Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez KUZAJ » 24 lip 2017, 13:33

lucky-luciano napisał(a): No i silnik, który od samego początku lubił na wysokich obrotach pokazać siwy dymek, mam wrażenie, że robi to teraz coraz częściej... Tutaj powoli zaczynam zbierać informacje i planować remont lub zmianę na inny. Nie jest to mega pilny temat, ale na przyszły sezon chciałbym mieć to już zrobione.

Z mojego doświadczenia to nie warto remontować, zbyt droga zabawa.
Szukaj innej motorowi. Jakiś czas temu w Korea Japan moto były KLZE nawet jedno przyjechało do Poznania
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez kobe31 » 24 lip 2017, 15:26

lucky-luciano napisał(a):No i silnik, który od samego początku lubił na wysokich obrotach pokazać siwy dymek, mam wrażenie, że robi to teraz coraz częściej... Tutaj powoli zaczynam zbierać informacje i planować remont lub zmianę na inny. Nie jest to mega pilny temat, ale na przyszły sezon chciałbym mieć to już zrobione.

Jesli chcesz zrobic pelny remont silnika na wysokiej jakosci komponentach na pewno tanio nie bedzie.
Ja wlasnie koncze remont silnika KL i koszt wyszedl wysoki. Z tym ze w moim przypadku koszta byly wyzsze ze wzgledu na modyfikacje.
KUZAJ napisał(a):Szukaj innej motorowi. Jakiś czas temu w Korea Japan moto były KLZE nawet jedno przyjechało do Poznania

To sensowna opja. W tej chwili chyba maja ZE na sprzedaz za 3.4 tysia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez chmielu_KL » 24 lip 2017, 15:46

Byłbyś w stanie podać, jakie są koszta remontu nie biorąc pod uwagę Twoich modyfikacji – niedługo czeka mnie albo remont, albo szukanie drugiego motoru w lepszej kondycji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez kobe31 » 24 lip 2017, 17:55

chmielu_KL napisał(a):Byłbyś w stanie podać, jakie są koszta remontu nie biorąc pod uwagę Twoich modyfikacji – niedługo czeka mnie albo remont, albo szukanie drugiego motoru w lepszej kondycji.

PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez lucky-luciano » 24 lip 2017, 20:37

PW poproszę również.

Dla mnie remont tego silnika i zostawienie auta (tutaj też nie wiem komu) raczej odpada, MXem jeżdżę codziennie, to moje użytkowe auto i wolałbym jego nie unieruchamiać... Natomiast kupno drugiego silnika i z nim zabawa, przełożenie w wolnej chwili gotowego, to już o wiele bardziej mi pasuje. Z tym sobie sam poradzę, robiłem już swapa (silnik docelowy nie pasował ot tak plus kompletna elektryka), który daleko miał do trudności klocków Lego ;) No i tutaj czy normalne, tańsze DE, czy warto dołożyć do ZE. Nie chciałbym później narzekać, że ZE aż tak wielkiej różnicy nie zrobiło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez kobe31 » 24 lip 2017, 21:02

Rozumiem Cię doskonale. Sam kupiłem drugi silnik, żeby auto było ciągle mobilne do użytkowania.
Na PW masz informacje z mojej strony.
Czy DE czy ZE hmm... wszystko zależy od ceny silnika i twoich oczekiwań :)
Powodzenia w działaniach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez KUZAJ » 24 lip 2017, 21:24

Jak chcesz wkładać ZE to od pewnego źródła forum, lub KJM
Różnica między DE a ZE jest znaczna, i z tego co wiem to silniki w Korea Japan Moto nie mają więcej przejechane niż 160tyś km.
Druga opcja to szukasz dawce. Wybór szeroki Xedos9, trzeba tylko przełożyć ze starego silnika kolektor wlotowy i aparat zapłonowy, 626 GE , Probe no i inne MX6.
Ja po przygodzie z panewka kupiłem Proboszcza jako dawce.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez lucky-luciano » 25 lip 2017, 16:53

W KJM mają KL-ZE, ale ma zagięty kolektor KL62. Znalazłem dwie informacje:
1. ok. 170 KM
2.
To the best of my knowledge:

Curved neck (JSPEC not USDM millenia) approx 200hp – kl01 cams
Straight neck approx 200hp – kl31 cams

Different intakes for different cars, same kl31 101/1a1 high flow heads, same flat top 10:1 pistons, different cams.

Peak power made lower with kl01s, higher with kl31s (higher lift cams). Cams are interchangeable. Kl01s were better suited to the automatics they were found in. KL31s were better suited for the jspec mx6.

I have both manifolds, both produced approximately same peak power according to the relatively accurate dynolicious.


Czyli ich silnik powinien mieć wałki KL01, kolektor i przepustnicę KL62, najwyższe tłoki, na pewno głowice KL-31. Z zewnątrz ładnie wygląda, źródło pewne, tylko czy aby na pewno nie jest te prawie 30 KM słabszy od pełnego KL31 z JSpec MX-6. Tylko szukając dalej po sieci, natknąłem się na:
1. http://www.goo-net-exchange.com/catalog ... A/2502306/ – wysokie tłoki, 200 HP
2. http://www.goo-net-exchange.com/catalog ... A/2503110/ – niskie tłoki, 190 HP

Można gdzieś znaleźć wiarygodne źródło, w jakie ZE były wyposażane Eunos 800 i Efini MS8?

kobe, bardzo dziękuję za wiadomość, sporo mi się wyklarowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez KUZAJ » 25 lip 2017, 17:46

175KM KLZE było montowane do Xedosa 9.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez lucky-luciano » 25 lip 2017, 18:37

Do europejskiego X9? Jakie to miało głowice? KL1, czy 31?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez julek » 28 lip 2017, 18:15

175 koni było w niektorych x9 eu. W eunosach 800 byly silniki cos kolo 180km tzn praktycznie full klze lecz bez walków kl31 i prostego kolektora ale w sumie curved neck ma takie same kanaly wlotowe. Ja raczej bym budowal full kl31. W japan korea moto jeden silnik byl curved neck wiec nie full kl31 a drugi bez kolektora wiec w sumie nie wiadomo jaki moze z mx6 moze z eunosa 800.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 19:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr_ » 31 lip 2017, 10:05

Były trzy silniki jak tam byłem. My wzięliśmy najmocniejsze KL-ZE z prostym kolektorem i wałkami kl31. Zostały tam dwie szt z zagiętym kolektorem ale nie sprawdzałem jakie wałki tam siedziały.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 1 sie 2017, 14:29

KUZAJ napisał(a):175KM KLZE było montowane do Xedosa 9.


To nie klze tylko klde na głowicach kl31.

lucky-luciano napisał(a):Do europejskiego X9? Jakie to miało głowice? KL1, czy 31?


kl31

Piotr_ napisał(a): My wzięliśmy najmocniejsze KL-ZE z prostym kolektorem i wałkami kl31.


Pochwal się jak to najmocniejsze KLZE zostanie włożone i zhamowane :D Chętnie przyjadę wtedy swoim klde :D

Generalnie jeżeli ktoś chce porównanie KLDE do KLZE to proszę bardzo filmik mojego autorstwa i porównanie KLDE vs KLZE które napewno miało 190KM+.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez lucky-luciano » 14 paź 2017, 18:51

Za silnik wezmę się w przyszlym roku. Dziś natomiast wziąłem się za stukanie tylnego łącznika. Jak już robić, to najlepiej przechodzić na poziom wyżej:
DSC_0866.JPG


Nowe łączniki z Xedos 6, stab 18 mm z Forda Cougara. Większość widziałem z takim małym podgięciem na środku, proste są chyba z wersji US, SVT, trzeba sprawdzić na forum Cougarow. Gumy staba Forda idealnie pasują na mocowania MXa, wszystko weszło jak klocki lego. Jutro sprawdzę w boju i zdam relacje. Docelowo zamiast nowych gum wleci poli, ale wydaje mi się, że to i tak niewiele zmieni na plus w tym miejscu.

Tak siadło:
DSC_0868.JPG


EDIT:
Zrobiłem dziś prawie 100 km trasy za miastem, więc mogę się wypowiedzieć o tej modyfikacji. Myślałem, że będzie różnica, jakaś, ale to jest przepaść. Tył auta wyraźnie i bardzo szybko idzie za przodem, każdy zakręt przechodzi się o wiele lepiej, z dużo większą pewnością i czuciem. Szczerze mówiąc, to najlepiej wydane 135 zl (za wszystko) w życiu i najlepsza modyfikacja kiedykolwiek zrobiona :)
Ostatnio edytowano 20 paź 2017, 19:25 przez lucky-luciano, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 20 paź 2017, 19:24

Taka sytuacja mnie dzisiaj spotkała:
DSC_0870.JPG

DSC_0874.JPG


Pasek rano zaczął hałasować – szybka diagnoza, jadę po nowy. Rozerwał się 500 m od garażu ;) Szybka wymiana (klucz 10 i 17) i znowu spokój. Mam rozpięty kompresor klimy, więc pasek z BA KF bez klimy, 5PK853. Przy okazji znalazłem w końcu przyczynę stukania w prawym tylnym zawieszeniu... Wymieniłem prawie wszystko, łączniki, wleciał poli, gumy staba, górne mocowania amorków, już chciałem kupić nowe amorki (tylko to mam nie nowe na tyle) i... poruszałem wydechem. Okazało się, że wieszak tłukł o budę <glupek2> Podgięty, w końcu! cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 14:12

lucky-luciano napisał(a):Zrobiłem dziś prawie 100 km trasy za miastem, więc mogę się wypowiedzieć o tej modyfikacji. Myślałem, że będzie różnica, jakaś, ale to jest przepaść. Tył auta wyraźnie i bardzo szybko idzie za przodem, każdy zakręt przechodzi się o wiele lepiej, z dużo większą pewnością i czuciem. Szczerze mówiąc, to najlepiej wydane 135 zl (za wszystko) w życiu i najlepsza modyfikacja kiedykolwiek zrobiona :)


To znaczy, że jest bardziej stabilny ale i sztywniejszy w zakrętach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez lucky-luciano » 22 paź 2017, 18:07

Sztywniejszy, ale nie w sensie większej twardości zawieszenia na wybojach – mniej się buda kładzie raczej.

BMW pokazuje, co na tyłku czuć ;)
sb[1].gif



Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez jurand » 22 paź 2017, 20:50

To właśnie miałem na myśli! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez lucky-luciano » 21 wrz 2019, 11:51

MX dalej u mnie, ale niestety od kilku tygodni ma swoje humory... Odpalam, przejade kawalek (raz 300 metrow, raz kilka km) i gasnie. Odpalam znowu, przerywa, nie chce przekroczyć 3000 obrotow, mocy moze z 30 koni, przy mocnym wcisnieciu gazu strzela i czuc, ze zwalnia. Dziala tez wentylator non stop, kiedy mocy brakuje, chodzi tez duzo glosniej. Wyczyscilem przeplywomierz, dolot szczelny, ustawilem tpsa, nowa pompa paliwa i dalej to samo. Kodow bledow brak jak chodzi ladnie, jak ma czkawke dioda pali sie na stale i chodzi wentylator... Ktos cos doradzi prosze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Bo_Lo » 21 wrz 2019, 13:49

Na moje aparat zapłonowy siada.
Co do stabow to zmotywowales mnie, bo od roku leżą grubsze z v6 i nie mam weny ich założyć.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy