Mazda 626 GF DiTD '98 (Sesja 3x 626, GD, GE, GF)

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez xawer » 21 lis 2014, 14:03

Witajcie :), chciałem wam pokazać swoja Madzie <serduszka> .Jest to 626 GF z 98 roku, samochodzik jest ze mną od Maja,i nasza miłość kwitnie :P :). Auteczko ma aktualnie 140tys km przebiegu ,posiada silnik RF2 w serii posiadający 90 kucyków ,pierwsze co zaczęło brakować mi mocyw moim kochanym auteczku (przesiadłem się z glofa iv tdi 130km),aktualnie jest xxx koni ale samochód lepiej się zbiera od wspomnianego golfa (golfik jest zdrowy:) ), za niedługo jadę ustawić zawory oraz na hamownie wiec nie omieszkam się pochwalić wykresem:).Dobrze czas na trochę faktów i marzeń :) :

Aktualne modyfikacje :
MBC pro perfect
Drut tuning (opornik 2x50 Om) (za jakiś czas wleci program już znalazłem magika który się tego zadania podejmie :) )
Dodatkowy zegar turbo(na silniczku krokowym)
Radyjko Kenwood`a
Zmienione głośniki z przodu

Planowane modyfikacje wizualne:
Felga 17 (już kupiona zdjęcie niżej :) )
Przeróbka przednich lamp na Us`y
Przeróbka tylnych lamp
Przednia listwa w czarny mat
Dach czarny mat
Lusterka czarny mat(tutaj jeszcze sie nad tym zastanawiam)

Planowane modyfikacje mechaniczne:
Zawieszenie bardziej sportowe i obniżające (straszna z niej koza:P)
Hamulce od mazdy 6
Nowy większy ic
Nowy wydech (przelot)
Nowa turbinka
Programik
Nowe wydajniejsze wtryski


Poniżej przedstawiam sesyjkę z kolegi e46 :)
Załączniki
20141104_185207.jpg
20141104_185053.jpg
20141104_190348.jpg
20141104_191339.jpg
a.jpg
Zdjęcie0148.jpg
IMG_20141112_121415.jpg
Ostatnio edytowano 24 maja 2017, 19:47 przez xawer, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez slisman » 21 lis 2014, 14:13

O, znowu to powiem, witamy kolejną GF na forum! :)
I jedna ogromna prośba: opisuj każde grzebanie w mocy auta, bo to jest niecodzienny temat w RF2A i jeśli coś wyjdzie (poza opornikotuningiem) to będzie to coś nowego (Riki też miał jakieś dokonania, ale pomijając wyjątki to RF2A śmigają z mocą seryjną albo niższą –> opisane w dziale technicznym :P) i miło będzie o tym poczytać <spoko> Tak więc powodzenia w modach!

Dobre felgi, moim zdaniem OEMowe felgi nowszych modeli pasują idealnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez xawer » 21 lis 2014, 14:22

Zamierzam zrobić najmocniejsze RF2 w Polsce , (2 z przodu :) ) jeżeli chodzi o tuning tego silnika jak mówiłem rozmawiałem już z magikiem i sam zaproponował mi powyższe modyfikacje (jako ze mam jeszcze studencki budżet musicie mi panowie dać trochę czasu), jeżeli chodzi o kompetencje tego pana e46 na zdjęciu jest najmocniejszym m47 w Polsce (207km) :) (on przygotował auto kolegi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez PeKa » 21 lis 2014, 14:37

Witamy na forum! Ładna sztuka, pierwszy raz widzę białą GF, podoba mi się :D
Przebieg mało realny, potwierdzony?
Jak z rudą? Lampy US z przodu – chodzi Ci o USDM kierunki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez xawer » 21 lis 2014, 14:47

Tak o USDM kierunki dokładnie :) Ruda jej nie bierze praktycznie (drobne zaprawki już wykonałem ale to tyle :)[została konserwacja podwozia na przyszły rok] ) Jeżeli chodzi o przebieg jestem 3 właścicielem samochodu wcześniej jeździł nim szwagier kupił jak miała 80tys km, była sprawdzana mam wszystkie papiery na autko , jest to wersja austriacka tam jeździł nią dziadek a auto sprowadził nasz dobry znajomy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez Riki » 21 lis 2014, 17:06

xawer napisał(a):Zamierzam zrobić najmocniejsze RF2 w Polsce , (2 z przodu


Śmiem wątpić ale kibicuję ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MegaZmiya » 21 lis 2014, 19:19

Zapowiada się świetnie :) Jakie głośniki włożyłeś? Jakie max wejdą? :) Felasie są miodzio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez smile » 21 lis 2014, 19:39

Ile turbo Tobie dmucha na tym zegarku?
200 Koni jest realne, ale jak zrobisz z tego hybrydę :) 130 KM z RF-a a resztę z silnika od pralki :)
Ale ja także kibicuję! <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xawer » 21 lis 2014, 20:25

Przyznam się szczerze panowie 200km twierdzi magik ja myślałem o 180 ale stwierdziłem ze skoro tak podejdziemy do planu ambitniej .Aktualnie dmucha 1.2 bara powyżej tej wartości auto zaczyna przerywać dlatego tak ustawiłem mbc.Jeżeli chodzi o podniesienie tak mocy w tym silniku (u kumpla w bmw tez mówili ze się nie da albo się zaraz wysra 30tys km przejechał nic mu się nie dzieje wrażenia bezcenne) ,przy zastosowaniu odpowiednich komponentów jest to możliwe (wydajniejsze wtryski chyba od audi się stosowało) turbosprężarka hybryda itd , kiedyś Riki napisał ze jedyne co ogranicza ten silnik to osprzęt bo dol ma mega mocny , co jest prawda oczywiście programowanie komputera deso jest również przeszkoda ale do przejścia i narzazie mam na to co najmniej 2 patenty (jak się spotkam z magikiem za niedługo obgadać parę rzeczy i potwierdzi moje tezy wtedy je przedstawię),od razu panowie wam mowie ze osiągniecie tego celu zajmie mi co najmniej rok 2 (nie każdy ma ok 8tys do wrzucenia w silnik samochodu od tak),powoli ale zamierzam się tym bawić. Oczywiście panowie mam nadzieje ze będę mógł skorzystać z waszego zaplecza wiedzy i w razie czego pomożecie mi przejść dane problemy i coś się ruszy.

Pozdrawiam Xawer
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez PeKa » 21 lis 2014, 20:31

Jeśli mam byc szczery, to te 8k pln dołożył bym do kwoty od sprzedaży GF i kupił coś mocniejszego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez smile » 21 lis 2014, 20:37

Jak MOC ma być tematem przewodnim, daj na początek foty zamontowanego MBC.. Może jakiś filmik z przyśpieszania na 3 lub 4 biegu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xawer » 21 lis 2014, 20:42

Niema być tematem przewodnim ale ok jutro postaram się zrobić fotki i podesłać,
Aktualnie jeżeli chodzi o osiągi to zjedzone parę razy zostały Ford focus 101km 1.6 (leciutkie szybkie skur**) oraz e36 320 150km sedan e46 318i e46 320i(02) 150km.
W jakim przedziale obrotów chcecie przyspieszenie ? 2k-4.5k ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez smile » 21 lis 2014, 20:55

Daj 4 bieg od 80 do 120 km/h ( najbardziej miarodajny pomiar, bo większość z nas takie pomiary robiło ) a potem tak jak ciągnąc powinno, od około 1800 do 4000 obr :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xawer » 22 lis 2014, 02:45

Przesyłam filmiki oraz zdjęcie mbc jak jest u mnie zamontowywane :)
Zapomniałem samochód niema kata i jest wrzucona strumienica :)
https://www.youtube.com/watch?v=ik_N0Ar ... e=youtu.be
Dźwięk z wydechu :
https://www.youtube.com/watch?v=CTFYQvv ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=QA-AIrJ ... e=youtu.be
Załączniki
IMG_20141122_003929.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez smile » 22 lis 2014, 16:32

Tak się zastanawiam czy poprawnie masz MBC wpięte... myślałem, że powinien być podłączony między turbo a gruchę od wastegate... np tak jak poniższy MBC

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xawer » 22 lis 2014, 16:48

W ten sposób najbardziej optymalnie działa to mbc, ma najwięcej zakresu regulacji i działa jak najbardziej poprawnie są 3 sposoby matowana mbc to jeden z nich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez smile » 22 lis 2014, 16:52

Ja bym podłączył tak:
Obrazek

Ty masz podłączony tak jak poniżej, ale masz zwykły trójnik czy kierunkowy?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xawer » 22 lis 2014, 18:11

Taki sposób który pokazujesz na początku było 1 podłączenie jednak miałem problem z ustawieniem co bym nie robił wyskakiwało 1.4/1.5 bara (dopóki nie było oporników o dziwo nawet silnik nie wskakiwał w tryb), z tego powodu podłączyłem tak jak powyżej i jest spokój i bardzo dokładna regulacja (jak pisałem w 1 poście mbc zdecydowałem się na markowe properfect).Jeżeli chodzi o trójnik jest to trójnik seryjnie dodany do zegara,wiec niekierunkowy,do zegara został zastosowany 2 trójnik (jest wpięty przed boost sensorem) którego używają gazownicy (podchodzi jest wymiar)[moim skromnym zdaniem są lepiej wykonane].

//Edit Filmik powyżej nagrywany były w 2 osoby w aucie (kumpel kręcił)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Postprzez sebekle » 23 lis 2014, 01:16

szczerze? jedzie gorzej od mojego automata a na pewno gorzej od tego :D :
https://www.youtube.com/watch?v=BiN_naO ... kWk_hgG8og
potem było turbo na 1.5 bara i zabawa z pompą a na końcu dachowanie. wszystkie zabawy kosztem zegara (to najdroższe :) ) i paru kluczy. nic nie zastąpi widoku oddalającej się omegi 3.0 w bocznym lusterku czy innej maści A4 i pasków oraz diesla kręconego do 6 tys :D . kibicuję bo lubie modzone diesle. szkoda tylko że te komputery zepsuły zabawę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez xawer » 23 lis 2014, 01:33

Zrobię jak chcecie jeszcze filmik 0 do tych 120 (wczoraj było mokro i ślisko wiec dupa a na 3 biegu potrafi nie mieć czasem przyczepności), aktualnie samochód nie jest zmodzony niczym poza tym co było pokazane na forum (oporniki,mbc) wiec rewelacji niema,jedź już mi się przyjemnie ale to jeszcze nie to :).Ogólnie rzecz biorąc temat modzenia tego silnika (oprócz zbierania informacji,i dokumentacji ,zamieszczenia rozmów z ludźmi w temacie) ruszy pewnie po wakacjach (puki co samochód chce przygotować na sierpień(tarnowski zlot tuningowy),pyzatym jak mówiłem nie mam odrazu 8k na wydanie na silnik(osprzęt). Przed wakacjami istnieje możliwość montażu nowego wydechu i ic , na pewno zrobię na wiosnę SS (postaram się zrobić jakaś fotorelacje) bo puki co mi za zimno na modzenie samochodu pyzatym muszę kupić oponki ma lato:)

//Edit a z twoim automatem chętnie się zmierzę na jakimś spocie :) dla porównania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:22
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy