Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl, TA62-9H1

TA / HD / HC / HB

Postprzez radar88 » 23 cze 2011, 14:22

ale nie odbyło się to bez rozklejania lampy nie

Tak musiałem rozkleić, lecz to nic w brew pozorom trudnego i nad zwyczaj ciężkiego, 10 minut, 100stopni i piekarnik, rozkleja się perfekcyjnie, sklejasz dokładnie w identyczny sposób.

18-19 czerwiec 2011
Grill z Klubowiczem Sim60
19062011176.jpg
19062011177.jpg
19062011178.jpg



Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 12:14 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 23 cze 2011, 14:45

Też rozklejałem obydwie lampy, ale po sklejeniu niestety jedna wciąż parowała. A nadarzyła się okazja kupna dwóch lamp idealnych za 200 zł, wiec się nawet nie zastanawiałem.
Miło znowu widzieć xedosa w pełni sprawnego ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez radar88 » 23 cze 2011, 14:57

No to faktycznie lampy w dobrej cenie. Ja miałem klosze na rozebranie więc nie opłacało się kupować.
W pełni sprawny to nie jest lecz małymi kroczkami do przodu.

UPDATE 04,07,2011
Wymiany naprawy:
– Wymiana uszczelek : kolektor dolotowy + dekle
– Filtry: olejowy,paliwa, powietrza + olej 15w40
– Klocki+ tarcze tył, klocki przód
– Paski od osprzętu
– Termostat
– Łączniki stabilizatorów x4
– Końcówka drążka kierowniczego x2 przód
– Pasek rozrządu + pompa wody
– Może się uda kolektor wydechowy w końcu zrobić
– Usztywnienie maty bagażnika (zrobione)
– Montaż alu ramek na licznik
– Naprawa wskaźnika benzyny

W następny poniedziałek wyjazd po części do X9

Dzisiaj wziąłem się za mój nieszczęsny bagażnik, ponieważ mam butlę w kole która wystaje, mata bagażnika nie układała się równo w płaszczyźnie. Praca na godzinkę i efekt:
PIC_0029 (2).JPG
PIC_0031.JPG
PIC_0033.JPG


Co prawda straciłem na całym bagażniku ok 5cm lecz jest równo i mata się nie ściąga i nie zawija.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 12:16 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez boczek86 » 5 lip 2011, 15:51

elegancko to wyglada :) 5 cm to nie tak duzo :) ja dzis w bagazniku robilem pozadki i miejsce :) przykrecilem kolo dojazdowe do gory nogami i pelno [tiiit] tam pochowalem :) fajnie patrzec jak auto wrocilo do zycia :) jestem pelen podziwu <spoko> <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez radar88 » 5 lip 2011, 15:57

Dzięki, ja się dopiero szykuję na robociznę, najbardziej do czego mam obawy podejść to kolektor ssący, a muszę go ściągnąć by się dostać pod pokrywę zaworów, więc czytam <nauka> manuala i przeszukuję forum, podobny temat znalazłem w dziale CA.Nie długo się trza będzie zabierać oby pogoda dopisała ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Radex » 5 lip 2011, 16:37

bardzo skrzypi ten styropian podczas jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez radar88 » 5 lip 2011, 16:41

Jeszcze nie testowałem więc nie wiem, zrobiłem to za poradą mojego znajomka, chyba nie będzie tak źle ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 5 lip 2011, 17:47

radar88 napisał(a):Dzięki, ja się dopiero szykuję na robociznę, najbardziej do czego mam obawy podejść to kolektor ssący, a muszę go ściągnąć by się dostać pod pokrywę zaworów, więc czytam <nauka> manuala i przeszukuję forum, podobny temat znalazłem w dziale CA.Nie długo się trza będzie zabierać oby pogoda dopisała ;)

z kolektorem nie ma dużo problemów, ale czasochłonne jest samo rozbieranie, odkręcanie wszystkich pierdółek, najgorzej jest z odkręceniem EGR tam możesz sporo się namęczyć czyt. ciężki dostęp.
weź sobie taśmę malarska i sobie wszystko oklejaj i oznaczaj. 1 dzień powinien Ci wystarczyć na rozłożenie i poskładanie wszystkiego.
pozdrawiam
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez radar88 » 5 lip 2011, 20:43

Z taśmą malarską to tak planowałem + cyfrówka ;) Wiesz jak to jest jak się nie jest mechanikiem i się samemu coś robi, a niestety w naszych mechaników nie za bardzo wierzę więc wolę samemu kombinować.
1 dzień <nie> dla tego że planuję psiknąć kolorkiem ;) Tylko jeszcze nie wiem jakim.
Czerwony – podoba mi się,literki białe, lecz to chyba bardziej do sportowego auta typu MX3 MX6 nawet Xedos 6, lecz nie za bardzo do 9tki.
Czarny – ładny (widziałem u KyRy-ego i nawet by pasował,literki srebrne lub czerwone lub białe, git, tylko gorzej chyba z widocznością czy coś cieknie.
Srebro/chrom -litery na czarno, też by mógł być ale wiele się nie zmieni.
Niebieski- odpada
Decyzja, muszę przemyśleć temat. Może jakieś sugestie/propozycje ??

I pytanie za 100ptk czy da się gdzieś dokupić nowy znaczek V6 który znajduje się na kolektorze?? Jeżeli tak to ile taka przyjemność kosztuje :D

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 5 lip 2011, 23:48

Wiem doskonale, sam nie lubię dawać mechanikom auta (no może poza jednym, którego serdecznie pozdrawiam ;) ) sam byłem przerażony jak pierwszy raz zdejmowałem kolektor, teraz gdybym musiał zrobić to jeszcze raz to przypuszczam, że nie musiałbym niczego oznaczać.
Pamiętaj tylko o zakryciu kanałów dolotowych, jak zdejmiesz kolektor, bo będzie pech jak coś wpadnie :|
Jakby co to pytaj służę radą ;)
pozdrawiam i powodzenia
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez radar88 » 5 lip 2011, 23:51

To już wyczytałem że jakąś mądrą płachtę będę musiał mieć. Powiedz mi jaki jest dostęp do kolektora wydechowego, tego przy grodzi, ponieważ mam coś z nim nie tak, bardzo hałasuje a ten dźwięk psuje wszystko co piękne.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 6 lip 2011, 00:17

Jak zdejmiesz kolektor najlepszy będzie z góry. A hałasować mogą te blaszki co okrywają kolektor wydechowy, lubią korodować, wiec jak masz możliwość ich pospawania to można to zrobić od razu.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez radar88 » 6 lip 2011, 00:20

Raczej wydaje mi się że albo jest on nie przykręcony do silnika (w zeszłym roku jakaś firma robiła AT i pól silnika nie poskręcane) albo po prostu jest dziurawy, kolektor nie będzie problemem ponieważ używkę będę miał za 40 zł, jak jest dostęp to go przy okazji oglądnę. W razie pytań będę pisał tu ;)

Edit 09,07011
Dziś objeździłem kilka sklepów: IC, Jambor Częstochowa, Edpol, zakupy:
Olej 15W40 5litrów Castrol Magnatec
Klocki hamulcowe: Bosch 0 986 460 975
Filtr oleju: Mitsubishi J1313016
Filtr powietrza JCPREMIUM
Paski klinowe: 4PK925 Continental Contitech , 5PK1005 Continental Contitech
Klocki tył: MK 90R-01146/382
Filtr paliwa: JPN 30F3007JPN
Uszczelki zaworów: NPS
Uszczelki kolektora – zamówione
Łączniki stabilizatora – OYO 60Z3003OYO
Świece zapłonowe: Bosch FR 6 KL 332 S
Tarcze na tył – JAPAN CARS Allegro w drodze
Deco Color high temperature (650 stopni) puszka x2 Czarny mat na kolektor oraz dekle zaworów.

Lista jeszcze trochę długa i dalsza część zakupów po niedzieli.


09072011197.jpg



Ostatnim dniami zaszpachlowałem trochę tylne nadkole:
07072011195.jpg


Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 12:18 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 10 lip 2011, 14:53

Witam Cię Siwus mam pytanie.
Wychodząca rurka od dolotowego do wydechowego. Nie mogę jej odkręcić, ponieważ jest zapieczona od ciepła. Moje pytania:
Mas sposób na odkręcenie jej?
Czy można ją odciąć i czy kupię nową?
Jak się ta rurka w ogóle nazywa?

Zdjęcie rurki:
PIC_0036.JPG



Pozdrawiam
radar88
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 12:20 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kuraz » 10 lip 2011, 15:00

Czemu kupiłes minerał?. Robisz sobie niepotrzebnie podwójną robotę kupując jakieś badziewne uszczelki pod dekle zaworów. Z tego będzie leciec non stop, takie elementy jak uszczelki kupuje się tylko ori, nie trzeba smarowac silikonami itp i nic nie cieknie. Zobaczysz, że za jakiś czas znowu będzie leciało (albo odrazu po zamontowaniu).
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez radar88 » 10 lip 2011, 15:13

Uszczelka jest jaka jest, poleciał ją facet w sklepie i ręczył że będzie ok.Auto ma przelatane 300kkm
Pytanie tyczyło rurki nie uszczelki...bo t oz nią mam problem :(
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 10 lip 2011, 20:41

Co do rurki to odkręcałem dolną, najpierw zalałem dobrym odrdzewiaczem Wurth, odczekałem 30 min i odkręcałem żabką. Po chwili poszła bez bólu.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 10 lip 2011, 22:23

Kolektor zdjęty, już wybebeszony z listwy i wszystkich zbędnych pierdółek, wyczyszczony, jutro zabezpieczam i maluję. Dekle ściągnę po obejrzeniu kolektora wydechowego.
Przepustnica, czyszczenie:
Przed
10072011199.jpg
10072011200.jpg

Po
10072011201.jpg


Dzięki Wodzu, ja psikałem WD 40 i też się udało.
Wymienialiście może kolektor wydechowy ten od grodzi? Jest dziurawy, dźwięk szatański. Najbardziej mnie martwi to że mogę urwać jakąś śrubę a to będzie nie miłe, bo wiadomo jaki jest dostęp.
Urywają się czy da się je odkręcić normalnie ?

Odkryłem też wyciek oleju z A/T, wczoraj dostałem białej gorączki jak to zobaczyłem.
Skrzynia jest skręcona śrubami razem z silnikiem, owszem śruby są, nie dokręcone a nawet jednej nie ma :| Łączenie skrzyni z silnikiem całe w oleju, szczęście że skrzynia się nie rozpadła, tak poskładali auto mechanicy którzy ją robili.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 12:22 przez radar88, łącznie edytowano 2 razy
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 11 lip 2011, 17:09

Sruby od kolektora lubia sie ukrecać. Zalej jakims dobrym odrdzewiaczem i powinno puścić. Raczej wykreca sie szpiki niz puszcza nakrętki.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez kuraz » 11 lip 2011, 17:12

Czy zeby przeczyścić przepustnice trzeba ją całą rozebrać? jeśli tak to duzo roboty jest? mam strasznie zasyfioną na samym początku (brud wygląda jak smoła), az się boje pomysleć co jest w srodku :/
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy