Mazda 626 GD 2.2 Turbo '89 Hatchback

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Pierzaktar » 23 gru 2014, 16:21

Witam!
Kilka dni temu odkupiłem od kolegi rarytasik jakim jest Mazda 626 GD w wersji amerykanskiej z pięcioma drzwiami :)
Miałem juz 3 sztuki GD potem jakies inne ale zdecydowalem sie powrocic do GD (jako hobbycar)

Oto kilka informacji nt autka

Dane techniczne:

Marka : Mazda
Model : 626 GD
Rok : 1989
Pojemność : 2.2
Moc : ??
Silnik : F2T
Przebieg : 202 tyś. mil
Kolor : Złoty

Wyposażenie :

– klimatyzacja
– tempomat
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– elektryczne lusterka
– elektrycznie regulowane zawieszenie (soft, normal, sport)
– regulacja kierownicy
– wspomaganie
– centralny zamek
– oryginalne radio + korektor + "subwoofer" pod siedzeniem pasażera
– nadmuch z funkcją swing
– manualna skrzynia biegów
– czerwona tapicerka
– automatyczne pasy
– LPG


Do zrobienia:

– DUUUUUŻO



Zdjecia auta od poprzedniego właściciela
Załączniki
10822174_742327215857921_1319299837_n.jpg
10833693_742327169191259_399367179_n.jpg
10846756_742327182524591_2005640925_n.jpg
10850445_742327219191254_1786483118_n.jpg
10859564_742327229191253_38197190_n.jpg
Ostatnio edytowano 11 sty 2015, 23:17 przez Pierzaktar, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Kaszel91 » 24 gru 2014, 00:00

EJ świetne wozidło z fajnym motorem.

Opowiedz coś więcej o tym zawieszeniu.
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Payorez » 24 gru 2014, 02:23

witam!

gratulacje sztuki, takiego wyposażenia to tylko pozazdrościć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez elfeti » 24 gru 2014, 08:30

Kosa radio! Fajny bryka, tylko te dokładki progów bym wywalił :P Gratulacje!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 07:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Pierzaktar » 24 gru 2014, 09:25

Auto bedzie musialo przejsc gruntowny remont. Dokladki progow porażka i zostana usuniete. Lotka na klapie bedzie najprawdopodobniej inna. Moze mi sie uda odzyskac oryginalna US klape bagaznika.

Jest to projekt na dluzszy czas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez czarny007 » 24 gru 2014, 13:29

fajna Madzie rzadko spotykana z takim wyposażeniem :) ciekawe jak sprawuję się system regulacji zawiedzenia :P
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 23:07
Posty: 58 (2/0)
Skąd: okolice Chełma
Auto: Mazda 626 GF 1.8 01r
GE 2.0 FS 92r

Postprzez Szyna » 24 gru 2014, 14:06

Kurde to takie coś jeszcze się udaje kupić w Polsce :P
Na pewno unikatowa sztuka.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pierzaktar » 24 gru 2014, 14:37

Regulacja dziala na wszystkich 4 amortyzatorach aczkolwiek stan samych amorow to jedna wielka zagadka. W swoim czasie zapadnie decyzja czy będą ratowane amory z regulacją czy wpadnie zwykly amor + jamexy które leza w garazu czy moze jakis kit :)

Dopisano 24 gru 2014 17:10:

A poki co do madzi mam sprezynki jamex noweczki w pudelku, kierownice momo w bdb stanie z naba oraz japonskie felgi 17" kosei do lekkich poprawek :)

Aaaa no i zapomnialbym o FMIC ktory tez lezy i czeka :) zdjecia nie mam :)
Załączniki
received_872716196105958.jpeg
opt_133865694920560495501938862838.jpg
70425543_3_644x461_raid-hp-klakson-do-kierownicy-sportowej-28cm-30cm-32cm-34-dino-swm-dw-pozostale.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Payorez » 25 gru 2014, 02:39

nieeee no, taką kiere to można włożyć do golfa 3 ver. Bon Jovi, ale nie do takiej wersji mazdy UDM :<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez PDJ » 25 gru 2014, 04:17

kurde, jest świetna. Najlepsze wersje, które wychodziły to właśnie te na rynek amerykanski ew.japoński. Bardzo choruje właśnie na taką. Takie bajery jak oryginalne radio, zawieszenie, ruchome nawiewy to niepowtarzalne smaczki.

Dużo motywacji i chęci do działania życze!!! i trzymam kciuki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Pierzaktar » 25 gru 2014, 08:12

Payorez Momo jest wloskim producentem sportowych akcesoriow samochodowych stosowanych we wszystkich markach samochodow. Wg mnie pasuje idealnie, wyglada super i jezdzi sie bardzo fajnie. Wiem bo juz mialem w poprzedniej GD. A jesli komus kojarzy sie z golfami to trudno. Mam również wydech remus dedykowany z forda probe v6 :) o ktorymzapomnialem wspomniec ze czeka na zalozenie.

Dziekuje wszystkim za komentarze :)

PS. Zdjecie pogladowe. Pucha taka sama, koncowki tez tylko mniejszy kąt – rury wychodza prawie prosto
Załączniki
2a2542ad2405.jpg
Ostatnio edytowano 11 lut 2015, 20:05 przez Pierzaktar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pudzian84 » 25 gru 2014, 10:08

Ładna jest i ten środek
ile dawałeś za sprężyny i jak one jakościowo do innych
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pierzaktar » 25 gru 2014, 14:05

Sprezyny kupilem ze 3 lata temu bo wtedy byl juz projekt mazda w planach. Od tamtej pory nawet pudelka nie rozpakowalem. Jak kurier przywiozl tak lezą w garazu. Natomiast kolega ma hatchbacka na tych sprezynach i sobie chwali. Mowi ze prowadzi sie dobrze po zakretach a przy tym nie jest kamień.

PS. Mialem jamexy na GE GT V6 i byly za twarde. Ale to moze przez ciezszy silnik. Sprzedalem kumplowi do GE 2.0 i mowil ze jezdzi sie super :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez MrShaleck » 29 gru 2014, 09:50

Kurde no co się jaram Twoją furką... to szok
Ale już o tym rozmawialiśmy na fejsie :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez zibi626 » 29 gru 2014, 14:11

Ossszzz.... GD hatchback usdm – to jest rzadkość nawet w USA w latach kiedy był produkowane, nie wiem czy nie masz jedynej w PL.

Czar auto z tych lat....piękna jest......

Jeśli to ma być projekt na dłuższy czas i auto na zasadzie hobbycar (rozumiem,że masz inne do jazdy na co dzień ?) to rób zawieszenie oryginalne i nie zmieniaj nic. Te felgi też nie pasują – są za nowe w stosunku do budy, lepiej poszukać jakichś org z GD z tamtych lat, ew. RX-7 :)

Silnik F2T generował ~145HP :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez MrShaleck » 29 gru 2014, 16:49

Jakbyś chciał ją sprzedać, to wiesz gdzie uderzać :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pierzaktar » 29 gru 2014, 17:00

Dzieki za wszystkie opinie. To ma byc drugie moje auto do jazdy na codzien. Nie chce jej trzymac w stanie fabrycznym tzn felgi czy zawieszenie. Lubie jak auto jest obnizone i ma duze felgi i do tego bede dazyl. Ale spokojnie nie zaloze borbetow, germanow czy włoskich lub chinskich felg. Te co mam to japonskie felgi a czy pasuja to sie okaze jak je zaloze na auto :)
Nie bez powodow pod maska jest F2T bo tym autem napewno nie będę zamulal :)
Na codzien mam 1.8t w kombi na lekkich sterydach:)
A w sobote udalo mi sie kupic probka z F2T z 96tys orginalnego przebiegu. To auto robi szał i silnik wpadnie do madzi bo madzi F2T juz nie jedzie jakbym chcial.
Ostatnio edytowano 11 lut 2015, 20:07 przez Pierzaktar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pudzian84 » 29 gru 2014, 22:15

No i to mi się podoba
Będę miał do ciebie prośbę o porobienie fotek jaki jest podłączone turbo bo interesuje mnie swap do fe3n turbo od probe
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pierzaktar » 5 sty 2015, 21:03

Tak jak ci mowilem przez telefon nie ma mnie na miejscu zebym mogl zrobic foty ale pierwsza i podstawowa sprawa, turbo od proba jest za male do fe3n :)

PS. Zbieram juz pomalu graty i w garazu pojawily sie swiece, przewody WN, palec, kopulka, plyn hamulcowy dot 5.1(?) dostalem od kumpla. Jestem na etapie poszukiwan rozrzadu a olej to w swoim czasie :)
Na montaz czeka tez MBC properfekt ktory nie zdal egzaminu w moim dupowozie VW 1.8t :) z powodu duzej ilości elektroniki ktora i tak obcinala doladowanie.
Mam tez zarezerwowany zchipowany ECU od kolegi z forum :) oraz spojler na klape z wersji coupe oraz grila z halogenami(z mojej bylej czerwonej mazdy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pierzaktar » 17 lut 2015, 18:43

Dzis mazda zostala odstawiona do znajomego blacharza magika. Terminy odbioru blizej nieokreslone ale blacharka zostanie ogarnieta od podstaw.

Udalo mi sie tez dzis kupic/odebrac zegary na slupek
Załączniki
rps20150217_184241.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2005, 23:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy