Mazda 929 HB FE 1984 coupe 2,0 gaźnik

TA / HD / HC / HB

Postprzez Paweł » 16 sie 2012, 03:07

liberum napisał(a):Chyba nie najgorzej biorąc pod uwagę fakt że klapa była robiona w małej łazience

Szacunek!

Czy przywrócisz jej katalogowy kolor?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez liberum » 16 sie 2012, 12:08

Dzięki :–)
Z kolorem sam do końca nie wiem mam kilka pomysłów.
Albo czarna bądź biała perła. Druga opcja to niebieski fabryczny bądź bardziej żywy metalic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez mati1411 » 17 sie 2012, 16:01

Witam!!! GRATULCAJE!! Ja niestety właśnie sprzedaję swoją perełkę, ale jeśli odnajdziesz tematy to zobaczysz że miałem podobnie. Auto niesamowite! Ja bardzo długo zastanawaiłęm się nad kolorem swojej (jest nawet o tym temat) i w końcu zdecydowałem się na niebieską perłe i nie żałuje. Podpowiem ci jedno jeśli będziesz ja malował. Im jaśniejszy kolor tym efekt będzie lepszy. Wiem że najfajniej było by dać jakiś chamski czarny ale wiedz że czarny i ciemne kolory na starych autach (nawet przygotowanych świetnie do malowania wychodzą strasznie).
Powodzenia przy pracy!! (jeśli kogoś interesuje zakup takiego autaka zapraszam do działu "Sprzedam" :–) )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lip 2008, 14:20
Posty: 11
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazdy 929 coupe HB

Postprzez liberum » 17 sie 2012, 17:06

Auto prezentuję sie bardzo zacnie, wydaje mi się albo masz go też na jeździe polskiej.... Mam nadzieję że trafi w dobre ręce a nie jakiegoś amatora driftu który wywali środek i zakatuje auto...
U mnie mój egzemplarz ma na pewno dożywocie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez Gib » 17 sie 2012, 22:58

Szkoda że tam szły tylko czterocylindrowe 2.0 przydała by się Vka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez liberum » 17 sie 2012, 23:48

No Vki w wersji HD no a w HB oczywiście jeszcze rotory ;) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez liberum » 19 sie 2012, 19:36

W piątek wieczorem coś mnie tknęło i zajrzałem do nagrzewnicy i się okazało że problem wrócił:
Obrazek
Ciekło po tym tłoczku, okazało się że uszczelkę jaką ostatnio wkładałem nie była odporna na glikol i wysoką temp... Więc powstał oto taki krótki instruktarz:
Na początku wyglądało to tak:
Obrazek
Do operacji potrzebne nam: Klucz 10, 12 i śrubokręt krzyżakowy i tymi trzema narzędziami rozbieramy cały środek no dochodzi jeszcze 21 na kierownik ale to nie jest konieczne <lol>
Zabrałem się za wykręcenie foteli, co prawda można dobrać się do nagrzewnicy bez tego, ale dostęp i pole manewru jest zdecydowanie lepsze :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Następnie tunel środkowy:
Obrazek
Hamulec ręczny i wajcha biegów:
Obrazek
Dalej kierownik:
Obrazek
Obudowa kolumny kierownicy:
Obrazek
A następnie sterta kabli od kierownika i deski, dobrze je sobie pozaznaczać, ja robię to taśmą malarską na której umieszczam nr:
Obrazek
Po odkręceniu kilku śrubek jak na schemacie :
Obrazek
Wyciągam kokpit:
Obrazek
Po odpięciu węży od nagrzewnicy i odkręceniu 3 śrub wyciągam ustrojstwo:
Obrazek
Całość prezentuje się tak:
Obrazek
A tutaj nasz winowajca:
Obrazek
Po odkręceniu 3 śrubek mamy tłoczek na wierzchu:
Obrazek
Obrazek
Przy okazji wymieniłem grubą uszczelkę zewnętrzną, która była nie za ciekawa:
Obrazek
Po ściągnięciu małej zawleczki od strony tych 3 rogów, wyciągnąłem całą tą grubą część i podważając śrubokrętem rozłożyłem na czynniki pierwsze, winowajca przecieku znajduje się w samym środku:
Obrazek
Został on wymieniony na nową odporną na wysokie temperatury i glikol, przy okazji wymieniłem uszczelki przy rurach:
Obrazek
Ogólnie całość wyglądała dość makabrycznie:
Obrazek
Potem złożenie wszystkiego w całość. Oczywiście największy problem jest z kablami. Troszkę z nimi walczyłem bo okazało się że nie mam podświetlenia deski, po dłuższym czasie poszukiwania bez rezultatów sprawdziłem bezpieczniki i się okazało że padł jeden, po wymianie wszystko gra.
Jedno co mnie cały czas zadziwia w tym autku to fakt że ma wyprowadzenie na wszystkie bajery i wisi wiele nieużytych kostek.
Płynu nie spuszczałem tylko odłączyłem węże i wyleciało może po szklance z każdego plus z nagrzewnicy. Dolałem troszkę nowego, oczywiście odpowietrzyłem na otwartej nagrzewnicy i gra.
Całkowity czas operacji jeśli wszystko idzie bez komplikacji to ok 4 godzin.
Może się przyda innym<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez liberum » 22 sie 2012, 18:34

Dzisiaj korzystając z pochmurnego popołudnia oraz czekając na nowe graty tj. łączniki stabilizatorów przód plus tył, końcówki drążków kierowniczych, klocki hamulcowe przód plus tył, lusterka zewnętrze, lusterko wewnętrzne z obudową; postanowiłem lekko odświeżyć czarną :)
Obrazek
Obrazek
az lustra w domu nie potrzeba <faja>
strasznie mnie drażnią zderzaki, chyba je lekko odświeżę przed zimową wizytą w lakierni <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez bercikspeed » 22 sie 2012, 23:07

opalarką dawaj :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez liberum » 23 sie 2012, 11:31

Panowie problem wygląda następująco.
Im więcej km robię tym bardziej drga kierownik, lewarek i cała buda...
Opony sprawdzone wyważone, dzisiaj jak dojdą paczki wymienię łączniki i końcówki drążków, tarcze proste... Problem pojawia się przede wszystkim przy prędkości powyżej 80km/h...
Przeszukałem masę stron i portali, poszukuję poduszek silnika i skrzyni... myślałem że uda się przełożyć z 626 z silnika FE ale niestety jest inne mocowanie do silnika.... Jakieś pomysły gdzie można dostać takie rarytasy? Albo zregenerować?
Drugie pytanie: świece będę wymieniał, ale problem mam z przewodami, pisałem do kilku sklepów i nic... Jakiś pomysł gdzie można je znaleźć?
EDIT:
jedyne jakie znalazłem to Janmor'y...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez Radex » 24 sie 2012, 10:38

janmory to straszny crap, poszukaj i napisz ewentualnie na jakimś zagranicznym serwisie, moze gdzies znaja model kabli który pasuje....

np www.mazda626.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez liberum » 24 sie 2012, 16:37

Czekam na odpowiedź z carspeed.pl, poprosili o kilka dni czasu bo ciężko cokolwiek znaleźć...
Dzisiaj zostały wymienione łączniki stabilizatorów JGR:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oraz tylne klocki:
Obrazek

Przednie są jeszcze ok, a jak znajdę tarcze to wymienię komplet <faja>

EDIT:
Czy zna ktoś firmę gdzie można dostać uszczelki drzwi, może jakaś firma która dorabia, dopasowuje w trójmieście bądź okolicach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez radar88 » 25 sie 2012, 13:44

Powiem szczerze że nie widziałem takich łączników, ciekawe czy wytrzymają więcej niż normalne. Ciekawa konstrukcja.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Oskr5 » 30 sie 2012, 16:04

Miałem identyczną kilka lat temu.
Też wymieniałem łączniki i takie same są w kedecie :) .
Początkujący
 
Od: 11 lip 2010, 13:43
Posty: 11
Auto: Mazda 929 HB 2.0 86r

Postprzez BratCukierka » 31 sie 2012, 10:32

Co do kabli zapłonowych to nie powinno być problemu z dostaniem np. boscha:

Tylko że kupujesz pojedynczo.

Wg. katalogu intercars do 09.86 szły:

0 986 356 002 – 1 cyl.
0 986 356 004 – 2 i 3 cyl.
0 986 356 006 – 4 cyl.
0 986 356 042 – cewka – rozdzielacz

Poza tym w kompletach są sentechy i jc :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez l3mur91 » 31 sie 2012, 12:32

Kable w zestawie mogę Ci załatwić np. Champion, i kosztują jakieś grosze. Bosche na sztuki też jeśli miałbyś życzenie. Poza tym chyba jeszcze Sentech jest za grosze.

Z tarczami trzeba pokombinować, a klocki od ręki.

Pogrzebałem trochę w poszukiwaniu tych poduszek ale faktycznie zonk. Do 626 GC z FE, faktycznie coś by się znalazło, ale jak nie pasują to klops. <oczy>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez liberum » 31 sie 2012, 19:19

Kable (JPN) i świeczki (DENSO) załatwiłem.
Pojawił się kolejny problem i chyba pozostaje się póki co do tego przyzwyczaić.
Skończyła się pompa wspomagania, wywaliło tuleję z kołem pasowym...
Jeśli pogoda dopisze to jutro zabieram się za wymianę sworzni plus wymontowanie pompy wspomagania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez Radex » 2 wrz 2012, 09:45

widzę że ostro walczysz :) powodzenia i nie poddawaj się bo autko ma potencjał <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez liberum » 2 wrz 2012, 13:49

Przeglądając sobie różne strony znalazłem kilka interesujących kolorów na mazdach:
Ten jest mega :)
Obrazek
Obrazek
Taka moja była zanim ktoś ją przemalował:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak a pro po poniżej link do kolorów mazdowskich:
http://www.automotivetouchup.com/choosecolor/year.aspx?make=Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez Marianek » 3 wrz 2012, 21:12

Urzekła mnie biel :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy