Mazda 626 GF FS '98 136KM – Nathanowóz :)

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Nathan » 13 lis 2014, 20:47

Witam w wątku poświęconym mojej Mazdzie.
2 miesiące temu stwierdziliśmy z żoną, że jakiś pojazd bardzo by nam się przydał. Pożyczania samochodu od rodziców już mieliśmy dosyć, a z dzieckiem w perspektywie przedszkola własne auto znacznie ułatwiło by życie. Więc zaczęło się przeglądanie ogłoszeń, telefony, objazdy po komisach. Jedna wyprawa nawet kilkadziesiąt kilometrów, żeby zobaczyć Alfę 156, której silnik okazał się porażką.
Kolejny objazd po komisach, tym razem w okolicach Wodzisław – Rybnik. W Rybniku znaleźliśmy Audi A4 (B5) w kombi 1.8 z gazem. Jazda próbna i wszystko ok. Problem był taki, że sporo poprawek lakierniczych i zasyfiona tapicerka. Wracaliśmy do Jastrzębia zastanawiając się, kupować, czy nie i żona stwierdziła, żeby objechać jeszcze komisy w naszym mieście. Dzień wcześniej objeżdżałem, ale jeden był zamknięty. Tam też się udaliśmy. Mazdę wypatrzyła moja żona. Trochę przekraczała nasz założony budżet, ale to była miłość od pierwszego spojrzenia.

Odebraliśmy ją 9.10.2014 i dzień później bezproblemowo zaliczyła trasę 350 km. Wygodne fajne auto :)

Historia: auto z Berlina, jeden właściciel, data pierwszej rejestracji 5.01.1998, serwisowane do 188 000 km (w dniu zakupu 200126), wszystkie wpisy w książkę, wymiany na czas (olej, świece, filtry, klocki), rozrząd zrobiony przy 178 000. Gaz (stargas) założony w 2010 roku. Sprzedawca zrobił homologację butli.

Aktualny stan na 13.11 201390 km

Dane techniczne:
– Mazda 626 GF
– data produkcji: 30.10.1997 (według VIN)
– silnik: 2.0 fs 136KM + LPG
– kolor: szampański (4f argent champagne mica)
– nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback

Wyposażenie:
– 4 poduszki powietrzne
– ABS + TCS
– klimatronik
– wspomaganie kierownicy
– szyberdach
– tempomat
– 4 el. szyby
– el. i podgrzewane lusterka
– tapicerka welurowa
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– centralny zamek
– alufelgi Rial 15''

Zrobione:
– wymiana świec – wymienione na denso k20tt (13.01.2015, stan 202300)
– wymiana filtrów – wymieniony filtr powietrza Knecht LX 542 (13.01.2013, stan 202300)
– przednie klocki hamulcowe ferodo + blaszki i sprężynki TRW – (21.02.2015 stan 202800)
– zamontowany sterownik zamka centralnego Carprotect BX70s (23.03.2015)
– wymiana bocznych kierunków na dymione
– przeczyszczenie przepustnicy
– wymiana przednich kierunkowskazów
– nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, lipiec 2015 stan 205000) plus filtr oleju Knecht
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, sierpień 2016 stan 215000) plus filtr oleju Knecht
– wymienione uszczelki lewy przedni zacisk hamulcowy po zapieczeniu (03.2016 stan 213000)
– nowy akumulator BOSCH SILVER S4 004 – 60Ah 540 (październik 2016)
– wymiana tarcz i klocków tył – Textar, blaszki i sprężynki Quick Brake (lipiec 2017 stan 223000)
– regeneracja rozrusznika i wymiana kostki stacyjki (lipiec 2017 stan 223000)
– nowe kable WN – NGK RC-ZX49 (lipiec 2017 stan 223000)
– kompletny remont silnika, nowe sprzęgło VALEO, nowy rozrząd (Mazda oem) z pompą wody (Aisin) (16.10.2017 stan 225500)
– pierwsza po remoncie wymiana oleju (Valvoline Max life 5w40), filtra oleju i filtra powietrza (25.01.2018 stan 227200)


Zdjęcia: (przydomowe z telefonu, jak będzie okazja zrobię jakąś sesję ;))

Przyjechała:
20141009_124616_1.jpg
Mazda626


Aktualnie:
20141112_153743_1.jpg
20141112_153806_1.jpg
20141112_153847_1.jpg
20141112_153911_2.jpg
20141112_153937_1.jpg
20141112_154036.jpg
Ostatnio edytowano 20 lip 2019, 20:04 przez Nathan, łącznie edytowano 20 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez czarny007 » 14 lis 2014, 11:51

fajne autko :) miałem GF po lifcie w takim samym kolorze :)
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 23:07
Posty: 58 (2/0)
Skąd: okolice Chełma
Auto: Mazda 626 GF 1.8 01r
GE 2.0 FS 92r

Postprzez slisman » 14 lis 2014, 12:45

Auto ładne, silnik słuszny, kolor przepiękny (o proszę, taki jak mój :D).
Życzę bezawaryjności!

A silnik z tego co widzę już długo śmiga na LPG :O 14 lat. Nie ma większych problemów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 14 lis 2014, 13:26

Obejrzyj dokładnie autko od spodu ;) Co do tej homologacji butli, będzie to handlarz robił, czy Ty masz dać fakturę? Jezeli handlarz, to uważałbym, butla po tylu latach potrafi byc mocno skorodowana od spodniej części. Koszt wymiany na nową szczególnie nie przewyższa kosztu homologacji ;)

Bezawaryjnosci <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Nathan » 14 lis 2014, 14:05

Gaz założony w 2010, błąd w pierwszym poście już naprawiłem. Homologację zrobił handlarz na swój koszt. Śmigał z autem na lawecie do Krakowa. Na gazie zdarza się że zafalują obroty i na biegu jałowym spadną prawie do zera. Zobaczę jak będzie po wymianie świec, filtra i przeczyszczeniu przepustnicy.
Dzięki za miłe słowa :)

Tapnięte G2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez PeKa » 14 lis 2014, 14:33

To zmienia postać rzeczy :)
Tematów o falowaniu od groma ;) Ale jak tylko na gazie, to u mnie pomogła wymiana filtrów i regulacja instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Nathan » 14 lis 2014, 16:10

Jako, że trochę listwy led leży sobie w szufladzie to postanowiłem ją wykorzystać do oświetlenia bagażnika. Na razie z jednej strony, muszę przeciągnąć przewód na drugą stronę, druciarstwo będzie ładnie schowane, na razie instalacja próbna ;).

PS Pokrowiec na dojazdówkę się kupuje ;)
Efekt:
20141114_155654.jpg

20141114_155721.jpg

20141114_155851.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez Nathan » 13 sty 2015, 18:03

Dziś Mazda dostała nowe świeczki – Denso K20TT i filtr powietrza Knecht LX 542.

Obrazek

Przy okazji jednej przesyłki przyszedł też filtr oleju Knecht OC 195, wymiana oleju w przyszłym miesiącu. Planowany olej to VALVOLINE MaxLife 5W40.
Po wymianie filtra i świec uspokoiły się skoki obrotów i poprawiła się elastyczność. :) Stary filtr był mocno zabrudzony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez Nathan » 27 lut 2015, 06:55

Mazda dostała nowe klocki i komplet blaszek i sprężynek na przód.

20150218_231656_1.jpg


Przy pomocy zestawu małego majsterkowicza ;)
20150221_154257_1.jpg


20150221_154210_1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez Nathan » 23 mar 2015, 12:25

Zamontowany sterownik zamka centralnego Carprotect BX70s:
20150323_110502.jpg

20150323_115812.jpg


Dzięki poradnikowi kajola viewtopic.php?f=423&t=167054 wszystko sprawnie i szybko :)
Muszę tylko jeszcze kierunki podłączyć bo czasu nie starczyło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez DamianoV6 » 23 mar 2015, 16:50

Witam w dziale ;) autko piękne życzę bezawaryjności... :) ;)
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Nathan » 26 kwi 2015, 18:50

Wiosenne grzebanie przy aucie :)

Naprawione oświetlenie wnętrza – wlutowany za zegarami mosfet IRF520.

rps20150426_193301.jpg



Kupione ledy i okleina.

rps20150426_193333.jpg


Oświetlenie nóg mam zrobione na ciepłych ledach (taśma ledowa) a te są zimne i musze któreś zmienić. Chyba będzie wszystko w ciepłym.
Okleina to szczotkowane aluminium kolor grafitowy.


Na razie oświetlenie rejestracji:

rps20150426_193118.jpg



Ostatni zakup:

rps20150426_193148.jpg

Niestety jeden z przednich migaczy przyszedł uszkodzony (złamany zaczep) i czekam na reklamację.
Zastanawiam się jak wyciągnąć żółte filtry...

Boczne z żarówkami zamontowane (auto przed myciem ;))
rps20150426_195406.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez mark.87 » 26 kwi 2015, 19:09

Nathan napisał(a):Zastanawiam się jak wyciągnąć żółte filtry...

Bardzo prosto,male szczypce i wycinasz po trochu, u siebie zajelo mi to 5minut a efekt taki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez bitelsik » 27 kwi 2015, 17:39

Ja w swojej Mazdzie rozkleiłem kierunki, wyjąłem z nich ten pomarańczowy filtr i pomalowałem na czarno część odbłyśnika. Wygląda to dużo lepiej, a roboty przy tym niewiele.
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 21:53
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V LPG 1998 rok

Postprzez Nathan » 9 lip 2017, 00:21

Trochę odkopię temat :)
Madzia jeździ, obroty dalej falują, ruda trochę na nadkolach wyłazi ;)
Ostatnio pojawiły się problemy z zapalaniem, rozrusznik łapał po kilku przekręceniach kluczyka, przygasały kontrolki. Oddana do "lekarza" na regenerację rozrusznika i wymieniona kostka stacyjki. Teraz zapala na pół obrotu :)
W międzyczasie wpadł nowy akumulator Bosch, bieżące wymiany filtrów i oleju, nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
Na szukanie przyczyny falowania obrotów i syku powietrza z okolic kolektora lekarz umówiony pod koniec lipca. Jesienią ogarniana będzie ruda.

W tym tygodniu Mazda dostała nowy komplet tarcz i klocków na tył z Textara plus blaszki i sprężynki oraz nowe kable WN NGK.
Załączniki
20170706_150252~01.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez Nathan » 18 paź 2017, 14:05

Pozwolę sobie podbić wątek.
Po diagnozie mechanika okazało się, że sprężanie na 2 pierwszych cylindrach to zaledwie 3 bary, bez zmian po próbie olejowej. Podjąłem decyzję o remoncie silnika.
Kompletny remont plus nowe sprzęgło Valeo plus kompletny rozrząd kupiony na mazdaparts.pl (super obsługa i kontakt :))
Koszt zrównał się z kwotą, jaką zapłaciłem 3 lata temu za auto ;), ale mam nadzieję, że trochę teraz pojeżdżę :)
Auto w fazie docierania, jeszcze do legalizacji została butla.
Załączniki
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez jurand » 24 paź 2017, 20:48

Kurde, na dwóch garkach były 3 bary??? To tera pewnie uśmiech przy wciskaniu pedału nie złazi ??
Na zimę mechanicznie teraz spokojny niezmącony sen! A jak tam ruda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Nathan » 27 paź 2017, 19:19

No zupełnie inna jazda teraz :) Sama przyjemność. Dzisiaj odebrana butla z legalizacji i zrobiony przegląd. Co do rudej to jest kilka pęcherzyków na tylnych nadkolach, w przyszłym tygodniu jadę się umówić do fachowca. Jeszcze do wymiany gniazda mocowania przednich amortyzatorów bo pojawiły się pęknięcia i ustalenie co stuka na poprzecznych nierównościach w prawym przodzie. No i jeszcze mechanik zauważył pęknięcie na katalizatorze więc też trzeba pomyśleć nad wymianą. Ktoś poleci jakiś zamiennik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez damn_drummer » 31 paź 2017, 01:33

Ja bym montował strumienicę, katalizator będzie sporo kosztował ;) Swoją drogą, jakie koszta takiego remontu?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2016, 22:55
Posty: 37 (3/0)
Skąd: TSK / DW
Auto: Mazda 626 GF FS '00

Postprzez Nathan » 31 paź 2017, 10:56

Nad strumienicą też się zastanawiałem, czy nie wpływa to jakoś negatywnie na silnik z lpg?
Całkowity koszt remontu ze sprzęgłem, uszczelkami, robocizną wyszedł 6000zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy