Mazda 626 GW FS '98 2.0 DOHC – warszawska śliwka

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez matidop » 8 kwi 2017, 00:37

Cześć! Mam na imię Mateusz, a to moja pierwsza Mazda :)

16763924_10208594251359188_368301590_o.jpg


Zdjęcie wykonane tydzień po zakupie

Idąc po kolei wg. schematu.

Krótką historię samochodu:

Skąd?

– Niestety od handlarza. Samochód kupiłem od handlarza ( <klotnia> ) co się bardzo szybko odbiło "czkawką". 15 dnia od zakupu puścił motodoktor wlany do silnika przez co silnik zaczął kopcić i przepalać olej. Przez 300km przepalił 1.5 litra oleju <głaszcze> . Szybka diagnoza – remont silnika. Droga sprawa. Wiedziałem, że będzie kosztować więcej niż wartość jaką zapłaciłem za samochód. Mimo wszystko zdecydowałem się na remont. Znalazłem forum kiedy szukałem rozwiązań problemów, a co dalej to widać w tym wątku :)

Dlaczego?

– Nigdy nie patrzyłem na Mazde, nigdy nie patrzyłem na 626, a tym bardziej na kombi! Wyszło jak wyszło :) W styczniu urodziła mi się córka, dlatego kombi, Mazda z przypadku zupełnie. Pojechałem zobaczyć auto i od razu wiedziałem, że jest to samochód którego szukam.

Podstawowe dane techniczne:

1997 rok, FS 2.0 DOHC + LPG STAG, przebieg w dniu zakupu około 360000km, aktualnie jest 363000km.

Wyposażenie seryjne :

ABS, TCS
Wspomaganie kierownicy
Klimatronic
4x Airbag
Komputer pokładowy
Elektryczne szyby x4
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Centralny zamek z pilota
Uchwyty na napoje
Halogeny
Tempomat

Naprawy/wymiany: przeprowadzone i/lub planowane:

ZROBIONE:

-kompletny remont silnika (uszczelki, pierścienie, zimmeringi i mnóstwo innych rzeczy których nie pamiętam)
-wymiana sprzęgła
-wymiana oleju w skrzyni + dodanie ceramizera :>
-wymiana oleju po remoncie z 15W40 (!) na 5W30 Mobila
-nowe radio – był Pioneer jest kolejny Pioneer DEH-1900UBG
-wspawanie katalizatora Bosal – uniwersalny (poprzedni został wycięty przez co układ był głośny)
-tuleje stabilizatora tylnego
-wymiana płynu hamulcowego
-wymiana przewodów wys. napięcia (NGK) + świece (NGK)

02.06.2017

– wkład lusterka lewego
– pióra wycieraczek Denso
– reflektor przód lewy – wymiana
– żarówki OSRAM Night Breaker Laser (H7), NB Unlimited (H1) i Cool Blue Intense 4000K (W5W)
– naprawa zawieszenia – łączniki przód lewy i tył lewy, drążki reakcyjne, amortyzatory tył (lewy wylał)
– wymiana klocków TRW przód
– opony letnie Uniroyal Rainsport 3 (215/45 R17 91Y XL FR)
– felgi 17'– DOTZ Kendo ET48
– wymiana oleju i filtra oleju po dotarciu silnika po remoncie (Dexelia 5W30)
– regulacja gazu – jest moc <diabełek>
– przegląd klimy – nowy osuszacz, oringi, odgrzybienie itd.
– regeneracja zacisku (lewy przód)
– regulacja świateł


W trakcie:

– montaż nowych kół <diabełek>
– przegub do zrobienia
– blacha (progi i nadkola) – lipiec 2017.
– pozbyć się błędów komputera
– wlepy ( bez tego ani rusz :D )
– wytrzeć informacje nt. rozrządu i oleju ( są nieaktualne )
– uszczelka szyby lewej bagażnika + uszczelka szyby czołowej


Oczekuje:

– sprężyny H&R (-35 przód i tył) – sierpień / wrzesień
– naprawa/wymiana czujnika (?) od wskazań poziomu gazu w butli – nie przeszkadza
– nowy klakson
– dziecko w aucie (wiadomo o co chodzi)
– klocki TRW tył (chwilowo nie trzeba zmieniać)
– montaż alarmu


Modyfikacje:

– podświetlany tunel oraz schowek LED'ami – zrobione przez poprzedniego właściciela.

Plany:

Na razie nie mam żadnych planów co do tunningu mechanicznego, a raczej na dziś dzień temat jest zamknięty bo jest za dużo do zrobienia z zewnątrz.

Jakiś dolocik może <diabełek>

Z pozostałych rzeczy:

– nowy kluczyk
– końcówka wydechu
– ramka forumowa :D
– naprawa progów i tylnych nadkoli, jeżeli się uda to klapa, maska i drzwi z przodu (lewe i prawe)
– zabezpieczenie antykorozyjne gdzie się da i na ile wystarczy $$$
– polakierowanie kilku elementów nadwozia
– odświeżenie lakieru w jak najlepszy sposób pomijając lakierowanie całego nadwozia jakieś woskowanie, polerka, CarDetailing i będzie cud, miód, orzeszki <czarodziej>

W dalszej perspektywie
– kołpaki Mazda 15' na zimowe
– nowa gałka zmiany biegów + obszycie kierownicy (regeneracja?)
– modyfikacja przednich reflektorów na ciemniejsze
– czarny grill
– przyciemnienie szyb delikatnie z tyłu
– nakrętki na felgi
– nowa wykładzina/mata w bagażniku
– mycie i naprawa rolety
– dywanik kierowcy ( denerwuje mnie jak się podwija :P )
– naprawić zamek drzwi i bagażnika
– mycie pokrywy silnika :)

Bardzo spodobał mi się projekt Pabla, na pewno nie będzie tak samo, bo nie chce powielać tematu :)

Link: viewtopic.php?f=314&t=168190&hilit=626+pablo

Jak Śliwka wygląda aktualnie:

20170408_125203_HDR.jpg
20170408_125232.jpg

20170408_125253.jpg

20170408_125326.jpg


Zdjęcia z ostatnich spotów ( Warszawa ):

DSC_2715.JPG


Autor: Danmazda

1DX_8316.jpg


Autor: Cichy9

Jest bardzo dużo do zrobienia, ale powoli do przodu ;) Aktualnie jestem bardzo zadowolony z auta, a będzie tylko lepiej :)

Nigdy nie oszczędzałem na częściach i nie będę. Samochód ma jeździć tym bardziej taki który wozi dziecko.

Na koniec chciałbym serdecznie podziękować wszystkim którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do tego, że ten temat powstał :) Za pomoc i rady, w szczególności Danmazda <diabełek>

PS. Więcej zdjęć w temacie spotkań Warszawa.

viewtopic.php?f=515&t=174258&p=3252908#p3252908

Update-5 (08.04.2017) – dodano zdjęcia.
Ostatnio edytowano 2 cze 2017, 18:42 przez matidop, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez zibi626 » 11 kwi 2017, 13:01

To teraz naprawiać,jeździć,modzić i patrzeć jak z...626GF kombi robi się "piękny łabądź" :D
Ostatnio edytowano 30 maja 2017, 13:47 przez zibi626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez matidop » 11 kwi 2017, 13:37

Mam taką nadzieję ;) Zawieszenie zamówione, prócz sprężyn o które muszę się dowiedzieć, robota goni, czasu mało. Jak już znajdę chwilę to okazuje się że jest 17 i wszystko zamknięte :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez matidop » 21 kwi 2017, 15:30

Mały update.

Wszystko idzie powoli do przodu.

Części do zawieszenia i klocki już czekają na odbiór, prócz sprężyn. Sprężyny to chyba zrobię dopiero jak zobaczę jaka jest wysokość auta na nowych amorach. W planie jest HR -40 przód i tył. Jeżeli będzie problem to mówi się trudno ;)

Mam dylemat co do felg i opon. Miałem brać 205/50 R17, po czym dostałem informację, że nie wejdą. Mam spis opon i felg w których wybieram te jedyne :)

Spis felg:

Ronal R42 Silver metallic – 8Jx17 ET48 – 415zł / szt.
Dezent TD Silver – 7Jx17 ET48 – 404zł / szt.
Dezent TD Graphite Matt – 7J17 ET48 – 528zł / szt.
Enzo G Silver – 7Jx17 ET48 – 389zł / szt.
Dezent TX Silver – 7Jx17 ET48 – 418zł / szt.
Dezent RE Silver –=–
Dezent TX Graphite –=–
Dezent TI Silver –=– 430zł / szt.
Dezent TI Black/polished –=– 600zł / szt.
Ronal R54 Tytanowy 8Jx17 ET48 – 498zł / szt.
Ronal R56 Silver 8Jx17 ET48 – 415zł / szt.
Anzio Drag polar-silver – 7Jx17 ET48 – 416zł / szt.
Ronal R41 Silver metallic – 8Jx17 ET48 – 457zł / szt.
ATT ATT790G Grafit-matt – 7Jx17 ET50 – 471zł / szt.
Alutec Raptr silver lub grafit – 7.5Jx17 ET48 – 400-415zł / szt.

Spis opon:

Kumho HS51 SOLUS 205/50R17 93 W XL
Uniroyal Rainsport 3 205/50R17 93 Y XL FR

Inne rozmiary:

205/45 R17 7-7.5Jx17 ET48-49

Jakoś czarne i czarne matowe felgi mi nie pasują do tego auta, przynajmniej nie w tym kolorze.

Klosz czeka na chwilę wolnego czasu, żeby zamontować, ale nie mogłem wytrzymać i zamontowałem żarówki Osram Night Vision Breaker Laser (mijania) i Unlimited (długie) + jakieś W5W postojowe też Osram. Nowe pióra wycieraczek Denso, powiem szczerze, że jest SUPER <rotfl>
Wkład lusterka też czeka na montaż.

W poniedziałek zmiana oleju i filtra po remoncie silnika. Olej prawdopodobnie będzie Dexelia 5W30, zamiast Mobila 5W30. Jeszcze zastanawiam się między Elf, Valvoline, Eneos i Millers Eco.

Macie pomysł gdzie oddać 15W40? <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez dansomi » 26 kwi 2017, 20:51

15W40 oddaj na zlocie hondziarzy :D Co do obniżania i dużej felgi, nie wiem czy nie będziesz musiał błotnika z tyłu wyciągać, ja zagnałem ostatnio ranty bo mi obcierało oponę 195/65/15 przy feldze 6.5J et45 :D

Co do 17 tez nie wiem czy 205/50 się zmieści, sam poluję na jakieś uzywane aluski 16 lub 17 do GW i na pewno siądą oryginalne mazdowskie, planuje skoczyć w 16 od M3 albo 17 od M6 sporta(na tych widziałem GF'kę i robiły robotę).

Tu masz fajny kalkulator do felg+ opon http://www.willtheyfit.com/

Co do radyja – dobry wybór, też wymieniłem na ten model z starego pioneerka i gra dużo lepiej no i podświetlenie się zgadza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez matidop » 27 kwi 2017, 14:33

Dzięki ;)

No właśnie jest problem z wyborem bo jest trochę za duży, a myślałem o czymś innym niż felgi od 3 i 6. Taki był plan na początku, ale się zmienił ;)

Radio gra świetnie to prawda, kolor podświetlenia został wybrany właśnie tak, żeby się zgadzał z resztą podświetlenia w aucie :)

Ogółem jestem teraz trochę w plecy. Miałem zmienić olej, filtr, zrobić zawieszenie. To wszystko mi przechodzi znowu na kolejny miesiąc :/ Dziś wybiorę felgi, jutro może chociaż uda mi się felgi i opony zamówić, żeby jeden temat chociaż zamknąć bo wałkuje go z miesiąc.

Wkład lusterka które kupiłem okazuje się, że nie pasuje, jednocześnie dowiedziałem się, że mam podgrzewane lusterka <glupek2>

Ubezpieczenie trzeba zapłacić... <głaszcze>

Robią się wydatki :)

Zastanawiam się jeszcze nad:

– lepszym wygłuszeniem wnętrza
– kierownicą z Mazdy 6
– pomalowaniem pokrywy zaworów na czerwono <diabełek>

Wszystko w swoim czasie, może do końca roku się wyrobię :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez amazer323 » 28 kwi 2017, 19:20

Jak z dostępnością sprężyn obniżających do kombiaka? Masz już coś na oku? bo też się nad tym zastanawiam w swojej <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez matidop » 29 kwi 2017, 22:09

Jeżeli chodzi o dostępność to tylko H&R -40 przód i tył. Najtaniej znalazłem w necie. Jak chcesz stronę to pisz na PW. Importer z kolei jest w stanie ściągnąć od producenta zestaw tylko na przód albo tylko na tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez matidop » 20 maja 2017, 09:45

Update.

Uzbierał mi się cały bagażnik części, zaczynając od rzeczy typu olej, filtr, lusterko, reflektor, po te większe czyli elementy zawieszenia. Pora oddać śliwe, żeby ktoś to zrobił :)

Przykra sprawa, klima przecieka z rurki przy osuszaczu :( Trzeba zrobić.

Felgi i opony wybrane :) Czekamy na dostawę.

PS. Są już ramki klubowe ^^
Załączniki
20170517_142021.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez Adoz » 22 maja 2017, 12:20

Ciekawi mnie wzór jaki wybrałeś, także fajnie by było jakbyś dodał fotkę. ;)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez dansomi » 22 maja 2017, 15:07

W ktorym miejscu ci cieknie ? Dokladnie przy osuszaczu czy w tym miejscu gdzie jest taka obejma do karoseri? Bo jesli tam gdzie obejma to ja dalem do wspawania tam nowego kawalka rurki i nie zakladam obejmy, wszystko jest elegancko, niepotrzebna jest a aluminium sie utlenia w tym miejscu przez ta obejme.

Co do felg i opon, niestety musze sie poprawic, zakupilem alu z oponami i mi przynajmniej weszly 17 na 215/45 ale to jest MAX wg mnie co tu mozna wsadzic ;) wiec 205/50 na 1000000% nie wejdzie(nie zmiesci sie pod amorkiem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez matidop » 23 maja 2017, 01:35

Cieknie z oringow przy osuszaczu i dalej jak idzie do tego trójnika tez z oringu.

Opony już wiem ze 215/45 R17 na feldze o szer. 7 cali żeby był jakiś rant ochronny :)

Jutro Śliwa zostaje u mechanika na zrobienie zawieszenia przed wyjazdem. Mam nadzieje ze podczas wyjazdu albo jeszcze przed uda sie coś zrobić z zaciskiem z przodu...

A jak sie z tym uporamy to od razu lecą klocki TRW które już mam i może w końcu ta lampa.

Wszystko jest na dobrej drodze tylko czasu za malo! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez dansomi » 23 maja 2017, 01:41

Jakie ET felgi masz ?
U mnie szerokosc tez 7 cali i obstawiam ze ET w przedziale 50-55 choc wydaje mi sie ze blizej 55, dokladnego parametru nie podam bo na kazdej feldze ET jest niewidoczne(jakby bylo tam nadrukowane jak na paragonie i wyblakło)

U mnie wchdzi palec miedzy oponę i amorek, między opone a moje poszerzone nadkole(lekko bo lekko ale jest poszerzone i zagięty rant) a miedzy opone a kielich raczej palucha nie wrzuce(opony maja po 5.5mm, nowe 8mm spokojnie sie zmieszcza)

Kiera x M6 raczej nie polecam, pionerek niestety jest totalnie budzetowy wiec nie podlaczysz sterowania z kierownicy, tez myslalem o tej kierownicy ;) z tego co widzialem to ludzie wkladaja z 323 na wzor 6

Czasu zawsze za malo, ja juz chyba pol roku montuje sensownie CB, na razie kupilem rzepy a radyjko nadal montuje na trytytki w schowku na dole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez matidop » 23 maja 2017, 02:12

Ja szukałem z ET 48-50. Teraz nie wiem co jest za stalówka nawet :P Z kierownica będę myślał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez matidop » 27 maja 2017, 01:11

Z powodu wyjazdu część rzeczy znowu idzie w odstawke ale felgi i opony zamówione. Beda po 10 czerwca jak wrócę ( na własne życzenie ), ale za to udało mi sie zrobić :

– wymiana oleju i filtra (Dexelia 5W30)
– regulacja gazu, wymiana filtra itp.
– naprawa klimatyzację (oringi + osuszacz)
– zrobiłem w końcu zawieszenie z tyłu, łączniki, drążki reakcyjne, amortyzatory (*)
– regeneracja zacisków z przodu , toczenie tarcz, nowe klocki TRW i płyn hamulcowy. Komplet na tył był zbędny. Klocki z tylu dość grube.
– pasek rozrządu którego nie zmieniłem przy remoncie silnika <glupek2> (oryginał Mazda)
– wkład lusterka (ciut mniejsze, ale jest)
– zamontowana lampa i wyregulowane światła , oczywiscie żarówki przełożone z starej lampy. Jest moc :)

Po powrocie robię przełącznik kierunkowskazów, uszczelka przedniej szyby i tylnej lewej bagaznika, przegub (strasznie irytujące to jest), koła (wiadomo) blachę, glebę na przód (moze), lakierowanie pokrywy, może jakiś car detailing :)

Lista sie robi coraz krótsza. Trzymam dobre tempo :D

Dzięki za zaopatrzenie Mazparts :D

* – wyjęte amortyzatory były jeszcze oryginalne, olejowe o.O

PS. Felgi Dotz Kendo srebrno-czarne 17 cali. 7X17 ET48.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez PeKa » 27 maja 2017, 10:37

Celuj raczej w droższy przegub. Te tańsze nadają się do zabawek, nie do auta.
I listwa grila w kolor lub czerń :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez matidop » 27 maja 2017, 11:02

Nigdy nie idę po najniższej linii oporu ;) No właśnie myślałem o czerni, ale nie wiem czy będę oklejał.

PS. Następnym razem chyba wezmę amortyzatory olejowe jak będą bo zrobiło sie twardo. Aż sie boje co będzie na tych 45-tkach :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez dansomi » 29 maja 2017, 08:06

Gaz olej robi sie troche twardo ale moim zdaniem duzo stabilniej, a na profilu 45 ladnie juz trzepie jajka <rotfl>

Wzor felg naprawde fajny, ciekawe jak na aucie bedzie wygladac ale to et wg mnie bedzie ciut za male, ponizej 50 bym nie schodzil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez matidop » 29 maja 2017, 14:13

Powyżej 50 nie wejdzie :) Teraz mam 65 a 45 to nie będzie chyba aż tak duża różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2017, 17:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
Clio II 1.9 dTi

Było:
Mazda 626 V Station Wagon GW '98 2.0 FS DOHC 116KM + LPG

Postprzez dansomi » 29 maja 2017, 16:21

Mówię o ET czyli osadzeniu felgi ze ponizej 50 bym nie schodzil(im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje), nie wiem czy przy tym ET nie bedziesz musial lekko wyciagnac rantów, profil opony na pewno nie wejdzie 50 chyba że przy szerokosci 195,

I tez zmieniłem z profilu 65 na 45, na nierownosciach, koleinach itp potrafi potrzepać jajkiem <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron