Mazda 626 GE 93 r. HB 2.5 24V
Napisane: 31 sie 2023, 18:24
Hej!
Chciałbym się ponownie przywitać po 7 letniej przerwie.
Szukając remedium na stresy dnia codziennego wpadłem na pomysł, żeby kupić sobie coś, przy czym będę mógł sobie ,,pogrzebać". Wybór był oczywisty, czyli kolejna Mazda 626 GE 2.5.
Po kilku miesiącach poszukiwań ,,udało" mi się dorwać Mazdę z rocznika 93'.
Autko jest w automacie i pierwsze co zrobiłem przed zakupem przewertowałem forum. Wpisy forumowiczów nie nastrajają optymizmem. Na miejscu w trakcie jazdy okazało się o dziwo, że biegi zmienia płynnie w obu trybach D/S więc zaryzykowałem. Auto sprawdziłem na stronie rządowej i wyszło, że przebieg ,,powinien" być realny jak na 260 000 dla 30 letniego auta. Środek też nie wygląda na poniszczony. Elektryka OK, nawet szyberdach działa, co mnie zdziwiło.
Po zakupie za 3 tyś zł auto wylądowało w znajomym warsztacie. Lista rzeczy do wymiany jest OGROMNA!
Cóż, plan od początku był jasny...powolne odrestaurowanie auta do stanu ,,fabrycznego". Może jeszcze raz napiszę: jestem świadomy kosztów, które NIGDY się nie zwrócą. Na swoją obronę napiszę, że przejazd w nocy tym autem po mieście daje tyle frajdy, że jestem w stanie przyjąć każdą falę/formę krytyki.
Na pierwszy rzut:
– hamulce przód/tył
– przewody paliwowe
– tuleje wahacza przód
– osłony przegubów ( wszystkie)
– łączniki stabilizatora
Za chwilę:
– drążki reakcyjne tył
– łączniki, gumy stabilizatora tył
– katalizator, bo oczywiście wycięty
– nowy wydech na coś bardziej ,,mruczącego"
Problemy i plany:
– niestety do wymiany jest tylna belka i tu mam pytanie. Czy do wszystkich pojemności tylna belka jest taka sama bo z schematu wychodzi że tak? Nr 28- 400, GA5R-2800A.
Po potwierdzeniu będę poszukiwał w dziale Kupię.
-nadkola tylne, mam już wybrane z Allegro ,,niby ocynk"
– oba progi
– niestety drobny wyciek na uszczelkach silnika i skrzyni, co mnie martwi najbardziej
– nie działa tempomat ( choć kontrolka się świeci)
– co jest standardem to uszkodzona klapka uchwytów na napoje i klapka przy popielniczce/zapalniczce której też będą szukał, ale nie wiem czy cały panel jest taki sam dla manual/automat?
– chciałbym ją obniżyć, kupno sprężyn za chwilę
– docelowo malowanie na czarną perłę
– wymiana felg/ opon
Chciałbym się ponownie przywitać po 7 letniej przerwie.
Szukając remedium na stresy dnia codziennego wpadłem na pomysł, żeby kupić sobie coś, przy czym będę mógł sobie ,,pogrzebać". Wybór był oczywisty, czyli kolejna Mazda 626 GE 2.5.
Po kilku miesiącach poszukiwań ,,udało" mi się dorwać Mazdę z rocznika 93'.
Autko jest w automacie i pierwsze co zrobiłem przed zakupem przewertowałem forum. Wpisy forumowiczów nie nastrajają optymizmem. Na miejscu w trakcie jazdy okazało się o dziwo, że biegi zmienia płynnie w obu trybach D/S więc zaryzykowałem. Auto sprawdziłem na stronie rządowej i wyszło, że przebieg ,,powinien" być realny jak na 260 000 dla 30 letniego auta. Środek też nie wygląda na poniszczony. Elektryka OK, nawet szyberdach działa, co mnie zdziwiło.
Po zakupie za 3 tyś zł auto wylądowało w znajomym warsztacie. Lista rzeczy do wymiany jest OGROMNA!
Cóż, plan od początku był jasny...powolne odrestaurowanie auta do stanu ,,fabrycznego". Może jeszcze raz napiszę: jestem świadomy kosztów, które NIGDY się nie zwrócą. Na swoją obronę napiszę, że przejazd w nocy tym autem po mieście daje tyle frajdy, że jestem w stanie przyjąć każdą falę/formę krytyki.
Na pierwszy rzut:
– hamulce przód/tył
– przewody paliwowe
– tuleje wahacza przód
– osłony przegubów ( wszystkie)
– łączniki stabilizatora
Za chwilę:
– drążki reakcyjne tył
– łączniki, gumy stabilizatora tył
– katalizator, bo oczywiście wycięty
– nowy wydech na coś bardziej ,,mruczącego"
Problemy i plany:
– niestety do wymiany jest tylna belka i tu mam pytanie. Czy do wszystkich pojemności tylna belka jest taka sama bo z schematu wychodzi że tak? Nr 28- 400, GA5R-2800A.
Po potwierdzeniu będę poszukiwał w dziale Kupię.
-nadkola tylne, mam już wybrane z Allegro ,,niby ocynk"
– oba progi
– niestety drobny wyciek na uszczelkach silnika i skrzyni, co mnie martwi najbardziej
– nie działa tempomat ( choć kontrolka się świeci)
– co jest standardem to uszkodzona klapka uchwytów na napoje i klapka przy popielniczce/zapalniczce której też będą szukał, ale nie wiem czy cały panel jest taki sam dla manual/automat?
– chciałbym ją obniżyć, kupno sprężyn za chwilę
– docelowo malowanie na czarną perłę
– wymiana felg/ opon