Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lip 2018, 21:11

Aż jutro popatrzę na to specjalnie.
Chociaż przez kilka lat używania to chyba zauważyłbyś tą wadę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Gandzia » 5 sie 2018, 22:47

Siema dziś razem z bratem zabraliśmy się za wymianę uszczelki pod pokrywą, wymianę rurki od klimy i sprawdzenie prekata od strony grodzi w jakim jest stanie.

W miarę rozkręcenia odkryliśmy jeszcze dwie dodatkowe usterki mianowicie pęknięta chłodnica przy górnym krućcu od węża i cieknący płyn z pompy wspomagania najprawdopodobniej leci z pod śruby którą przykręcony jest wąż od dopływu płynu.

Co do prekata okazało się że jest pusty w środku teraz pytanie czy ktoś go wybebeszył czy się poprosty wypalił i posypał co by oznaczało że wydech może być zapchany gdzieś dalej. Jutro sprawdzę drugiego prekata i spróbuje wybadać czy wydech jest zapchany gdzieś dalej.

Także na dobrą sprawę dziś udało nam się wymienić tylko rurkę od klimy

Dopisano 5 sie 2018, 22:54:

Jeszcze jedno orientuje się ktoś czy przez to że sądy lambda walą błedami to komp wchodząc w tryb awaryjny obcina sporo mocy ? Bo z tego co się orientuje w niektórych autach tak właśnie się dzieję jeśli są jakieś błędy to komp obcina moc w trybie awaryjnym
Załączniki
20180805_143518.jpg
Wyciek z chłodnicy doraźnie spróbuje zakleić POXIPOLEM może trochę potryma
20180805_203818.jpg
Pompa wspomagania cała mokra od płynu poniżej pompy też wszystko mokre
20180805_193111.jpg
A tak wygląda prekat od środka
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2018, 05:50

Jak nie ma prekatów to zaopatrz się w tzw „emulator drugiej sondy lambda”.
Jest to taki krociec z małym otworem wewnątrz. Ten „emulator” montujesz na obu sondach za prekatami.
Można go wytoczyć samemu sle .... patrząc na ceny to szkoda zabawy.
Mam to zamontowane u siebie i nie wywala mi błędów od brakujących prekatow :)
Ale nawet jak ten błąd jest to nie sądze aby była ograniczana moc silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matthew90 » 6 sie 2018, 07:09

Słyszałem o skuteczności tego co kolega pisze. Miałem Fabię od znajomego, gdzie wymieniany był cały układ wydechowy i zaczęło po tej robocie wywalać check. Silnik chodził jak należy, w ogóle nie było żadnego problemu. Miał się zaopatrzyć w ten emulator ale auto wpadło w moje ręce. Z kolei siostra w Mitsubishi Colcie również miała świecący check, gdzie podpięcie auta pod komputer wywalało błąd sondy. Mimo checka auto chodziło bez problemu, bez straty mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 6 sie 2018, 09:50

To czyli przyczyną utraty mocy musi być coś innego bo auto na najwyższym biegu nie ma siły przekroczyć 3900 obrotów chyba że z wiatrem i ze sporej górki <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2018, 10:22

U mnie prekaty się posypały na tyle, że zawartość przeistoczyła się w zbitą "kulę" ale mimo to nie miałem takich problemów jak Ty.
Nie bardzo wiedziałem jak to miało prawo pracować i nie dławić wydechu ale .... jakoś żyło.
Moim zdaniem spróbowałbyś pojść w kierunku przeglądu stanu układu zapłonowego czyli cewka, palec i kopułka.
Przewody raczej wykluczałbym bo miałbyś wypadanie zapłonów.
Efekty takie same masz na benzynie i gazie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Gandzia » 6 sie 2018, 11:32

Tak na benzynie i na gazie nie ma mocy pierwsza wersja była taka że właśnie może być zapchany prekat, ale skoro jest pusty w środku to przyczyna musi być inna
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez radar88 » 6 sie 2018, 12:05

Marek swiece denso tt zalozone, aparat w porzadku jak i kable. Mnie zastanawia dla czego prekat jest pusty....bo Sim60 nie wydlubuwal prekatow i tego raczej jestem pewny. Objaw w tym aucie jest taki ze jak sie nie nagrzeje do konca to on jedzie, ja juz pojezdzisz to zaczyna zamulac i auto nie chce wlasnie przyspieszac... A jest opcja ze wywalilo resztki prekata do katalizatora i po rozgrzaniu kata auto zamula ?? Bo tak jak pisze, puki nie rozgrzany to on ma moc.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 6 sie 2018, 12:13

To bardzo prawdopodobna opcja. Ja jak mialem zapchane prekaty to na zimno tez jezdzil w po rozgrzaniu zamulal. Tu mogly sir wypalic prekaty i zapchaly glownego kata
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Gandzia » 6 sie 2018, 21:56

Po długiej i uciążliwej walce ze śrubkami udało mi się zdjąć główny katalizator i ten odcinek wydechu który łączy oba prekaty wraz z elastycznym odcinkiem łączącym katalizator z tą rurą od prekatów. Co się okazało to to że główny katalizator był prawie całkowicie przytkany (sprawdzałem dmuchając w niego powietrzem ze spreżarki) ledwo co puszczał powietrze, nastąpiła szybka wymiana na "nowy" ;) i zamontowanie "nowego" kata do auta mam nadzieję że przybędzie mu parę koni <lol>

Teraz tak odnośnie prekatów to przedni okazał się pełny, ale czy jest w pełni drożny to nie wiem bo nie odkręcałem go od głowicy być może jutro to sprawdzę dla pewności drugi natomiast byłem zmuszony założyć mój pusty w środku (mimo iż mam drugi pełny od Jędrzeja) ponieważ ani sąda ani rurka od EGR nie chciały się poddać i dać odkręcić <killer>

Jutro poskładam auto i zobaczę czy będzie lepiej, aha zapomniałem dodać że gdy podłączyłem auto pod kompa to wywalało jeszcze że dolot jest nie szczelny, także kupiłem nowe uszczelki pod dolot i mam nadzieję że jak jutro go złożę to będzie ok trzymajcie kciuki <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 7 sie 2018, 07:55

Oby Cię po tym zabiegu konie niosły :D :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Beny » 7 sie 2018, 11:03

Co to uszczelki pod dolot?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sie 2018, 11:11

Też się właśnie nad tym myślałem a szczególnie .... jakie błędy OBDII wskazują na nieszczelności na dolocie??
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Gandzia » 7 sie 2018, 13:18

Nie wiem jaki typ komputera diagnostycznego miał ten mechanik ale było napisane "nieszczelność w układzie dolotowym"

Dopisano 7 sie 2018, 13:19:

Bardziej martwi mnie to że teraz mam jeden prekat pełny a drugi pusty w środku i zastanawiam się czy wybebeszyć ten drugi
Załączniki
20180807_131622.jpg
Ostatnio edytowano 7 sie 2018, 14:12 przez Gandzia, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez marcinowozniako » 7 sie 2018, 13:20

A czemu kupiłeś uszczelki pod kolektor o owalnym kształcie a nie prostokątnym? Kolektor zagięty ma prostokątne kanały i na tych owalnych nadal może być przedmuch.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sie 2018, 13:28

Ja bym wywalił ten prekat co pozostał – on zapewne i tak już swoje przeżył.
I oczywiście zamontował po "emulatorze" na te obie drugie sondy lambda
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Gandzia » 7 sie 2018, 13:59

marcinowozniako napisał(a):A czemu kupiłeś uszczelki pod kolektor o owalnym kształcie a nie prostokątnym? Kolektor zagięty ma prostokątne kanały i na tych owalnych nadal może być przedmuch.
faktycznie nie zwróciłem uwagi ale na głowicach są owalne wloty

Dopisano 7 sie 2018, 14:06:

Wygląda na to że ta uszczelka zakrywa cały otwór w kolektorze
Załączniki
20180807_140347.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez marcinowozniako » 7 sie 2018, 14:39

Gandzia napisał(a):na głowicach są owalne wloty


W głowicach są owalne ale w kolektorze prostokątne, powinieneś wiec kupić prostokątne. Daj znac czy jak to założysz będzie wszystko Ok czy nie będzie to działać. Imho nie powinno to działać :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez radar88 » 7 sie 2018, 15:01

Ja wam panowie powiem skąd nieszczelność....odczytał zamrożone ramki.... i faktycznie mogła być nie szczelność, ale jak by poczytać trochę wcześniej....z drugiej strony wymiana uszczelek na pewno nie zaszkodzi...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sie 2018, 17:52

Kamilu – pokaz mi błąd OBD2, który będzie oznaczał nieszczelność dolotu.
Obawiam się, że takiego raczej nie znajdziesz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy