnik_byd » 4 maja 2015, 00:33

edytowałem pierwszy post

kilka spraw się powtarza z tego co było już w temacie jednak dla systematyczności zapodaje też tutaj

Edit: przedzlotowy czaplinek 2015

dwa miesiące już za nami, X9 sprawuje się wzorowo 3,5 tysiąca km i nic się nie dzieje – nawet oleju nie chciał brać za wiele (1/4 miarki) przypuszczam, że to wina dekli;

jednak do sedna

podsumowanie finansowe będzie po zlocie – na razie w zaplanowanym budżecie się mieszczę

aby nie było, że nic nie było oprócz jeżdżenia robione to kilka nowych części wpadło
– palec i kopułka,
– przewody WN – oczywiście NGK
– wkładka K&N zamiast filtra potietrza,
– wymienione uszczelki pod deklami OEM i korzystając z okazji i zdjętego kolektora – montaż dysz LPG
– filtr oleju i olej oczywiście,
– klamki chrom – na razie przód on board – tył do zlotu pewnie ogarnę
– wymienione osłony amortyzatorów OEM – co by się nie psuły amorki
– listwy progowe z napisem MAZDA – nawet żona zauważyła zmianę twierdząc, że ładnie
– dołożony przycisk w drzwiach do otwierania klapy – reszta jak będzie czas
– nowy OEM przewód łączący filtr powietrza z kolektorem dolotowym
– w międzyczasie jak auto stało u Nynucha niejaki ON i Tito pozrywali czarne listwy z auta więc teraz mam pełno pianki i kleju do wyczyszczenia,
– udało się też naprawić skorodowane nadkole – jednak na razie tylko z zaprawką bez malowania – chodziło o to aby pozbyć się korozji która bywa zaraźliwa


W planach jest
– pomalowanie wstawki w nadkolu
– wyczyszczenie listew
– może po tym wszystkim jakaś polerka,
– radyjko dwa din – czas pokaże i może wtedy jakiś inny głośnik tył
– jak się uda kupić to fabryczne tweetery do przednich drzwi lub zestaw na przód z tweeterem
– jak z autem będzie ok to oczywiście lpg – termin montażu jeszcze przed zlotem
– pilot do centralnego zamka
– otwieranie bagażnika z pilota i przyciskiem w drzwiach
– może jakaś większa felga – ale najpierw zużyję opony które mam
– korci mnie kupić dwa ORI dekle z GB do felg ale muszę się jeszcze z tą kwestią przespać
– ogarnięcie fotela albo zszycie albo wymiana poszycia,


w pierwszym poście są jeszcze zdjęcia
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 4 maja 2015, 06:39

Gdzie te zdjęcia bo nie widzę,chyba że chodzi o zdjęcie paczki gratów i przycisku do bagażnika :P

Na jakim poziomie jest spalanie benzyny? Wkładka K&N kupiona bo..... ? Jakieś zauważalne plusy po jej montażu?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 4 maja 2015, 07:58

Tak tylko 3 nowe wstawiłem

Sesja będzie pewnie ba złocie

Spalanie cały czas oscyluje na poziomie 11 wacha się między 10,5 a 11,5 była jedną trasa ale z prędkością przelotowa ponad 170 wiec spalanie było podobne

Wkładka k&n bo mam we wszystkich autach drożej przy zakupie ale jak planuje autem jeździć to po 30 tysiącach się zwraca taki zakup czy jakaś różnica hmm huba nie może delikatnie brzmienie silnika się zmieniło ale to może tylko mi się wydawać
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 4 maja 2015, 08:35

Spalanie całkiem ok,moja Ba paliła podobnie.A jednak X9 ma większą masę i moc.
Wkładka jest u mnie na liście juz od dłuższego czasu ale skoro nie widac różnicy to cały czas się zastanawiam.
To il ile placiles za wkładkę ze po 30 tys się zwróci? Ja za knechta 28 zł place a KN chyba po 200 zł chodzi + 50 zł za zestaw do czyszczenia.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez adis555 » 4 maja 2015, 08:40

Jest jeszcze pipercross dwa razy tańszy od k&n . Sam chyba na testy wezmę .

By S5.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez zemoj » 4 maja 2015, 10:41

Tylko, że pipercross to zdaje się pianka, a ta z tego co czytałem, gorzej filtruje. Tzn przepływ poprawia, ale też więcej syfu przepuszcza.

Sent from my Nexus 4
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez szkodnik_byd » 4 maja 2015, 11:30

No wkładka kosztowała 190 a zestaw do czyszczenia mam bo to już moje 3 autko z wkładką pozatym czyścimy co 60-90 tys km wg producenta

A w tej cenie filtr to zwraca się po 60 tys

Pozatym wychodzę z założenia ze wkładka się zwróci a jak będzie coś lepiej chodzić to będzie gratis

Generalnie we wszystkich autach wydawało mi się idzie lepiej z dołu ale może to placebo
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Nightfall » 12 maja 2015, 21:55

Musze przyznać ze autko na żywo prezentuje się świetnie.
Bardzo dobry zakup <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez rafałmazda » 12 maja 2015, 22:11

taki wóz za taką kasę <wow> mega fart <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez pawcio1017 » 12 maja 2015, 22:43

szkodnik_byd napisał(a): w międzyczasie jak auto stało u Nynucha niejaki ON i Tito pozrywali czarne listwy z auta


nareszcie <piwo>


szkodnik_byd napisał(a): jak z autem będzie ok to oczywiście lpg – termin montażu jeszcze przed zlotem


Zagazowana już?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szkodnik_byd » 13 maja 2015, 06:56

Zaraz wszystko opisze do końca przed złotem pomalowane nadkole i polerka oraz lpg oczywiście
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 13 maja 2015, 18:03

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1431532960690.jpg[/attachment]

No dobra taki przedsmak

Jeden wykres na lpg drugi 95bp

Wiadomo mocniejszy na paliwie ale postaram się gaz dostroic do nominalu lub lekko lepiej
Załączniki
uploadfromtaptalk1431532960690.jpg
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez adis555 » 13 maja 2015, 18:07

Konie przeczą logice KL i KL-ZE ze wszystkich informacji dostępnych już na forum. O co chodzi, nie wiadomo <lol>

Nie mniej konie się zgadzają, więc kierownik teraz musi się wziąć za robotę, bo Faja pokazał że Xedos9 na ćwiartkę też pojedzie hahaha
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez deejay27 » 13 maja 2015, 18:18

Faja jechał tym Xedosem Szkodnika ? czy mówisz o jego dawnym X9
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez pawcio1017 » 13 maja 2015, 18:31

szkodnik_byd napisał(a): mocniejszy na paliwie


A LPG to nie paliwo? <diabełek> Jak by to u mnie profesorek od silników usłyszał to kazałby wyjść z sali <lol>

Jaka centralka w końcu wpadła? Wspominany Zenit czy jednak coś innego? Jaki reduktor? Obczaje montaż na spocie ;)
Ostatnio edytowano 13 maja 2015, 20:04 przez pawcio1017, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szkodnik_byd » 13 maja 2015, 18:46

Zenit pro zestaw silver zarówno wtryski hercukesa jak i parownik do zestawu

Na paliwie gazowym jest lekko słabszy

Adis czasy będą spokojnie ba razie były aż 3 przejazdy na cwiartke
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Piotr_ » 13 maja 2015, 19:56

Gratuluję autka bo naprawdę ładne i wyniku z rolek <spoko> Jest tak dobrze...że aż nieprawdopodobnie :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez szkodnik_byd » 13 maja 2015, 21:29

Nie pierwszy tak mówisz ale w gj dieslu pokazało serię a sprawdzany był tuż przed moja osoba

Jednak niedługo ma nadążyć się okazja sprawdzenia na innych rolkach i wtedy się porówna

jednak autko naprawdę dobrze jedzie więc trochę się łudze że jest jak na wykresie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Piotr_ » 13 maja 2015, 21:46

Co do tej hamowni raczej nie mam obaw.
Hamowałem poprzedniego Xedosa w Wstr w Poznaniu i po miesiącu w Agmie, była różnica jednego konika :)
Chodziło mi raczej o to, że dwadzieścia jeden koni więcej od serii, to bardzo dużo w wolnossaku .Niejeden wpakował grubą monetę w swoje auto, aby tyle przybyło...a tu proszę, prezent od Mazdy :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy