Strona 4 z 4

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 9 kwi 2020, 11:55
przez Niron
akurat klima na przejażdżki w słońcu mogła by się przydać :P

PostNapisane: 17 kwi 2020, 13:37
przez MrShaleck
Michał nie pekaj. Klima musi być, ale najpierw odpal :D
Przyjade i Ci ta klime założe <lol>

PostNapisane: 20 kwi 2020, 00:00
przez Payorez
MrShaleck napisał(a):Michał nie pekaj. Klima musi być, ale najpierw odpal :D
Przyjade i Ci ta klime założe <lol>


Nie zapomnij zabrać swojej ekipy swaperów kf->kl (NIE DZIAŁA) xDDD

PostNapisane: 21 kwi 2020, 19:02
przez MrShaleck
Payorez napisał(a):
MrShaleck napisał(a):Michał nie pekaj. Klima musi być, ale najpierw odpal :D
Przyjade i Ci ta klime założe <lol>


Nie zapomnij zabrać swojej ekipy swaperów kf->kl (NIE DZIAŁA) xDDD


Odpaliłeś już, że taki pyskaty jesteś? :D
Zapraszam na porządną porcję jodu jak odpalisz :P

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 4 maja 2020, 00:41
przez Payorez
witacie po przerwie!

Jak coś, to dalej nie działa <cisza> <faja> hahaha <lol>

Ogólnie wiązki do 2.2T są "zepsute" robią zwarcia, nic na nich nie działa, nawet lampy czy rozrusznik. Prawdopodobnie cała kaseta bezpieczników była zalana, a wiązka sama w sobie była grzebana...

Wyrzuciłem je z auta. Pomysł mam taki, założyłem podstawową wiązkę z 2.0i, dzięki temu mam działające światła, rozrusznik, alternator czy pompę paliwa. Następnie silnik z wiązką ECU, muszę podłączyć pod 3 wtyczki, które łączą się z elektryką auta.
Pierwsza wtyczka 6 pinów pod maską, zasila stałym plusem wtryski ( sterowanie z komputera masą), pozostałe 4 piny muszę znaleźć gdzie idą.
Druga wtyczka, łączy wiązkę silnika z wiązką auta w kabinie, zasila ona wszystkie czujniki na silniku. Następnie idzie do komputera ECU.
Trzecia wtyczka występuje prawdopodobnie w najbogatszej wersji, jeszcze jej całej nie prześledziłem, ale część kabli to chyba tempomat. Myślę, że będzie ona mało istotna.

Tak więc idę w tą stronę, aby w końcu odpalić maszynę. Powinno się udać :D

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 14 maja 2020, 19:23
przez Niron
jak to mówią dalej dalej ręce gadżeta :D ogarniesz tylko trochę później niż miało być :P

PostNapisane: 19 maja 2020, 10:15
przez zemoj
Super projekt! Jeden z ciekawszych tematów, jakie ostatnio miałem okazję poczytać na forum :)
Kibicuję <spoko>

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 25 maja 2020, 22:52
przez Payorez
Niestety ciągłe wyjazdy w delegacje, mega opóźniają budowe auta...

Ostatnio przyszedł zamówiony Intercooler, sylikony i kolanka do dolotu.

Wiązkę zacząłem przerabiać, ale przy pierwszej próbie coś jest nie tak.. na szczęście zupełnym przypadkiem znalazłem na FB gościa, który miał to czego szukałem :D Rano wsiałem w auto i pojechałem z Wrocławia do Bełchatowa po wiązki z forda probe. Tego samego dnia zdąrzyłem jeszcze wywalić całą elektrykę z auta jaka była. Jak wrócę w sobotę to wrzucam wiązki Proboszczowe. Jedyne wady tych wiązek, że światła i licznik, trzeba przerobić. Ale samo zasilanie silnika jest ok i nic nie trzeba kombinować :)

PostNapisane: 25 maja 2020, 23:20
przez zadra
ładna, szkoda, że będzie ukryta pod maską.

PostNapisane: 16 cze 2020, 09:54
przez Payorez
Mały update. Wrzuciłem wiązki z probe. podpiąłem wszystkie wtyczki. Rozrusznik kręci, paliwo podaje ( trzeba było dorobić mase bo inaczej idą wtyczki do pompy w Probe), iskra jest.....i już motor zagaduje :D
z tym, że jeszcze nie mam podpiętego Intercoolera. Przepustnica jest mechaniczna, wisi w "powietrzu" i ma tylko podłączoną wtyczkę, dlatego myślę, że od razu gaśnie po odpaleniu. Jak będę w weekend to postaram się podpiąć ICka ( o ile nie zabraknie mi jakiegoś silikonu) i myśle, że już motor zagada i nie zgaśnie <faja>

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 21 cze 2020, 20:20
przez MrShaleck
GDZIE JEST FILM Z ODPALANIA PANIE MICHALE?!

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 22 cze 2020, 00:13
przez Payorez
FILM Z ODPALENIA PONIŻEJ

https://www.instagram.com/p/CBqtJilHZRK/

FILM Z ODPALENIA POWYŻEJ

Intercooler założony, jeden wąż do wymiany, poneiważ, zamiast kolanka 90* jest 67* i zbyt pręży.
Motor odpala, chodzi równo, jest na ssaniu. Jutro zamawiam lożyska, przekładam piasty. Zakładam Chłodznice, skadam środek, mocuje intercooler do pasa przedniego. I jedziemy wydech robic, czyli myśle, za jakieś 3 tygodnie. Aaaa no tak, jeszcze musze zregenerować zaciski od amzdy 6GH na tarcze 300mm, przespawać lewarek od biegów ( wodzik jest za długi do tego motoru i skrzyni). Plus do tego rpzerobić cala elektykę w kabinie ( światła, kierunki, wycieraczki itd itp.. Ponieważ Probe miał zupełnie inne przyciski, przelączniki.)

PostNapisane: 22 cze 2020, 21:49
przez Szyna
Dasz rade :D Jak poskładasz i wyjedziesz to przyjadę zobaczyć :)

PostNapisane: 29 lip 2020, 11:13
przez Payorez
Jeżdzi, skręca hamuje. Właśnie się robi wydech 2,5 cala :)

okazalo się ze skryznia biegów jest wybrakowana. I po chęcie pierwszej przejażdzki, przejechałem 30 centymetrów :D Musiałem ją wyciągnąć i zawieźć na rewizje do fachowca. Okazało się, że poprzednik ją źle poskładał i brakowało kilku trybów... na szczęście miałem drugą na części i udało, się skompletować jedną <lol>

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 30 lip 2020, 07:55
przez DARO MAZDA 323
a co tak słabo się chwalisz . pokaż jak jedzie jak poskładna

PostNapisane: 30 lip 2020, 09:39
przez zadra
Plus do tego rpzerobić cala elektykę w kabinie ( światła, kierunki, wycieraczki itd itp..

no i najważniejsze : klimatyzacja...
montuj póki jeszcze dojście jako takie,choćby używkę z Seicento....

Świetna robota, a kumpli fachowców również masz fajnych pod ręką.
Gratulować. <spoko>

Re: Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 22 lip 2021, 21:09
przez Niron
Czemu na sprzedaż? jeszcze nawet się nie chwalisz że jeździ :P