Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez DR2K » 16 sie 2017, 23:54

Tobie wyżej stoi niż moja ;) Ty przerabiałeś wszystkie 4 a ja miałem dorobione tyły nowe na podstawie ori :D dodam ze seria ma średnice drutu około 12,5 mm a te co mi dorobili maja średnice 12 mm
Pod obciążeniem rewelacji nie ma zmieniła się cała charakterystyka amorków i samochód ma lekką tendencje do bujania góra dół co dziwne na boki już nie xd w zakrętach jest sztywniejsza xd Ogólnie co kto lubi :) jest to zawsze tańsza alternatywa xd
Gadałem z gronkiem to mi wspominał o firmie z wawy która też dorabia sprężyny na zamówienie, oni juz podchodzą do sprawy bardziej profesjonalnie bo wysyła się im ori a oni sprawdzają ich parametry dalej tylko im się podobnież mówi co chcemy zrobić z nowymi czy maja być niższe twardsze i takie tam
W tej firmie co robiłem ja i jedrzej nie bawią się aż tak i ograniczają tylko do tej obróbki cieplnej lub zrobienia nowych.
W moim przypadku były robione metoda prób i błędów, jakoś tak wyszło ze po wielu rozmowach udało się zrobić to co chciałem za pierwszym podejściem xd Jak by chciał ktoś coś więcej się dowiedzieć to pisać na priv <spoko> jak będę to odpisze xd
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez jedrzej07 » 11 wrz 2017, 09:44

Po kilku irytujących wpadkach miarka się przebrała. Webasto po 10 minutach rozkładało baterie... Myślałem, że jeszcze tą zimę przetrwa ale już mnie zirytował... Kupiłem więc nowy aku Varta AGM 70Ah 760A i w reszcie nie ma niemiłych niespodzianek.
IMG_0221.JPG
IMG_0223.JPG

Poza tym mam w reszcie OE pilota CZ od Millenii.
DSC_0223.JPG

Wiązało się to z przerobieniem trochę centralnego. Ponieważ miałem uniwersalny sterownik i on realizował mi ładnie funkcję składania lusterek i domykania szyb. A że Millenia nie ma informowania kierunkami o zamykaniu/otwieraniu to musiałem coś innego wymyśleć. Założyłem przekaźnik który w momencie podania napięcia na siłowniki włącza się na tą krótką chwilę i podpiąłem go właśnie pod kierunki :) W samych drzwiach też poszły trochę przeróbki bo te wszystkie moduły nawet w uśpieniu kradły prąd na postoju (0,19-0.25A) Dlatego założyłem na ich zasilaniu przekaźnik czasowy. Działa on tak, że wzbudza go impuls kierunku i pozostaje włączony na 10 sekund. Wystarczy to, żeby złożyć lusterka i/lub domknąć szyby po czym się rozłącza i moduły nie mają zasilania do następnego ruchu centralnego. Obecnie daje to wynik 0,05-0,07A podczas postoju.
W związku z tym, że inaczej trochę działają teraz kierunki bo przy zamknięciu i otwarciu jest tylko 1 mignięcie to to wymusiło na mnie zmianę momentu otwarcia lusterek.
Do tej pory otwierały się po otwarciu auta z CZ. Jednak w sumie to nie koniecznie dobre, bo często było tak, że auto na parkingu stało i kilka razy dziennie się po coś do niego wchodzi i za każdym razem musiały składać i rozkładać się lusterka. Teraz mam podłączone pod zapłon ostatecznie, i otwierają się jak się przekręci stacyjkę.
Wrzucę potem jakiś filmik

A dzięki pomocy Łukasza Longbow mam w reszcie wkładkę w klapie która pasuje z kluczykiem który mam obecnie (3 lata temu wymieniałem zamki i stacyjkę, żeby mieć ładnego pilota z X9 a nie tego badziewnego z Millenii) Wkładka zamka jednak jest inna w X9 i Millenii i zamek klapy pozostał stary.
Łukasz przełożył mi ładnie wszystkie ząbki z zamka od kompletu z X9 do mojego zamka z Millenii <czarodziej>
Załączniki
IMG_0220.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Niron » 13 wrz 2017, 09:18

Ło matko, ależ Ty tam kombinujesz przy tej elektryce :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Mihatzu » 15 wrz 2017, 10:05

powiem wam że ja nie mam energii na zabawę z swoją Millenią a Jędrzej bez przerwy modzi. Mogłoby się wydawać że te modyfikacje już były dopracowane a jednak potrzebne były poprawki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 15 wrz 2017, 10:12

Teraz już czasu tak nie mam na grzebanie. To co ostatnio robiłem normalnie zrobiłbym w 2 popołudnia maksymalnie a walczyłem 4 tygodnie po pół godziny/godzinę dziennie :)
Grunt że jeszcze są pomysły. Gorzej jak już się skończą i wszystko będzie zrobione... co ja będę wtedy robił <co?> <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 15 wrz 2017, 10:14

Zawsze coś można modzić. Nie chce rzucać Ci wyzwania ale jak byś zmniejszył koło kompresora... :D Byłoby ciekawie. I nikt na świecie tego jeszcze nie zrobił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 15 wrz 2017, 10:24

Samo dorobienie i założenie to nie problem. Kwestia tego jak komputer poradziłby sobie z korektami. I ile wytrzymałyby łożyska i uszczelniacze jeśli chodzi o prędkość obrotową, bo te po regeneracji mają i tak mniejszą tolerancję niż jest maksymalna prędkość obrotowa wirników
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 15 wrz 2017, 10:53

Komputer musiałby być na nowo zmapowany. Doładowanie znacznie by się zwiększyło. A uszczelniacze musiałyby być mocniejsze. Wtedy byłyby już legendy o Milleni z Piotrkowa Kujawskiego <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez Piotr_ » 15 wrz 2017, 12:24

Mihatzu napisał(a):Zawsze coś można modzić. Nie chce rzucać Ci wyzwania ale jak byś zmniejszył koło kompresora... :D Byłoby ciekawie. I nikt na świecie tego jeszcze nie zrobił.


Robili to chłopaki u nas, powiem więcej wsadzili ten motor do mx3 zrobili 4x4 i korba poszła bokiem :P
Ten kompresor nie nadaje się do tego typu modów ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Mihatzu » 15 wrz 2017, 13:06

Takie wynalazki jeździły po naszych drogach!? Muszę zacząć jeździć na zloty i zobaczyć to na własne oczy.

Widziałeś Jędrzej, nie warto iść w moc więc dawaj dalej w styl :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez franklin1985 » 2 paź 2017, 23:39

Wydaje mi się, że samo zmnijszenie kółka nie koniecznie przyczynia się do wzrostu mocy.
Jest przecież zawór upustowy, który utrzymuje stałe ciśnienie. Co najwyżej szybciej będzie pełne ładowanie i szybciej padnie kompresor :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Dymian » 3 paź 2017, 21:49

franklin1985 napisał(a):Wydaje mi się, że samo zmnijszenie kółka nie koniecznie przyczynia się do wzrostu mocy.
Jest przecież zawór upustowy, który utrzymuje stałe ciśnienie. Co najwyżej szybciej będzie pełne ładowanie i szybciej padnie kompresor :)

to niech zwiększy koło- kompresor dłużej pożyje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Tubi » 7 paź 2017, 22:33

Zawsze moze zamontowac drugi i zrobic twin mce :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Beny » 24 paź 2017, 23:54

Jak tam led w światłach mijania, świecą jeszcze?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 25 paź 2017, 07:49

Świecą świecą, zaraz będzie rok jak działają. Jestem mega zadowolony. Dużo bardziej niż z Xenonów. Tam się ciągle coś działo, przetwornice co chwile na reklamacje szły bo a to się nie odpalała a to gasła w trakcie. Kolor światła też się zmieniał po dłuższym czasie. A tutaj wszystko cacy. Bez niespodzianek przez cały okres użytkowania jak na razie.
Właśnie sobie ostatnio zamówiłem takie same tylko że na światła drogowe – czekam na paczkę z chin. Bo te same w chinach kosztują prawie połowę ceny tego co na allegro <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 25 paź 2017, 09:58

to jakie kupujesz z Chin? Podasz link?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 25 paź 2017, 10:08

Dokładnie ten sam model co kupiłem w PL za 250zł
https://pl.aliexpress.com/item/RACBOX-P ... faff0024fd
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez jedrzej07 » 31 paź 2017, 12:32

Dzięki koledze ADHD mam problem ;) (dzięki za wykonane emblematy) <spoko>
Oczywiście problem pozytywny. Który emblemat wybrać <co?> :>
Załączniki
IMG_20171030_203435.jpg
IMG_20171030_203526.jpg
IMG_20171030_203713.jpg
IMG_20171030_203813.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 31 paź 2017, 12:40

Wow, z czego te emblematy? Wyglądają nieźle. Brałbym pierwszy z góry ( mógłby być trochę mniejszy ale jest OK).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 31 paź 2017, 13:05

To jest laminat grawerski. Całkiem fajnie wykonane. Też miałem faworyta tego pierwszego ale np 3 też mi fajnie pasuje, bo ładnie się zgrywa z bokami trójkąta w drzwiach a nie jest typowo prostokątny. I mam dylemat <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy