Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez lucky-luciano » 11 cze 2016, 13:42

No tutaj na pewno długo zostanę ;)

"Tutek" Mazdaspeed:
P1011812.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 29 cze 2016, 11:54

Zabrałem się dzisiaj za diagnozę niedziałającej klimatyzacji. Po włączeniu A/C i nawiew na 1 stopień włącza się wentylator klimy, ale sprężarka stoi. Wiedziałem przy kupnie, że kompresor nie rusza, ale miałem inne sprawy na głowie, żeby to sprawdzić. Wertując forum znalazłem prawdopodobną przyczynę – brak czynnika. Zdjąłem kapturek z zaworka i upuściłem odrobinę gazu – wyleciało go bardzo mało, więc trzeba uzupełnić (wszystko wskazuje na to, że układ jest szczelny, bo nie zaglądałem tam 2 lata, a jednak jakieś małe ciśnienie było). Zwarłem na krótko czujnik ciśnienia na osuszaczu i... tylko iskrzy, ale kompresor nie rusza. Wskoczyłem do kanału i okazało się, że... założony jest pasek do auta bez klimy... I teraz pytania:
1. jaki pasek kupić do KLa z klimą?
2. patrzę na zdjęcia kompresorów MX-6 i brakuje mi koła pasowego... fajnie :| da radę kupić samo koło pasowe, czy od razu cały kompresor niestety?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez risto77 » 29 cze 2016, 18:45

To koło pasowe jest ze sprzęgłem więc chyba dostać będzie ciężko. Ja kiedyś za całą sprężarkę zapłaciłem 150 PLN to chyba nie tak znowu drogo.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2016, 22:10

Mam taki kompresor jak co pisz pw :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez dam92 » 30 cze 2016, 11:50

Też mam jakieś na zbyciu jak coś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez lucky-luciano » 4 lip 2016, 18:19

Nie chciałem całego kompresora nie ze względu na cenę, ale nie chciałem po prostu ruszac przewodów ;) Jakoś nie mam zaufania do tego cienkiego alu... Panowie, jeśli macie kompresor KLa, poproszę PW z ceną ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 20 lip 2016, 20:46

Krótko, ale coś tam słychac – musiałem dodac, bo widziałem, że inni też się chwalą dźwiękiem cai ;)


I dla porównania były Borgi:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 15 lis 2016, 16:04

Ostatnio MXa dopadły małe problemy. Pompa wspomagania, która już od kupna była nieco za głośna, w ostatnim czasie zaczęła coraz mocniej wyc. Zbiorniczek płynu wspomagania polubił pocenie, a koło pasowe na wale postanowiło się rozdzielic (rozwulkanizowało się). Na szczęści forumowy kolega Kocur poratował gratami :) Pompę wspomagania oddałem do regeneracji, a reszta części wczoraj została zainstalowana :) Znowu cicho i spokojnie <serduszka>

Na wiosnę czeka mnie wymiana wszystkich gum zawieszenia i ciągle się waham, czy zamówic wszystkie nowe wahacze, czy też te OEM zregenerowac już na poli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez KUZAJ » 16 lis 2016, 17:16

Lepsza jest regeneracja OEM.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez michalk » 23 lis 2016, 15:05

ale osobiście zastanowiłbym się nad dobrymi silent blockami, niż poliuretanem. mam poliuretan, wydaje się bardziej obsługowy i mniej trwały niż gotowa tuleja...
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 23 lis 2016, 21:36

Obsługowy – masz na myśli smarowanie? Trzeszczą? Bo trwałośc samego poli na pewno przewyższa gumę, zdecydowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Kociak500 » 23 lis 2016, 22:42

lucky-luciano napisał(a): Na szczęści forumowy kolega Kocur poratował gratami :)

Cieszę się że mogłem pomóc
Mega auto oby służyło jak najdłużej
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez michalk » 24 lis 2016, 15:58

lucky-luciano napisał(a):Bo trwałośc samego poli na pewno przewyższa gumę, zdecydowanie.


Moje cukierki na przednich wahaczach poddały się na próbie torowej w rykach. Z tulejami nie miałem tego problemu. Twardsze to większe ryzyko trzeszczenia i mniejszy komfort jazdy. Jeśli nie ganiasz po torze co tydzień, lepiej (to jest moja prywatna opinia) wprasować nowe tuleje dobrej firmy. Przynajmniej ja bym tak zrobił teraz, bogatszy w doświadczenie.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 14 lut 2017, 20:09

Nareszcie coś się udało kupic ;) Zestaw naprawczy drążka zmiany biegów, OEM...Kia. Koszt? 17, 51 zł za komplet (4 tulejki z PU, śruba pod drążek i nakrętka). W sobotę wchodzę do kanału, wrzucę zdjęcia i potwierdzę, że wszystko pasuje.
DSC_0427.JPG


A tutaj opisałem numery i skąd się wziął w ogóle pomysł na Kia – viewtopic.php?f=457&t=26071&start=180
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 17 lut 2017, 17:06

Udało się, tulejki od Kia pasują ;–) wymienilem wszystkie cztery. Jednej starej w ogóle nie było...a druga była w kawałkach. Do tego wyczyscilem ten pręt od wybieraka, odmalowalem, wymienilem sondę lambda tylną oraz zamontowalem seryjny waz chlodnicy, ten gorny. Stary był jakiś sztukowany i zagiety na środku.
DSC_0437.JPG

DSC_0442.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez sylwo » 17 lut 2017, 20:52

A co się działo, że wymieniłeś te tulejki drążka? U mnie jest luz na drążku i pasuje w końcu to zrobić chociaż podejrzewam coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lucky-luciano » 17 lut 2017, 22:01

Miałem luźny drążek zmiany biegów i czasem, zwłaszcza przy szybkiej jeździe, nie mogłem precyzyjnie trafić w biegi. Jeśli tez tak masz, Kia pomoże za grosze ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez sylwo » 19 lut 2017, 18:58

Czyli poza tymi tulejkami luz nie może powstać w żaden inny sposób? Sam drążek zmiany biegów nie ma jakiegoś gniazda, które mogło by mieć luzy?
PS sorki za OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lucky-luciano » 19 lut 2017, 20:00

Sam drążek ma gniazdo – kulka drążka siedzi w takim plastikowym koszyku. Myślę jednak, że ciężko byłoby tutaj o luz. Obejrzyj to, będziesz miał dokładnie pokazane ;) https://www.youtube.com/watch?v=4WWqru3DfvY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez mx-3lover » 19 lut 2017, 20:45

Obrazek
Na zdjęciu widać nit. Po usunięciu wymień tulejki i skręć to śrubą z kwadratowym łbem. Przerabiałem to w MX-3.
Jak z ceną i jakością tulejek z Kii?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy