Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez jedrzej07 » 15 wrz 2016, 15:09

Dzięki pracy chłopaków ProboszczaV6, Franklina1985 i mojej (ogólnie biorąc) skromnej inwestycji finansowej w potrzebne graty, udało się złożyć kompresor na nowych łożyskach i uszczelnieniach. Dopiero co przyszedł do mnie pocztą także szybka fotka tylko mikrofalówką i kilka fotek z prac przy kompresorze. W sobotę spróbuję go zamontować i zobaczymy co się będzie działo <spoko>

Etap dorabiania tulei dystansowych przez franklina (kupione łożyska są mniejsze niż oryginalne)
20160824_061027.jpg
20160824_064233.jpg
20160824_070329.jpg


2 łożyska wchodzą w jedną tuleję jedno na drugim
20160824_172256.jpg

20160827_125810.jpg


gniazda uszczelniaczy i łożysk
20160826_181336.jpg


te same gniazna z założonymi już uszczelniaczami
20160826_182602.jpg


jedno łożysko (w zasadzie 2 tylko złożone w 1)
20160827_134354.jpg


A tu już komplet
20160827_134821.jpg


druga strona z uszczelniaczami
20160827_142232.jpg


Teraz już też z łożyskami
20160827_144519.jpg


korpus złożony
20160827_144605.jpg


a tu już całokształt
IMG_20160914_224122.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 15 wrz 2016, 15:45

Ciekaw jestem jak to będzie śmigać :)
Sam zawsze chciałem 2,3, jeżeli się to sprawdzi to pomyślę nad zmianą :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez szkodnik_byd » 15 wrz 2016, 18:16

Ja tez
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez jedrzej07 » 20 wrz 2016, 14:04

No więc tak. Sobota upłynęła pod znakiem prac przy wymianie kompresora.
Wyjęcie go zajęło 1.5h a montaż około 2h. Także nie jest źle.
Problemów po drodze nie napotkałem, jednak był mały problem z samym kompresorem ponieważ coś obcierało w nim wewnątrz. Po konsultacjach z chłopakami postanowiłem jednak zaryzykować i go założyć.
Także poniżej kilka fotek z samej akcji
IMG_1436.JPG
IMG_1438.JPG
IMG_1439.JPG
IMG_1440.JPG
IMG_1441.JPG


A teraz krótkie ale nie całkowite podsumowanie. Do wczoraj zrobiłem 160km – czyli może niewiele, ale jednak. Na zimno nawet pół dymka nie zauważyłem. Po tym przebiegu nic z miarki nie ubyło, oczywiście jest to za mało żeby stwierdzić na ile to pomogło, ale efekt z całą pewnością jest widoczny, oby tylko okazał się trwały.
Jednak to obcieranie w kompresorze spowodowało, że po odpaleniu słychać to dość mocno – za mocno, bo aż zagłusza całą pracę silnika. Myśleliśmy z chłopakami, że po kilku chwilach/kilometrach to się ułoży, no ale niestety bez zmian. Dlatego podjęliśmy decyzję, żeby wyjąć go jeszcze raz i zajrzeć co tam się dzieje. Wczoraj go wymontowałem ponownie i dziś wysłałem do franklina. Przejrzy go od razu i do końca tygodnia powinien do mnie wrócić już bez żadnych hałasów. (drugi demontaż kompresora zajął już około godziny – zobaczymy ile zajmie teraz składanie) :D
Kompresor po tym przebiegu od soboty w środku tam gdzie powinien być suchy – był suchy. Czyli wszystko wygląda dość dobrze. Resztę będę testował od razu po ponownym zamontowaniu kompresora.
W między czasie pojawił się błąd P1628 czyli coś gdzieś z podciśnieniami albo przewodami od elektrozaworów – raczej złośliwość przedmiotów martwych podczas całej operacji, bo kompresor nie powinien mieć na to żadnego wpływu. Będę jeszcze przeglądał instalację bo mam trochę wolnego czasu zanim kompresor do mnie wróci.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tubi » 21 wrz 2016, 07:52

Trzymamy kciuki <spoko> Jeżeli to wypali to będzie zalew KJ'tów na forum :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez szkodnik_byd » 21 wrz 2016, 09:19

Też mam takie wrażenie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez jedrzej07 » 23 wrz 2016, 09:47

Wczoraj wrzuciłem kompresor ponownie. Jest trochę głośniejszy niż oryginalnie ale o wiele mniej niż wcześniej. Na razie tak zostawiam – da się przeżyć. Najważniejsze to przetestować czy nie będzie ubywało oleju.
Błąd na razie się nie pojawił (nie wiem co to było i mam nadzieję, że nie wróci), moc jest, jedzie jak trzeba, nie kopci i po kolejnych 20km olej trzyma stan.
Będę monitorował na bieżąco <spoko>
Ostatnio edytowano 3 lis 2017, 11:37 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Dymian » 24 wrz 2016, 11:28

jedrzej07 napisał(a):Wczoraj wrzuciłem kompresor ponownie. Nadal brzęczy, trochę mniej niż wcześniej ale jednak. Na razie tak zostawiam – da się przeżyć. Najważniejsze to przetestować czy nie będzie ubywało oleju. Jeśli będzie OK, to się go poprawi za jakiś czas jeszcze na spokojnie.
Błąd na razie się nie pojawił (nie wiem co to było i mam nadzieję, że nie wróci), moc jest, jedzie jak trzeba, nie kopci i po kolejnych 20km olej trzyma stan.
Będę monitorował na bieżąco <spoko>


jak nic trzeba na rybkę nad morze podjechać- ba z Twojej pozycji startowej lepiej na oscypka do zakopca.
Wtedy będziesz miał miarodajny test <faja> ja bym nie wytrzymał i z ciekawości przetestował <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez jedrzej07 » 24 wrz 2016, 11:57

Z mojej pozycji startowej to w obie strony jest dobrze, ale na rybkę nawet lepiej :)
Też bym chętnie przetestował, ale najpierw muszę sprawdzić w koło komina jak się jeździ i czy się nic nie dzieje. Bo jakby nie daj boże coś klęknęło po drodze to leże i kwiczę <glupek2>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tubi » 24 wrz 2016, 20:10

jedrzej07 napisał(a): ale na rybkę nawet lepiej


Wiesz gdzie masz przystanek zrobić po drodze mam nadzieję :]
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jedrzej07 » 25 wrz 2016, 10:59

heh oczywiście <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 25 wrz 2016, 21:00

To zrób trasę do mnie na parapetówe jak skończę wreszcie remont domu... a raczej poważną przebudowę. Będziesz miał porządny test na konkretnej trasie. Nad morze będziesz jeździł, nic ciekawego :] w góry się rusz :P

żeby cie trochę podrażnić :D
Założyłem hamulce z polifta, po pełnej regeneracji, zobaczymy jak to się będzie zachowywało po dotarciu, ale już zauważyłem że hamuje znacznie lepiej. Musiałem też kupić felgi 16" na zimę...
A na dniach zakładam lusterko elektrochromatyczne :] tylko czekam na szybę na wymianę, bo po uszkodzeniu przez kamień wymienili mi w ramach ubezpieczenia, ale okazuje się że Pilkington ma wadę fabryczną i załamuje obraz. Oryginalna szyba 1100zł ale już niestety niedostępna, teraz spróbujemy z szybą z Millenii.
no i jak skończę remont to wreszcie wlatuje kolumna kierownicza sterowana elektrycznie i manetka ze sterowaniem spryskiwaczy lamp.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 26 wrz 2016, 12:58

Tyle już naobiecywałem, że się wybiorę i tu i tam i coś mi to nie wychodzi... Ciągle coś, nie ma terminu żeby się wyrwać na spokojnie gdzieś nawet na weekend.

Hamulce z polifta już wiele osób chwali. Niby to samo bo klocek taki sam a tylko tarcza i jarzmo większe, a hamuje lepiej, dziwne ale prawdziwe :)
No to w reszcie się coś u Ciebie będzie działo z autem, bo ostatnio na nic czasu nie miałeś <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez jedrzej07 » 28 wrz 2016, 18:24

Z ciekawości zajrzałem w okienko inspekcyjne kompresora. Wirniki suchutkie, są w koło resztki oleju, ale z tego co widzę to tylko tam gdzie olej może zlatywać z dolotu jeszcze bo wiadomo, że tam było mokro po starym kompresorze. Dla porównania drugie zdjęcie to stary kompresor <glupek2>
400km zrobione. I póki co z tyłu czysto, olej po drugim montażu i po 1 dniu jazdy trochę opadł ale od tego czasu jutro minie tydzień i więcej nic nie spadło. Nie wiem czemu ale takie mam właśnie wrażenie.
Wracam do dalszych obserwacji <spoko>
Załączniki
IMG_1452.JPG
IMG_1453.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Majk500 » 28 wrz 2016, 21:13

Z czego są te wirniki? Bo wyglądają jak z jakiegoś drewienka :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jedrzej07 » 28 wrz 2016, 21:19

Jakies amelinium panie albo jakis stop czegos
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 28 wrz 2016, 21:30

amelinium pokryte teflonem podobno, tak też wygląda na dotyk... to dobrze jak olej nie ucieka, byle nie hałasował jeszcze.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 28 wrz 2016, 21:46

Potestuje jeszcze tak jak jest. Jesli uszczelnienie sie sprawdzi to nad dźwiękiem jeszcze popracujemy pozniej
Ostatnio edytowano 3 lis 2017, 11:38 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez zemoj » 29 wrz 2016, 07:21

Majk500 napisał(a):Z czego są te wirniki? Bo wyglądają jak z jakiegoś drewienka :P

Ja stawiam na kość słoniową!
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez jedrzej07 » 29 wrz 2016, 07:40

zemoj napisał(a):Ja stawiam na kość słoniową!

Patrząc na ceny nowych i używanych kompresorów to ta teoria wydaje się być bardzo możliwa hahaha
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy