Mazda 626 GE FP 95r.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Gandol » 27 wrz 2017, 15:21

Dokładnie albo jedno albo drugie :P Vałka mi wystarczy w zupełności bo nie jestem rajdowcem :P Ale napędem na 4 buty w 626 bym nie pogardził <rotfl> <serduszka> <diabełek> Ale takie przeróbki to już raczej nie realne w PL :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Adoz » 27 wrz 2017, 20:53

626 Ge występowały z napędem na cztery łapy z pół roku temu była na sprzedaż z 2.0 benzyną za psi pieniądz bo blachy w słabym stanie. Także cąłkiem realny plan kieydś dużo o tym myslałem :p
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez Eklerek323f » 27 wrz 2017, 23:23

Adoz napisał(a):była na sprzedaż z 2.0 benzyną


I niestety 4WD tylko z FSem wychodziły
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Gandol » 28 wrz 2017, 06:06

Wiem o tym panowie, że wychodziły takie i sam się na nią grzałem bo to jednak napęd na 4 buty ale mam wrażenie, że jest nie do dostania w PL nigdy nie widziałem na aukcji :( jak była jakiś czas temu za psie pieniądze to bym brał :p blachę można zrobić a napędu już nie :( Chyba że Vałke wzdłużnie ustawić przy swapie <diabełek> Tylko problem powstaje jak wykombinować napęd, a raczej z czego hahaha Nie ma co żyć marzeniami które się nie spełnią :(

Dopisano 28 wrz 2017, 20:43:

Mimo, że nie widać żadnych postępów to cały czas coś kupuje do 626 albo ogarniam żeby kupić i się dogaduje :D Po prostu zbieram żeby po kolei w wolnym czasie to wszystko po montować, znowu spędzę cały dzień przy aucie jak nie lepiej :| Ale wiem, że warto i to lubię <serduszka> Tyle, że moja dziewczyna woli jak robię maks kilka godzin a nie cały dzień <czarodziej> A więc tak z rzeczy już zakupionych:
Halogeny niestety bez ramek chromowanych
Ramki do halogenów udało się znaleźć jedyne na olx <jupi> niestety nie są chromowane tylko szare, więc zobaczę co tam z nimi zrobię :P (sprzedawca powiedział, że między 30.09 a 03.10 wyśle)
Przełącznik do halogenów
Przełącznik do sterowania lusterkami (mój obecny jest połamany że chowa się do środka deski <glupek2> da się ustawiać ale jak będę już to miał rozebrane to wymienię :)
Kierownica trójramienna multifunkcyjna od M6, wentylowana nawet było napisane w aukcji ale są takie? :| nie wiem na czym by miało to polegać <lol> (już do mnie jedzie)
Dokładki od V6 <serduszka> (czekam jeszcze na foty i ogólnie też wysyłkę później ale co do ceny jestem dogadany)
Niedługo zabiorę się za montaż to będę wszystko wstawiał :D Tu macie fotki, nie najlepszej jakości (kiery zdjęcie to jedno z allegro :P )
IMAG1232.jpg

IMAG1234.jpg

cee53dc04cf5a12dd751d848b8d6.jpg

Reszty zdjęć nie mam, wszystko będzie na bieżąco później ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Gandol » 9 paź 2017, 10:24

Widzę znowu małe zainteresowanie tematem ale to nic :) W sobotę tyle ile mogłem to podłubałem przy autku, udało się wymienić kierownice na tą z M6 <serduszka> Chciałem też podłączyć halogeny ale najpierw muszę skleić ramki do halogenów bo są połamane mocowania plastikowe w halogenach :( No i muszę też wsadzić w konsole przycisk do halogenów a szczerze powiedziawszy nie wiem jak rozebrać ten plastik od dechy bo widziałem, że tunel środkowy go trzyma a środkowy z kolei nie wiem jak zdjąć także robią się schody bo ja jak mam plastiki w maździe ściągać to jestem chory i zabieram się za to miesiąc bo boje się, że coś połamie :( Myślę, że niedługo to ogarnę bo pogoda coraz gorsza :( Nadal czekam też na zdjęcia dokładek więc kiedy je kupię, nie wiem <co?> <oczy> Wracając do kiery elektryk ze mnie również marny także wiedziałem, że coś zrobię źle hahaha (cieszę się jak mam do zrobienia mechanikę bo to umiem <lol> ) Kierownica jak ściągałem była prosto koła również ale jednak jak złożyłem wszystko do kupy to okazało się, że jadąc prosto mam kierownice krzywo <glupek2> No i mruga mi kontrolka airbagu :( Ale nie ma się co załamywać na błędach się człowiek uczy i trzeba je popełniać! Także poprawie to na dniach kierownice zrobię na prosto a mrugająca kontrolka jest pewnie przez złe zlutowanie albo coś, sprawdzę połączenia albo zrobię je na nowo i zobaczymy co będzie <spoko> A tu mogę dać taką małą foto relacje jakby ktoś też chciał w GE wymienić kiere na tą z M6 :P Multifunkcja podobno mogłaby działać gdyby użyło się taśmę kierownicy z M6 ale dla mnie to już za duży próg do przeskoczenia na ten moment <lol> No i stwierdziłem, że pobawię się w taką operacje jak zrobię swapa i będę miał tempomat to przy okazji wykorzystam wszystkie funkcje steru :P No a więc do rzeczy bo znowu wyszło wypracowanie <czarodziej>
1. Pierwszy krok to wiadomo odłączenie akumulatora, zdjęcia nie mam bo chyba każdy umie to wykonać hahaha
2. Odkręcacie 4 śrubki od poduszki które znajdują się z tyłu kierownicy (dwie zaznaczone na zdjęciu, dwie kolejne z drugiej strony)
IMAG1253.jpg

3. Wyciągacie lekko poduszkę i odczepiacie kostki od klaksonu i poduszki
IMAG1254.jpg

4. Następnie trzeba odkręcić nakrętkę trzymającą kierownicę, jest mocno przykręcona więc dobrze trzeba się zaprzeć albo poprosić kogoś o przytrzymanie, ja to robiłem sam więc chwilę się męczyłem ;)
IMAG1256.jpg

5. Jak to zrobicie będzie widoczna taśma kierownicy z 626 którą zostawiacie (jeśli zależy wam tylko na samej kierownicy a jeśli na wszystkich jej funkcjach to trzeba już bardziej na rzeźbić i podłączyć wszystko z taśmą od M6) Niebieska kostka od poduchy, pomarańczowa od klaksonu a biała nie wiem od czego ale podejrzewam, że od tempomatu :)
IMAG1257.jpg

6. Taśma i poduszka od M6
IMAG1249.jpg

IMAG1259.jpg

7. Trzeba uciąć starą wtyczkę od poduchy i klaksonu od kolumny kierowniczej i połączyć z jedną kostką od poduchy z M6, ja połączyłem pomarańczową bo podobno ma silniejszy wystrzał od żółtej. Wtyczke od klaksonu też ucinacie zarabiacie konektorek i podłączacie w miejsce pokazane strzałką w nowej kierownicy
IMAG1261.jpg

IMAG1262.jpg

8. Kierownica z M6 różni się mocowaniem od tej z 626 co jest pokazane na zdjęciu. Trzeba wywiercić dwie dziurki w zaznaczonych miejscach ( zaznaczone poglądowo! kiera od 626 do góry, M6 na dole)
IMAG1264.jpg

Po prostu musi wejść na te dwa "bolce" żeby odbijały kierunkowskazy
IMAG1265.jpg

9. Po tym wszystkim nakładacie kierownice, dokręcacie ją mocno byle by taśma była na znakach prosto i kierownica również, potem podpinacie wszystkie wtyczki, skręcacie poduchę już tylko na dwie śrubki, podłączacie aku i cieszycie się nowym widokiem <serduszka>
IMAG1267.jpg


Podsumowując: Jak dla mnie kierownica z 626 do ładnych nie należy a ta z M6 moim zdaniem wręcz odmładza wizualnie wnętrze tego samochodu. Po prostu bardziej mi się widzi :P Jest na pewno sporo lżejsza pomimo, że ma identyczny wymiar a myślałem, że jest mniejsza to dodatkowo miałem wrażenie, że łatwiej mi się nią kręci ale może to tylko mi się wydaje bo nie wiem czy to możliwe skoro ma takie same wymiary <glupek2> <czarodziej> Pomimo, że muszę co nieco poprawić to i tak uważam mod za udany <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Eklerek323f » 9 paź 2017, 19:09

Gandol napisał(a):No i muszę też wsadzić w konsole przycisk do halogenów a szczerze powiedziawszy nie wiem jak rozebrać ten plastik od dechy bo widziałem, że tunel środkowy go trzyma a środkowy z kolei nie wiem jak zdjąć także robią się schody bo ja jak mam plastiki w maździe ściągać to jestem chory i zabieram się za to miesiąc bo boje się, że coś połamie


Zaczynasz od otwarcia drzwi, zdejmujesz zaślepke deski od boku, nastepny leci plastik spod kierownicy (pod nim sa 2 śrubki od tego dużego czarnego elementu) trzyma się na kilku spinkach i dwóch śrubkach krzyżakowych i linka od maski, dalej tunel srodkowy pod którym są kolejne 2 śrubki od całego elementu, reszta to same spinki jak dobrze pamiętam

A co do kiery to nie widzi mi się, szacun za robote ale jakoś bardziej do tego wnętrza mi lezy oryginal skórzany
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Gandol » 9 paź 2017, 20:17

Ok, wszystko zdemontowałem oprócz tunelu środkowego bo właśnie nie wiedziałem jak się go zdejmuje :( Są gusta i guściki :D Mi osobiście się podoba i uwielbiam trójramienne kierownice <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Eklerek323f » 9 paź 2017, 20:34

Gandol napisał(a):Ok, wszystko zdemontowałem oprócz tunelu środkowego bo właśnie nie wiedziałem jak się go zdejmuje

Odkręcasz gałke i reszta jest na zatrzaskach, żeby to tych śrubek dojść wystarczy tylko ten panel zdjąć, z fotelem jest ciężko dosyć i trzeba pod sufit łape zaciągac ale wychodzi :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Gandol » 9 paź 2017, 21:11

Ok, dzięki za pomoc spróbuje niczego nie połamać hahaha Jak będę miał kłopoty to do Ciebie napiszę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez Magic97 » 11 paź 2017, 11:01

bardzo łato sie to rozbiera ( u mnie nawet znalazłem centa po pierwszym właścicielu :P
Klubowicz
 
Od: 25 cze 2016, 22:18
Posty: 288 (54/65)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Subaru Forester SF S-turbo


Było:
Mazda 6 GY L3 07r Sport Wagon
Mazda 626 GE 2.5 V6
1997r hatchback
Peugot 405 1.9D 1991r kombi

Postprzez Gandol » 18 paź 2017, 18:51

Za halogeny zabiorę się w przyszłym tygodniu, bardziej pasuje mi zmiana w pracy będę miał po prostu więcej czasu na spokojne ogarnięcie tematu :) Jutro Jeśli pogoda pozwoli to umyję w końcu porządnie autko osusze i nawoskuje twardym woskiem którego używałem również przed zlotem i byłem mega zadowolony z efektu <serduszka> Taki skromny zestawik wleciał:
Twardy wosk Soft99 Fusso Dark Coat
Rękawica do mycia ADBL
Dwa chłonne ręczniki WaxPro Perfect Fluffy
Gratis duża szmatka z mikrofibry
Wszystko kupione w Autonablask.pl blisko i pod ręką stąd wybór ;) Mają spory wybór, nie wiem jak cenowo wychodzi z innymi sklepami bo nie sprawdzałem :P (Przez internet też sprzedają)
20171018_175116.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 15:25

Wosk ponoć daje super efekt ale trzeba uważać z nakładaniem, nie przetrzymywać zbyt długo przed polerowaniem i Boże bruń na ciepłym!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Gandol » 22 paź 2017, 21:26

Wosk na aucie, szczerze się przyznam że zużyłem chyba go trochę za dużo albo ta puszka jest taka mała bo dobiłem się leciutko do dna <czarodziej> hahaha Ale co tam jak jest to się nie oszczędza ważne żeby efekt był :D A efekt moim zdaniem jest znakomity <serduszka> Wiadomo znajdą się koneserzy itd którzy stwierdzą, że jest... średnio <oczy> Ale na mnie robi wrażenie i oby tylko utrzymywał się jak najdłużej, z tego co czytałem do 3 miesięcy daję rade chociaż na pudełku mowa o 12 hahaha Właśnie wybrałem sobie nie najcieplejszy dzień bo wiem, że wosku na ciepło się nie nakłada ale niestety robiłem to po przyjeździe z pracy więc ciepło od silnika minimalnie jeszcze trzymało maskę i trzymałem tam krócej wosk myśląc, że będzie ok niestety nie do końca było ok bo jak się przyjrzeć to są smugi no ale trudno :P Filmiku w sumie nie nagrałem, zapomniałem o tym może coś nagram :) Nie wiem co w tym fajnego ale jak jadę w deszczu lub po i takie małe kropelki latają mi po masce to się jaram jak szczerbaty na paczkę sucharków <czarodziej> No i popełniłem kolosalny błąd którego żałuje :( Pomyślałem sobie, że jak to wosk to może nałożę go delikatnie również na szyby i też będzie ładnie spływać? Niestety to tak nie działa w sumie nie wiem czemu, może ktoś mądrzejszy mi wytłumaczy <co?> Może kropelki delikatnie lepiej spływają ale to jakie są smugi w słońcu to masakra i jak się przeciera wycieraczkami szyby to też taki sam efekt także nie polecam :( spróbuje jeszcze je umyć dokładnie może to coś da :P
Zrobiłem zdjęcie mojej zmory ma aucie której mam nadzieje pozbędę się na wiosnę chodzi o klar:
20171019_154907.jpg

20171019_154914.jpg

Umyta, przed woskowaniem:
20171019_154808.jpg

20171019_154826.jpg

A oto efekty wosku:
20171022_155052.jpg

20171022_155020.jpg

Coś pięknego <serduszka> <czarodziej>
20171022_155032.jpg

20171022_162141.jpg

20171022_161957.jpg

20171022_162114.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2016, 19:48
Posty: 212
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE liftback
1.8 benzyna 90km
1995r.

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 21:53

Jest <spoko> !
Teraz ja muszę zrobić fotkę z kropelkami i zobaczymy komu się układają bardziej okrągłe ;P
Kurde, faktycznie tylna klapa nie fajnie już wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Eklerek323f » 22 paź 2017, 21:55

Ja czołowej nigdy nie woskowałem i nie nakładałem na nią niewidzialnej wycieraczki bo to co sie później dzieje to masakra...

Na mojej bordowej też klar schodzi, ale to zawsze można ogarnąć :D
Super wygląda po wosku aż mi się za swoją tęskni <oczy>
<spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 21:59

Eklerek323f napisał(a):Ja czołowej nigdy nie woskowałem i nie nakładałem na nią niewidzialnej wycieraczki bo to co sie później dzieje to masakra...


Co się niby dzieje po "niewidzialnej"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Eklerek323f » 22 paź 2017, 22:01

jurand napisał(a):Co się niby dzieje po "niewidzialnej"?

kropelkowanie "mgiełka" i smugi po przetarciu wycieraczki
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 22:06

Eklerek323f napisał(a):
jurand napisał(a):Co się niby dzieje po "niewidzialnej"?

kropelkowanie "mgiełka" i smugi po przetarciu wycieraczki


Chyba jakiejś innej używałeś albo coś nie tak z położeniem jej.
Stosowałem we wszystkich autach tylko jak wymacałem ten środek i nic takiego nie stwierdziłem.
Kładłeś to na naprawdę czystą szybę i potem polerowałeś do sucha i połysku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Eklerek323f » 22 paź 2017, 22:19

Eklerek323f napisał(a):Ja czołowej nigdy nie woskowałem i nie nakładałem na nią niewidzialnej wycieraczki bo to co sie później dzieje to masakra...


jurand napisał(a):Stosowałem we wszystkich autach tylko jak wymacałem ten środek i nic takiego nie stwierdziłem.
Kładłeś to na naprawdę czystą szybę i potem polerowałeś do sucha i połysku?


j.w, widziałem i obserwowałem w innych autach i to co widziałem wystarczyło mi do tego, zeby tego nie użyć na czołowej w którymkolwiek ze swoich aut ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Beny » 22 paź 2017, 22:33

Poka zdjęcie puszki,po jednym razie od otwarcia widac dno ?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy