Mazda 626 GF FP '97 us, gwint by Góral

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianoV6 » 4 maja 2016, 23:51

mam to samo....
wymieniłem termostat i nic....
mówią, że to uszczelka pod głowicą...
ja będę kupował tester na allegro i zobaczę...... w końcu ktoś ma taki przypadek jak ja, ciekawe co wyjdzie u Ciebie ja też myślałem nad pompą wody....
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Dominator » 5 maja 2016, 09:36

Z układem chłodzenia to nie wiem, ale kola o parametrach które podałes, będą wystawać poza obrys i to sporo. Czyli naciąganie/ rolowanie błotników.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Adoz » 5 maja 2016, 10:18

Skoro twierdzisz że temperatura się zmienia przy dodawaniu gazu to może być uszczelka bo wtedy poprostu zaciąga więcej płynu i temu spadek temperatury.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez Góral97 » 5 maja 2016, 12:52

Wczoraj dolałem płynu przy parowniku ściągnąłem jeden wąż zaczął lecieć płyn powietrze jak by uciekło wszystko skręciłem trochę pojeździłem i na razie wszystko jest dobrze temperaturę trzyma normalnie więc już nie wiem co może być . Zajade po szkole i zamówię ten termostat może coś pomoże ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez DamianoV6 » 5 maja 2016, 15:44

termostat nic nie da możesz wymienić to nie majątek... :D

u mnie niby samo przeszło powoli ale dalej mam jakieś wewnętrzne coś, co nie daje mi spać :P
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Góral97 » 5 maja 2016, 22:57

U mnie przeszło dziś zrobiłem ponad 50 km i wszystko jest w porządku :D Ale na dniach wymianie może ten termostat.. W najbliższym czasie również będą wymieniane uszczelniacze to i rozrząd cały z pompą może się wrzuci lub jak znajdzie się xedosa 2.5 w DE za nie duże pieniądze to swapik ale sam nie wiem czy to będzie opłacalne :/
Łapcie kilka fotek niżej juz nie mogę skręcić :( ale palce nie wchodzą <diabełek>
Załączniki
IMG_20160505_203030.jpg
IMG_20160505_203002.jpg
IMG_20160505_203043.jpg
IMG_20160505_203151.jpg
IMG_20160503_120307.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez rafał88 » 6 maja 2016, 09:32

W tym ukladzie własnie najlepiej pojezdzic , albo zdjąc weżyk przy przepustnicy ,zeby dobrze sie uklad wypelnił i wypchał powietrze. Jak mialem plyn zlany tot trzeba było odrazu termostat wymienić bo to tylko kilkanaście złoty :P

Własnie widac jakie to 10w40 dobre... Toyota yaris na castrolu 5w30 edge po 320 tysiacach czy wiecej nawet nalotu sadzy nie miala. A tu jak na pokrywie to i w silniku juz sie ciekawie robi :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DamianoV6 » 6 maja 2016, 10:08

Noo dokładnie :) Rafał widział jak może wyglądać pokrywa po 320k xD 5W i ament albo remont.. @ podobno zamiast remontu lepszy swap :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Emmett » 7 maja 2016, 21:26

Ładnie siadła na tym gwincie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 00:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez Dominator » 7 maja 2016, 21:47

Jeszcze jak by ją umył i wydetailingowal to by było świetnie. Szkoda że moja zgnita i w srebrnym bo pojawił bym się w detailing :| no i jeszcze lepszy aparat by się przydał ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez freezoneq » 8 maja 2016, 19:23

rafał88 napisał(a):Własnie widac jakie to 10w40 dobre...


Mój xedos był zalewany przez 7 lat najtańszym minerałem, zanim go kupiłem. Ja przeszedłem na 10w40 i przez 130 tyś zalewałem co 10 tyś 10w40, 13-14 wymian. Nie zmieniło się zupełnie nic, nawet po przejściu z minerału. Może ciut ciszej odpala i pracuje w zimę. Chlał 1L od wymiany do wymiany i chla nadal. Pod pokrywami był oczywiście syf. Każdy kto słyszał silnik zawsze zwracał uwagę na to, jak cicho pracuje. Wydaje mi się, że w tak starych autach z tyloma kilometrami za sobą nie ma co przesadzać. Co innego, jak ktoś z sentymentu wyremontuje sobie taki silniczek. Ale to inna bajka. Grunt to nabyć oryginalny olej i nie wierzyć w long life z wymianami co 30 tyś km...
Czasem jak czytam to forum to mam wrażenie, że zalewanie czegoś innego niż syntetyki do 20-25 letnich silników grozi wybuchem głowicy nuklearnej w centrum warszawy albo przysłuży się do wyginięcia misi polarnych... o trzęsieniu ziemi nie będę wspominał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez rafał88 » 8 maja 2016, 19:30

Nooo te "long life" to masakra... W oplu u ojca tak był zmieniany co 30 tysi to co pokrywą sie skrywa to klekajcie narody, a tylko palcem troche wyskrobałem...
Ja tam bede lal syntetyk nawet jak bedzie poł miliona :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 8 maja 2016, 20:26

wiem jak wyglądała pokrywa zaworów wcześniej której nie widziałem sensu myć a w zeszłym tygodniu po oleju niby syntetycznym. tak jakby się umyła. reszty nie chce mi się przekonywać
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez sadek1893 » 9 maja 2016, 19:19

freezoneq napisał(a):
rafał88 napisał(a):Własnie widac jakie to 10w40 dobre...


Mój xedos był zalewany przez 7 lat najtańszym minerałem, zanim go kupiłem. Ja przeszedłem na 10w40 i przez 130 tyś zalewałem co 10 tyś 10w40, 13-14 wymian. Nie zmieniło się zupełnie nic, nawet po przejściu z minerału. Może ciut ciszej odpala i pracuje w zimę. Chlał 1L od wymiany do wymiany i chla nadal. Pod pokrywami był oczywiście syf. Każdy kto słyszał silnik zawsze zwracał uwagę na to, jak cicho pracuje. Wydaje mi się, że w tak starych autach z tyloma kilometrami za sobą nie ma co przesadzać. Co innego, jak ktoś z sentymentu wyremontuje sobie taki silniczek. Ale to inna bajka. Grunt to nabyć oryginalny olej i nie wierzyć w long life z wymianami co 30 tyś km...
Czasem jak czytam to forum to mam wrażenie, że zalewanie czegoś innego niż syntetyki do 20-25 letnich silników grozi wybuchem głowicy nuklearnej w centrum warszawy albo przysłuży się do wyginięcia misi polarnych... o trzęsieniu ziemi nie będę wspominał.


I ja się z taką opinią zgodzę, byle wymieniać olej co 10 tyś. albo nawet mniej jak ktoś woli i silniczek będzie latał aż miło :) ale oczywiście nic nie mam do zalewania 0-5W silników :) każdy robi jak uważa :)
A tak btw to śliczna Madzia :D gratki za włożoną pracę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:22
Posty: 65
Skąd: Rdutów / LDZ
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16v 1993r
V40 1.9 dCi '02
Xsara 1.4 Pb '02

Postprzez Barthek » 9 maja 2016, 21:08

Ładnie siedzi na cyck...tzn na glebie ;) może kiedyś zawita inne kółko, bo do tego nie umiem się przekonać. W każdym razie na ulicy obróciłbym się ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Dominator » 9 maja 2016, 21:37

Nie lubilem takich felg, ale tutaj siedza naprawde swietnie. Mowi to fan 3tgl. O dziwo coraz wiecej fabrycznie nowych samochodow wychodzi z tego typu felgami, front jasnego alu, wnetrza ramion malowane na czarno. Tutaj jest <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Senior » 10 maja 2016, 14:05

sadek1893 napisał(a): ja się z taką opinią zgodzę, byle wymieniać olej co 10 tyś. albo nawet mniej jak ktoś woli i silniczek będzie latał aż miło


Taż tak sądzę. <spoko>
Wszystkie moje Madzie chodziły na Dexeili z wymianą co 10 tysięcy i zawsze było ok.
Felgi SUPER,
Gratuluję i życzę bezawaryjnej jazdy. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez amazer323 » 10 maja 2016, 21:50

Ładnie siedzi :D
O dziwo te felgi tutaj nieźle się prezentują, a będziesz próbował z czymś innym?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2015, 20:36
Posty: 52
Auto: Mazda 626 1.8 90km+gaz
1998r.

Postprzez slisman » 15 maja 2016, 18:35

Siadło pięknie! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Góral97 » 17 maja 2016, 22:23

Dziękuję za miłe słowa i wsparcie przy modach <spoko>
Felga może kiedyś wpadnie jakaś jak nie zmienię auta <lol>
Trochę mnie nie było ale w ostatnim czasie wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym, wywalony i zaslepiony egr i odłączyłem podgrzewanie przepustnicy . A dziś wymieniłem w końcu nie szczęsny termostat całkiem praktycznie chyba siadł bo strasznie długo po odpaleniu na gaz się przełączał. Po złożeniu i zalaniu płynem wszystko git chwila i na gazie chodzi ale i tak gdzieś musi mi ubywać trochę płynu chłodzącego trzeba się brać za ta uszczelkę pod głowica za jakiś czas :/
Pozdrawiam ! :)
Załączniki
5138258_20160517_164552.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy