Mazda 626 GD 2.2 Turbo '89 Hatchback

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Dominator » 15 kwi 2016, 09:46

Spodobało mi się słowo gownolit, usłyszane chyba tu na forum i się mi skojarzyło <glupek2> Wiem że lubiles szybko jezdzic a te opony z pewnością nie są do tego stworzone. Choć trzeba zaznaczyć że nie wszystkie są jednakowe. Były produkowane jako Made in Tajwan i Made in china. Te pierwsze lepsze o dziwo. I co by nie bylo że wszystko co droższe to lepsze. Jeździłem na jakichś oponach firmy mabor i lepiej się mi uzytkowalo niż bridgestone chodzi o warunki trakcyjne na mokrym.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Pierzaktar » 28 kwi 2016, 21:14

Takie postepy. Hamulce i zawiecha gotowe :)

Dopisano 29 kwi 2016 8:42:

Aa i jeszcze założyłem blow off'a. Trochę jest za głośny jak dla mnie ale zobaczymy :) może zostanie.
Wczoraj okazało się że w zbiorniczku od wspomy nie ma płynu. Podczas dolewania okazało się że jest gdzieś wyciek i mam nadzieje że jak to zlokalizuje i naprawie to wspomaganie zacznie działać bo z tą małą kierownicą to dramat bez wspomy :)
A tu filmik :
https://youtu.be/bThSlCRCAwk
Załączniki
xx_resized_11.jpg
xx_resized_10.jpg
xx_resized_9.jpg
xx_resized_8.jpg
xx_resized_7.jpg
xx_resized_6.jpg
xx_resized_5.jpg
xx_resized_4.jpg
xx_resized_3.jpg
xx_resized_2.jpg
xx_resized_1.jpg
xx_resized_0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez DARO MAZDA 323 » 29 kwi 2016, 09:42

Przód hamulce super ale z tyłu tarcza to raczej już do wymiany !
Ogólnie auto mega kozak :)
Zawór nie jest taki głośny zamkniesz maskę i w kabinie bedzie go ledwo słychać .
Patryk robi super sprzęt jeśli chodzi o Pssttt ;)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Pierzaktar » 30 kwi 2016, 13:37

Dzieki Daro za dobre slowo :) tarcza z tylu jest ok. Tylko wyglada nie najlepiej. Ford probe z ktorego pochodzi cala tylna os stalo ok 4-5 lat i zrobily sie male wzery ale po kilku dniach jazdy jak sie klocek z tarcza ulozy bedzie ok :) a jak nie bedzie to wymienie :)

PS. To jest low budget projekt :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pierzaktar » 4 maja 2016, 17:23

Koledzy z GD familii, szukam mocowania tylnego zderzaka. Mojego sie nie da uratowac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pierzaktar » 11 maja 2016, 18:05

W poniedziałek zacząłem nierówną walkę ze wspomaganiem. Od włożenia silnika był z nim problem. Z niewiadomych przyczyn na powrocie z listwy wspomagania robiło się ciśnienie i zrzucalo węże. W poniedzialek wymieniłem pompe. Lipa. We wtorek wymieniłem listwe. Od GE miała pasować ale minimalnie się różniła. Dało się ją założyć ale na dwa razy i mi się to nie podobało. Pozatym dalej bylo to samo. Ręce mi opadły. Nawet zamieniłem węże na odwrót ale dalej nic. Dziś postanowiłem spowrotem założyć starą listwe i jak to zrobiłem to wytargalem wszystkie węże. Okazało się że krótki wężyk pod zbiorniczkiem ma w środku zaworek zwrotny który się zatkał. To była przyczyna niedzialajacego wspomagania. Teraz wszystko działa :)
Jutro wymiana wszystkich elementów w przednim zawieszeniu. Wahacze już ściągnięte. Sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych oraz łączniki stabilizatora oraz nowa poduszka silnika z przodu.
Chciałbym też jutro zrobić kompletny dolot od turba do przepustnicy. Od filtra do turbiny zostanie seria. Łączniki i rury już mam. Opaski też :) blow off pójdzie w inne miejsce. Narazie tyle. Pozdrawiam
Załączniki
xx_resized_14.jpg
xx_resized_13.jpg
xx_resized_12.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez pietia82 » 12 maja 2016, 08:56

Tyle szukania i kombinacji a tu taka pierdoła, dobrze że udało się zlokalizować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez zibi626 » 12 maja 2016, 12:43

A ja mam takie pytanie – co to jest to za tylnym lewym kołem, otwór niemal pod wlewem paliwa ? jakieś odwodnienie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Pudzian84 » 12 maja 2016, 16:22

To jest taki otwór wentylacyjny z gumką jako klapką jak zamykasz bagaźnik to nadmiar powietrza ulatuje
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pierzaktar » 12 maja 2016, 17:30

Zibi tak jak pudzian napisal to jest taki swego rodzaju blow off. Nadmiar powietrza podczas zamykania drzwi lub bagaznika tam uchodzi tylko nie robi pssss :)
A dzis dokończyłem wymianę zawieszenia i jutro jade na zbieznosc i przeglad zrobic. Ale zanim tam pojade czeka mnie wymiana przelacznika zespolonego bo sie swiatla nie wlaczaja i zdiagnozowany jest przelacznik. Pasuje tez poskladac plastiki pod kierownica zanim pojade.
Oprocz zawieszenia zrobilem dolot i blow offa dalem w inne miejsce. Zdjecia ponizej :)
Malymi kroczkami ale do przodu.
Załączniki
xx_resized_19.jpg
xx_resized_18.jpg
xx_resized_17.jpg
xx_resized_16.jpg
xx_resized_15.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Szyna » 12 maja 2016, 19:39

Ta rura nie za blisko kolektora ? I ten czarny wąż wygląda jak by był załamany :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 maja 2016, 19:54

Daleko od obudowy kolektora sio jak najdalej. I dobrze owinąć sreberkiem lub bandażem.
Mój faworyt ma jezdzic a nie borykać się z usterkami.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Pierzaktar » 12 maja 2016, 20:25

Dzięki za komentarze :) czarna rura będzie wymieniana tylko okazało się że z turbiny wychodzi inna średnica i musze domówić jedną redukcję. A za blisko nie jest raczej. Powinno byc ok. Bandaz mam tylko musze go zalozyc.

Ps. Może jest lekko przygieta ta czarna rura ale uwierz mi że jak tam dmucha to ją prostuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pierzaktar » 18 maja 2016, 22:15

Przyszla redukcja silikonowa wiec jutro postaram sie skonczyc dolot i zmienic ten kawalek czarnej rury.
Juz na 100% wiem ze padnieta jest grucha przy turbinie, dlatego łapie overboosta. Jutro jak sie uda bedzie wymieniona ale do wymiany trzeba sciagnac wydech i kolektor. Oby wszystko poszlo gładko. Do tego mam w planie zalozenie mbc, zegara zeby wiedziec ile pompuje i cos tam pokrecic doladowaniem. Mam tez wlutowana podstawke ale narazie jezdze na oryginalnym chipie(z powodu overboosta).
Wpadla wkladka filtra powietrza k&n :)
Zobaczymy co sie uda zrobic :)
Pozdrawiam

Dopisano 18 maja 2016 22:17:

Ps. Dzieki Patryk za komputerek diagnostyczny. Dzieki niemu wylapalem błędy i je skasowalem.
Ps2. Do ustawienia zostal zapłon i zaslepienie EGRa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez xawer » 23 maja 2016, 21:15

Miałem okazje zobaczyć na żywo i nawet przejechać się na tylnej kanapie , auto zrobiło na mnie naprawdę ogromne wrażanie (pięknie robi psss :D ) , widać ze dużo pracy zostało włożone , nie mogę doczekać się końca projektu bo czuje jedną z najlepszych GD w PL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez mario626 » 23 maja 2016, 21:57

Fajnie jedzie fajnie robi psss ogólnie fajnie wszystko robi :D ogarniaj pan jak najszybciej i najlepiej bo efekt końcowy zmiażdży suty :D
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 21:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez Tweeter » 24 maja 2016, 00:51

Te na lampach przednich tej Mazdy? Bo tam ich ma pod dostatkiem <lol>
A tak poważniej, na szczęście też mi było dane przyjrzeć się z bliska i pomacać tego furaja, i mogę śmiało powiedzieć, że ma w sobie to coś, no i te ruchome nawiewy – poezja :D

Ciekaw jestem co w niej zobaczymy na następnym spocie ;)

Powodzonka w modach! ^^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 14:25
Posty: 81
Skąd: Tarnów
Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95

Postprzez Pierzaktar » 24 maja 2016, 22:12

Dzięki chłopaki :)
PS. Mam nadzieję że na następnym spocie auto będzie skończone ;)

Dopisano 24 maja 2016 22:27:

PS2. Nie pisalem ale od ostatniego razu zostala wymieniona grucha przy turbie. Musialem zrzucic wydech, kolektor z turbo i polowe komory :)
Zaowocowalo to powrotem do serii. Czyli mozna cisnąć na maxa bez overboosta. Dokończyłem też kawałek dolotu i zniknela ta czarna seryjna rura :) Zalozylem wkladke k&n (z kl'a – pasuje prawie idealnie ;) )
Efekt jest taki ze pompuje ok 10-11psi (wskaznik mam z usa wiec wyskalowany w psi) :)
Załączniki
xx_resized_1.jpg
xx_resized_0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Pierzaktar » 31 maja 2016, 23:18

Wczoraj próbowałem spasowac przod, niestety listwa pod lampy jest w slabym stanie i kiepsko leży. Założyłem też atrape. W najblizszym czasie zostanie pomalowana na czarny kolor. Zamontowalem tez zegary na słupek. Podpiety jest jedynie "boost". Reszte zostawiam na pozniej. Nie bylo czasu :)
Postanowiłem tez na jakis czas powrócić do seryjnych zegarow wskazowkowych.
No a dzis byłem na hamowni. Wynik mnie zadowala :)
Seryjny chip, seryjne doladowanie, uwolniony wydech, wiekszy ic i orurowanie. Jest ok :)
Załączniki
xx_resized_9.jpg
xx_resized_8.jpg
xx_resized_7.jpg
xx_resized_6.jpg
xx_resized_5.jpg
xx_resized_4.jpg
xx_resized_3.jpg
xx_resized_2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 cze 2016, 08:36

zadowolony ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy