Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G
Działaj Jędrzej działaj, trzymam kciuki
P.S. Telefon chyba wiedział kiedy przerwać, bo Websto się nie dokończy samo
P.S. Telefon chyba wiedział kiedy przerwać, bo Websto się nie dokończy samo
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No zrobił psikusa niezłego, ale przydało się nowe gniazdo ładowania USB i kilka chwil i już był naładowany.
Co do Webasto Dużo [cenzura] poleciało dziś podczas podłączania przewodów wodnych. Dostęp to jest koszmar... Zeszło mi nad tym ponad 2 godziny mimo, że wszystko było już poprowadzone...
Potem tylko podłączenie elektryki – a że wiedziałem dokładnie co i gdzie było podłączone w dawcy, to zajęło mi to 15 minut
Jeszcze tylko muszę owinąć wydech od niego bandażem termicznym żeby nie było za gorąco przy dolocie i elementach plastikowych (tak na wszelki wypadek) i umocować na stałe wąż ssący powietrze z filtrem – ale to jest już chwila. Więcej z wydechem zejdzie bo jeszcze nie pociągnięty i nie dopasowany
Na finiszu tak działa Webasto
Grzeje aż miło. Już dziś do końca nie testowałem, ale w każdym razie wszystko działa jak należy. Czasy i inne rzeczy będę testował już w terenie
Co do Webasto Dużo [cenzura] poleciało dziś podczas podłączania przewodów wodnych. Dostęp to jest koszmar... Zeszło mi nad tym ponad 2 godziny mimo, że wszystko było już poprowadzone...
Potem tylko podłączenie elektryki – a że wiedziałem dokładnie co i gdzie było podłączone w dawcy, to zajęło mi to 15 minut
Jeszcze tylko muszę owinąć wydech od niego bandażem termicznym żeby nie było za gorąco przy dolocie i elementach plastikowych (tak na wszelki wypadek) i umocować na stałe wąż ssący powietrze z filtrem – ale to jest już chwila. Więcej z wydechem zejdzie bo jeszcze nie pociągnięty i nie dopasowany
Na finiszu tak działa Webasto
Grzeje aż miło. Już dziś do końca nie testowałem, ale w każdym razie wszystko działa jak należy. Czasy i inne rzeczy będę testował już w terenie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
No panie kawał dobrej roboty, i nawet zima jeszcze zaczekała na test :d To teraz auto na dwór i rano testy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ło Panie, pod tą machą to już tylko kot się zmieści ale fajnie widać że powoli plany są realizowane, u mnie pod robotą stoi galant z webasto i chłopak ma w pupie zakrywanie szyb dekturą itp. czy skrobanie
No za wiele pod maską już się nie zmieści, ale raczej niczego nie planuję już tam montować póki co
Dzisiaj pierwsza próba na 10min tylko, bo wczoraj bateria dostała trochę w jak montowałem a nie podłączyłem na noc. Ledwo, bo ledwo, ale odpaliłem. Myślę, że dziś po dojeździe do pracy już się doładował, także włączę na 10 minut przed powrotem do domu i zobaczę jak odpali. Żeby nie było lipy że będę przed urzędem z kablami latał. Najpierw muszę wyczuć co i jak i dopiero będę w pełni używał.
Mnie Webasto kosztowało tylko 2m węża wodnego i 2m paliwowego No i trochę zabawy.
Ale ogólnie używane na allegro można dostać od 1000zł ze sterowaniem zwykłym zegarem w aucie.
Za używkę z pilotem już pewnie około 2000zł
Nowe z zegarem 2500-3000zł a z pilotem takim jak mój około 5000zł bo sam zestaw sterujący z pilotem nowy kosztuje około 2000zł
Dzisiaj pierwsza próba na 10min tylko, bo wczoraj bateria dostała trochę w jak montowałem a nie podłączyłem na noc. Ledwo, bo ledwo, ale odpaliłem. Myślę, że dziś po dojeździe do pracy już się doładował, także włączę na 10 minut przed powrotem do domu i zobaczę jak odpali. Żeby nie było lipy że będę przed urzędem z kablami latał. Najpierw muszę wyczuć co i jak i dopiero będę w pełni używał.
Mnie Webasto kosztowało tylko 2m węża wodnego i 2m paliwowego No i trochę zabawy.
Ale ogólnie używane na allegro można dostać od 1000zł ze sterowaniem zwykłym zegarem w aucie.
Za używkę z pilotem już pewnie około 2000zł
Nowe z zegarem 2500-3000zł a z pilotem takim jak mój około 5000zł bo sam zestaw sterujący z pilotem nowy kosztuje około 2000zł
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Po pierwszych testach.
Wczoraj w terenie wieczorem o 22.00 włączyłem na 15 minut. Gorąco w środku nie było, ale odpalił od razu i zaraz przełączył na gaz. 7km jazdy i garaż. Rano przed wyjazdem do pracy włączyłem na 20 minut. W środku już ciepło i wskazówka już była podniesiona trochę, ale... problem z odpaleniem. Odpaliłem z zapasowego akumulatora kablami.
Sądzę, że bez akumulatora dodatkowego się nie obejdzie... Tym bardziej, że chciałbym jeszcze pociągnąć opcję pod grzanie foteli, żeby działało jeśli będę miał włączone guziki, a to też pociągnie dodatkowo prąd
Wczoraj w terenie wieczorem o 22.00 włączyłem na 15 minut. Gorąco w środku nie było, ale odpalił od razu i zaraz przełączył na gaz. 7km jazdy i garaż. Rano przed wyjazdem do pracy włączyłem na 20 minut. W środku już ciepło i wskazówka już była podniesiona trochę, ale... problem z odpaleniem. Odpaliłem z zapasowego akumulatora kablami.
Sądzę, że bez akumulatora dodatkowego się nie obejdzie... Tym bardziej, że chciałbym jeszcze pociągnąć opcję pod grzanie foteli, żeby działało jeśli będę miał włączone guziki, a to też pociągnie dodatkowo prąd
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
To masz słabe aku, albo coś jest nie tak,
Jak w 626 miałem webasto to przy – 25 włączyłem na godzinę i auto bez problemu odpaliło, może wstaw większe aku a większym prądem rozruchowym,
Bo przy takiej pogodzie jak teraz mamy to po 30 minutach auto musi odpalić bez najmniejszych problemów
Jak w 626 miałem webasto to przy – 25 włączyłem na godzinę i auto bez problemu odpaliło, może wstaw większe aku a większym prądem rozruchowym,
Bo przy takiej pogodzie jak teraz mamy to po 30 minutach auto musi odpalić bez najmniejszych problemów
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Miałem swój 60Ah 620A który normalnie odpala bez najmniejszych problemów.
Teraz założyłem 65Ah 680A i na nim też się dzieje podobnie. Dłużej wytrzymał ale jednak.
Same w sobie trzymają, tylko po użyciu webasto tak się stało. Z resztą nawet po zakupie nowego tego 60Ah jak miałem otwarte auto i przekręcony zapłon (wentylator, grzanie tylnej szyby i radio) to po pół godziny też aku się poddawał.
Teraz założyłem 65Ah 680A i na nim też się dzieje podobnie. Dłużej wytrzymał ale jednak.
Same w sobie trzymają, tylko po użyciu webasto tak się stało. Z resztą nawet po zakupie nowego tego 60Ah jak miałem otwarte auto i przekręcony zapłon (wentylator, grzanie tylnej szyby i radio) to po pół godziny też aku się poddawał.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
A czy mógłbyś zmierzyć ile prądu pobiera to twoje webasto?
Nie wiem czy te 65Ah nie będzie jednak za mały do dłuższych zabaw z podgrzewaniem – szczególnie jeśli się jeździ tylko po te kilka czy kilkanaście km dziennie
Nie wiem czy te 65Ah nie będzie jednak za mały do dłuższych zabaw z podgrzewaniem – szczególnie jeśli się jeździ tylko po te kilka czy kilkanaście km dziennie
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To bardzo dziwne, a te akumulatory są nowe i dobre czy niewiadomego pochodzenia, sprawdź miernikiem napięcie na aku po 30 minutach webasto
W 626 miałem zamiast 60ah wstawiony 64ah z wysokim prądem rozruchowym jak w dieslu, i po 3 latach używania aku nie było problemu silnik to FS tam był
W 626 miałem zamiast 60ah wstawiony 64ah z wysokim prądem rozruchowym jak w dieslu, i po 3 latach używania aku nie było problemu silnik to FS tam był
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Prąd mogę zmierzyć, tylko nie wiem, czy miernik to wytrzyma
Ten 65 jest z dawcy. W okienku inspekcyjnym jest zielony kolor.
Ten 60 jest mój, który ma 3,5 roku.
Tylko zwracam uwagę na to, że nawet na nowym przy włączonym zapłonie i wymienionych wyżej odbiornikach po pól godzinie też padał.
Ten 65 jest z dawcy. W okienku inspekcyjnym jest zielony kolor.
Ten 60 jest mój, który ma 3,5 roku.
Tylko zwracam uwagę na to, że nawet na nowym przy włączonym zapłonie i wymienionych wyżej odbiornikach po pól godzinie też padał.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Ja generalnie przed wyjściem z auta na włączonym zapłonie ustawiłem parametry pracy na ręczny aby klimatronik nie mieszal w mocy wentylatora,
Czyli najpierw nadmuchowe na przednia szybę a potem wentylator na 1 biegu i na takich ustawieniach webasto włączone potrafiło działać 30 minut prawie zawsze,
Przy mega morzach – 25 30 minut nie wystarczało (szyby były do połowy rozmrozobe) więc drugi raz z pilota odpaliłem drugie 30 minut i po godzinie bez problemu odpaliłem auto
Czyli najpierw nadmuchowe na przednia szybę a potem wentylator na 1 biegu i na takich ustawieniach webasto włączone potrafiło działać 30 minut prawie zawsze,
Przy mega morzach – 25 30 minut nie wystarczało (szyby były do połowy rozmrozobe) więc drugi raz z pilota odpaliłem drugie 30 minut i po godzinie bez problemu odpaliłem auto
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Przy naszych alternatorach spokojnie można włożyć 80D26L czyli 70Ah, potrzyma znacznie dłużej niż malutkie 60Ah...
Odnośnie marki to sporo sprzedajemy Yuasy i nie było z nimi większych problemów, mają jedynie mały prąd rozruchowy.
Jest jeszcze SeBang Made in Korea i prad ma 730A, wkrótce bede go testował wiec zobaczę co jest wart
Odnośnie marki to sporo sprzedajemy Yuasy i nie było z nimi większych problemów, mają jedynie mały prąd rozruchowy.
Jest jeszcze SeBang Made in Korea i prad ma 730A, wkrótce bede go testował wiec zobaczę co jest wart
Ty się Darek nie śmiej... miałem taki sen
Muszę właśnie rozważyć, czy nie lepiej będzie kupić większy aku i nie kombinować z dodatkowym. Alternator 110A powinien dać sobie z nim radę.
Mierzyłem trochę apetyt na prąd. Przy ustawieniu na mierniku 10A w stanie spoczynku pokazuje 0,28. Jak odpali Webasto czyli świeca+pompka wody+zasysanie powietrza to daje 12-15. Ale dalej już rozłącza webasto bo miernik nie wyrabia i chwilę tylko chodzi pompka i ssanie – wtedy pokazuje 3,5 i po chwili wyłącza się całkiem. Podłączając bezpośrednio klemę webasto działa dobrze, więc po prostu tym miernikiem nie dam rady tego sprawdzić...
W każdym razie potem mierząc napięcie to w stanie spoczynku aku miał 12.5V. Po odpaleniu Webasto było 11,3V i spadało aż do 10,2V. Po wyłączeniu jest około 11V
Muszę właśnie rozważyć, czy nie lepiej będzie kupić większy aku i nie kombinować z dodatkowym. Alternator 110A powinien dać sobie z nim radę.
Mierzyłem trochę apetyt na prąd. Przy ustawieniu na mierniku 10A w stanie spoczynku pokazuje 0,28. Jak odpali Webasto czyli świeca+pompka wody+zasysanie powietrza to daje 12-15. Ale dalej już rozłącza webasto bo miernik nie wyrabia i chwilę tylko chodzi pompka i ssanie – wtedy pokazuje 3,5 i po chwili wyłącza się całkiem. Podłączając bezpośrednio klemę webasto działa dobrze, więc po prostu tym miernikiem nie dam rady tego sprawdzić...
W każdym razie potem mierząc napięcie to w stanie spoczynku aku miał 12.5V. Po odpaleniu Webasto było 11,3V i spadało aż do 10,2V. Po wyłączeniu jest około 11V
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
To moim zdaniem to aku nie jest dobre skoro samo webasto tak obniża napięcie
Ja zawsze używam Centre Futura maja super prąd rozruchowy
W twoim przypadku sprawdź u kogoś od rozrusznika prąd jaki on pobiera bo może bierze więcej niż powinien, choć jak aku ma 10v przy włączonym webasto to dobrze nie będzie, to znaczy że w momencie zakręcenia silnikiem napięcie spada do 6 może 7v więc słabo i takie aku bym wymienił
Co do pojemności aku to jak. Się zmieści to bym i 74ah włączył tym bardziej że chcesz jeszcze fotele grzać
Pozatym skoro webasto bierze 15ah na godzinę co wydaje mi się sporo, to aku 64 po 30 minutach musi sprawnie odpalić auto więc aku jest słabe bo po 30 minutach powinno w nim zostać 57 ah odjąć straty cieplne to i tak 50 ah musi być
Ja zawsze używam Centre Futura maja super prąd rozruchowy
W twoim przypadku sprawdź u kogoś od rozrusznika prąd jaki on pobiera bo może bierze więcej niż powinien, choć jak aku ma 10v przy włączonym webasto to dobrze nie będzie, to znaczy że w momencie zakręcenia silnikiem napięcie spada do 6 może 7v więc słabo i takie aku bym wymienił
Co do pojemności aku to jak. Się zmieści to bym i 74ah włączył tym bardziej że chcesz jeszcze fotele grzać
Pozatym skoro webasto bierze 15ah na godzinę co wydaje mi się sporo, to aku 64 po 30 minutach musi sprawnie odpalić auto więc aku jest słabe bo po 30 minutach powinno w nim zostać 57 ah odjąć straty cieplne to i tak 50 ah musi być
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Obliczenia oczywiście to jedno, ale tak jak wspominałem wcześniej nawet nowy aku padał po pół godzinnym słuchaniu radia z włączonym zapłonem, dlatego obawiam się, że to może nie załatwić do końca tematu.
W normalnych warunkach po założeniu tego aku 65, podczas odpalania widać różnicę między tym 60. Bo rozrusznik kręci dużo szybciej.
Z samym odpalaniem nigdy problemu nie ma, ale zawsze wiem kiedy będzie problem. Jak mi się kierownica wolno opuszcza to już muszę się spodziewać problemów z rozruchem. Czyli napięcie jest niższe jeszcze zanim zrobię rozruch.
Wczoraj doładowałem porządnie aku i będę testował, może potrzebował po prostu dobrego ładowania z małym amperażem. Dziś po 20 min grzania odpalił bez zastanowienia kręcąc bardzo szybko
W normalnych warunkach po założeniu tego aku 65, podczas odpalania widać różnicę między tym 60. Bo rozrusznik kręci dużo szybciej.
Z samym odpalaniem nigdy problemu nie ma, ale zawsze wiem kiedy będzie problem. Jak mi się kierownica wolno opuszcza to już muszę się spodziewać problemów z rozruchem. Czyli napięcie jest niższe jeszcze zanim zrobię rozruch.
Wczoraj doładowałem porządnie aku i będę testował, może potrzebował po prostu dobrego ładowania z małym amperażem. Dziś po 20 min grzania odpalił bez zastanowienia kręcąc bardzo szybko
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość