Mazda Xedos 6 CA KF '98
Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Pierwsza rejestracja w kraju: 4.07.2011
U mnie od: 6.07.2015
Dane techniczne:
Silnik: 1995 V6 24v KF – 140KM (było kiedyś obecnie nie mam pojęcia )
Kolor nadwozia: 3L – Silver Stone Metallic
Przebieg w dniu zakupu ponad 210 tyś.
Wyposażenie:
-Centralny zamek drzwi (w tym klapy bagażnika)
-Elektryczne lusterka
-Klimatyzacja
-Regulacja natężenia oświetlenia przyrządów
-Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
-ABS
-Kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego pokryte skórą
-Pełnowymiarowe, aluminiowe koło zapasowe (oryginalne felgi gdzieś zaginęły, został tylko zapas)
-Regulacja wysokości kierownicy
-Światła w drzwiach
-Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem po stronie kierowcy i po stronie pasażera
-Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
-Blokada dla tylnych drzwi
-Schowek na apteczkę na tylnej półce
-Wnętrze: alcantara
-Podzielone asymetrycznie składane tylne siedzenia (60:40) ze zintegrowanymi zagłówkami
-3-punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, przednie i tylne (przednie z regulacją wysokości)
-Boczki paneli drzwiowych z wykończeniami z tkaniny lub alcantary
-Kieszeń drzwi po stronie kierowcy i pasażera
-Schowek w podłokietniku między przednimi siedzeniami
-Tempomat sterowany z kierownicy
-Welurowe dywaniki z logo Xedos 6 i plastikowe listwy osłaniające drzwi (niestety brakuje dywanika kierowcy )
Naprawy:
-Wymieniony rozrząd i reszta pasków
-Nowe uszczelki pod kolektorem ssącym i pokrywami zaworów
-Wymiana tulejek wahaczy przód i tył
-Wymieniony lewy sworzeń wahacza
-Wymieniony łącznik stabilizatora prawy-tył, oraz oba przednie
-Wymieniona gałka drążka kierowniczego po stronie lewej
-Wymieniona osłona przegubu zewnętrznego strona lewa
-Naprawa obrotomierza
-Wymiana żarówek
-Nowe wycieraczki ALCA
-Nowe świece NGK
-Wymienione klocki hamulcowe z przodu
-Obecnie regeneracja tylnego nadkola
-Wymiana ramek tablic rejestracyjnych i blach
-Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów i pod kolektorem na ORI. Zamienniki ciekły po 2 miesiącach.
-Wymienione oba przeguby zewnętrzne wraz z osłonami.
-Dodana osłona termiczna stożkowego filtra powietrza.
-Malowanie pokryw zaworów.
-Nowe opony zimowe Yokohama w.drive
-Nowe opony letnie Dunlop SP Sport BluResponse.
-Nowe alu 15
-Zmiana oświetlenia zegarów na ledy
Jeżeli wszystko będzie ok to kwestie estetyczne, czyli:
-Ustawienie grilla tak jak ma być
-Pęknięcie przedniego zderzaka
Madzia jest ze mną od niedawna, niestety nie mam żadnych papierów prócz dowodu i karty wozu data pierwszej rejestracji za granica to 25.03.1998 nie wiem nic więcej Obecnie zdążyłem wymienić tylko kilka części, reszta zmian nadchodzi wraz z wypłatą . Do zrobienia jest jeszcze dużo, ale myślę że po włożeniu w auto pieniedzy i serca uda się zrobić z niego cacko przynajmniej trochę podobne do tych które widziałem na tym forum Na razie powoli naprawiam najwaqżniejsze rzeczy i szukam inspiracji co do dalszych kroków.
Oto kilka zdjęć, jak widać jest trochę zabawy z blachą, na szczęście wnętrze jest zadbane, trzeba wymienić kilka żarówek pod przyciskami, myślę nad ledami bo pięknie wyglądają ale nie wiem czy sam dam radę to ogarnąć
kilka nowych fotek już po zmianie blach
Bardzo proszę o porady, jeżeli ktoś mieszka w pobliżu Świętochłowic to z miłą chęcią się spotkam i przy browarku posłucham rad Pozdro
Pierwsza rejestracja w kraju: 4.07.2011
U mnie od: 6.07.2015
Dane techniczne:
Silnik: 1995 V6 24v KF – 140KM (było kiedyś obecnie nie mam pojęcia )
Kolor nadwozia: 3L – Silver Stone Metallic
Przebieg w dniu zakupu ponad 210 tyś.
Wyposażenie:
-Centralny zamek drzwi (w tym klapy bagażnika)
-Elektryczne lusterka
-Klimatyzacja
-Regulacja natężenia oświetlenia przyrządów
-Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
-ABS
-Kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego pokryte skórą
-Pełnowymiarowe, aluminiowe koło zapasowe (oryginalne felgi gdzieś zaginęły, został tylko zapas)
-Regulacja wysokości kierownicy
-Światła w drzwiach
-Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem po stronie kierowcy i po stronie pasażera
-Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
-Blokada dla tylnych drzwi
-Schowek na apteczkę na tylnej półce
-Wnętrze: alcantara
-Podzielone asymetrycznie składane tylne siedzenia (60:40) ze zintegrowanymi zagłówkami
-3-punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, przednie i tylne (przednie z regulacją wysokości)
-Boczki paneli drzwiowych z wykończeniami z tkaniny lub alcantary
-Kieszeń drzwi po stronie kierowcy i pasażera
-Schowek w podłokietniku między przednimi siedzeniami
-Tempomat sterowany z kierownicy
-Welurowe dywaniki z logo Xedos 6 i plastikowe listwy osłaniające drzwi (niestety brakuje dywanika kierowcy )
Naprawy:
-Wymieniony rozrząd i reszta pasków
-Nowe uszczelki pod kolektorem ssącym i pokrywami zaworów
-Wymiana tulejek wahaczy przód i tył
-Wymieniony lewy sworzeń wahacza
-Wymieniony łącznik stabilizatora prawy-tył, oraz oba przednie
-Wymieniona gałka drążka kierowniczego po stronie lewej
-Wymieniona osłona przegubu zewnętrznego strona lewa
-Naprawa obrotomierza
-Wymiana żarówek
-Nowe wycieraczki ALCA
-Nowe świece NGK
-Wymienione klocki hamulcowe z przodu
-Obecnie regeneracja tylnego nadkola
-Wymiana ramek tablic rejestracyjnych i blach
-Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów i pod kolektorem na ORI. Zamienniki ciekły po 2 miesiącach.
-Wymienione oba przeguby zewnętrzne wraz z osłonami.
-Dodana osłona termiczna stożkowego filtra powietrza.
-Malowanie pokryw zaworów.
-Nowe opony zimowe Yokohama w.drive
-Nowe opony letnie Dunlop SP Sport BluResponse.
-Nowe alu 15
-Zmiana oświetlenia zegarów na ledy
Jeżeli wszystko będzie ok to kwestie estetyczne, czyli:
-Ustawienie grilla tak jak ma być
-Pęknięcie przedniego zderzaka
Madzia jest ze mną od niedawna, niestety nie mam żadnych papierów prócz dowodu i karty wozu data pierwszej rejestracji za granica to 25.03.1998 nie wiem nic więcej Obecnie zdążyłem wymienić tylko kilka części, reszta zmian nadchodzi wraz z wypłatą . Do zrobienia jest jeszcze dużo, ale myślę że po włożeniu w auto pieniedzy i serca uda się zrobić z niego cacko przynajmniej trochę podobne do tych które widziałem na tym forum Na razie powoli naprawiam najwaqżniejsze rzeczy i szukam inspiracji co do dalszych kroków.
Oto kilka zdjęć, jak widać jest trochę zabawy z blachą, na szczęście wnętrze jest zadbane, trzeba wymienić kilka żarówek pod przyciskami, myślę nad ledami bo pięknie wyglądają ale nie wiem czy sam dam radę to ogarnąć
kilka nowych fotek już po zmianie blach
Bardzo proszę o porady, jeżeli ktoś mieszka w pobliżu Świętochłowic to z miłą chęcią się spotkam i przy browarku posłucham rad Pozdro
Ostatnio edytowano 20 lut 2017, 19:32 przez Davidoss, łącznie edytowano 8 razy
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Witamy w dziale Nasze Mazdy. Bezawaryjności i szerokości
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Dobrze wygląda popraw też ramkę z tablicą rej. bo coś krzywo leży
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Prawie jak moja.
Tradycyjne już, gratuluję wyboru marki i modelu. Życzę też bezawaryjnej jazdy, wytrwałości i cierpliwości w modzeniu.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
chmielu_KL napisał(a):Dobrze wygląda popraw też ramkę z tablicą rej. bo coś krzywo leży
Już poprawione ale i tak muszę ramkę wymienić bo pęknięta od strony kierowcy
MichałB napisał(a):trochę grill źle spasowany zerwij naklejkę ze zderzaka na starcie.
Z tego co wiem był lekko stuknięty od strony pasażera bo lampa ma zaczepy ułamane, na razie trzyma się na "trytytkach" z czasem cvoś się wymyśli albo uzbiera na nową lampę
W poniedziałęk Madzia idzie na wymianę rozrządu
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Witam i gumowych drzew
Miejmy nadzieję że ten rozrząd jakiś ogarnięty mechanik będzie robił, który już miał do czynienia z tym silnikiem najlepiej.
Miejmy nadzieję że ten rozrząd jakiś ogarnięty mechanik będzie robił, który już miał do czynienia z tym silnikiem najlepiej.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Podobno ogarnięty niewiele osób chciało się tego podjąć, mam nadzieję, że wszystko będzie ok, szczerze powiedziawszy nie spodziewałęm się że kupię mazdę potrzebowałem auta na już znalazłem niedaleko podjechałem obejrzałem i... zakochałem się dałem za nią śmieszne pieniądze ale trzeba porobić parę rzeczy i miejmy nadzieję będzie śmigać
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Ja polowałem rok czasu bo nie chciałem dać śmiesznych pieniędzy, dałem nieśmieszne jak na to auto, chociaż miało świeżutką instalacje LPG a i tak z perspektywy czasu uważam że przepłaciłem, no ale póki co nie zawodzi
PS. Dzisiaj bylem pod leroyem w sosnowcu i śmignął mi srebrny xed na parkingu, zacząłem go gonić żeby sprawdzić czy to nie ty, ale to jakieś blachy z sosnowca .
W naszej okolicy Będzin/Sosnowiec/Dąbrowa ogólnie naliczyłem już z 7 x6 i 2 x9.
PS. Dzisiaj bylem pod leroyem w sosnowcu i śmignął mi srebrny xed na parkingu, zacząłem go gonić żeby sprawdzić czy to nie ty, ale to jakieś blachy z sosnowca .
W naszej okolicy Będzin/Sosnowiec/Dąbrowa ogólnie naliczyłem już z 7 x6 i 2 x9.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
hikoo napisał(a):Ja polowałem rok czasu bo nie chciałem dać śmiesznych pieniędzy, dałem nieśmieszne jak na to auto, chociaż miało świeżutką instalacje LPG a i tak z perspektywy czasu uważam że przepłaciłem, no ale póki co nie zawodzi
PS. Dzisiaj bylem pod leroyem w sosnowcu i śmignął mi srebrny xed na parkingu, zacząłem go gonić żeby sprawdzić czy to nie ty, ale to jakieś blachy z sosnowca .
W naszej okolicy Będzin/Sosnowiec/Dąbrowa ogólnie naliczyłem już z 7 x6 i 2 x9.
To nie ja. Ja w pracy od 14 byłem w Chorzowie, dzisiaj na diagnostyce byłem i jest trochę dodatkowych rzeczy do zrobienia, na szczęści8e amory są w bardzo dobrym stanie, ale tulejki [waaaczego?], sworzeń i łącznik stabilizatora z tyłu, dodatkowo wydech bo już gnije co prawda nie pierdzi ale ładnie mruczy bo ktoś przelot montował no i jakiś wyciek oleju z tego co wiem to uszczelka pod pokrywą zaworów jedna i druga, pierwsza zrobiona a do drugiej nie bardzo mam jak się dobrać w warunkach podwórkowych
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Drugs uszczelka to trovhe walenianbo kolektor trzeba zrzucac:p takie pytanie dlaczego piszecie ze do tego rozrzadu potrzeba logos kto sie zna na silnikach v6 jesli rozrzad w tych silnikach jest prosty jak budowa cepa:p
Dlatego zobaczę czy zlecić to mechanikowi przy okazji, czy może znajdę kogoś w okolicy z garażem i wiedzą na ten temat, pierwszą uszczęlkę 2 dni po założeniu musiałem wspomóc sylikonem bo jest delikatna rysa na powierzchni styku i sama uszczelka nie dawała rady zatamować, pociło się
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Kwestia też tego czy kupiłeś oryginały czy zamienniki, bo zamienniki w większości przypadków ciekną bardzo krótko po założeniu nawet mimo sylikonu...
Co do rozrządu to na prawdę nie jest skomplikowane. Ustawiasz wszystko na znaki i już, a samo odkręcenie rolek czy napinacza nikomu problemu nie powinno sprawić.
Przerabiałem kiedyś temat (nie znając się jeszcze na tym), w 1 warsztacie jak zobaczyli Mazdę a do tego Vkę to się podrapali po głowach i powiedzieli "woleli byśmy tego nie robić ale jeśli już to 1000zł za robociznę"
Zwinąłem się szybko i pojechałem do drugiego mechanika poleconego przez znajomego. Wymienił mi rozrząd i uszczelki pod deklami za 200zł, bez najmniejszego problemu.
Co do rozrządu to na prawdę nie jest skomplikowane. Ustawiasz wszystko na znaki i już, a samo odkręcenie rolek czy napinacza nikomu problemu nie powinno sprawić.
Przerabiałem kiedyś temat (nie znając się jeszcze na tym), w 1 warsztacie jak zobaczyli Mazdę a do tego Vkę to się podrapali po głowach i powiedzieli "woleli byśmy tego nie robić ale jeśli już to 1000zł za robociznę"
Zwinąłem się szybko i pojechałem do drugiego mechanika poleconego przez znajomego. Wymienił mi rozrząd i uszczelki pod deklami za 200zł, bez najmniejszego problemu.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
W jednym zdaniu " Będzie Pan zadowolony "
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Jak dawac to dawac mase do uszczelnienia mis olejowych ,Dirko , wurth itp. Wtedy na bank nie bedzie sie lalo.
X6 ładny i widac ,ze utrzymany Ty tez dbaj bo tego na drogach nie ma ..
X6 ładny i widac ,ze utrzymany Ty tez dbaj bo tego na drogach nie ma ..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Też polecam DIrko, dobrze trzyma, jest odporny na temp i trzyma nawet na lekko tłuste powierzchnie (choć oczywiście zalecam odtłuścić – zawsze bezpieczniej)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 no i właśnie o tym mówię, skoro w serwisie mazdy się drapali po głowie nad V6 to co dopiero warsztaty spod "koziego ogonu", prawda jest taka że większość mechaników "ogarnia niemców" a jak widzą coś, w co nie ma jak włożyć rąk to dostają gęsiej skóry i dają zaporowe ceny żeby się ciebie pozbyć.
Przypomniała mi się kartka z ruskiego warsztatu
Króla zwierząt, c.pki i choinki – nie naprawiamy
Przypomniała mi się kartka z ruskiego warsztatu
Króla zwierząt, c.pki i choinki – nie naprawiamy
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Tak na prawdę to jest pikuś dla wielu mazdowiczy. Napisz do Kamila (radar88) On Ci ten rozrząd wymieni w godzinę może dwie. Jest spod Częstochowy więc chyba daleko do niego nie masz
Widziałem gdzieś tą kartkę już Dobre
Widziałem gdzieś tą kartkę już Dobre
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Mam mechanika poleconego powiedział 2-3 stówki i że to ogarnie więc zobaczymy, jeszcze kilka rzeczy na diagnostyce wyszło więc też może to ogarnie przy okazji sam bym się z chęcią pobawił ale nie mam garażu a na podwórku przed domem to nie robota.
Dopisano 23 lip 2015, 23:01:
Powoli będzie doprowadzany do perfekcji a że nie ma to wiem sam widziałem 2 X6 a X9 żadnej chyba nigdy
Dopisano 23 lip 2015, 23:01:
arafal21 napisał(a):Jak dawac to dawac mase do uszczelnienia mis olejowych ,Dirko , wurth itp. Wtedy na bank nie bedzie sie lalo.
X6 ładny i widac ,ze utrzymany Ty tez dbaj bo tego na drogach nie ma ..
Powoli będzie doprowadzany do perfekcji a że nie ma to wiem sam widziałem 2 X6 a X9 żadnej chyba nigdy
- Od: 8 lip 2015, 19:53
- Posty: 50
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 KF – 1998
Był: Seat Cordoba 1.6 1994
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości