Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez lucky-luciano » 19 lut 2017, 20:25

Dałem wyżej link z numerami części i cenami – tulejka 2 zł sztuka. Na pewno są twarde, w porównaniu do tych co miałem u siebie oryginalnie. Zobaczymy ile wytrzymają ;)

U mnie akurat luzu na przegubach nie miałem, tylko na tulejkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 22 mar 2017, 11:21

Napraw ciąg dalszy. Wczoraj wziąłem się za wymianę tulei tylnych, na początek wzdłużne. Same wahacze oczyściłem i odmalowałem. Tak wyglądały stare tuleje:
DSC_0470.JPG


I gotowe:
DSC_0473.JPG

DSC_0474.JPG

DSC_0475.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Siw-y » 22 mar 2017, 11:24

Czemu ten wahacz taki krzywy?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lucky-luciano » 22 mar 2017, 11:34

Hmmm.... też się nad tym zastanawiam teraz... Od zawsze tak było i myślałem, że tak ma byc, ale patrzę na internety i tak nie ma byc... Super po prostu, kolejny kwiatek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez chmielu_KL » 22 mar 2017, 11:43

No niestety powinien, a raczej musi być prościutki. Jak poszło wyciąganie tulei ? u siebie musiałem palić palnikiem bo nie było innej możliwości. Mógłbyś podać dane skąd masz poliuretany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez lucky-luciano » 22 mar 2017, 11:51

Załamka po prostu, ale dobrze, że ktoś mi teraz pokazał, bo bym tak jeździł dalej... Zgniewało mnie to sromotnie, bo myślałem, że wszystkie "kwiatki" mam już ogarnięte.

Tulejki rozwiercałem po kawałku, poszło bardzo szybko. Kiedyś robiłem to w aucie lubej, więc miałem już wprawę ;) Poli z Olkusza, Deuter.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez chmielu_KL » 22 mar 2017, 11:57

Myślę że nie będzie problemu ze znalezieniem wahacza, znajdziesz jakiegoś rozbitka i po sprawie. :) <spoko> dziękuję ślicznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez lucky-luciano » 22 mar 2017, 12:09

I już ogarnięte z Maliniak Garage :D Trochę nerwu od razu zeszło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez chmielu_KL » 22 mar 2017, 12:14

Może za bardzo nerwowy jesteś :D wiedziałem że szybko się znajdzie :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Eklerek323f » 22 mar 2017, 15:27

Skrzywiony pewnie był od lewarka, zabe ktoś musiał polozyć na mocowaniu linki ręcznego omyłkowo myslac ze to element konstrukcyjny i podniósł auto.

Swoją droga to od takiego wygięcia juz powinno być widoczne ze koło jest bardziej z przodu bo sie kąt wyprzedzenia zwrotnicy zwiekszył.

Tez tak kiedyś zrobiłem ale u mnie sie dało wyprostowac bez skutków ubocznych <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez lucky-luciano » 23 mar 2017, 01:24

Tylko u mnie oba wahacze identycznie wygięte, to uśpilo moją czujność... Dobrze, że jest forum i obeznani ludzie ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 26 mar 2017, 20:15

Odnowione, używane wahacze już na aucie.
DSC_0481.JPG


Niedługo ogarnę wszystkie pozostałe na tyle, a następnie robię przód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 2 kwi 2017, 11:16

ABS w końcu udało się ogarnąć, wystarczyło zmienić jeden czujnik i kontrolka zgasła. Dziwnie się teraz patrzy na zegary, bo byłem przyzwyczajony do niej :P Do poprawy po zakupie zostało już coraz mniej rzeczy, wszystko cały czas idzie powoli do przodu. Sesji nie robię, bo auto wizualnie ciągle takie samo, ale jedna fotka z okna dla dokumentacji ;)

DSC_0503.JPG
Ostatnio edytowano 2 kwi 2017, 11:24 przez lucky-luciano, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez chmielu_KL » 2 kwi 2017, 11:18

<serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
cały czas chodzi mi po głowie zmiana z 626 na mx6 kurczę. Śliczna <serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez risto77 » 2 kwi 2017, 15:46

Niedługo kupić MX będzie graniczyło z cudem.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez deejay27 » 2 kwi 2017, 20:26

A takiego w dobrym stanie , to już wg ze świecą:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez lucky-luciano » 23 kwi 2017, 09:14

Jak zakładałem centralny zamek z pilotem, wpadłem na "dobry" pomysł, żeby centralkę zamontowac pod tapicerką drzwi. Żeby przeprowadzic tylko dwa kable przez słupek drzwi do migaczy. Wszystko działało dobrze przez rok, po czym oczywista wilgoc z okna spaliła centralkę ;) W czwartek przyjechała nowa i zamontowałem ją poprawnie, pod deską. Oby teraz dłużej działało.
DSC_0521.JPG


Z rzeczy do zrobienia – znowu muszę uzdrowic tylne błotniki... Od strony pasażera trzyma się całkiem dobrze (jeden mały bąbel się zrobił), ale od strony kierowcy wygląda coraz słabiej i wkrótce muszę to ogarnąc... Do tego gdzieś mam zapętlenie masy na radiu/wzmacniaczu, bo pisk rosnący z obrotami staje się mocno uciążliwy...

Do tego MX jest po przeglądzie i wg. diagnosty nic nie jest do roboty. To miłe, kiedy się słyszy, że auto w dobrym stanie, same och achy, ale nieco się pomylił w ocenie. Na pewno mam tylne łączniki do wymiany, oraz tuleje na przodzie. Przy okazji zrobiłem małe śledztwo w sprawie grubszego stabilizatora na tyle i bazując na wiedzy zza oceanu chyba znalazłem odpowiedni ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez risto77 » 23 kwi 2017, 11:33

Gdzie Miałeś zdublowaną masę? Bo ja bardzo długo się borykam z takim samym problemem.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez lucky-luciano » 23 kwi 2017, 14:06

Mam nadal, ale jeszcze nie szukałem tego. Wydaje mi się, że radio jest winne, ponieważ wszystkie kable, wzmacniacz i głośniki dobrze pracowały w poprzednim aucie, z innym radiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 24 lip 2017, 12:58

Problem z piskiem w głośnikach rozwiązany prawie idealnie. Są jeszcze rosnące obroty w głośnikach, ale trzeba się naprawdę mocno skupić, żeby je zauważyć. Zmieniłem radio, stary Blaupunkt (z pewnie uwaloną masą) ustąpił miejsca staremu Panasonic ;) Działa.

Przed urlopem zmieniłem olej, nowa oliwa:
DSC_0639.jpg


MX, prócz awarii zaworka w tylnej oponie, trasę urlopową pokonał z gracją i odwdzięczył się samą przyjemnością z jazdy ;) Mała sesyjka:
DSC_0640.jpg

P1012240.jpg

P1012260.jpg

P1012261.jpg

P1012289.jpg


Z problemów w ogóle – szukam dobrego blacharza lakiernika, który zrobi tylne nadkole, pomaluje ładnie spojler i klapę. No i silnik, który od samego początku lubił na wysokich obrotach pokazać siwy dymek, mam wrażenie, że robi to teraz coraz częściej... Tutaj powoli zaczynam zbierać informacje i planować remont lub zmianę na inny. Nie jest to mega pilny temat, ale na przyszły sezon chciałbym mieć to już zrobione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy