Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6
No tutaj na pewno długo zostanę
"Tutek" Mazdaspeed:
"Tutek" Mazdaspeed:
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Zabrałem się dzisiaj za diagnozę niedziałającej klimatyzacji. Po włączeniu A/C i nawiew na 1 stopień włącza się wentylator klimy, ale sprężarka stoi. Wiedziałem przy kupnie, że kompresor nie rusza, ale miałem inne sprawy na głowie, żeby to sprawdzić. Wertując forum znalazłem prawdopodobną przyczynę – brak czynnika. Zdjąłem kapturek z zaworka i upuściłem odrobinę gazu – wyleciało go bardzo mało, więc trzeba uzupełnić (wszystko wskazuje na to, że układ jest szczelny, bo nie zaglądałem tam 2 lata, a jednak jakieś małe ciśnienie było). Zwarłem na krótko czujnik ciśnienia na osuszaczu i... tylko iskrzy, ale kompresor nie rusza. Wskoczyłem do kanału i okazało się, że... założony jest pasek do auta bez klimy... I teraz pytania:
1. jaki pasek kupić do KLa z klimą?
2. patrzę na zdjęcia kompresorów MX-6 i brakuje mi koła pasowego... fajnie da radę kupić samo koło pasowe, czy od razu cały kompresor niestety?
1. jaki pasek kupić do KLa z klimą?
2. patrzę na zdjęcia kompresorów MX-6 i brakuje mi koła pasowego... fajnie da radę kupić samo koło pasowe, czy od razu cały kompresor niestety?
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
To koło pasowe jest ze sprzęgłem więc chyba dostać będzie ciężko. Ja kiedyś za całą sprężarkę zapłaciłem 150 PLN to chyba nie tak znowu drogo.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Też mam jakieś na zbyciu jak coś
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Nie chciałem całego kompresora nie ze względu na cenę, ale nie chciałem po prostu ruszac przewodów Jakoś nie mam zaufania do tego cienkiego alu... Panowie, jeśli macie kompresor KLa, poproszę PW z ceną
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Krótko, ale coś tam słychac – musiałem dodac, bo widziałem, że inni też się chwalą dźwiękiem cai
I dla porównania były Borgi:
I dla porównania były Borgi:
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Ostatnio MXa dopadły małe problemy. Pompa wspomagania, która już od kupna była nieco za głośna, w ostatnim czasie zaczęła coraz mocniej wyc. Zbiorniczek płynu wspomagania polubił pocenie, a koło pasowe na wale postanowiło się rozdzielic (rozwulkanizowało się). Na szczęści forumowy kolega Kocur poratował gratami Pompę wspomagania oddałem do regeneracji, a reszta części wczoraj została zainstalowana Znowu cicho i spokojnie
Na wiosnę czeka mnie wymiana wszystkich gum zawieszenia i ciągle się waham, czy zamówic wszystkie nowe wahacze, czy też te OEM zregenerowac już na poli...
Na wiosnę czeka mnie wymiana wszystkich gum zawieszenia i ciągle się waham, czy zamówic wszystkie nowe wahacze, czy też te OEM zregenerowac już na poli...
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Obsługowy – masz na myśli smarowanie? Trzeszczą? Bo trwałośc samego poli na pewno przewyższa gumę, zdecydowanie.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
lucky-luciano napisał(a):Bo trwałośc samego poli na pewno przewyższa gumę, zdecydowanie.
Moje cukierki na przednich wahaczach poddały się na próbie torowej w rykach. Z tulejami nie miałem tego problemu. Twardsze to większe ryzyko trzeszczenia i mniejszy komfort jazdy. Jeśli nie ganiasz po torze co tydzień, lepiej (to jest moja prywatna opinia) wprasować nowe tuleje dobrej firmy. Przynajmniej ja bym tak zrobił teraz, bogatszy w doświadczenie.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Nareszcie coś się udało kupic Zestaw naprawczy drążka zmiany biegów, OEM...Kia. Koszt? 17, 51 zł za komplet (4 tulejki z PU, śruba pod drążek i nakrętka). W sobotę wchodzę do kanału, wrzucę zdjęcia i potwierdzę, że wszystko pasuje.
A tutaj opisałem numery i skąd się wziął w ogóle pomysł na Kia – viewtopic.php?f=457&t=26071&start=180
A tutaj opisałem numery i skąd się wziął w ogóle pomysł na Kia – viewtopic.php?f=457&t=26071&start=180
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Udało się, tulejki od Kia pasują ;–) wymienilem wszystkie cztery. Jednej starej w ogóle nie było...a druga była w kawałkach. Do tego wyczyscilem ten pręt od wybieraka, odmalowalem, wymienilem sondę lambda tylną oraz zamontowalem seryjny waz chlodnicy, ten gorny. Stary był jakiś sztukowany i zagiety na środku.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
A co się działo, że wymieniłeś te tulejki drążka? U mnie jest luz na drążku i pasuje w końcu to zrobić chociaż podejrzewam coś innego.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Miałem luźny drążek zmiany biegów i czasem, zwłaszcza przy szybkiej jeździe, nie mogłem precyzyjnie trafić w biegi. Jeśli tez tak masz, Kia pomoże za grosze ;–)
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Czyli poza tymi tulejkami luz nie może powstać w żaden inny sposób? Sam drążek zmiany biegów nie ma jakiegoś gniazda, które mogło by mieć luzy?
PS sorki za OT.
PS sorki za OT.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Sam drążek ma gniazdo – kulka drążka siedzi w takim plastikowym koszyku. Myślę jednak, że ciężko byłoby tutaj o luz. Obejrzyj to, będziesz miał dokładnie pokazane https://www.youtube.com/watch?v=4WWqru3DfvY
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 11 gości