Mazda 626 GE FS '92
1, 2
Witam wszystkich.
Postanowiłem się pochwalić swoją Madzią, która jest w mojej rodzinie od 2005 roku. Do Polski sprowadził ją z Niemiec, mój tata. Kupił ją od emerytowanej lekarki dla mojego dziadka. Miał zastąpić wysłużonego Poloneza z tego samego roku (1992). Było wtedy niezłym szokiem porównanie dwóch samochodów z tego samego roku, różniących się praktycznie wszystkim.
Mazda, kiedy ją sprowadzono miała na liczniku 130 tys km, a przejąłem ją ok. 3 lat temu ze stanem ok 155 tys km. Jak widać samochód był używany "od święta".
Moim poprzednim samochodem był Golf III 1.4
Dane wg. VINu
Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba drzwi: 4
Kolor zewnętrzny: J4 Passion rose mica
Wnętrze Kolor: Szary GE6
Wyprodukowano w: Europie
Miejsce przeznaczenia Kraj: Niemcy
Miejsce pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 11.12.1991
Model: 626
Kod nadwozia: GE (pierwsza generacja 08.1991-06.1994)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Rodzaj napędu: przedni
Koła kierowane: z przodu
Silnik:
Kod FS
Pojemność (ml) 1991
Liczba cylindrów 4
Moc (KM) 115
Typ benzyna wtryskiwacza (EGI)
DOHC, 16 zaworów
Skrzynia biegów
Manualna, 5-biegowa
Numer katalogowy: AEGA04 Uzupełnianie kodu: GA7F-EC3
• Wspomaganie kierownicy
• Elektrycznie podnoszone reflektory
• Szyby
• Lusterka wsteczne są lakierowane w kolorze nadwozia. Istnieje napęd elektryczny. Brak ogrzewania.
• Brak dodatkowego spoilera na pokrywę bagażnika
• Naklejka "GLX"
• Żelazo koła 5.5JJX14 P = 114 / O = 45 z oponami 195 / 65R14 Semperit
• Brak spryskiwaczy reflektorów
• Pakiet dla krajów o klimacie umiarkowanym i zimnym klimacie
• Dodatkowe nawigacyjne oświetlenie wnętrza
• Brak przednich świateł przeciwmgielnych
• Dostępne są 4 głośniki.
• Antena mechaniczna
• Opcjonalny montaż klimatyzacji
• Brak tempomat u
• Czerwone światło dzięki uprzejmości
• Centralny zamek
• Rozrusznik 1.4KVt
Jak widać wyposażenie przeciętne, jedyne różnice jakie były to lusterka pomalowane na czarno, brak naklejek GLX, oraz opony o szerokości 185.
Przeprowadzone modyfikacje:
-wymiana bocznych kierunkowskazów na białe,
-wymiana oświetlenia wnętrza na ledy
-wymiana pękniętej deski rozdzielczej,
-obszycie skórą gałki zmiany biegów i kierownicy od MX6
-dołożenie tapicerki klapy bagażnika
Car audio
-głośniki wysokotonowe Sinustec w fabrycznych miejscach
-wygłuszenie przednich drzwi i deski rozdzielczej
-radio Alpine CDE-W235BT
Jak widać, nie było tego za wiele, ale człowiek w końcu dostał prawdziwą pracę i będzie tylko lepiej
Plany:
-montaż klimatyzacji
-montaż podgrzewanych lusterek w kolorze
-konserwacja i wygłuszenie wnętrza
-naprawa obrotomierza
-wymiana przegubu
-odnowienie lakieru na pokrywie zaworów
-felga
W lipcu 2014 wybrałem się na moje najlepsze wakacje. Trasa Kielce-Tarnów-Solina-Czorsztyn-Krynica-Zakopane-Kraków-Kielce. Mazda ani razu mnie nie zawiodła, chociaż doskwierał brak klimy
Postaram się wkrótce zrobić zdjęcia pokazujące aktualny wygląd.
Postanowiłem się pochwalić swoją Madzią, która jest w mojej rodzinie od 2005 roku. Do Polski sprowadził ją z Niemiec, mój tata. Kupił ją od emerytowanej lekarki dla mojego dziadka. Miał zastąpić wysłużonego Poloneza z tego samego roku (1992). Było wtedy niezłym szokiem porównanie dwóch samochodów z tego samego roku, różniących się praktycznie wszystkim.
Mazda, kiedy ją sprowadzono miała na liczniku 130 tys km, a przejąłem ją ok. 3 lat temu ze stanem ok 155 tys km. Jak widać samochód był używany "od święta".
Moim poprzednim samochodem był Golf III 1.4
Dane wg. VINu
Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba drzwi: 4
Kolor zewnętrzny: J4 Passion rose mica
Wnętrze Kolor: Szary GE6
Wyprodukowano w: Europie
Miejsce przeznaczenia Kraj: Niemcy
Miejsce pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 11.12.1991
Model: 626
Kod nadwozia: GE (pierwsza generacja 08.1991-06.1994)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Rodzaj napędu: przedni
Koła kierowane: z przodu
Silnik:
Kod FS
Pojemność (ml) 1991
Liczba cylindrów 4
Moc (KM) 115
Typ benzyna wtryskiwacza (EGI)
DOHC, 16 zaworów
Skrzynia biegów
Manualna, 5-biegowa
Numer katalogowy: AEGA04 Uzupełnianie kodu: GA7F-EC3
• Wspomaganie kierownicy
• Elektrycznie podnoszone reflektory
• Szyby
• Lusterka wsteczne są lakierowane w kolorze nadwozia. Istnieje napęd elektryczny. Brak ogrzewania.
• Brak dodatkowego spoilera na pokrywę bagażnika
• Naklejka "GLX"
• Żelazo koła 5.5JJX14 P = 114 / O = 45 z oponami 195 / 65R14 Semperit
• Brak spryskiwaczy reflektorów
• Pakiet dla krajów o klimacie umiarkowanym i zimnym klimacie
• Dodatkowe nawigacyjne oświetlenie wnętrza
• Brak przednich świateł przeciwmgielnych
• Dostępne są 4 głośniki.
• Antena mechaniczna
• Opcjonalny montaż klimatyzacji
• Brak tempomat u
• Czerwone światło dzięki uprzejmości
• Centralny zamek
• Rozrusznik 1.4KVt
Jak widać wyposażenie przeciętne, jedyne różnice jakie były to lusterka pomalowane na czarno, brak naklejek GLX, oraz opony o szerokości 185.
Przeprowadzone modyfikacje:
-wymiana bocznych kierunkowskazów na białe,
-wymiana oświetlenia wnętrza na ledy
-wymiana pękniętej deski rozdzielczej,
-obszycie skórą gałki zmiany biegów i kierownicy od MX6
-dołożenie tapicerki klapy bagażnika
Car audio
-głośniki wysokotonowe Sinustec w fabrycznych miejscach
-wygłuszenie przednich drzwi i deski rozdzielczej
-radio Alpine CDE-W235BT
Jak widać, nie było tego za wiele, ale człowiek w końcu dostał prawdziwą pracę i będzie tylko lepiej
Plany:
-montaż klimatyzacji
-montaż podgrzewanych lusterek w kolorze
-konserwacja i wygłuszenie wnętrza
-naprawa obrotomierza
-wymiana przegubu
-odnowienie lakieru na pokrywie zaworów
-felga
W lipcu 2014 wybrałem się na moje najlepsze wakacje. Trasa Kielce-Tarnów-Solina-Czorsztyn-Krynica-Zakopane-Kraków-Kielce. Mazda ani razu mnie nie zawiodła, chociaż doskwierał brak klimy
Postaram się wkrótce zrobić zdjęcia pokazujące aktualny wygląd.
Ostatnio edytowano 6 lut 2015, 22:07 przez przemek130, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Kolejna GE na forum. maluj kierunki ;p a te postojowki mi się spodobały muszę zrobić u siebie.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Kierunki u Ciebie fajne wyglądają pomarańczowe ale ja postawiłem na wszystkie białe. Zaraz lecę trochę rzeczy dołożyć do Madzi i może jakąś małą sesje zrobić.
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Kolejny bliźniak I już z jakimś wyposażeniem Moja 93 nie miała zupełnie nic na pokładzie poza wspomaganiem Jakieś konkretne koło w planach? Bedzie schodziła niżej?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Tak jak obiecałem wrzucam dzisiaj lepsze i aktualne zdjęcia. Przy okazji dołożyłem funkcję swing, lewe lusterko podgrzewane (na prawe nie starczyło czasu:( ) i otwieranie bagażnika ze środka. Za wszystkie części należą się specjalne podziękowania dla Maliniaka. Opłacało się taki kawałek jechać
Co do koła to myślałem nad jakimiś 14, bo dopiero co kupiłem nowe oponki. Może coś takiego: http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-14-m ... 38291.html
Kusi mnie dać niżej, ale do pracy mam taką drogę, że nawet teraz zdarzy się przytrzeć. Ci co nocowali w Suchedniowie na zlocie MX5 to wiedzą o co chodzi.
Co do koła to myślałem nad jakimiś 14, bo dopiero co kupiłem nowe oponki. Może coś takiego: http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-14-m ... 38291.html
Kusi mnie dać niżej, ale do pracy mam taką drogę, że nawet teraz zdarzy się przytrzeć. Ci co nocowali w Suchedniowie na zlocie MX5 to wiedzą o co chodzi.
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Dziękuje za miłe słowa
Właśnie odebrałem 2 kolejne przesyłki. Trzeba będzie odmalować uchwyty. Jeszcze tylko osuszacz oraz pasek i będzie można zakładać klimę
Właśnie odebrałem 2 kolejne przesyłki. Trzeba będzie odmalować uchwyty. Jeszcze tylko osuszacz oraz pasek i będzie można zakładać klimę
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
A czym najlepiej nasmarować?
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Ok, dzięki za radę. Może do końca miesiąca uda się wszystko zmontować
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Ostatnio niewiele się dzieje. Zakupiłem lampkę podsufitki do modów i podkleiłem tablicę rejestracyjną, żeby nie brzęczała. Czy ktoś wie co to za czarny plastik w lampce? Myślałem, że to ściemniacz
EDIT
A miało być tak pięknie...
Postanowiłem dokończyć klimę. Kupiłem nowy osuszacz i pasek. Zamontowałem wszystkie przewody i chłodnicę. Przyszedł czas na montaż sprężarki i co się okazało? Łapa nie pasuje Teraz trzeba szukać pasującej...
EDIT
A miało być tak pięknie...
Postanowiłem dokończyć klimę. Kupiłem nowy osuszacz i pasek. Zamontowałem wszystkie przewody i chłodnicę. Przyszedł czas na montaż sprężarki i co się okazało? Łapa nie pasuje Teraz trzeba szukać pasującej...
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Nic tak nie cieszy jak kurier z przesyłką i zakupy Uszczelka pod klawiaturą do wymiany, bo nic nie zatrzymuje oleju i przez to cały silnik jest do mycia. Łapa, mam nadzieję, że już będzie pasowała i w końcu zakończę montaż klimy. Dodatkowo dorwałem wiązkę halogenów, maty do skończenia wygłuszenia drzwi i z nudów umyłem sprężarkę. Szkoda, że jest na R12... Zazdroszczę tym co mają swój własny garaż i nie muszą czekać na wiosnę, żeby coś porobić przy samochodzie
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
Mazda R.I.P.
Zerwało pasek od alternatora, przez co zerwał się pasek od wspomagania i jego strzępy dostały się pod rozrząd przez co przeskoczył i silnik do wymiany/remontu....
Zerwało pasek od alternatora, przez co zerwał się pasek od wspomagania i jego strzępy dostały się pod rozrząd przez co przeskoczył i silnik do wymiany/remontu....
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
No i jak tam się sprawy mają ? dzieje się coś naprawiasz ? czy robisz może swap?
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Rozrząd przestawił się o 8 zębów. Wymieniłem pasek i wszystko działa dalej. Ten silnik jest bezkolizyjny Teraz rozglądam się za jakimiś amortyzatorami na tył. Najlepiej jakieś gazówki. Coś polecicie?
- Od: 7 kwi 2013, 11:18
- Posty: 49
- Skąd: Kielce/Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości