Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT
Aż jutro popatrzę na to specjalnie.
Chociaż przez kilka lat używania to chyba zauważyłbyś tą wadę.
Chociaż przez kilka lat używania to chyba zauważyłbyś tą wadę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Siema dziś razem z bratem zabraliśmy się za wymianę uszczelki pod pokrywą, wymianę rurki od klimy i sprawdzenie prekata od strony grodzi w jakim jest stanie.
W miarę rozkręcenia odkryliśmy jeszcze dwie dodatkowe usterki mianowicie pęknięta chłodnica przy górnym krućcu od węża i cieknący płyn z pompy wspomagania najprawdopodobniej leci z pod śruby którą przykręcony jest wąż od dopływu płynu.
Co do prekata okazało się że jest pusty w środku teraz pytanie czy ktoś go wybebeszył czy się poprosty wypalił i posypał co by oznaczało że wydech może być zapchany gdzieś dalej. Jutro sprawdzę drugiego prekata i spróbuje wybadać czy wydech jest zapchany gdzieś dalej.
Także na dobrą sprawę dziś udało nam się wymienić tylko rurkę od klimy
Dopisano 5 sie 2018, 22:54:
Jeszcze jedno orientuje się ktoś czy przez to że sądy lambda walą błedami to komp wchodząc w tryb awaryjny obcina sporo mocy ? Bo z tego co się orientuje w niektórych autach tak właśnie się dzieję jeśli są jakieś błędy to komp obcina moc w trybie awaryjnym
W miarę rozkręcenia odkryliśmy jeszcze dwie dodatkowe usterki mianowicie pęknięta chłodnica przy górnym krućcu od węża i cieknący płyn z pompy wspomagania najprawdopodobniej leci z pod śruby którą przykręcony jest wąż od dopływu płynu.
Co do prekata okazało się że jest pusty w środku teraz pytanie czy ktoś go wybebeszył czy się poprosty wypalił i posypał co by oznaczało że wydech może być zapchany gdzieś dalej. Jutro sprawdzę drugiego prekata i spróbuje wybadać czy wydech jest zapchany gdzieś dalej.
Także na dobrą sprawę dziś udało nam się wymienić tylko rurkę od klimy
Dopisano 5 sie 2018, 22:54:
Jeszcze jedno orientuje się ktoś czy przez to że sądy lambda walą błedami to komp wchodząc w tryb awaryjny obcina sporo mocy ? Bo z tego co się orientuje w niektórych autach tak właśnie się dzieję jeśli są jakieś błędy to komp obcina moc w trybie awaryjnym
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Jak nie ma prekatów to zaopatrz się w tzw „emulator drugiej sondy lambda”.
Jest to taki krociec z małym otworem wewnątrz. Ten „emulator” montujesz na obu sondach za prekatami.
Można go wytoczyć samemu sle .... patrząc na ceny to szkoda zabawy.
Mam to zamontowane u siebie i nie wywala mi błędów od brakujących prekatow
Ale nawet jak ten błąd jest to nie sądze aby była ograniczana moc silnika.
Jest to taki krociec z małym otworem wewnątrz. Ten „emulator” montujesz na obu sondach za prekatami.
Można go wytoczyć samemu sle .... patrząc na ceny to szkoda zabawy.
Mam to zamontowane u siebie i nie wywala mi błędów od brakujących prekatow
Ale nawet jak ten błąd jest to nie sądze aby była ograniczana moc silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Słyszałem o skuteczności tego co kolega pisze. Miałem Fabię od znajomego, gdzie wymieniany był cały układ wydechowy i zaczęło po tej robocie wywalać check. Silnik chodził jak należy, w ogóle nie było żadnego problemu. Miał się zaopatrzyć w ten emulator ale auto wpadło w moje ręce. Z kolei siostra w Mitsubishi Colcie również miała świecący check, gdzie podpięcie auta pod komputer wywalało błąd sondy. Mimo checka auto chodziło bez problemu, bez straty mocy.
To czyli przyczyną utraty mocy musi być coś innego bo auto na najwyższym biegu nie ma siły przekroczyć 3900 obrotów chyba że z wiatrem i ze sporej górki
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
U mnie prekaty się posypały na tyle, że zawartość przeistoczyła się w zbitą "kulę" ale mimo to nie miałem takich problemów jak Ty.
Nie bardzo wiedziałem jak to miało prawo pracować i nie dławić wydechu ale .... jakoś żyło.
Moim zdaniem spróbowałbyś pojść w kierunku przeglądu stanu układu zapłonowego czyli cewka, palec i kopułka.
Przewody raczej wykluczałbym bo miałbyś wypadanie zapłonów.
Efekty takie same masz na benzynie i gazie?
Nie bardzo wiedziałem jak to miało prawo pracować i nie dławić wydechu ale .... jakoś żyło.
Moim zdaniem spróbowałbyś pojść w kierunku przeglądu stanu układu zapłonowego czyli cewka, palec i kopułka.
Przewody raczej wykluczałbym bo miałbyś wypadanie zapłonów.
Efekty takie same masz na benzynie i gazie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak na benzynie i na gazie nie ma mocy pierwsza wersja była taka że właśnie może być zapchany prekat, ale skoro jest pusty w środku to przyczyna musi być inna
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Marek swiece denso tt zalozone, aparat w porzadku jak i kable. Mnie zastanawia dla czego prekat jest pusty....bo Sim60 nie wydlubuwal prekatow i tego raczej jestem pewny. Objaw w tym aucie jest taki ze jak sie nie nagrzeje do konca to on jedzie, ja juz pojezdzisz to zaczyna zamulac i auto nie chce wlasnie przyspieszac... A jest opcja ze wywalilo resztki prekata do katalizatora i po rozgrzaniu kata auto zamula Bo tak jak pisze, puki nie rozgrzany to on ma moc.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To bardzo prawdopodobna opcja. Ja jak mialem zapchane prekaty to na zimno tez jezdzil w po rozgrzaniu zamulal. Tu mogly sir wypalic prekaty i zapchaly glownego kata
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Po długiej i uciążliwej walce ze śrubkami udało mi się zdjąć główny katalizator i ten odcinek wydechu który łączy oba prekaty wraz z elastycznym odcinkiem łączącym katalizator z tą rurą od prekatów. Co się okazało to to że główny katalizator był prawie całkowicie przytkany (sprawdzałem dmuchając w niego powietrzem ze spreżarki) ledwo co puszczał powietrze, nastąpiła szybka wymiana na "nowy" i zamontowanie "nowego" kata do auta mam nadzieję że przybędzie mu parę koni
Teraz tak odnośnie prekatów to przedni okazał się pełny, ale czy jest w pełni drożny to nie wiem bo nie odkręcałem go od głowicy być może jutro to sprawdzę dla pewności drugi natomiast byłem zmuszony założyć mój pusty w środku (mimo iż mam drugi pełny od Jędrzeja) ponieważ ani sąda ani rurka od EGR nie chciały się poddać i dać odkręcić
Jutro poskładam auto i zobaczę czy będzie lepiej, aha zapomniałem dodać że gdy podłączyłem auto pod kompa to wywalało jeszcze że dolot jest nie szczelny, także kupiłem nowe uszczelki pod dolot i mam nadzieję że jak jutro go złożę to będzie ok trzymajcie kciuki
Teraz tak odnośnie prekatów to przedni okazał się pełny, ale czy jest w pełni drożny to nie wiem bo nie odkręcałem go od głowicy być może jutro to sprawdzę dla pewności drugi natomiast byłem zmuszony założyć mój pusty w środku (mimo iż mam drugi pełny od Jędrzeja) ponieważ ani sąda ani rurka od EGR nie chciały się poddać i dać odkręcić
Jutro poskładam auto i zobaczę czy będzie lepiej, aha zapomniałem dodać że gdy podłączyłem auto pod kompa to wywalało jeszcze że dolot jest nie szczelny, także kupiłem nowe uszczelki pod dolot i mam nadzieję że jak jutro go złożę to będzie ok trzymajcie kciuki
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Też się właśnie nad tym myślałem a szczególnie .... jakie błędy OBDII wskazują na nieszczelności na dolocie??
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie wiem jaki typ komputera diagnostycznego miał ten mechanik ale było napisane "nieszczelność w układzie dolotowym"
Dopisano 7 sie 2018, 13:19:
Bardziej martwi mnie to że teraz mam jeden prekat pełny a drugi pusty w środku i zastanawiam się czy wybebeszyć ten drugi
Dopisano 7 sie 2018, 13:19:
Bardziej martwi mnie to że teraz mam jeden prekat pełny a drugi pusty w środku i zastanawiam się czy wybebeszyć ten drugi
Ostatnio edytowano 7 sie 2018, 14:12 przez Gandzia, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
A czemu kupiłeś uszczelki pod kolektor o owalnym kształcie a nie prostokątnym? Kolektor zagięty ma prostokątne kanały i na tych owalnych nadal może być przedmuch.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ja bym wywalił ten prekat co pozostał – on zapewne i tak już swoje przeżył.
I oczywiście zamontował po "emulatorze" na te obie drugie sondy lambda
I oczywiście zamontował po "emulatorze" na te obie drugie sondy lambda
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
faktycznie nie zwróciłem uwagi ale na głowicach są owalne wlotymarcinowozniako napisał(a):A czemu kupiłeś uszczelki pod kolektor o owalnym kształcie a nie prostokątnym? Kolektor zagięty ma prostokątne kanały i na tych owalnych nadal może być przedmuch.
Dopisano 7 sie 2018, 14:06:
Wygląda na to że ta uszczelka zakrywa cały otwór w kolektorze
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Gandzia napisał(a):na głowicach są owalne wloty
W głowicach są owalne ale w kolektorze prostokątne, powinieneś wiec kupić prostokątne. Daj znac czy jak to założysz będzie wszystko Ok czy nie będzie to działać. Imho nie powinno to działać
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ja wam panowie powiem skąd nieszczelność....odczytał zamrożone ramki.... i faktycznie mogła być nie szczelność, ale jak by poczytać trochę wcześniej....z drugiej strony wymiana uszczelek na pewno nie zaszkodzi...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamilu – pokaz mi błąd OBD2, który będzie oznaczał nieszczelność dolotu.
Obawiam się, że takiego raczej nie znajdziesz.
Obawiam się, że takiego raczej nie znajdziesz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości