Mazda MX-6 GE KL '92 dw20

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez dw20 » 5 sty 2015, 00:10

Witam!
Po wielu poszukiwaniach oglądaniach różnych szrotów (bo niestety niektórych Mx-6 nie da się inaczej opisać) Chciałbym przedstawić mój ostatni nabytek,moją trzecią Mazdę MX-6! autko zapewne znane, po wielu modyfikacjach Pawelca (i tu ukłon w jego stronę bo podziwiam co zrobił z Tą Madzią ) choć nie jest niestety tak słodko kolorowo jak by mogło się wydawać ponieważ auto wymaga wielu drobnych napraw i modyfikacji, jednak wszystko po kolei opiszę poniżej.

Silnik :
-Znana jednostka KL-DE (kolektor dolotowy łącznie z przepustnicą od KLZE)
-wyremontowany przy przebiegu około 230 tyś
-zrobiony dolot zimnego powietrza
-wymieniony układu zapłonowego (nowa cewka ,kable ,świece )
-wymieniona chłodnica wody na nową
-wymieniony górny wąż chłodnicy na nowy oryginalny
-Olej 5W40 Motul
-silnik suchy bez najmniejszych wycieków ,nie bierze oleju , Po odkręceniu korka oleju nie przygasa ! .
-Instalacja LPG :
-elektronika LPGTECH
-wtryski Hana
-reduktor KME Gold
-wszystko zasilone przewodem faro 8mm
Instalacja nie ma przejechane więcej jak 20tyś km ,tak ze spokojnie posłuży jeszcze długi czas


Wydech :
-kolektor przód oryginalny
-katalizator sportowy (metalowy)o zwiększonym przepływie
-środkowy wymieniony na nowy jakiś czas temu tak że spokój na lata
-wydech tył remus (na prawdę piękny dźwięk przy wyższych obrotach)


Skrzynia
wymieniony olej ,żaden bieg nie haczy ,nie zgrzyta ,itp.

Zawieszenie
-w większości jeszcze oryginalne ,oczywiście powymieniane elementy wymagające wymiany takie jak łączniki ,gumy stabilizatora ,amortyzatory ,itp -sprawność zawieszenia na badaniu technicznym to ok 80% czyli bdb

Hamulce
-przód i tył od mazdy 6 ,stan bdb ,nie biją ,hamują sporo lepiej od oryginałów
-oczywiście płyn ,linki ,reperaturki zacisków ,wszystko wymienione na nowe

Koła

-felgi 16 cali
-opony barum 205/50/16 w stanie bdb

Karoseria
-odnawiana 3 lata temu ,całość malowana włącznie z wnękami drzwi ,klapy bagażnika ,na niespotykany kolor z palety hondy r124c ,robi na prawdę spore wrażenie na żywo (zdjęcia nie oddają tego efektu )
-zero rdzy na rantach drzwi ,klapy ,maski ,przednich błotnikach ,według mnie ciężko jest znaleźć drugi taki egzemplarz w takim stanie blacharskim
-lampy przód od wersji j-spec ,nie montowane żadne xenony tylko dobre żarówki ,oświetlają drogę bdb (oczywiście przerobione przesłony na nasz ruch ) ,dodatkowo automat do świateł dziennych realizujący w ten sposób ,że zapala światła drogowe na ok.30% jak pojawia się ładowanie (wiele fabrycznych aut ma tak realizowane)
-halogeny j-spec
-pakiet Lsi czyli dokładka przedniego zderzaka + nakładki progowe tylne
-trzecie światło stop w spojlerze
-nakładki progowe chromowane j-spec

Podwozie:
konserwowane całościowo ,ostatni raz w zeszłym roku ,dodatkowo co roku konserwowane profile ,zero dziur ,stan na wiek bdb ,progi nie naprawiane w stanie bdb bez rdzy

Wnętrze
-fotele skórzane od mx-6 ,przód ,kanapa tył (należałoby je odświeżyć albo oddać do regeneracji jeżeli ktoś ma pedantyczne podejście )
-chromowane klamki od mazdy 626 GF
-kierownica była obszywana ale jakoś skóry nie była najlepszą stąd te widoczne wytarcia po dwuletnim użytkowaniu
-audio ,jednostka centralna jvc ,przód tweeter-y w zaślepkach lusterek + głośniki w drzwiach (drzwi oczywiście wytłumione) tył głośniki dwudrożne w półce
-klimatronic ,przełożony z wersji j-spec (z tego co się orientuję nigdy nie występował fabrycznie w wersji europejskiej mx-6)
-komputer pokładowy pokazujący wiele danych:

[i][i]– Chwilowe zużycie paliwa
– Czas jazdy
– Napięcie akumulatora
– Ilość paliwa zużytego w trasie
– Długość przejechanej drogi w trasie
– Temperatura zewnętrzna z funkcją dodatkową info o możliwości wystąpienia gołoledzi
– Temperatura wewnętrzna
– Średnia prędkość w trasie
– Średnie zużycie paliwa w trasie
– Maksymalna prędkość zarejestrowana w trasie
– Ilość paliwa w zbiorniku
– Ustawianie i sygnalizowanie poziomu rezerwy
– Dystans możliwy do przejechania na obecnej w baku ilości paliwa
– Całkowita przejechana droga od momentu skasowania przez użytkownika
– Całkowita ilość zużytego paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
– Średnie zużycie paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
– Aktualna chwilowa prędkość
– Aktualna prędkość obrotowa silnika(na podstawie impulsów z wtrysków, co da w momencie hamowania silnikiem wartość 0)
– Komunikat o nie zapalonych światłach mijania(możliwość dowolnej konfiguracji terminu załączania)
– Przeglądanie pamięci tras (max 252 pozycje) i wyświetlenie aktualnej daty i czasu
– pomiar czasów przyspieszeń dla 2 wybranych(np.0-100km/h i 0-200/km/h) progów prędkości z zapamiętywaniem minimalnych wartości tych czasów
– Konfigurowanie ekranów przez użytkownika
– Możliwość załączania i wyłączania z pozycji menu np. klimy(ale samemu trzeba sobie dołożyć przekaźnik który będzie załączał)
– Przypominanie o terminie wykonania przeglądu
– Wiele opcji konfiguracyjnych
[/i][/i]



-oczywiście autoalarm
-wymienione większość żarówek we wnętrzu na diody
-aluramki zegarów
-dodatkowe zegary ciśnienia i temperatury oleju
-i wiele mniejszych zmian których w tej chwili nie pamiętam

Klimatyzacja

-wymieniona chłodnica ,osuszacz ,wszelkie uszczelnienia na nowe ,działa i chłodzi bezproblemowo

Co dozrobienia:
-jest pęcherz na lewym błotniku jest to około 5 -6cm od rantu ,wielkość ok 1cm, ,na szyberdachu też jest z 5 pęcherzyków,
-Zderzaki niestety lakier dorabiany (nie idealnie ) i jest to dość widoczna różnica – do poprawy
-poduszka pod skrzynią (od strony grodzi ) znany tematy chyba wszystkim
-obszycie boczków drzwi skórą (ponieważ są to oryginalne welurowe)
-obszycie kierownicy
-obszycie mieszka zmiany biegów (Zrobione!)
-naprawa pękniętej poprzeczki ze wskaźnikami (temp. oleju i ciśnienie oleju ) (Zrobione!)
-odświeżenie skóry
-dojście do ładu z car-audio (wyciągnięty woofer wzmacniacz itp ) (Zrobione!)

Marzenie ?
-Montaż systemu 4WS ( który posiadam )

Zdjęcia :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
silnik1.JPG
wnętrze 10.JPG
wnętrze 11.JPG
wnetrze14.JPG
wnętrze6.JPG
wnętrze8.JPG
Ostatnio edytowano 28 sty 2015, 01:18 przez dw20, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2011, 16:32
Posty: 57 (1/0)
Skąd: Nowy Sącz - Gostwica
Auto: Mazda MX-6, 2,5 V6 4WS
Mazda MX-6 2,0 V6 !

Postprzez Bartg » 5 sty 2015, 10:44

Witamy w dziale Nasze Mazdy z nowym nabytkiem :) Prosiłbym o dodanie zdjęć na serwer MS (opis w poradniku ) no i o kilka zdjęc wnetrza i spod maski :)

viewtopic.php?f=321&t=177089
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez kamilspider » 12 sty 2015, 21:55

Piękny okaz udało Ci się nabyć <spoko> aż dziwne, że Paweł sprzedał.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Harry85 » 12 sty 2015, 23:19

Bardzo ładna, nie ma co <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 13:58
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda MX-6 2.5v6
+ turbo już nie turbo

Postprzez witek » 13 sty 2015, 00:58

Po odkreceniu korka oleju nie przygasa bo odmy za pewne nie ma w dolocie tylko na odzielnym filterku :) to ze te silniki przygasaja to normalne.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez julek » 13 sty 2015, 17:06

Myslalem ze Pawelc juz dawno sprzedal tego mxa;p mody super pod maska pieknie i ten gaz tez super :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez dw20 » 14 sty 2015, 23:07

No tak autko było sprzedane przez pawelca innej osobie a ja dopiero odkupiłem od niej !
odpukać wszystko śmiga prócz tej wk%$iajacej poduszki za skrzynią którą muszę wymienić jeżeli ją gdziekolwiek znajdę ! może ktoś coś wie lub ma do sprzedania ?

Dzisiaj autko dostało nowy olej Motul 5w40 wraz z filtrem oraz świece Denso k16tt. Na dodatek w trasie dzisiaj rozleciała mi się wycieraczka, wiec zajechałem na stacje LOTOS i zakupiłem niżej pokazane wycieraczki bez przegubowe.. cena 43 za komplet ! ładnie zbierają a w komplecie mamy gratis drugą szynę Grafitową !
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2011, 16:32
Posty: 57 (1/0)
Skąd: Nowy Sącz - Gostwica
Auto: Mazda MX-6, 2,5 V6 4WS
Mazda MX-6 2,0 V6 !

Postprzez BratCukierka » 15 sty 2015, 11:35

Fajnie, że zostało w klubie.

Witek to nie jest normalne dla KL że wszystkie przygasają. Miałem KL w 626 i nie przygasał po odkręceniu korka, więc dziwi mnie że mówisz że to normalne...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez witek » 18 sty 2015, 03:28

Po przestudiowaniu na jakiej zasadzie działa odma stwierdzam ze to normalne :) odkręcenie korka wiąże się z zassaniem powietrza przez dolot, odepnij odmę przy gumie od przepustnicy do przepływki i zobacz co się stanie :P zaciągnie lewego i silnik będzie się dusił albo zgaśnie.

K8 z odma w dolot gasło, po zrobieniu dolotu już nie, kl tak samo. U innych podobnie.

viewtopic.php?f=126&t=146237. Tutaj wyjaśnili w temacie dokładnie ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Payorez » 19 sty 2015, 03:28

V6 z mx3 kolegi też gasła po odkręceniu korka oleju na odpalonym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez michalk » 20 sty 2015, 17:10

i mój gaśnie ; )
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez dw20 » 28 sty 2015, 01:28

Tak czy siak poczytałem popatrzyłem u siebie i faktycznie jest tak jak pisali wcześniej ( chodzi po prostu o odme w dolocie )
Ostatnim czasem nie próżnowałem i Madzia doczekała się paru drobnych modyfikacji i ulepszeń (fotorelację postaram się dodać w najbliższym czasie )
-Zmiana mieszka zmiany biegów ( i tu podziękowanie dla Szumkiego! <faja> który takowy mieszek posiadał i mi go udzielił )
-W końcu doszedłem do ładu z car audio, założenie wzmacniacza i popodpinanie kabli załatwiło sprawę
-poprzeczka ze wskaźnikami oleju i temperatury została prze zemnie obklejona stickerboom i nie straszy już pęknięciami
– Ramiona wycieraczek pomalowane na czarny pół mat

I na koniec zdjęcie z ostatniego spotkania grupy małopolskiej <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2011, 16:32
Posty: 57 (1/0)
Skąd: Nowy Sącz - Gostwica
Auto: Mazda MX-6, 2,5 V6 4WS
Mazda MX-6 2,0 V6 !

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy